لیست بهترین فیلم های سلمان خان (Salman Khan) که باید تماشا کنید

سلمان خان. چه از او خوشتان بیاید یا از او متنفر باشید نمی توانید نقش او را در بالیوود انکار کنید. گرچه همیشه به خاطر حضور در فیلم های بی معنی و فاقد روایت مورد انتقاد قرار می گیرد، بی شک یکی از بزرگ ترین بازیگران بالیوود است. شاید بهترین بازیگر نباشد اما شخصیت حاضر در صحنه و سرگرم کننده ی وی بالیوود را تغییر داد.

دلیلی دارد که فیلم های سلمان خان در تمام خانه ها دیده می شود. منطقی پشت این دیوانگی وجود دارد. نکته اینجاست که او در خدمت طبقه های اجتماعی بالا نیست، بلکه در خدمت توده هاست. برای همین طرفداران پرشوری در تمام دنیا دارد. از فیلم من عاشق شدم(Maine Pyar Kiya) در سال 1989 تا لامپ مهتابی(Tubelight) در سال حاضر دلایل بیشماری برای خوشحال کردن طرفدارانش ارائه داده است. در بین چندین فیلم پرفروش که در ابتدای حرفه اش داشت فیلم های سرگرم کننده ای هم به انبوه مردم هند ارائه کرد. او نشان داد که قادر است احساسات خوبی را متقل کند.

این هم فهرست بهترین فیلم های سلمان خان که از کارنامه بازیگری طولانی وی انتخاب شده و ثابت می کند که او استعداد بیشتری دارد. با پروشات همراه باشید.


14. با من ازدواج می‌کنی؟ – Mujhse Shaadi Karogi- 2004

در اولین مورد این فهرست سلمان خان نقش مردی بداخلاق را بازی می کند که به لطف حضور هم اتاقی اش سانی همه چیز را به هم می ریزد. فیلمم=نامه بسیار خوب با صحنه های خنده دار، این فیلم با عشقی  بی معنی بین 3 نقش اصلی داستان و کمدی به جا از آکشی کومار و سلمان خان بیننده را ناامید نمی کند. به طور کلی فیلم جالبیست که مستلزم چند بار دیدن است بدون اینکه شوخی ها و اتفاق های جالبش خسته کننده شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کوتاه در تاریخ سینما که ذهن مخاطب را تکان می‌دهند


13.  ورود ممنوع – No Entry – 2005

یک فیلم کمدی با اشتباهاتِ خنده دار، در این فیلم سلمان خان مرد زن بازیست که دوستش کیشان (آنیل کاپور) را تشویق می کند روابطی جزازدواجش داشته باشد که به اتفاقات فاجعه باری ختم می شود. این فیلم آنیس بازمی، با صحنه های واقعا خنده دار، خصوصا صحنه هایی که مردان توسط همسرشان گیر می افتند و کمدی های به موقع از سه شخصیت اصلی، ناامید کننده نیست. سلمان واقعا در نقش مرد بی وفایی که بی شرمانه به همسر معصوم و بی اطلاعش خیانت می کند خوب ظاهر می شود. این هم فیلم دیگریست که می توانید بارها ببینید و در سردرگمی و هرج و مرج هر صحنه بخندید.


12. لگد- Kick – 2014

لگد یک فیلم سرگرم کننده دیگر است. یک فیلم کاملا تجاری. وقتی موضوع روند داستان مطرح می شود چیزی برای ارائه ندارد، اما چه کسی اهمیت می دهد؟ فیلمی با موسیقی خوب و صحنه های فوق العاده خوب ( خصوصا صحنه ریل راه آهن). سلمان در نقش دِوی لا سینگ جذاب و در عین حال تهدیدآمیز است. گرچه نقش اصلی نوازالدین صدیقی است که به عنوان شیو گاجرا می تواند با نمایش ماهرانه اش سرگرم تان می کند. سراب شوکلا و راندیپ هودا با بازی خوبشان فیلم ساجید نادیادوالا را به فیلم تجاری تبدیل موفقی کردند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در تاریخ سینمای بالیوود


