لیست بهترین فیلم‌های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان

بهترین فیلم‌های 2020 – همانند سال 2019 که سالی پر از هیجان برای علاقمندان سینما و هالیوود بود، سال 2020 نیز شماری از مورد انتظارترین فیلم‌ها را در خود جای داده‌بود که متاسفانه به علت پاندمی بیماری کرونا و تعطیلی سینماها، برنامه اکران نصف بیشتر فیلم‌های این سال هم تغییر کرد و به سال آینده موکول شد. گرچه سینما مدتی است که در شرایطی بحرانی به‌سر می‌برد و نمی‌توان زمان دقیقی هم برای تمام شدن این بحران پیش‌بینی کرد، اما تمام کمپانی‌ها سعی کرده‌اند تا در شرایط پاندمی و قرنطینه نیز فیلم‌های خود را از طریق شبکه‌های نمایش خانگی و یا نمایش محدود در سینماها به دست مخاطبان برسانند.

با اینکه فرصت تماشای فیلم‌های هیجان‌انگیز و زیادی را در سال 2020 از دست دادیم و باید تا زمان ناشخصی برای دیدن آنها صبر کنیم، اما بازهم در میان فیلم‌هایی که در این سال منتشر شدند، آثار خوب و دیدنی وجود دارند که نباید تماشای آنها را از دست بدهیم. در این مقاله تعدادی از بهترین عناوین سینمایی سال 2020 را مرور خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید!

فیلم‌ها به ترتیب تاریخ اکران مرتب شده‌اند.

این لیست بطور مرتب آپدیت خواهد شد. برای اطلاع از فیلم‌های جدید 2020، تاریخ اکران فیلم‌ها و جدیدترین تریلرهای فیلم‌های 2020 می‌توانید به صورت دوره‌ای به این صفحه سر بزنید.

(آپدیت: 22 مهر 1399)

نکته: تاریخ اکران فیلم‌هایی که به علت شیوع ویروس کرونا تغییر کرده بود در این لیست اصلاح شده است.


زیر آب – Underwater

تاریخ اکران: 10 ژانویه 2020 (20 دی 1398)

کارگردان: “ویلیام ایوبک” (William Eubank)

تریلر فیلم Underwater

“زیر آب” فیلمی با ژانر هیجان انگیز و ماجراجویی با بازی “کریستن استوارت” است که اولین تریلر آن منتشر شد و در آن شاهد اولین تصاویر این فیلم زیبا بودیم. داستان این فیلم درباره ی گروهی محقق است که بعد از تخریب شدن یکی از ایستگاه های تحقیقی شان در اثر زلزله، سفری خطرناک و مهم را به اعماق اقیانوس آغاز می کنند.


پسران بد برای همیشه – Bad Boys for Life

تاریخ اکران: ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی ۱۳۹۸)

کارگردان: “بلال فلاح” (Bilall Fallah)، “عادل ال عربی” (Adil El Arbi)

تریلر فیلم Bad Boys for Life

دنباله جدید از کمدی کلاسیک و پرطرفدار “پسران بد”، بعد از گذشت پانزده سال به پرده ی سینما باز خواهد گشت و “ویل اسمیت” در نقش کارآگاه “مایک لاوری” و “مارتین لارنس” در نقش “مارکوس برنت” بعد از پانزده سال بار دیگر در این فیلم حضور دارند و به نقش آفرینی می پردازند. این فیلم قرار است آخرین قسمت از این مجموعه و پایانی بر ماجراجویی های این دو کاراگاه باشد.


فقط رحم – Just Mercy

تاریخ اکران: ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی ۱۳۹۸)

کارگردان: “دستین دنیل کرتون” (Destin Daniel Cretton)

تریلر فیلم Just Mercy

“فقط رحم”، فیلمی درام با حضور بازیگران سرشناسی مثل بری لارسون، جیمی فاکس و مایکل بی. جردن است. داستان این فیلم که بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده است، درباره ی اتفاقات و تجربیات زندگی یک وکیل و یک فعال اجتماعی است که به دنبال عدالت برای قتل یک دختر 18 ساله ی سفید پوست هستند.


دولیتل – Dolittle

تاریخ اکران: ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی ۱۳۹۸)

کارگردان: “استیون گیگان” (Stephen Gaghan)

تریلر فیلم Dolittle

داستان این فیلم براساس مجموعه کتابهایی به همین نام ساخته شده است که در دهه ۴۰ میلادی منتشر شده اند. اولین فیلمی که بر اساس این مجموعه کتابها ساخته شد، فیلمی با عنوان “دکتر دولیتل” بود که در سال ۱۹۶۷ اکران شد. پس آن در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۸ نیز دو فیلم دیگر با همین عنوان ساخته و اکران شدند که در گیشه نیز موفق ظاهر شدند.

فیلم جدید “دولیتل” با بودجه ای ۱۷۵ میلیون دلاری و به کارگردانی “استیون گیگان” (Stephen Gaghan) ساخته شده است. این فیلم پیش از این قرار بود در بهار سال ۲۰۱۹ اکران شود اما به نه ماه تاخیر مواجه شد و اکنون قرار است در ابتدای سال 2020 اکران شود.

“دولیتل” که با ژانر کمدی، فانتزی و ماجراجویی راهی پرده ی سینما خواهد شد درباره ی پزشکی به نام دولیتل (با بازی  رابرت داونی جونیور) است که به خاطر عشق و علاقه اش به همه ی موجودات، شروع به ارتباط برقرار کردن با حیوانات می کند و زمانی که متوجه می شود در این کار موفق شده است، یک ماجراجویی خارق العاده را آغاز می کند.

رامی ملک، تام هالند، ماریون کوتیار، اکتاویا اسپنسر، رالف فاینز، سلنا گومز، اما تامپسون، جان سینا و کمیل نانجیانی از جمله صداپیشگان این فیلم هستند.


پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین – Birds of Prey and The Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn

تاریخ اکران: 7 فوریه 2020 (18 بهمن 1398)

کارگردان: “کتی یان” (Cathy Yan)

تریلر فیلم Birds of Prey

این فیلم به عنوان اسپین آف فیلم “جوخه انتحار” (Suicide Squad) در نظر گرفته شده و درباره ی شخصیت “هارلی کویین” با بازی مارگو رابی است. شخصیت های محبوب دیگری مثل “قناری سیاه” (Black Canary) (با بازی جرنی اسمالت) و “بلک ماسک” (Black Mask) (با بازی یوان مک گرگور) نیز در این فیلم حضور دارند که همگی از شخصیت های دنیای ابر قهرمانی دی سی هستند.


سونیک خارپشت – Sonic the Hedgehog

تاریخ اکران: 14 فوریه 2020 (25 بهمن 1398)

کارگردان: “جف فاولر” (Jeff Fowler)

تریلر فیلم Sonic the Hedgehog

“سونیک خارپشت” یکی از پرطرفدارترین لایو اکشن هایی است که بر اساس بازی ویدئویی ساخته شده است و در ابتدا قرار بود در پاییز سال 2019 اکران شود. اما بعد از انتشار اولین تریلر این فیلم، موج شدید اعتراضات هوادارن از طراحی شخصیت “سونیک” باعث شد تا سازندگان این لایو اکشن به فکر تغییر طراحی این شخصیت بیفتند و به این ترتیب اکران آن نیز با سه ماه تاخیر مواجه شود. سازندگان اما اینبار قول دادند که طراحی جدید شخصیت سونیک همه طرفداران را راضی خواهد کرد. در جدیدترین تریلر منتشر شده از این لایواکشن، شاهد طراحی جدید ظاهر شخصیت “سونیک” بودیم که انتظار می‌رود مورد تایید و رضایت طرفداران قرار گیرد.

“جیم کری” (Jim Carrey)، “بن شوارتز” (Ben Schwartz)، “جیمز مارسدن” (James Marsden) و “تیکا سامپتر” (Tika Sumpter) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.


مرد نامرئی – The Invisible Man

تاریخ اکران: ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ (۹ اسفند ۱۳۹۸)

کارگردان: “لی ونل” (Leigh Whannell)

تریلر فیلم The Invisible Man

فیلم “مرد نامرئی” داستان سسیلیا کاس را دنبال می‌کند که در یک رابطه نا‌امن با دانشمندی نابغه و شرور گیر افتاده است. به‌دلیل سواستفاده‌های شوهرش، سسیلیا به کمک خواهر و دوست دوران کودکی‌اش جایی مخفی می‌شود. زمانی که شوهر سسیلیا خودکشی می‌کند، مقدار زیادی از مال و اموال خودش را برای او باقی می‌گذارد، اما او به واقعی بودن مرگ شوهرش مشکوک است. زمانی که اتفاقاتی عجیب زندگی کسانی را که دوست دارد، تهدید می‌کند و سسیلیا در حال فروپاشی عصبی و روانی است، او تلاش می‌کند تا به همه اثبات کند موجودی که هیچکس او را نمی‌بیند در حال اذیت کردن و آسیب رساندن به او است و این شخص شوهر مرده‌اش است.

در اولین تریلر منتشر شده از این فیلم، شاهد معرفی شخصیت اول داستان با بازی “الیزابت ماس” بودیم که با مشکلات زندگی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند.


به پیش – Onward

تاریخ اکران: 6 مارس 2020 (16 اسفند 1398)

کارگردان: “دن اسکنلون” (Dan Scanlon)

تریلر انیمیشن Onward

انیمیشن “به پیش”، جدیدترین اثر مشترک کمپانی پیکسار و والت دیزنی است که اتفاقات آن در حومه یک شهر در یک دنیای فانتزی جریان دارد و داستان دو برادر جوان الف را روایت می‌کند که یک ماجراجویی فوق‌العاده را برای اینکه دریابند آیا هنوز کمی جادو در این دنیا وجود دارد یا خیر، آغاز می‌کنند. کریس پرت و تام هالند از جمله صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند.


بلادشات – Bloodshot

تاریخ اکران: ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸)

کارگردان: “دیو ویلسون” (Dave Wilson)

تریلر فیلم Bloodshot

این فیلم که با ژانر اکشن و فانتزی و به کارگردانی “دیو ویلسون” (Dave Wilson) ساخته شده است، قرار است اولین اثر اقتباسی دنیای سینمایی مشترک Valiant باشد. در این اثر قرار است وین دیزل، بازیگر محبوب سری فیلم “سریع و خشن” (Fast and the Furious) نقش شخصیت اصلی داستان فیلم یعنی “ری گریسون” را ایفا کند. ری گریسون شخصیتی است که به وسیله یک سازمان دولتی سری به نام Project Rising Spirit، تبدیل به یک ابرسرباز می‌شود.

قدرت ری گریسون که دیگر یک ابرسرباز شده، از فناوری نانو نشأت می‌گیرد. این فناوری برای اینکه به او قدرت ببخشد، باید وارد جریان خونی او شود که به محض وارد شدن، قدرت‌های مختلف به او اعطا می‌کند. یکی از توانایی‌هایی که او با استفاده از فناوری نانو به‌دست می‌آورد این است که می‌تواند با مصرف پروتئین، هر گونه زخم و آسیبی را که به او وارد شده به سرعت بهبود ببخشد. علاوه بر “وین دیزل”، “توبی کبل”، “مایکل شین” و “الکس هرناندز” نیز در این فیلم به ایفای نقش میپردازند.


تور جهانی ترول‌ها – Trolls World Tour

نسخه دیجیتالی این انیمیشن با شایع شدن ویروس کرونا و تعطیلی سینماها مستقیما در دسترس عموم قرار گرفت و در سینما اکران نشد.

