لیست بهترین فیلم های عامر خان (Aamir Khan) که باید تماشا کنید

عامر خان که در کشور ما عمدتا با نام امیر خان شناخته می شود، یک بازیگر کمال گراست. او برای رفتن به زیر پوست شخصیت هرکاری می کند. عامر خان یکی از بهترین بازیگران هند است که به خاطر فیلم هایش تحسین می شود. طرفداران او تمام فیلم های او را تماشا کرده و از آن لذت برده اند. این مدرکی دال بر بازیگری و کیفیت آثار اوست. این بازیگر کیفیت را به کمیت ترجیح داده و برای تک تک نقش هایش زحمت فراوانی می کشد.

در اینجا لیستی از برترین فیلم های عامر خان را تهیه کرده ایم. با پروشات همراه باشید.


10. از قیامت به قیامت – Qayamat Se Qayamat Tak

همه چیز از اینجا شروع شد. گرچه این فیلم اولین اثر عامر خان نیست، بلکه نقطه عطف حرفه او بود. او نقش راج معصوم و جذاب را ایفا می کند. او استعداد خود را به خوبی نشان داد، مخصوصا در صحنه های عاشقانه. چهره کودکانه او نیز بر جذابیت می افزاید. منتقدین و تماشاگران از این فیلم استقبال کرده و به همین دلیل فیلم موفق بود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کوتاه در تاریخ سینما که ذهن مخاطب را تکان می‌دهند


9. ستاره های روی زمین – Taare Zameen Par

در این فیلم عامر خان بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی را برعهده داشت و بنابراین هم فیلم مورد توجه قرار گرفت و هم مهارت کارگردانی او. او که در این فیلم نقش اساسی را برعهده داشت، آن را به زیبایی ایفا کرد. درنتیجه فیلم شعارگونه هم نبود. فیلم های اینچنینی در ژانر ملودرام قرار می گیرند، اما در رابطه با این فیلم عامر خان اینگونه نبود. اجرای او به گونه ای بود که تمرکز بر داستان باشد نه بر بازیگر.

همچنین بخوانید: 20 شاهکار سینما که به شما احساس سر زندگی میدهند


8. کار خود به شیوهٔ خود – Andaz Apna Apna

این فیلم در زمان اکران موفق نبود، اما به دلیل کارگردانی راجکومار سانتوشی به یک اثر کلاسیک تبدیل شد. شخصیت های فیلم حتی امروز هم به یادماندنی بوده و هربار که فیلم را تماشا کنید لبخند را بر لبان تان می نشاند. عامر خان نقش های کمدی زیادی برعهده نداشت، اما این فیلم نشان دهنده موفقیت او در عرصه کمدی است. او در کنار سلمان خان لحظات به یاد ماندنی خلق کرد. این فیلم ثابت کرد که عامر خان نه تنها یک شخصیت جذاب بلکه یک بازیگر تواناست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کری گرانت که دوستداران سینمای کلاسیک نباید از دست بدهند


7. سرفروش – Sarfarosh

کارگردانی جان متیو هرگز نمی تواند فیلمی از این موفق تر خلق کند. عامر خان نقش آجی سینگ راتود را به شیوه رئال بازی می کند. عناصر رئالیسم باعث جذابیت این اثر شد. شوخی بدنی و کمک گرفتن از زبان بدن آسان نیست، اما عامرخان این کار را انجام داد. بنابراین این بازیگر توانست جدیت خود را نشان دهد. این فیلم اولین اثر نوازالدین صدیقی بود که در فیلم “تلاش” (Talaash) مجددا با عامر خان همبازی شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سینمای هند در سال 2019


6. رنگیلا – Rangeela

یکی از فیلم های گوپال وارما که نقطه عطف حرفه عامر بود. او در نقش مونا جذابیت بیشتری را به رخ کشید. اما جنبه های دیگر شخصیت، غم، خستگی و لذتی که در زندگی خیابانی مونا دیدیم، باعث جذابیت این فیلم شد. او ثابت کرد که در تمام نقش ها دیدنی است، نه فقط نقش آفرینی در فضاهای شهری.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