11. زمانی تایگر وجود داشت – Ek Tha Tiger – 2012

“زمانی تایگر وجود داشت” همیشه به عنوان فیلمی که همکاری موفق کبیر خان و سلمان خان شروع شد، شناخته خواهد شد. فیلمی که به خودیِ خود خوب است و دلیل قرار گرفتنش در این فهرست صحنه های اکشن بسیار خوب و البته بازیگرهای مکمل محلی است. سلمان به عنوان مامور سازمان اطلاعات هند نقش خوبی اجرا می کند و رابطه عاشقانه خوبی هم با کاترینا کایف بروز می دهد. این فیلم بعد از آخرین حضور فاجعه بار و وحشتناک سلمان در فیلم بادیگارد(Bodyguard) برای طرفدارانش آسودگی خاطر بود. گرچه در بعضی قسمت ها فیلم بی معنا می شود، اما در کل یک فیلم تفریحی اکشن دلهره آور برای کسانیست که به دنبال یک فیلم تماما سرگرم کننده هستند. یکی از بهترین فیلم های تجاری سلمان که در گیشه های هند به عنوان پرفروش ترین اعلام شد.


10. شریک – Partner – 2007

فیلم شریک، با الهام از فیلمِ هیچ(Hitch) ویل اسمیت در مقایسه با نمونه اصلی کیفیت خوبی ندارد. گرچه شریک به خودیِ خود کمدی سرگرم کننده ای به کارگردانی دیوید داوان است. گوویندا بسیار خوب ظاهر می شود و دقیقا زمان درستی با ماشینش برمی گردد. سلمان نقش خود را فوق العاده خوب ایفا می کند و اثر را به فیلم قابل دیدنی تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در سال 2016


9. تحت تعقیب – Wanted – 2009

این فیلم حرفه سلمان را احیا کرد. بعد از تعدادی فیلم های ناموفق مانند  یووراج(Yuvvraaj)  و خدایا، بنازم به عظمتت ( God you are Great) بالاخره با این فیلم خشن و رده ی اِی(A)، امیدی به بینندگانش داد. او در این فیلم اجرای قدرتمندی ارائه داد که دومین فیلم پردرآمد سال بود. این فیلم به کارگردانی پرابو دوا گروه بازیگری خوبی داشت که با سلمان همراه بودند.


8. نترس- Dabangg – 2010

این فیلم به خاطر محتوایش در فهرست قرار نمی گیرد بلکه به خاطر تاثیری که در حرفه سلمان داشته انتخاب شد. فیلم فوق العاده سرگرم کننده ای که اولین حضور سوناکشی سینها هم بود. این فیلم در زمان پخشش بسیار محبوب شد و مردم حرکات رقص سلمان، عینک آفتابی اش و حتی دیالوگ های فیلم را تقلید می کردند. سلمان به عنوان پلیس فاسدی به اسم چولبول پندی عالی بود و دیالوگ های درخشان فیلم را به سبک خوبی اجرا کرد. یک فیلم بالیوودی چند سبکی همراه با اکشن، دیالوگ های قدرتمند و کمدی و عاشقانه هایی که در آن گنجانده شده بود. این فیلم برنده جایزه فیلم‌فیر و همچنین جایزه ملی بهترین فیلم سرگرم کننده شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هریتیک روشن (Hrithik Roshan) که باید تماشا کنید


