آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 32)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. وکیل مدافع شیطان -1997- The Devil’s Advocate

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: “تیلور هاکفورد” (Taylor Hackford)

بازیگران: “آل پاچینو”، “کیانو ریوز”، “شارلیز ترون”

تریلر فیلم

هنگامی که یک وکیل اهل فلوریدا به نام کوین لوماکس، با بازی کیانو ریوز، پیشنهاد ملحق شدن به یکی از بزرگ ترین شرکت های حقوقی نیویورک را دریافت می کند، برخلاف اعتراض مادرش نمی تواند در برابر این پیشنهاد مقاومت کند. لوماکس که به عنوان یک وکیل خبره شهرت دارد پیشنهاد را پذیرفته و به  همراه همسرش به نیویورک نقل مکان می کند. رئیس و مربی اش جان میلتون، با بازی آل پاچینو، یک شخصیت کامل به نظر می رسد زیرا همیشه برای مشکلات راه حل دارد. اما هنگامی که همسر لوماکس، با بازی شارلیز ترون، تسخیر می شود، زندگی آنها به مشکل برمی خورد. کوین که ابتدا از اعتراض های همسرش خسته شده به تدریج متوجه می شود میلتون دستیار شیطان، یا همان وکیل مدافع شیطان است.


2. رکورد بزرگ -2015- The Big Short

ژانر: کمدی، بیوگرافی

کارگردان: “آدام مک کی” (Adam McKay)

بازیگران: “کریستین بیل”، “برد پیت”، “رایان گاسلینگ”، “استیو کارل”

تریلر فیلم

رکود بزرگ نگاهی کمدی به بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ در آمریکا دارد و داستان معامله گرانی به نام “شورت” را بیان می‌کند که تنها در دوره کوتاه، موقع بالا رفتن بهای سهام و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری می‌کنند. این گروه منفور معامله‌گران دراز مدت هستند که بازار را تا بالاترین حد آن سوق می‌دهند. این کتاب بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده و موفق به دریافت اسکار بهترین فیلمنامه ی اقتباسی نیز شده است.  تمرکز فیلم روی ۵ شخصیت است: مایکل بری (کریستین بیل)، یک نابغه مالی نه چندان اجتماعی؛ بارک بوم (استیو کارل)، یک دلال هشیار؛ جرد ونت (رایان گاسلینگ)، یک سرمایه گذار طماع که حاضر است آدم بکشد. برد پیت نیز در این فیلم نقش یک دلال سابق را ایفا می کند و از شخصیت های فرعی داستان است.


3. بلوند اتمی -2017- Atomic Blonde

ژانر: اکشن، رازآلود، هیجان انگیز

کارگردان: “دیوید لیچ” (David Leitch)

بازیگران: “شارلیز ترون”، “جیمز مک آووی”، “جان گودمن”

تریلر فیلم

اگر به فیلم هایی با موضوع جاسوسی علاقه دارید حتما این فیلم را تماشا کنید. شارلیز ترون در این فیلم نقش جاسوسی را دارد که موظف به پیدا کردن لیستی از مأموران دوجانبه است که در حال قاچاق به غرب می‌باشند. صحنه های اکشن و جلوه های تصویری این فیلم خیره کننده و جذاب اند و فیلم داستان مهیج و بی عیب و نقصی را دنبال می کند.


4. در تاریکی – 2016- Lights Out

ژانر: ترسناک

کارگردان: “دیوید سندبرگ” (David Sandberg)

بازیگران: “ترزا پالمر”، “ماریا بلو”، “بیلی برک”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دختری به نام “ربکا” است که در دوران کودکی ترس بزرگی را در مقابل خود می دید و آن زمانی بود که چراغ ها خاموش می شدند. اما بعدها ترس مشابهی گریبان گیر برادر کوچکتر او به نام “مارتین” می گردد که با ایجاد مزاحمت از جانب یک نیروی ناشناخته در تاریکی مطلق همراه است. در ادامه مشخص می شود که این موجود ناشناخته ارتباطی به مادر آنها و گذشته ی او دارد. بازی بازیگران این فیلم پیچیده و مظطرب کننده است و از عوامل مثبت و جذاب این فیلم به حساب می آید.


5. لانه خرگوش -2010- Rabbit Hole

ژانر: درام

کارگردان: “جان کامرون میتچل” (John Cameron Mitchell)

بازیگران: “نیکول کیدمن”، “آرون اکهارت”، “مایلز تلر”

تریلر فیلم

از دست دادن فرزند دشوار است و تنها کسی می تواند آن را درک کند که خودش به عنوان والد فرزندش را از دست داده باشد. روح آنها درهم شکسته و هنوز نمی توانند برخیزند. این فیلم درباره ی یک زوج عزادار است که می خواهند مرگ فرزندشان که با رفتن به خیابان مقابل خانه، تصادف کرد، را فراموش کنند. نیکول کیدمن و آرون اکهارت نقش این والدین را به زیبایی ایفا کرده و درد و غم آنها را نشان می دهند. صحنه پایانی فیلم یکی از به یادماندنی ترین صحنه هاست که والدین دست در دست هم به فرزند از دست رفته شان فکر می کنند. مسیر برخاستن از درد دشوار بوده و تنها افراد رنج دیده آن را درک می کنند.