کارگردان: “والت دورن” (Walt Dohrn)

تریلر انیمیشن Trolls World Tour

این انیمیشن به عنوان قسمت دوم و دنباله ی انیمیشن “ترول ها” در نظر گرفته شده که در سال 2016 اکران موفقی را پشت سر گذاشت و برنده ی اسکار بهترین موسیقی نیز شد. “جیمی درنان“، “آنا کندریک”، “کلی کلارکسون” و “جاستین تیمبرلیک” از جمله صداپیشگان شخصیت های مختلف این انیمیشن هستند.


زنی پشت پنجره – The Woman in the Window

اکران این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و به تاریخ نامعلومی موکول شده است.

کارگردان: “جو رایت” (Joe Wright)

فیلم درام، رازآلود و جنایی “زنی پشت پنجره” بر اساس رمانی به همین نام، نوشته “ای. جی. فیلن” (A. J. Finn)، ساخته شده است و “جو رایت” (Joe Wright) وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. “تاریک ترین ساعت” (Darkest Hour)، “آنا کارنینا” (Anna Karenina)، “غرور و تعصب” (Pride & Prejudice) و “هانا” (Hanna) از جمله فیلم های تحسین شده ای هستند که به کارگردانی “جو رایت” ساخته شده اند.

“ایمی آدامز”، “جولیان مور”، “گری اولدمن” و “وایت راسل” از جمله بازیگران مشهوری اند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


 آرتمیس فاول – Artemis Fowl

این فیلم به جای اکران در سینما مستقیم بر روی سرویس استریم دیزنی پلاس قرار گرفت.

کارگردان: “کنت برانا” (Kenneth Branagh)

تریلر فیلم Artemis Fowl

یک اثر فانتزی علمی تخیلی اقتباسی از رمانی نوشته اوئن کالفر در هشت کتاب، که داستان درباره پسر دوازده ساله ای است که متوجه می شود پریان وجود دارند. آرتمیس فاول دوم قهرمان این داستان است اما او یک پسر معمولی نیست. بلکه از خانواده مجرمین آمده و می خواهد با تبدیل شدن به یک مجرم نام آن ها را زنده نگه دارد. آرتمیس با اینکه دوازده سال دارد اما به مسائل عجیبی علاقه دارد. با دستگیر شدن پدرش آینده خانواده او رو به افول می رود. او می خواهد همه چیز را درست کند و با یک راه حل جادویی مواجه می شود. بنابراین به بادیگارد قابل اعتمادش، دومووی باتلر اعتماد می کند تا به دنیای پریان برود. او که آن ها را ثروتمند می پندارد می خواهد یکی از آن ها را دستگیر کرده و در ازای آزادی اش ثروت طلب کند. اما بسیاری از مسائل تحت کنترل او نیستند. فریدا شا نقش اصلی را برعهده داشته و جودی دنچ و جاش گاد نقش های مکمل را.


سگ تازی – Greyhound

این فیلم به‌جای اکران در سینما، در تاریخ 10 جولای 2020 (20 تیر 1399) از شبکه اپل تی ‌وی پلاس منتشر شد.

کارگردان: “آرون اشنایدر” (Aaron Schneider)

تریلر فیلم Greyhound

داستان فیلم “سگ تازی” در روزهای اولیه جنگ جهانی دوم جریان دارد؛ زمانی که یک کاروان بین‌المللی که از ۳۷ کشتی نیروهای متفقین تشکیل شده است، به رهبری کاپیتان ارنست کراوس با بازی تام هنکس که اولین فرمانده یک ناوشکن در ایالات متحده آمریکا است، در حال عبور از شمال اقیانوس اطلس است که توسط گروهی از قایق‌های شکاری آلمان نازی تحت تعقیب قرار می‌گیرند. تام هنکس علاوه بر بازی در نقش اول آن، وظیفه نگارش فیلمنامه و تهیه‌کنندگی فیلم جدید “سگ تازی” را برعهده داشته اس

علاوه بر تام هنکس، “استیون گراهام”، “الیزابت شو”، “راب مورگان” و “کارل گلوسمن” از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.


مولان – Mulan

اکران این فیلم به دلیل ادامه پاندمی بیماری کرونا لغو و مستقیم بر روی سرویس استریم دیزنی پلاس قرار گرفت.

کارگردان: “نیکی کرو” (Niki Caro)

تریلر لایو اکشن Mulan

این فیلم مورد انتظار، به عنوان لایو اکشن انیمیشن “مولان” در نظر گرفته شده است که در سال ۱۹۹۸ به کارگردانی “تونی بنکرافت” (Tony Bancroft) و “بری کوک” (Barry Cook) با بودجه ای ۹۰ میلیون دلاری ساخته شد و موفق شد در مجموع به ۳۰۴ میلیون دلار فروش دست پیدا کند.

داستان فیلم “مولان”، که اقتباسی از افسانه ای در فرهنگ کشور چین است، درباره ماجراجویی یک دختر جوان به نام مولان است که در ظاهر یک مرد مبارز به جستجوی پدر می رود تا او را از مرگ نجات دهد.


تنت – TENET

تاریخ اکران: 26 آگوست 2020 (5 شهریور 1399)

کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)

تریلر فیلم TENET

“تنت” عنوان جدیدترین اثر کارگردان برجسته ی هالیوود یعنی “کریستوفر نولان” است که به جرات می توان گفت مهم ترین فیلمی است که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

گفته می شود که فیلم “تنت” (Tenet) با بودجه ای ۲۲۵ میلیون دلاری ساخته خواهد شد که با توجه به غیر اقتباسی بودن این فیلم، اختصاص دادن چنین هزینه ای از طرف کمپانی برادران وارنر تقریبا باورنکردنی است! اما از آنجایی که آثار قبلی “نولان” موفقیت های چشمگیری به دست آورده اند و مخاطبان بی شماری همواره منتظر خلق اثر جدیدی توسط این کارگردان هستند، کمپانی برادران وارنر حاضر به چنین سرمایه گذاری ای بر روی فیلم جدید “تنت” شده است. جالب است بدانید فیلم هایی مثل “تلقین” (Inception)، “میان ستاره ای” (Interstellar)، “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) و حتی “دانکرک” (Dunkirk) هم با بودجه ای بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار ساخته شده اند.