7. سلطان- Sultan – 2016

این فیلم در ده سال گذشته بعد از “برادر باجرانگی” بهترین اجرای سلمان است. سلمان نقش مرد بی خیالی به اسم سلطان علی خان را ایفا می کند که تصمیم می گیرد سخت تلاش کند و کشتی گیر شود، موفقیتی که وارد ذهن او شده باعث سقوط او می شود اما او دوباره باز می گردد تا به دشمنانش ثابت کند در اشتباه هستند. سلمان در نقش سلطان اجرای بی نظیری ارائه می دهد، نه تنها بدنش را شبیه یک کشتی گیر می کند بلکه لهجه هریانوی را هم به خوبی یاد می گیرد. فیلمی الهابخش برای زمانی که بی انگیزه هستید، صحنه های فوق العاده خوبی دارد و سلمان خان  در جشنواره های متعددی نامزد دریافت عنوان بهترین بازیگر شده است. این فیلم اجراهای بی نظیری از انوشکا شارما و بقیه بازیگران هم ارائه می دهد.


6. به نام تو- Tere Naam – 2003

یک فیلم خوب دیگر در این فهرست، داستان رادا را روایت می کند که عاشق نیرجارا (بومیکا چاولا در اولین فیلمش فوق العاده است) می شود. فیلمی سرگرم کننده و در عین حال ناراحت کننده که سلمان به خوبی نقش گردن کلفتی را ایفا می کند که عاشق می شود و به عنوان بیمار روانی در بیشتر صحنه ها افراط نمی کند. فیلم خوش ساختی بود که سلمان اجرای درخشانی داشت. او خشم، شادی، ناامیدی و آسیب پذیری اش را به خوبی در فیلم منتقل کرد و با شایستگی جایزه بهترین بازیگران را از آن خود کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های آیشواریا رای (Aishwarya Rai) که باید تماشا کنید


5. من عاشق شدم- Maine Pyar Kiya – 1989

این فیلم شروع حرفه یکی از بزرگ ترین سوپراستارهای بالیوود است. سلمان در این فیلم از راجشری پروداکشن شخصیت جذابی است که تا سال های بعد هم با همین نام خوانده می شود. برای این نقش بسیار تحسین شد و جایزه فیلم­فیر برای بهترین بازیگر شد. بهاگیاشره هم در نقش سومان فوق العاده بود. با موسیقی فوق العاده راملکسمن یکی از فیلم های کلاسیک اواخر 1980 بود که ارزش بارها دیده شدن دارد.


4. من قلبم را برای محبوبم می‌فرستم- Hum Dil De Chuke Sanam -1999

یکی از بهترین فیلم هایی که در 30 سال گذشته ساخته شد. این نقش برای سلمان خان نوشته شده بود و اون کارش فوق العاده ای ارائه داد. او به عنوان عاشق ناندینی، سمیر بازی فوق العاده ای ارائه می دهد، آن هم در فیلمی که  آیشواریا رای در آن یک پدیده بود. بهترین جوایز آن سال را از آن خود کرد. فیلم توانایی سانجای لیلا بانسالی را به عنوان کارگردان در فیلمسازی و تهیه کنندگی نشان داد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر سینمای آسیا در سال 2017


3. هر کسی سبک خود را دارد- Andaz Apna Apna – 1994

سلمان خان و امیر خان در فیلمی مشترک. وای! گرچه زمانی که منتشر شد ناموفق بود اما در سال های بعد به جایگاه موفقی رسید. با فیلمنامه ای فوق العاده و دیالوگ های خنده دار که بعدها واقعا معروف شدند توجه همه را به خود جلب کرد. سلمان دوباره در نقش خود به عنوان یک شخص ساده لوح خوب ظاهر می شود و سعی می کند به کاریشما کاپور اظهار عشق کند. رفتارهای کمدی او عالی بود و زیبایی بیشتری به کمدی اشتباهات اضافه کرد.