5. زعفرانی رنگش کن – Rang De Basanti

یکی از برترین آثار بالیوودی این قرن که ذهنیت جوانان را به بهترین شکل نشان داد. نقش عامر خان بسیار قابل درک است و جوانان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. تغییر او از یک دانشجوی بیخیال و لذت طلب به یک فرد مبارزه طلب، روایت را چشمگیر می کند. این فیلم نمونه توانایی بازیگری اوست و او با اجرا و حتی چشمان خود خشم را نشان داد. صحنه مهم دیگر نقطه اوج داستان در کنار سیدارت نارایان بود. او نقش مردی را ایفا می کند که از مرگ نمی ترسد و برای آن آماده شده است. عامر خان به خوبی احساسات شخصیت را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در تاریخ سینمای بالیوود


4. دنگال – Dangal

جدیدترین فیلم او در این لیست که نمونه ای از پختگی بازیگری او طی سال هاست. جالب اینجاست که با وجود رفتار شخصیت او در مقابل کودکان، در هیچ کجای فیلم از آن زده نمی شویم. تنها پدری را میبینیم که برای پیروزی دخترش هرکاری می کند. یکی از صحنه های جالب فیلم مبارزه میان پدر و دختر است. گرچه از پیروزی دخترش شاد است، اما از شیوه پیروزی او راضی نیست. تاثیر این لحظات به مهارت بازیگری بازیگر وابسته است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هریتیک روشن (Hrithik Roshan) که باید تماشا کنید


3. پی کی – PK

تعجبی ندارد که مهارت بازیگری عامر خان باعث شد در نقش خود به کمال برسد. او برای ایفای این نقش لهجه های مختلف را یاد گرفته و برای اجرا هرکاری می کند. او با ایفای شخصیت اصلی معصوم و کودکانه وار، یکی از اجراهای اولیه خود را ارائه می دهد. موفقیت این فیلم در سینمای هند نشان دهنده اوج اجرای اوست. برای یک بازیگر دشوار است که تمام قدرت هایش را نشان دهد. برای درک مهارت بازیگری عامر خان این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 9 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تروا (Troy)


2. سه احمق – 3 Idiots

اولین همکاری عامر خان با راجکومار هیرانی هم از لحاظ هنری موفق بود هم از لحاظ تجاری. یک فیلم زیبا که بار اصلی موفقیت آن بر دوش عامر خان بود. گرچه مدهاوان و شرمان جوشی مکمل او هستند، اما این عامر خان است که می درخشد. او در حقیقت تمام بازیگران همکار خود را تحت تاثیر قرار می دهد. جملات عاقلانه او دانشجویان را برانگیخته، رئیس کالج را برافروخته کرده و به رقابت حماسی او منجر می شود. نقطه قوت فیلم این است که او توانست اشک، لبخند و مهم تر از آن احساسات مان را برانگیزد. او در این فیلم راهنمای ما بود.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر سینمای آسیا در سال 2017


1. باج – Lagaan

آخرین فیلم هندی قرار گرفته در اسکار که نشان دهنده اوج موفقیت تجاری یک فیلم است. گرچه فیلم بسیار طولانی است اما هرگز حوصله مان را سر نبرد. عامر نقش بووان، رهبر تیم کریکت را برعهده دارد و قهرمانی را به رخ می کشد. امید روستا به اوست و او تیم را به سوی پیروزی سوق می دهد. کمتر بازیگری می تواند در این نقش تصور شود. امید و ناامیدی در صورت او پیداست و احساسات را به خوبی نشان می دهد. احتمالا اولین بار است که در یک فیلم شاهد یک مسابقه واقعی بوده ایم.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۱۰ شاهکار برتر سینمای روسیه (بهترین فیلم های سینمای روسیه)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (15)