مراحل تولید و فیلم برداری فیلم جدید “تنت” از ابتدای تابستان ۲۰۱۹ در کشور استونی آغاز شده است و در ادامه در هفت کشور مختلف دیگر ادامه خواهد داشت.  فیلم “تنت” یک اکشن خارق العاده توصیف شده است که اتفاقات آن در سراسر جهان جریان دارد و موضوع فیلم نیز جاسوسی بین المللی عنوان شده است.

“جان دیوید واشنگتن”، “رابرت پتینسون”، “الیزابت دبیکی”، “مایکل کین”، “کنت برانا”، “دیمپل کاپادیا”، “آرون تایلر-جانسون” و “کلیمانس پوزی” از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


ایوان منحصربه‌فرد – The One and Only Ivan

این فیلم به جای اکران در سینما، در تاریخ 14 آگوست (24 مرداد) مستقیم بر روی سرویس استریم دیزنی پلاس قرار گرفت.

کارگردان: تیا شاروک (Thea Sharrock)

تریلر فیلم The One and Only Ivan

“ایوان منحصر به فرد” نام شخصیت رمان نوجوانی به همین نام است که داستان یک گوریل به‌نام ایوان را روایت می‌کند که در یک فروشگاه و در اصل یک مرکز خرید بزرگ در قفس زندگی می‌کند. زندگی ایوان پس از آشنا شدن با یک فیل به‌نام استلا کاملا تغییر می‌کند و در این فروشگاه یک سگ ولگرد به‌نام باب هم حضور دارد. ایوان به کمک استلا خاطرات پیش از حضور در این فروشگاه و قفس را به یاد می‌آورد و او هم به استلا کمک می‌کند تا قطعه‌های گذشته‌اش را کنار هم قرار دهد تا طرحی برای فرار از این قفس و فروشگاه پیدا کنند. در انیمیشنی که با اقتباس از این رمان ساخته خواهد شد،  “آنجلینا جولی” ، “سم رکویل”، “برایان کرانستون” و “دنی دویتو” صداپیشگی شخصیت ها را بر عهده خواهند داشت. “ایوان منحصر به فرد” بدون شک یکی از مورد انتظار ترین انیمیشن های سال 2020 است.


بیل و تد با موسیقی مواجه می شوند – Bill & Ted Face the Music

این فیلم در تاریخ 1 سپتامبر 2020 (11 شهریور 1399) از شبکه‌های نمایش خانگی منتشر شد.

کارگردان: دین پریسوت (Dean Parisot)

تریلر فیلم Bill and Ted Face the Music

این فیلم به عنوان سومین قسمت از مجموعه فیلم های “بیل و تد” در نظر گرفته شده است که در دهه ی هشتاد و نود میلادی منتشر شده اند. داستان این فیلم درباره ی دو دوست به نام “بیل” (با بازی الکس وینتر) و “تد” (با بازی کیانو ریوز) است که این بار طبق گفته ی یک پیشگو، موسیقی می سازند که زندگی و دنیای آنها را زیر و رو خواهد کرد!


روانی – Unhinged

تاریخ اکران: ۲۸ آگوست ۲۰۲۰ (۷ شهریور ۱۳۹۹)

کارگردان: “دریک بورت” (Derrick Borte)

تریلر فیلم Unhinged

ریچل (با بازی کارن پستوریس)، زمانی‌که در حال رفتن به محل کار خود است و دیرش هم شده، در نزدیکی یک چراغ راهنما، با یک غریبه (با بازی راسل کرو) برخورد می‌کند؛ کسی که جریان زندگی باعث شده تا او احساس ناتوانی و نامرئی بودن بکند. خیلی زود، ریچل متوجه می‌شود که خودش و تمام کسانی که دوستشان دارد، توسط یک مرد مورد هدف قرار گرفته‌اند. این مرد تصمیم گرفته که با آموزش دادن یک سری درس‌های مرگبار به ریچل، آخرین علامت خود را در جهان ایجاد کند. چیزی که در ادامه پیش می‌آید، یک موش و گربه بازی خطرناک است که یک موضوع را ثابت می‌کند؛ تو هیچوقت متوجه نمی‌شود که به کسی که در آستانه روانی شدن است، چقدر نزدیک هستی.


جهش یافته‌های جدید – The New Mutants

تاریخ اکران: ۲۸ آگوست ۲۰۲۰ (۷ شهریور ۱۳۹۹)

کارگردان: “جاش بون” (Josh Boone)

تریلر فیلم The New Mutants

در ابتدا قرار بود شاهد اکران فیلم “جهش یافته های جدید” در تابستان سال ۲۰۱۹ باشیم اما بنا به دلایلی تاریخ اکران این فیلم چند ماه عقب افتاد و بعدا قرار شد این فیلم در بهار سال ۲۰۲۰ اکران شود؛ اما با شیوع ویروس کرونا باز هم اکران این فیلم عقب افتاد و حال قرار است در صورت بازگشایی مجدد سینماها در تابستان 2020 شاهد اکرانش باشیم. فیلم “جهش یافته های جدید”، بر اساس سرگذشت یک گروه ابرقهرمان نوجوان به همین نام، از شرکت مارول کامیکس، ساخته شده است و به عنوان چهاردهمین قسمت در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس به شمار می‌رود. در این فیلم شخصیت‌ها در یک آسایشگاه یا تیمارستان نگهداری می‌شوند و در آن باید با کاری که در گذشته انجام داده و با ترس خود از قدرت‌هایی که دارند، مواجه شوند و با آن مبارزه کنند.