6. کارآموز -2015- The Intern

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “نانسی مایرز” (Nancy Meyers)

بازیگران: رابرت دنیرو”، “آن هتوی”، “رنه روسو”

تریلر فیلم

بنجامین ویتاکر (رابرت دنیرو) بازنشسته‌ای است که از حدود سه سال پیش در غم از دست دادن همسرش به سر می‌برد. او که چندان از بی‌کار بودنش خرسند نیست، تصادفاً تبلیغ یک شرکت فروش اینترنتی لباس مبنی بر استخدام کارآموز باتجربه و سالخورده را می‌بیند. بعد از آن او به عنوان کارآموز، دستیار شخصی جولز آستین (آن هتوی) مدیر عامل شرکت می‌شود که بسیار در کار خود غرق شده و زندگی خصوصی و اجتماعی آشفته‌ای دارد. طنز به کار رفته در داستان این فیلم لذت بخش و مناسب است و بازی بازیگران آن نیز دیدنی می باشد.


7. مسافران -2016- Passengers

ژانر: درام، علمی-تخیلی

کارگردان: “مورتن تیلدام” (Morten Tyldum)

بازیگران: “جنیفر لارنس”، “کریس پرت”، “مایکل شین”

تریلر فیلم

طرفداران جنیفر لارنس با دیدن این فیلم هیجان زده می شوند زیرا بار دیگر استعدادهای او را مشاهده خواهند نمود. این فیلم اخلاقیات و باورهای شما را زیرسوال می برد. سفینه فضایی آوالون ۵۰۰۰ مسافر را در یک سفر ۱۲۰ ساله به سیاره هوم استید ۲ می برد. در این میان مشکلاتی باعث می شود جیم پرستون (کریس پرت) بیدار شود. پس از یک سال جیم می خواهد خودکشی کند اما به جای آن مسافر دیگری به نام آرورا لین (جینفر لارنس) را بیدار می کند. برای جلب اعتماد آرورا به او می گوید سیستم اش معیوب شده. آرورا پس از اگاهی از اینکه آن سیاره را دیگر نخواهد دید خاطرات خود را نوشته و عاشق جیم می شود. با این حال پس از اینکه متوجه می شود جیم چه کرده، از اینکه زندگی او را نابود کرده است از جیم متنفر می شود. رویارویی با مرگ باعث می شود به وضعیت خود بیندیشند. آرورا تصمیم می گیرد به جای خوابیدن در محفظه زمان باقی مانده را با جیم بگذراند. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ زندگی با افرادی که نمی شناسید یا وقت گذرانی با تنها کسی که عاشق اش هستید؟


8. جنگ کمان ها -2011- War of the Arrows

ژانر: درام، تاریخی، اکشن

کارگردان: “کیم هان-مین” (Kim Han-min)

بازیگران: “پارک هائی-ایل”، “مون چائه-ون”

تریلر فیلم

طی دومین هجوم مانچو به کره “نام یی” که بهترین کمان دار در کره است، برای نجات جان خواهرش با مهاجمان مانچوری درگیر می شود. این فیلم سرشاراز صحنه های اکشن و مبارزه است و از تدوین خوب و مناسبی برخوردار می باشد.


9. قلب سخت -2016- Ae Dil Hai Mushkil

ژانر: درام، عاشقانه، موزیکال

کارگردان: “کاران جوهر” (Karan Johar)

بازیگران: “رانبیر کاپور”، “آیشواریا رای”، “آنوشکا شارما”

تریلر فیلم

“آیان” (رانبیر کاپور) که آرزوی خواننده شدن دارد عاشق “الیزه” (آنوشکا شارما) می شود اما الیزه تنها او را برای دوستی می خواهد و همین باعث پنهان کردن عشق آیان می شود. زمانی که الیزه تصمیم به ازدواج با “فرح علی” می گیرد آیان در مراسم عروسی او عشقش را با آهنگی زیبا اعتراف می کند و الیزه که حاضر به دوست داشتن آیان نیست را ترک می کند. او در فرودگاه با “صبا” (آیشواریا رای) آشنا شده و با او وارد رابطه می شود. آیان با کمک شعرهای صبا رویای خواننده شدنش را پرورش می دهد و باری دیگر توسط الیزه و صبا ضربه روحی می خورد و این بار آهنگ زیبای Ae dill hai mushkil را می خواند و با آن هنرمندی جهانی می شود. دوباره با الیزه دیدار می کند اما الیزه دچار بیماری سرطان شده و این بار هم عشق آیان را قبول نمی کند. اما این بار با وجود احساس الیزه، آیان مسیر عشق خود را می رود و او را عاشقانه همراهی می کند.


10. بالا -2009- Up

ژانر: ماجراجویی، کمدی، فانتزی

کارگردان: “پیت داکتر” (Pete Docter)

صداپیشگان: “اد اسنر”، “کریستوفر پلامر”، “جردن ناگای”

تریلر فیلم

فیلم “بالا” از دنیای پیکسار محصول سال ۲۰۰۹ بوده و داستان آن درباره مردی به نام کارل فردریکسون است که از کودکی آرزو داشته مانع فعالیت های انسانی شده و مانند قهرمان خود ولادیمیر لنین به آبشار بهشت در نیوجرسی برود. یک روز با الی آشنا شده و در دنیای خیالی خود رها می شوند. آن ها در بزرگسالی باهم ازدواج کرده و باهم خانه ای می سازند. در نهایت الی را در بستر مرگ میبینیم و ماجراجویی کارل آغاز خواهد شد. به طور کلی این فیلم به فرایند پیر شده پرداخته و به انسان می آموزد که با جریان زندگی همراه باشد. زندگی دشوار است و هرچقدر تلاش کنید بازهم گاهی کنترل آن از دست تان خارج می شود. این داستان با وجود غم انگیز بودنش گاهی خنده را بر لبان تان می نشاند. عشق، مهربانی و فراق از مضامین اصلی فیلم بوده و نمی توانید مانع لبخندتان شوید.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم