لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول

با پیشرفت دنیای مارول ابرویلن ها نیز رفته رفته به قدرت بیشتری دست پیدا کرده و با ابرقهرمان ها مبارزه می کنند. در کتاب های کمیک شاهد معرفی شخصت های دنیاها و کهکشان های دیگر هستیم که تمام شان گرد هم می آیند. تا جایی که نه تنها یک دنیا، بلکه شاهد دنیاهای مختلف (مالتی ورس) هستیم. ابرویلن های مارول خطرات و تهدیدهای سیارات دیگر برای انسان را نشان می دهند. ویلن های کمیک می توانند زمان را تغییر دهند، ماده را دستکاری کنند، امواج مختلف ارسال کنند و حتی یکدیگر را فریب دهند. به نظر می رسد قدرت ویلن های کیهانی از ابرویلن های زمین بیشتر باشد، زیرا از قانون گرانش و علوم پیروی نمی کنند. آنها بیگانه، قدرت مطلق، موجودات بی همتا و اربابان جنگ فرا-کهکشانی هستند که می توانند هر دنیایی را شسکت دهند.

مشکل اینجا بود که هر کدام از این ویلن ها قدرت های کهکشانی خود را دارند و مشخص نیست که چگونه می توان این قدرت ها را کاهش داد. در ژانری که توانایی های ابرقهرمانی الزامی است و می توان با قدرت تفکر یک دنیا را ویران کرد، چه کسی می تواند از بقیه قدرتمندتر باشد؟ بنابراین مبارزه های میان فضا و زمان و داستان ها و چندگانه های مختلف خلق می شود. رتبه بندی ابرویلن های این دنیا بسیار مشکل است اما تلاش برای قرار دادن آن ها کنار هم و مقایسه آنها می تواند جالب باشد. با پروشات همراه باشید.


25. ونوم – VENOM

گرچه ونوم در فیلم خود به عنوان ضدقهرمان ظاهر شد، اما در دنیای مارول اغلب یک ویلن بود. سیمبیوت بیگانه کالبد ادی بروک را برداشت و قدرت جدیدی به جسم و روح او بخشید. این شخصیت در ابتدا در مقابل مرد عنکبوتی قرار داشت و خشم خود را روی او خالی می کرد.

ونوم چه پوست و استخوان باشد یا یک موجودات عظیم الجثه، به عنوان یک ویلن قدرت های بسیاری دارد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


24. رونان مدعی – Ronan the Accuser

یک ارباب جنگ از امپراتوری کری و ضد استار-لرد که می توان او را نوعی هالک مذهبی و معتقد نامید. او می تواند به همراه ارتش خود دنیاهای دیگر را نابود کند. تاریخچه شخصیت او پیچیده است (گرچه “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) او را یک ویلن نامید) و همیشه دست راست تانوس محسوب می شود. در سال های اخیر، او به عنوان یک ضدقهرمان نمایش داده شده و عطش او برای قدرت های کهکشانی تمامی ندارد.


23. تراکس – TERRAX

یکی از نیروهای پیشرو گالاکتوس که زمانی یک تیروس، ارباب جنگ قدرتمند جهان بیرج (Birj) بود. او به چهار شگفت انگیز کمک کرد (تا اسفینکس را شکست دهند) و هنگامی که در معرض گالاکتوس قرار گرفت به یک تراکس تبدیل شد. قدرت او برای دستکاری سنگ و صخره ها چند برابر افزایش یافت. او می تواند هرچیزی را تغییر دهد.

این توانایی در کنار داشتن تبر کهکشانی (هدیه ای از گالاکتوس) او را به یک موجود ترسناک تبدیل می کند که می تواند دنیاها را نابود کند.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین موجودات کیهانی در دنیای مارول، از استرنجر تا والای همگان


22. رونوس – RAVENOUS

گالاکتوس در زمان های مختلفی در تایم لاین دنیای مارول، قدرت کهکشانی که یکی از قدرتمندترین نیروی های جهان است را تصاحب کرده است. از بین نیروهای معدودی که می توانند با قدرت کهکشانی مقابله کنند، نیروی Opposing Force است که تحت تسلط رونوس قدرتمند است.

رونوس به عنوان دست راست آنیهیلوس، باید گالاکتوس را در ماجراجویی هایش برای پایان دنیاها شکست دهد. او با رونان و امپراتوری کری همراه شده و بسیاری از قهرمان های مطلق مارول را شکست داده است.