“میسی ویلیامز” (Maisie Williams)، “آنیا تیلور-جوی” (Anya Taylor-Joy) و “چارلی هیتون” (Charlie Heaton) از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم – I’m Thinking of Ending Things

تاریخ پخش از شبکه نتفلیکس: ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۴ شهریور ۱۳۹۹)

کارگردان: “چارلی کافمن” (Charlie Kaufman)

تریلر فیلم I’m Thinking of Ending Things

باکلی در این فیلم نقش زن بی‌نامی را بازی می‌کند که در حین یک سفر جاده‌ای برای ملاقات با والدین دوست پسرش، جیک، با او همراه شده. کولت و تیولیس نقش والدین مرد را بازی می‌کنند که در یک مزرعه ساکن‌اند. در حالی که تنها شش هفته از رابطه‌ی شخصیت باکلی با دوستش می‌گذرد، زن برای جدایی برنامه‌ریزی می‌کند اما توانایی انجام این کار را در خود نمی‌بیند. آن‌ها وقتی به خانه‌ی والدین جیک می‌رسند، حوادث دچار پیچیدگی‌های خاص داستان‌های کافمن می‌شود و زن دنیای پیرامون و سلامت عقلانی خود را زیر سؤال می‌برد.


شیطان تمام‌وقت – The Devil All the Time

تاریخ پخش از شبکه نتفلیکس: 16 سپتامبر 2020 (26 شهریور 1399)

کارگردان: آنتونیو کمپوس (Antonio Campos)

تریلر فیلم The Devil All the Time

اتفاقات فیلم “همیشه شیطان” در محلی به نام ناکم استیف در ایالت اوهایو، که یک جنگل دور افتاده و فراموش شده است و طوفانی از ایمان، خشونت و رستگاری در آن به راه خواهد افتاد، جریان دارد. ویلارد راسل که از نجات زندگی همسر در حال مرگش ناامید شده، شروع به مناجات، فداکاری و قربانی کردن می‌کند. پسر او که آروین نام دارد و شخصیت اصلی داستان نیز خواهد بود، از یک پسر بچه مدرسه‌ای که همواره قلدرهای آن در حال زور گفتن به او هستند، در حال تبدیل شدن به مردی است که می‌داند درست در چه زمانی باید دست به کار شود. تام هالند، رابرت پتینسون، میا واشیکوفسکا و یل اسکارشگورد از جمله بازیگران این فیلم هستند.


انولا هلمز – Enola Holmes

تاریخ پخش از شبکه نتفلیکس: ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲ مهر ۱۳۹۹)

کارگردان: “هری بردبییر” (Harry Bradbeer)

تریلر فیلم Enola Holmes

“هلنا بونهام کارتر” ، “هنری کویل”، “سم کلفلین” و “میلی بابی براون” از جمله ستارگانی هستند که در فیلم جدید “انولا هلمز” به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.  این فیلم بر اساس مجموعه رمان‌هایی به همین نام، نوشته “نانسی اسپرینگر” (Nancy Springer)، ساخته شده‌است. این کتاب‌ها که در شش جلد نوشته شده و بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ منتشر شده‌اند، داستان زندگی “انولا”، خواهر کوچک “شرلوک هلمز” و جریان فرارش از مدرسه شبانه روزی را روایت می‌کند.

“میلی بابی براون” نقش “انولا هلمز”، “هلنا بونهام کارتر” نقش مادر “انولا” و “هنری کویل” نقش “شرلوک هلمز” را در این فیلم ایفا کرده‌اند.


هالووین هیوبی – Hubie Halloween

تاریخ پخش از شبکه نتفلیکس: ۷ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۶ مهر ۱۳۹۹)

کارگردان: استیون بریل (Steven Brill)

تریلر فیلم Hubie Halloween

این فیلم کمدی آدام سندلر را در نقش هیوبی دوبویس، یک داوطلب خدمات اجتماعی مهربان اما عجیب‌وغریب قرار می‌دهد که در روز هالووین خود را در میان یک پرونده‌ی قتل واقعی می‌یابد. هیوبی با وجود ارادتی که به زادگاهش سیلم، ماساچوست دارد، مورد تمسخر کودکان و بزرگسالان قرار می‌گیرد، اما امسال اتفاق عجیبی رخ می‌دهد و حالا نجات هالویین به این مرد خوش قلب بستگی دارد.


جنگ با پدربزرگ – The War with Grandpa

تاریخ پخش: ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ۱۳۹۹)

کارگردان: تیم هیل (Tim Hill)

تریلر فیلم The War with Grandpa

در فیلم کمدی جنگ با پدربزرگ شاهد رقابتی بین پیتر و پدر بزرگش هستیم که کم کم باعث آسیب زدن به دیگر اعضای خانواده می‌شود و حتی در مقطعی آن‌ها قرار است در یک مسابقه گروهی شرکت کنند و درنهایت یک خرابکاری بزرگ رخ می‌دهد که دود آن به چشم همه خواهد رفت و کسی در این رقابت هم قرار نیست پیروز شود.


جادوگران – The Witches

تاریخ اکران: 22 اکتبر 2020 (ا آبان 1399)

کارگردان: “رابرت زمکیس” (Robert Zemeckis)

تریلر فیلم The Witches

“زمیکس”، کارگردان فیلم های معروفی مثل “فارست گامپ” (Forrest Gump)، “دور افتاده” (Cast Away) و “متفقین” (Allied)، قرار است در سال 2020 فیلم “جادوگران”، محصول سال 1990، را بازسازی کند و “ان هتوی” (Anne Hathaway) نیز به عنوان بازیگر نقش “جادوگر بزرگ” در این فیلم به ایفای نقش خواهد پرداخت؛ که این نقش را در نسخه ی قدیمی فیلم، “آنجلیکا هیوستون” (Anjelica Huston) ایفا کرده بود.

