لیست بهترین فیلم های دواین جانسون (Dwayne Johnson) که نباید از دست بدهید

یک ورزشکار، کشتی گیر و بازیگر، در کنار هم می تواند عجیب باشد اما دواین جانسون که در دنیای کشتی کج به راک (The Rock) معروف است توانسته از پس از آن بربیاید. یک کشتی گیر به سختی می تواند به یک بازیگر و سپس به گران قیمت ترین بازیگر هالیوود تبدیل شود و دواین جانسون در سال 2016، یعنی 17 سال پس از حضور در فیلم “بازگشت مومیایی” (The Mummy Returns)  به این درجه دست یافت. او در نقش یک پدر مجرد دوست داشتنی یا پلیس قدرتمند، اجرای دیدنی دارد. او با وجود جثه بزرگ و لبخند روی لبش در رینگ مبارزه و در صحنه سینما موفق است.

مهارت های کمدی دواین جانسون و اجرای دیدنی او باعث موفقیت او در عرصه سینما شد. در اینجا می خواهیم برترین فیلم های کارنامه او را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. مسابقه تا کوه جادوگران – Race To Witch Mountain – 2009

یک فیلم ماجراجویانه و علمی تخیلی محصول سال 2009 که جانسون نقش جک بونو را ایفا می کند. یک راننده تاکسی گانگستری که مجرمان را فراری می دهد. او قبول می کند دو نوجوان را در ازای 15،000 دلار از شر شکارچیان فراری دهد. کنجکاوی او گاهی اوقات ماجراهای جالبی را پدید می آورد. بنابراین در اینجا از این نوجوانان دفاع می کند. دنیای بیرون از زمین همیشه برای فیلم دوستان جذاب است. گرچه این فیلم به بیگانه ها و دنیای بیرون از زمین اشاره ندارد، اما حتما به اندازه همان فیلم ها جذاب است. زیرا به مضامین سفینه ها، ارتش و سازمان سیا اشاره داشته و جذابیت دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


9. سن آندریاس – San Andreas – 2015

یک فیلم فاجعه ای که تجربه سینمایی جالبی را خلق می کند. ری یک خلبان نیروی دریایی است که در ماموریت های نجات شرکت می کند. رابطه او با همسرش اما بهم خورده و تصمیم می گیرد به همراه دخترش به سان فرانسیسکو سفر کند. اما به دلیل مشکلات کاری قرار است دخترش به همراه دوست پسر اما به سفر بروند. پس از یک زمین لرزه یک دانشمند پیشبینی می کند که صفحات سان فرانسیسکو در حال حرکت بوده و زلزله مهیبی در آنجا در شرف وقوع است. این زمین لرزه می تواند زندگی عزیزان او، دخترش، اما و البته بلیک را به خطر بیندازد. تجربه های نجات ری در این شرایط به او کمک می کند. این فیلم به مشکلات ازدواج او با اما نیز اشاره می کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


8. رنج و گنج – Pain and Gain – 2013

داستان واقعی سه ورزشکار که می خواهند به رویای آمریکایی دست پیدا کنند. دواین جانسون نقش اصلی یک معتاد آزاد شده از زندان را ایفا می کند و مارک والبرگ و آنتونی مکی نیز در آن حضور دارند. گاهی اوقات انسان برای رسیدن به خواسته اش هرکاری می کند. شخصیت مارک والبرگ یک مربی باشگاه است که حاضر است به هر قیمتی ثروتمند شود. دنیل به زندگی یکی از ورزشکاران علاقه مند شده و با الهام از او می خواهد به کمک آدرین دوربال (با بازی مکی) و پل دویل (با بازی دواین جانسون) کار سختی را انجام دهد. یک فیلم مهیج و کمدی که تونی شالهوب و کن جئونگ در آن حضور دارند. صحنه های کمدی و کارهای رئال این فیلم را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های مارک والبرگ (بازیگر)


7. جی. آی. جو: تلافی – G.I. Joe: Retaliation – 2013

سری دوم فیلم های جی.آی.جو که دوک (چنینگ تیتوم) جو را به سرقت از پاکستان مجاب می کند. اما به جوخه او حمله بدی شده و دواین جانسون در نقش رودبلاک یکی از سه بازمانده این حمله است. او به همراه فلینت و لیدی جی به آمریکا بازمی گردند تا برای عملیات بعدی آماده شوند و در رادار دولت قرار ندارند. سپس متوجه می شوند دولت فاسد است و خودشان دست به کار می شوند. بازیگران موفق دیگر این فیلم عبارتند از جوزف-گوردون لویت و بروس ویلیس. این تریلر اکشن شاید رئال نباشد اما یکی از بهترین اجراهای دواین جانسون را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم جان سخت (Die Hard)