بستن فرم

  1. حمید

    مرداد 15, 1400

    من دنبال یه فیلم امیر خان هستم که مسابقه دوچرخه سواری هستش.کسی دیده؟

    پاسخ

    • سرکاو در پاسخ به حمید

      مهر 2, 1402

      خوب همین کامنتو تو گوگل سرچ کن میاردش

      پاسخ

  2. ندا

    مرداد 6, 1400

    فیلم فنا هم قشنگ بود

    پاسخ

  3. NAZY

    اردیبهشت 12, 1400

    فیلم : راجا هندوستانی ، دل ، عشق ، 3 احمق ، دانگل ، گجینی ، تلاش ، انفجار 3 ، پی کی ، خراج ، ستاره های روی زمین ، من ، غلام ، سوپر استار مخفی از بهترین و تنها فیلم هندی هایی بودن که دیدم و واقعا زیبا بودن .
    3 احمق ، پیکی ، خراج و ستاره های روی زمین جزء 250 فیلم برتر سینما شدن و اگه من بودم همه فیلم های عامر خانو توی این 250 تا قرار میدادم

    پاسخ

    • Mohmmad mhdi در پاسخ به NAZY

      دی 16, 1400

      برا همین است که هرکسی نمیتونه هنرپیشه باشه😄

      پاسخ

  4. NAZY

    اردیبهشت 12, 1400

    بیشترشون رو دیدم و واقعا عالین بقیشم دارم میبینم . حتی اونایی که توی لیست نبودن هم دیدم و واقعا شاهکارن
    اکثر فیلم های هندی رقص یا گریه یا صحنه هایی هست که ما میگیم فیلم هندی همون که با مشت میزنه به باشین هزارتا ماشین دیگه که پشتشه بلند میشه میترکه و ….
    ولی ولی …. فیلم های عامر خان یچیز دیگس . خدایی من حالم از فیلم هندی بهم میخوره ولی فیلم های عامر خانو تکتکشونو میبینم و دارم کیف میکنم

    پاسخ

  5. سمانه

    اسفند 3, 1399

    همه. رو دیدم عالین

    پاسخ

  6. عماد

    آبان 15, 1399

    واقعا سینمای هند رو یک خورده جون داد بهش ولی هنوزم سینماشون بدرد نمیخوره

    پاسخ

  7. اتنا

    آبان 15, 1399

    اصلا کل فیلم هایی که عامر خان توش بازی کنه خوبه

    پاسخ

  8. Mmmm

    مرداد 20, 1399

    خدایش فیلمی مثل غلام با شرکت امیر خان و جانور با بازی کومار دیگه آخر فیمن

    پاسخ

  9. مهدی

    مرداد 20, 1399

    من هیچ فیلمی مثل غلام با شرکت امیر خان و جانور با بازی کومار دوست ندارم یعنی هند فکر نکنم مشابهش بتونه درست کنه

    پاسخ

    • مانوهار در پاسخ به مهدی

      شهریور 5, 1399

      به نظر من انفجار۳ بهترین فیلم عامر خان هست چون هم اکشن بود هم کمدی و از هرنظر خوب بود

      رای من به جای رتبه اول باج

      انفجار ۳ هستش

      پاسخ

    • اتنا در پاسخ به مهدی

      آبان 15, 1399

      بروبابا بهترین فیلم هارا عامر خان بازی میکنه چقدر بد سلیقه ای

      پاسخ

  10. عسکیا

    مرداد 16, 1398

    به نظرم فیلم های پی کی و دنگال بهترین فیلم های ۵ سال اخیر دنیا هستن فقط چون هندی هستن زیاد معروف نشدن
    انصافا هالیوود تو این ۵ سال تونسته فیلم بهتری از این دو تا بسازه ؟ نه هالیوود فقط جو و تبلیغاته

    پاسخ

  11. محمد

    مرداد 16, 1398

    خداییش یکی از بهترین بازیگرای دنیاست
    البته فیلم های غلام و گجینی و سوپراستار مخفی هم میتونستن تو لیستتون باشن

    پاسخ