داستان این فیلم که بر اساس رمان نوجوانی به همین نام، نوشته نویسنده ی مشهور بریتانیایی، “رولد دان”، ساخته خواهد شد، ماجرای پسر بچه ی هشت ساله ای است که به جادوگران علاقه دارد و دوست دارد درباره ی آنها بیشتر بداند و زمانی که همراه با مادربزرگش در تعطیلات تابستانی به سر می برد، به طور اتفاقی وارد دنیای جادوگران می شود.


کانکتد – Connected

اکران این انیمیشن در پی تعطیلی سینماها، به تاریخ نامشخصی موکول شد.

کارگردان: “مایکل ریاندا” (Michael Rianda)

تریلر انیمیشن Connected

انیمیشن “کانکتد” داستان خانواده میچل که یک خانواده ناکارآمد، اما دوست داشتنی است، را دنبال می‌کند که تمرکز آن روی یک دختر نوجوان و هنرمند به‌نام کیتی است که مشتاقانه منتظر است تا فصل بعدی زندگی خود را در کالج رویایی خود و به دور از خانواده‌اش آغاز کند. بااین‌حال، ریک، پدر دوستار طبیعت خانواده تصمیم می‌گیرد تا برای رفتن کیتی به کالج یک سفر جاده‌ای و خانوادگی را ترتیب دهد که در این سفر لیندا، مادر کیتی، آرون، برادر کیتی و یک سگ از نژاد پاگ با نام مانچی نیز قرار است حضور داشته باشند، اما خیلی زود با یک ماجراجویی بزرگ‌تر از آنچه که پیش‌بینی کرده بودند، روبه‌رو می‌شوند که در پی آن ناگهان تلفن‌های همراه هوشمند، لوازم خانگی و ربات‌های همدم در یک قیام جهانی بر علیه بشریت بلند می‌شوند و به نابودگر تبدیل خواهند شد و حال خانواده میچل باید مشکلات گذشته را کنار بگذارند و برای نجات زمین با یکدیگر متحد شوند و همکاری کنند.


آمونیت – Ammonite

تاریخ اکران: 13 نوامبر 2020 (23 آبان 1399)

کارگردان: “فرانسیس لی” (Francis Lee)

تریلر فیلم Ammonite

فیلم عاشقانه “آمونیت” با قرار دادن کیت وینسلت و سورشا رونان که هردوی آنها از بازیگران شناخته شده سینمای هالیوود هستند، در یک داستان رمانتیک، قطعا یکی از موردانتظارترین فیلم‌های درام سال 2020 خواهد بود. فیلم “سرزمین خود خدا” (God’s Own Country) مشهورترین فیلم “فرانسیس لی” است که در سال 2017 منتشر شده‌است.

داستان فیلم “آمونیت” در کشور انگلستان و در دهه 1840 در جریان است؛ جایی که زنی به‌نام ماری آنینگ (با بازی وینسلت) وظیفه مراقبت از دختری اهل لندن (با بازی رونان) را برعهده می‌گیرد و با او رابطه دوستانه و صمیمی برقرار می‌کند.

“آمونیت” قرار بود در بهار 2020 برای اولین بار در جشنواره فیلم کن اکران شود که به علت شیوع بیماری کرونا و لغو این جشنواره اکران این فیلم هم به تعویق افتاد. گفته می‌شود که فیلم “آمونیت” در ماه سپتامبر در جشنواره‌ فیلم بین‌المللی تورنتو اکران خواهد شد.


منک – Mank

تاریخ پخش از شبکه نتفلیکس: ۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۴ آذر ۱۳۹۹)

کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)

تریلر فیلم Mank

داستان فیلم “منک” درباره زندگی فیلمنامه‌نویس هالیوودی، هرمان جی. مانکیویچ، در زمان نگارش فیلمنامه فیلم مشهور “همشهری کین” (Citizen Kane) می‌باشد و گری اولدمن نقش این نویسنده را در فیلم جدید “منک” برعهده داشته‌است.

وظیفه نگارش فیلمنامه فیلم جدید و مورد انتظار “منک” را جک فینچر، پدر دیوید فینچر، برعهده داشته که قبل از فوتش در سال ۲۰۰۳ آن را به اتمام رسانده‌است. دیوید فینچر پیش از این در سریال‌های تلوزیونی مثل “خانه پوشالی” (House of Cards)، “شکارچی ذهن” (Mindhunter) و “عشق، مرگ و ربات‌ها” (Love, Death and Robots) به عنوان تهیه کننده و یا کارگردان با شبکه نتفلیکس همکاری داشته که با این حساب، پروژه جدید وی یعنی فیلم “منک”، چهارمین همکاری او با این شبکه پرمخاطب بوده است.

آخرین فیلم سینمایی کارگردانی شده توسط فینچر، فیلم جنایی “دختر گمشده” (Gone Girl) بود که در سال ۲۰۱۴ اکران شد و در مجموع به بیش از ۳۷۰ میلیون دلار فروش در گیشه دست پیدا کرد.

علاوه بر گری اولدمن،  آماندا سایفرد، لیلی کالینز، تام برک و  چارلز دنس از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم “منک” به ایفای نقش پرداخته‌اند.


خانواده کرودها: عصر جدید – The Croods: A New Age

تاریخ اکران: 25 نوامبر 2020 (5 آذر 1399)

کارگردان: جوئل کرافورد (Joel Crawford)

این فیلم ادامه قسمت قبلی به نام “کرودها” (The Croods) است که در سال 2013 اکران شد و بسیار تماشایی بود. خانواده کرودها اولین مردم روی زمین بودند و همه چیز را نامگذاری کردند. یک داستان زیبا از دوران ماقبل تاریخ درباره خانواده ای که پس از خروج از غار سرزمین های جدید و حیوانات جدید را کشف می کنند. یک فیلم زیبا با صداپیشگی درخشان نیکلاس کیج، اما استون و رایان رینولدز روانه سینماها خواهد شد. گرچه برای دیدن این فیلم مجبور بودیم چند سالی انتظار بکشیم اما امیدواریم ارزشش را داشته باشد.