2. من برای تو چه کسی هستم- Hum Aapke Hain Koun – 1994

با فیلم “هر کسی سبک خود را دارد” در یک سال منتشر شد و فروش آن را در تحت الشعاع قرار داد. یک فیلم درام دیگر از راجشری پروداکشن که بازیگران خوبی از فیلم های راجشری در آن حضور داشتند. اما چیزی که این فیلم را متمایز کرد عشق تازه ای بین دو بازیگر اصلی یعنی سلمان خان و مادهوری دیکشیت بود. او با بازی بی نظیرش در نقش نیشا نقش سلمان را تحت الشعاع قرار داد. گرچه سلمان جایگاه خود را حفظ کرد و نمایش بسیار خوبی به عنوان کوچک ترین و مهربان ترین پسر خانواده ارائه داد. فیلم کلاسیکی برای تمام دوران، اثری که کسی از دیدن آن خسته نمی شود، چون گرمای فیلم به سادگی شما را به سمت دیدن آن می کشاند.

همچنین بخوانید: لیست 40 تایی بهترین فیلم های ایرانی در تاریخ سینمای ایران


1. برادر باجرانگی- Bajrangi Bhaijaan – 2015

بی شک تا امروز بهترین اجرای سلمان خان بوده است. سلمان خان به عنوان پاوان کومار، دوست خوب و با وفای باجرانگی نقشش را بسیار خوب ایفا می کند و حس دوستانه ای به کل فیلم می دهد. همچنین بسیار حمایت کننده و مهربان است که شما با توجه به علاقه بین او و هنرمند خردسال هارشالی مالهوترا که بسیار دلنشین و تحسین برانگیز است هیجان زده می شوید. گرچه این فیلم تماما از آن سلمان خان بود. سلمان را کاملا به نحو دیگری به تصویر کشید. همان سلمانی نبود که در اولین فرصت حرکت عجیبی انجام می دهد. آن سلمان خانی نبود که با اشرار گلاویز می شود و در حال گفتن دیالوگ های بی مایه  باشد. در این فیلم سلمان خان آدم درستی بود که می خواست کمک کند دختر کوچک کم صحبت به مادرش در پاکستان برسد. شخصیتی با قلبی مهربان. یکی از فیلم های خوبی که در چند سال اخیر ساخته شده است و بی شک بعد از فیلم های دنگل(Dangal)   و پی‌کی(PK) در رده سوم است. همچنین همکاری موفقیت آمیز دیگری با کبیر خان بود. جایی که این دو پس از فیلم زمانی تایگر وجود داشت دوباره همبازی شدند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (24)

بستن فرم

  1. رویا

    اسفند 6, 1401

    سلام من هم دنبال یه فیلمی از سلمان خان هستم که سلمان خان در نقش یک محافظ بود که از یه دختر پولداری حفاظت می‌کرد و اون دختر با دوستش از تلفن سر کارش می زاره بعد یه مدتی هم عاشقش میشه دیگه چیزی یادم نیس
    اگه میشه اسم فیلم رو بگید ممنون

    پاسخ

    • صاحب در پاسخ به رویا

      فروردین 18, 1402

      اسم فیلمش بادیگارده

      پاسخ

    • خاص در پاسخ به رویا

      تیر 28, 1402

      بادیگارد هستش

      پاسخ

  2. شیوا

    آبان 5, 1401

    فیلم آنچه دل بخواهد را به بهترین های سلمان خان اضافه کنید.
    از دیدنش پشیمون نمیشید.

    پاسخ

  3. m

    اسفند 1, 1400

    من دنبال ی فیلم طنز سلمان میگردم ک ن اسمش میدونم ن داستانشو توی فیلم ی ایستگاه اتوبوس میفروشن ب دایی سلمان خان ک میوه فروشه و خیلی هم خسیسه اگه کسی اسمش میدونه بگه

    پاسخ

    • مریم در پاسخ به m

      اسفند 15, 1400

      اسم فیلم:هردلی که عاشق بشه

      پاسخ

    • علی در پاسخ به m

      فروردین 1, 1401

      هردلی که عاشق بشه

      پاسخ

  4. SSK

    دی 14, 1400

    واقعا که توی تحت تعقیب که سلمان خان نیست اصلا سایت خوبی نیستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

    پاسخ

  5. سعید

    مرداد 30, 1400

    حالا چون تو خوشت نمیاد یجوری مینویسی که بازیگر خوبی نیست؟ از سینمای بالیوود چی میدونی فیلم ماسالا میدونی چیه؟ سلمان خان یسری فیلماش ماسالاعه و اونارو خوب ایفا کرده فيلم های رمانتیکه خوبی داره کمدی خوبی داره اکشن واقعی مثل اک تا تایگر تایگر زیندا هه سلطان داره بله بیشتر فیلماش تجاریه ولی تو بخش های دیگ هم خودشو ثابت کرده درسته فیلمای ضعیفی داره ولی کارنامه درخشانی داره که نتیجه ش محبوبیت فوق العادشه
    خیلی فیلمارو نمیدونید و البته متن اشتباهاتی داشت

    پاسخ

  6. حسن

    خرداد 28, 1400

    فیلم بخاطر تو و فیلم لگد،(kick) و همه ی فیلم های سلمان خان فوق العاده ست

    پاسخ

  7. Mj

    بهمن 10, 1398

    چند سالی هست دنبال یه فیلم هندی میگردم که سلمان خان توش بازی کرده ولی نقش اصلی نیست . داستان فیلم کلا توی استودیو گرفته شده و کمی شبیه مولن روژه . یه پسر که اگه اشتباه نکنم نویسنده ست و عاشق یه دختریه که مدام باهاشه ولی بهش نمیتونه بگه دوسش داره .🙈 بیشتر یادم نیست .

    پاسخ

  8. نگار

    مرداد 24, 1398

    اهنگ ها و رقصای فیلم Hum Aapke Hain Koun با هیچ فیلمی قابل مقایسه نیست. هموشون خیلی خیلی فوق العاده ان

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به نگار

      شهریور 20, 1398

      آبجی چند سالته؟

      پاسخ

    • ابوالفضل در پاسخ به نگار

      دی 30, 1399

      منم دنبال یه فیلم از سلمان خان ام
      توی اون فیلم که مال ۱۳ سال پیشه
      سلمان خان در نقش راجا هستش و عاشق یه دختره و مخشو میزنه
      خواهش هرکی اسم فیلمو میدونه بگه
      ممنون

      پاسخ

      • سامان در پاسخ به ابوالفضل

        فروردین 24, 1400

        راجا هندی

        پاسخ

        • 𝒎𝒍 در پاسخ به سامان

          اردیبهشت 5, 1401

          فک کنم فیلم «به دنبال داماد» رو میگه چون تو اون اسمش راجا بود تو سال ۲۰۰۰ بازی کرده

          پاسخ

      • Zahra در پاسخ به ابوالفضل

        دی 13, 1400

        داداش سلمان خان تو نصف فیلماش اسمش راجا س که عاشق یه دختر میشه و مخشو میزنه این چه طرز اطلاعات دادنه😂😂

        پاسخ

  9. جعفر

    مرداد 17, 1398

    فقط Bajrangi Bhaijaan قشنگه بقیه فیلم های سلمان خالی بندیه

    پاسخ

    • huori در پاسخ به جعفر

      بهمن 28, 1398

      خیلی ام دلت بخواد😣 اتفاقاسلمان خان توی هیچ کدوم ازفیلماش خالی بندی نکرده

      پاسخ

      • Mohammad در پاسخ به huori

        خرداد 29, 1399

        فقط شاهرخ خان و بس

        پاسخ

      • جواد در پاسخ به huori

        شهریور 23, 1399

        پس فيلم. نترس سلمان خانو حتما ببين

        پاسخ

      • محمد در پاسخ به huori

        مرداد 9, 1400

        اره واقعا سلمان خان عشق

        پاسخ