6. اسنیچ – Snitch – 2013

مهارت های بازیگری جانسون در کنار مهارت های اکشن او باعث می شود در این فیلم نقش جان متیو، پدری که برای آزاد کردن پسرش از زندان هرکاری می کند، را اجرا کند. این فیلم به دنیای مواد مخدر می پردازد. پسر او جیسون، با فریب خوردن مواد مخدر حمل کرده و به زندان می رود. جان در وسط مهمانی از همسر قبلی اش سیلویا این خبر را میشنود. عذاب وجدان به او دست داده و تصمیم می گیرد پسرش را نجات دهد. گرچه این کار بسیار خطرناک است اما جان ریسک می کند. در این فیلم یک مرد عادی برای نجات پسرش درباره دنیای مواد مخدر اطلاعات کسب می کند. گره های دیگر داستان تماشاگر را روی صندلی میخکوب می کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


5. عقرب شاه – The Scorpion King – 2002

اولین حضور دواین جانسون در نقش عقرب شاه در فیلم “بازگشت مومیایی” فراموش نشدنی بود. عناصر تاریخی و اکشن در کنار حضور جانسون یک فیلم دیدنی خلق کرد. این فیلم حوادث 5000 سال پیش از فیلم مومیایی را نشان می دهد، زمانی که ماتایوس به عقرب شاه تبدیل شد. ماتایوس توسط عقرب شاه و برادرانش به کشتن پسر فرعون، تاکت، مامور می شود و در ازای مقدار زیادی پول این کار را انجام می دهد. برادران با برادر ممنان روبرو شده و متوجه می شوند کسی به آنها خیانت کرده است. ممنان به دلیل دخالت کاساندرا به ماتایوس اجازه می دهد یک شب دیگر زنده بماند اما تا گردن او را در شن های صحرا دفن می کند. فرار ماجراجویانه ماتایوس و مبارزه او علیه ممنان بقیه داستان را تشکیل می دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم تاریخی که ازنظر تاریخی درست نبودند


4. هوش مرکزی – Central Intelligence – 2016

اجرای کمدی برای اغلب بازیگران دشوار است. با این حال دواین جانسون در این امر موفق بوده و به همین دلیل مورد توجه قرار می گیرد. هنگامی که اعلام کرد قرار است با کوین هارت، یکی از بهترین کمدین های هالیوود، همکاری کند، طرفداران ذوق زده شدند. باب استون، با بازی دواین جانسون، یک مامور سیا، برای تحلیل اطلاعات مالی، از دوست قدیمی اش کلوین که حسابدار است، کمک می گیرد. این کمدی اکشن بسیار دیدنی بود. با این فیلم مطمئن شوید تا پایان خنده از روی لبان تان نمی رود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمدی سال 2019 که باید تماشا کنید و فقط لذت ببرید


3. موانا – Moana – 2016

صداپیشگی آسان نیست، مخصوصا اگر قرار باشد در استودیویی مانند دیزنی مشغول شوید. دواین جانسون در این فیلم در نقش نیمه خدایی که برای نجات مردم با موانا همراه می شود، شرکت دارد. مثل همیشه این بار هم دیزنی جلوه های زیبایی شناختی را با داستان پرمعنا همراه می کند. منتقدین اجراها و نویسندگی داستان را تحسین کردند. این فیلم به امتیاز بالای 96% دست یافت. گرچه دواین در این فیلم نقش اصلی را ندارند اما بیننده را در این دنیای فانتزی سرگرم می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


2. هرکول – The Hercules – 2014

در زمان آماده سازی جانسون برای اجرای این فیلم در رسانه ها سروصدای زیادی به پا شد. او با وجود مهارت بازیگری و اکشن خود تجربه زیبایی را خلق می کند. جلوه های ویژه و کارگردانی داستان را جذاب می کنند. دواین جانسون برای اجرای این نقش 8 ماه تمرین کرد. صحنه های نفسگیر و مهیج این فیلم را دیدنی کرد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


1. سریع و خشمگین 5 – Fast Five – 2011

انتخاب دواین جانسون برای ایفای نقش لوک هابز یکی از بهترین تصمیمات  چندگانه سریع و خشمگین بود. این بازیگر پس از ورود به فیلم تا آخر با این چندگانه ماند. او نقش ماموری را ایفا می کند که باید دامینیک تورتو را شکار کند. عناصر کمدی و اکشن داستان را مهیج می کنند. در این فیلم با گسترده کردن فضای تعقیب و گریز به فضای سرقت در پایتخت برزیل، این چندگانه را به سطح جدیدی می برد. صحنه های مبارزه دواین جانسون با وین دیزل دیدنی است و مهارت های اکشن دو بازیگر را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سریع و خشن (The Fast and the Furious)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. عرفان شیرانی

    اردیبهشت 23, 1399

    عالی بود ممنون

    پاسخ