روح – Soul

تاریخ پخش از شبکه دیزنی پلاس: ۲۵ دسامبر 2020 (۵ دی ۱۳۹۹)

کارگردان: “پیت داکتر” (Pete Docter)

تریلر انیمیشن Soul

انیمیشن “روح” داستان جو گاردنر، معلم و نوازنده یک گروه موسیقی در دبیرستان را دنبال می‌کند که همیشه آرزو داشت که روی صحنه به اجرای موسیقی جاز بپردازد و حالا بالاخره این فرصت را پیدا کرده است. اما در ادامه یک حادثه باعث می‌شود تا روح وی از بدنش جدا شود. جو گاردنر در ابتدا به The Great Beyond می‌رود و در ادامه از آن‌جا به The Great Before فرار می‌کند. در این مکان روح‌ها پیش از انتقال به کالبد نوزادان تازه متولد شده، آموزش می‌بینند تا برای زندگی شور و اشتیاق پیدا کنند. جو در آن‌جا با یک روح دیگر به اسم «۲۲» آشنا می‌شود و تلاش می‌کند تا با کمک وی به بدن خودش روی زمین برگردد.

“پیت داکتر” (Pete Docter) وظیفه کارگردانی این انیمیشن را برعهده خواهد داشت. این کارگردان تاکنون برای کارگردانی انیمیشن‌های تحسین شده‌ای مثل “درون و بیرون” (Inside Out) و “بالا” (Up) برنده جایزه اسکار شده است. “فیلیسیا رشاد”، “داوید دیگز” و “تینا فی” از دیگر صداپیشگان این انیمیشن هستند.


زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ – Wonder Woman ۱۹۸۴

تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر 2020 (۵ دی ۱۳۹۹)

کارگردان: “پتی جنکینز” (Patty Jenkins)

تریلر فیلم Wonder Woman ۱۹۸۴

این عنوان نهمین فیلم دنیای سینمایی دی سی است که به عنوان دنباله فیلم “زن شگفت انگیز”، محصول سال ۲۰۱۷، در نظر گرفته شده و گل گدوت به عنوان بازیگر نقش اصلی و “کریس پاین” به عنوان نقش مقابل او در این فیلم حضور دارند. در اولین تریلر منتشر شده از این فیلم شاهد سفر پرنسس دایانا به سال ۱۹۸۴ بودیم؛ جایی که او متوجه زنده بودن شخصیت استیو ترور شد. زن شگفت انگیز یکی از موردانتظارترین و مهم ترین و قطعا یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۰ خواهد بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتشر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (31)

بستن فرم

  1. سلام عباس اقا فیلم های که قرار هست در سال 2020 و 2021 اکران بشن ولی تاریخی دقیق اکران انها مشخص نیست

    بیوه سیاه (Black Widow)
    سریع و خشن 9 (Fast And Furious)
    زمانی برای مردن نیست – No Time To Die
    مکانی ساکت 2 – A Quiet Place Part II
    تاپ گان –Top Gun: Maverick
    شکارچی هیولا – Monster Hunter
    احضار 3 – Conjuring: The Devil Made Me Do It
    چشم مار – Snake Eyes
    تام و جری – Tom And Jerry

    عباس میخواستم بدونم این فیلم ها که اکثرا شون جزوه معروف ترین فیلم ها به حساب می ایند تاریخ اکران مشخصی ندارنند سال 2020 اکران میشن یا 2021

    پاسخ

  2. فاطمه

    آبان 6, 1399

    سلام عباس آقا بنظرتون با این اوضاع کرونا این فیلم ها داخل سینما، ها آمریکا اکران میشن الان فیلم های ایرانی که سینما ها تعیلیل کردند اون ور اکران می کنند فیلم هاشون یا بسته کردند سینما ها شون را

    پاسخ

  3. Arian

    آبان 5, 1399

    به نظر من این لیست خیلی کامل و مفید است

    پاسخ

  4. امیر

    مهر 28, 1399

    سلام
    ممنون از رسانه غنی پروشات
    چرا اسمی از فیلم the devil all the time نیست؟
    سایت های خارجی هم این فیلم رو جزو بخت های اسکار معرفی نکردند
    دلیل خاصی داره؟

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به امیر

      مهر 28, 1399

      سلام و ممنون از لطف شما،
      رسانه‌های خارجی رو نمی‌دونم ولی برای لیست ما این فیلم از قلم افتاده بود که حتما اضافه‌ش می‌کنیم؛ مرسی که گفتین 🌹

      پاسخ

  5. taha

    اردیبهشت 3, 1399

    این لیست هارو نباید چک کرد
    وقتی می نویسند مهمترین اینجا یعنی مارکتینگ یعنی فیلم های بازاری که به نظر من خیلی هاشون ارزش انتظار ندارن

    پاسخ

  6. علی

    اردیبهشت 1, 1399

    آمریکا که داره به یک میلیون مبتلا داره شاید فقط تابستان برای اکران فیلم ها وقت باشه چون میگن احتمالا پاییز و زمستان کرونا برمیگرده فک میکنم تمام این فیلم ها بیفتن ۲۰۲۱.عجب سالی بشه برای ما فیلم باز ها!

