5 فیلم برتر ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند

زمانی که یک فیلم ابرقهرمانی را تماشا می کنید، تصور می شود فیلم از کتاب های کمیک اقتباس شده است. به جز فیلم های بتمن و سوپرمن، دنیایی از فیلم های ابرقهمرمانی وجود دارد که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند. این ابرقهرمان ها به اندازه فیلم های کمیک محبوب نیستند، که البته دلیل آن مشخص است. اما این به معنای این نیست که تماشای آن لذت بخش نباشد. از آنجاییکه این ابرقهرمان ها از صفر خلق شده اند، نمی دانیم باید منتظر چه باشیم. به همین دلیل شاهد داستان متفاوتی هستیم. در اینجا لیستی از فیلم های ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند را معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. انتقام جوی سمی – The Toxic Avenger – 1984

اولین فیلم این لیست یه اثر اکشن درجه ب است که یک زن با لباس متفاوت در صحنه های مبارزه شرکت می کند. این فیلم آنقدر بد است که خوب از آب درآمده. داستان نگهبانی که پس از افتادن در مواد سمی به قدرت های ابرقهرمانی دست می یابد. درحالی که موجوداتی شهروندان را به خطر انداخته اند، او پاکسازی شهر را وظیفه خود می داند. این فیلم که ابتدا نادیده گرفته شد، بعدها مورد توجه قرار گرفت و یک موزیکال زیبا هم محسوب می شود.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


4. هنکاک – Hancock – 2008

یک ابرقهرمان مست و فراموشکار که معمولا شهر را به هم میریزد و سپس باید همه چیز را مرتب کند. اما در کنار او ابرقهرمان دیگری نیز وجود دارد که به او کمک کند. زمانی که این دو در کنار هم قرار میگیرند قدرت شان را از دست می دهند. ویل اسمیت نقش قهرمان مست را ایفا می کند. این داستان او و جیسون بیتمن را تماشا کنید. این فیلم با نمایش جنبه دیگری از یک ابرقهمران با فروش جهانی مواجه شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


3. آسیب ناپذیر – Unbreakable – 2000

بدون شک ام.نایت شیامالا یکی از بهترین فیلمسازان تاریخ است و اینبار داستان مردی را روایت می کند که برای قدرت های تصورنشدنی خود به دنبال پاسخ است. هنگامی که یک تصادف قطار عده زیادی را می کشد، مردی زنده مانده و حتی خراش برنمی دارد. بنابراین به دنبال پاسخ سوال خویش است و فرد دیگری نیز در این مسیر به او کمک می کند. این فیلم باور قدیمی بودن خیر و شر در کنار هم را نشان می دهد. بروس ویلیس و ساموئل ال.جکسون نقش خیر و شر را ایفا می کنند.

همچنین بخوانید: 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم جان سخت (Die Hard)


2. مرد تاریکی – Darkman – 1991

گفته می شود سم ریمی پس از رد شدن از پروژه بتمن ابرقهرمان خود را خلق کرد. این فیلم داستان دانشمندی را نشان می دهد که پس از حمله اسیدپاشی ظاهر بدی یافته است. او برای انتقام ماسکی را خلق کرده که تا 100 دقیقه می تواند به صورت چهره هرکسی ظاهر شود. داستان سم ریمی از بتمن الهام گرفته است. یکی از به یادماندنی ترین صحنه های داستان زمانی است که مرد تاریکی می گوید: “می دانم تو این کار را کردی…اما بیا فرض کنیم، تو نبودی…” و ما را به یاد “شوالیه تاریکی” می اندازد. لیام نیسون در نقش مرد تاریکی درخشیده و باید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بدترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019


1. شگفت ‌انگیزان – The Incredibles – 2004

تا به اینجا با چندین ابرقهرمان آشنا شده ایم که برخی فراموش شده و برخی به یادماندنی هستند. قهرمان هایی که پرواز کرده، دویده و حتی با وجود نابینا بودن در صحنه های مبارزه حضور دارند. در این بین شرکت پیکسار نیز فیلم های ابرقهرمانی در اختیارتان قرار داده است، فیلم هایی چون: “در جستجوی نمو” (Finding Nemo)، “داستان اسباب بازی” (Toy Story) و “شگفت انگیزان”. این فیلم با نمایش شخصیت هایی چون آقای شگفت انگیز (که قدرت زیادی دارد)، دختر الاستیک (که می تواند تا هرکجا بدن خود را بکشاند) و دش و فروزن. برد برد کارگردان گرچه می خواست ابرقهرمان های اصیل داشته باشد اما چندان هم موفق نشد. تنها فیلم انیمیشنی این لیست با وجود جلوه های بصری و رقابت میان قهرمان ها و ویلن ها، یک اثر هوشمندانه است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آریو

    مرداد 18, 1398

    مقاله جالبی بود.
    فقط شگفت انگیزان کاراکتراش برگرفته از کاراکترای چهار شگفت انگیز مارول بودن.
    انتقامجوی سمی هم مطمئن نیستم ولی فکر کنم کمیک داشته. شاید از رو فیلمش کمیک ساختن!

    پاسخ