    پاسخ

  7. فاطمه

    مهر 27, 1398

    عباس اقا چرا سایت های فیلم بسته شدن یا نمیشه دانلود کرد فیلم ها را دیبا مووی …

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به فاطمه

      مهر 27, 1398

      سلام فاطمه جان،
      بله متاسفانه سرورهای داخل ایران دیگه اجازه سرویس دهی به سایت های دانلود فیلم رو ندارن و سایت هایی هم که سرور خارج از ایران دارن فیلتر شدن. الان چند تا سایت دانلود کمتر شناخته شده کار میکنه که با این شرایط فکر میکنم به زودی اونا هم بسته میشن،
      دیبامووی، سلام دانلود، فیلم تو مووی، نایت مووی، آریا مووی و … همگی از دسترس خارج شدن و بعید به نظر میرسه که به این زودی ها دوباره به کار برگردن 😕

      پاسخ

      • فاطمه در پاسخ به عباس

        آبان 15, 1398

        الان ما از کجا فیلم ها را دانلود کنیم عباش اقا شما می گوید سایت های که سرور هاشون خارج از ایران هست دانلود شدند پس چطوری اینستا گرام را نتونستند فلیتر کنند مثل تگرام و سرورش آمریکا هستش مگه ایران وازت ارشادش اورزه داره سروهای داخل آمریکا را فیلتر کنند
        بعدشم حالا برای چی فلیتر حتما فیلم های داری صحنه های غیر اخلاقی بوده واسه همین دنبال بهانه می گردند که فیلتر کنند

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به فاطمه

          آبان 15, 1398

          سلام فاطمه جان،
          خب اینستاگرام رو هم خودشون فعلا تصمیم به فیلتر نگرفتن وگرنه براحتی فیلترش میکنن مثل هزاران سایت و اپلیکیشن امریکایی دیگه که فیلتر کردن،
          درباره دانلود فیلم هم توی کامنت زیر چند تا راه رو نوشتم که میتونی استفاده کنی برای دانلود.
          https://paroshat.com/25894/فیلم-های-مورد-انتظار-سال-2019#comment-5720

          پاسخ

  8. poyan

    مهر 22, 1398

    candyman رو اضاف کنید

    پاسخ

  9. poyan

    مهر 22, 1398

    matrix 4 و saw 9 اضافه بشه لطفا

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به poyan

      مهر 22, 1398

      دوست عزیز مراحل فیلمبرداری و ساخت قسمت چهارم فیلم ماتریکس تو سال 2020 کلید میخوره و قراره سال 2022 اکران بشه.

      پاسخ

  10. poyan

    مهر 22, 1398

    death on the nile این فیلم رو هم اضافه کنید

    پاسخ

  11. سارا

    مهر 21, 1398

    سلام
    من چند سال پیش یه تیزر فیلم کمدی دیدم که اسمش یادم نیست
    یه پسری بود که میخواست با دختری ازدواج کنه تو دبیرستان دشمن خواهرش بود.. بعد متوجه میشن که مادراشون هم تو دبیرستان دشمن هم بودن.. و همین طور مادربزرگاشون.. کسی اسم این فیلم رو میدونه؟

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به سارا

      مهر 21, 1398

      سلام سارا جان،
      فکر کنم منظورت فیلم You Again محصول 2010 هستش

      پاسخ

      • سارا در پاسخ به عباس

        مهر 21, 1398

        سلام عباس جان
        بلللییی خودشههه… مرررسی

        پاسخ

  12. محمدرضا

    مهر 21, 1398

    انگار همین دیروز بود که لیست فیلمای 2019 رو خوندم و گفتم کووو تا اینا بیاد و الان اکثرشون اومده و الانم دارم همینو برای اینا میگم و یروزیم این حرفو تو 2021 میزنم خلاصه از اینا بگذریم لیست فیلمای 2019 فیلمای بر انتظار بیشتری داشت به غیر از تنت نولان و مارول فیلمز{غیر از ونوم}و دولیتل و دو سه تادیگه بقیه رو خیلی مورد انتظار در سلیقه ی خودم نمیدونم

    پاسخ

  13. poyan

    مهر 21, 1398

    یه غلط املایی تو مقاله احضار ۳ دارید نوشتید این فیلم مورد انتظار ترین فیلم ۲۰۱۹ است که باید بشه ۲۰۲۰

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به poyan

      مهر 21, 1398

      سلام،
      اصلاح شد،
      ممنون پویان جان 🌹

      پاسخ

  14. عبآس

    مهر 21, 1398

    بی هیچ تعارفی، منتظرِ نولان و شاهکارِ جدیدشم

    پاسخ

  15. poyan

    مهر 20, 1398

    باز عین سال پیش چن تارو جا گذاشتین
    bob burger
    scoob
    raya and last dragon
    Fast and furious 9
    matrix 4
    saw 9

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به poyan

      مهر 20, 1398

      سلام پویان جان،
      لیست طی چند روز آینده به مرور آپدیت میشه و کامل تر میشه،
      ممنون بابت معرفی فیلم هایی که جا افتاده 🌹

      پاسخ

  16. فاطمه

    مهر 20, 1398

    توی این لیست چند تا فیلم خوب بود منمون عباس اقا

    پاسخ

    • امید در پاسخ به فاطمه

      اسفند 1, 1398

      خوب فیلم است تشکر

      پاسخ

  17. 30naa

    مهر 20, 1398

    World war z
    Saw
    Fast and furious 9

    پاسخ

  18. آریو

    مهر 20, 1398

    چقدر سریع اونهمه فیلم اکران شد…
    فقط مقاله یه مشکلی داره که تو بخش مربوط به بلک ویدو نوشته ناتالیا رومانوف ولی فکر کنم منظور ناتاشا رومانوف بوده…
    ممنون بابت تهیه این لیست😊

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      مهر 20, 1398

      سلام آریو جان،
      اسم اصلیش “ناتالیا آلیانوا رومانوا” هستش که معروفه به ناتاشا رومانوف 🙂

      پاسخ

      • فومنی در پاسخ به عباس

        مهر 20, 1398

        مثه همیشه مفیدوعالی بود…اگرچه ازکارگردان موردعلاقه ام دیویدفینیچر خبری نبوداما بودن اسامی کارگردانهایی مثل دیویدلینچ وکریستوفرنولان وبازیگرانی مثه راسل کرو دراین لیست خیلی امیدوارکننده ست…ازسوی دیگه کارهای انیمیشن خیلی زیبایی را درآتیه نزدیک خواهیم دید.

        پاسخ