21. مایکل کورواک – MICHAEL KORVAC

کورواک که زمانی تکنسین کامپیوتر زمین-691 بود، به انسان خیانت کرد و هنگامیکه جنبش برادران بالدون (Brotherhood of Baldoon) زمین را به اسارت در آوردند، با آنها متحد شد. او به یک کامپیوتر بزرگ دست یافت و به یک سایبورگ تبدیل شد. متاسفانه توانست توانایی های حماسی، از جمله قدرت گرند مستر و گالاکتوس را روی سیستم خود نصب کند.

کورواک موفق شد به قدرت کیهانی دست یابد که او را تبدیل به یکی از قدرتمندترین موجودات جهان کرد. او با کمک این قدرت توانست انتقام جویان و نگهبانان کهکشان را شکست دهد.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


20. بلاستار – BLASTAAR

بلاستار یکی از شاهان بالور (Baluur) در منطقه منفی (Negative Zone) است که پس از دنبال کردن مستر فنتسنیک (Mister Fantastic) در یک پرتال میان ستاره ای در کهکشان تصمیم گرفت زمین را نابود کند. او سرانجام به سختی شکست خورد و هنگامی که به دنیای خود بازگشت تصمیم گرفت قدرت کنترل کننده آنیهلیوس را گرفته و با افزایش قدرت خود تعادل آن را بهم بزند.

بالاستر علاوه بر قدرت کنترل کننده کهکشانی، به دنبال سنگ های ابدیت هم رفته تا تانوس را متوقف کند و به سلاح ابدیت دست یابد، اما موفق نبوده است.


19. ایجیز – AEGIS

یک ویلن ابدی و جاودانه که به همراه تنبروس (Tenebrous) دو موجود مسن و سرآغاز کیهان هستند. پس از اینکه همراهش، دیابلری آشوب به او خیانت کرد، او برای انتقام شروع به نابود کردن دنیاها کرد تا اینکه گالاکتوس او را در زندان کیلن (Kyln) زندانی کرد، او پس از آن به “بانوی غم” معروف شد.

ایجیز می تواند انرژی کهکشانی را دستکاری کند. قدرت و سرعت او با موج سوار نقره ای و گالاکتوس برابر می باشد و دشمن بسیار نیرومندی است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول


18. دیابلری آشوب – DIABLERI OF CHAOS

دیابلری مانند ایجیز و تنبروس یکی از چندین خدایانی است که به شکل ویلن درآمده است.  دیابلری آشوب، با استفاده از روح آشوبگر نظم را برهم زده و به همین ترتیب میان آشوب و نظم تعادل ایجاد می کند.

هنگامی که انگیزه جهان برای موجودیت به پایان رسید و کنار رفت، او به دنبال راهی برای ایجاد آشوب بود و با قدرت و نیروی خداگونه خود جهان را به جنگل داخلی میان خدایان تبدیل کرد. این گالاکتوس بود که او و نیروهای ویرانگرش را نابود کرد.


17. تنبروس – TENEBROUS

تنبروس مانند خدایان دیگر جهان را به شکل امروزی درآورد، اما برخلاف آن ها بر نیروی سیاه یا ماده اولیه جهان نیز تسلط دارد.

تنبروس مانند ایجیز و دیابلری آشوب قدرت و نیروی خداگونه داشته و می تواند در مقابل گالاکتوس قرار بگیرد. تنها نقطه ظعف او قرارگیری در معرض انرژی نیروی میان جهان و منطقه منفی است. او از اسارت کیلن نجات یافت و از موج آنیهیلوس نیز زنده بیرون آمد.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند


16. سیتوراک – CYTTORAK

منبع قدرت جاگرنات از نیروی کهکشانی سیتوراک به دست می آید. یک موجود زمینی که به کهکشان کریمسون تبعید شده و می تواند با سنگ سیتوراک قدرت های خود را کنترل کند.

سیتوراک مانند خدایان قدرت های بی نهایت رازآلود دارد. سن او به خدایان و ایزدبانوهای کهن روی زمین رسیده و قدرت های کهکشانی ویلن ها و قهرمان ها را داراست. او حتی می تواند کل مردم روی زمین را به پرستش خود مجبور کند.


15. اورمایند – OVERMIND

یک نیروی بیگانه از دنیای ایونگ (Eyung) که یکی از جاوادنه های زمین و گلادیاتورهاست. او که در آغاز زندگی یک گرون بود، پس از حمله گیگانتیان ها به مردم خود ذهن میلیون ها تن را به اسارت خود درآورد.

توانایی های روانی او نامحدود هستند، مخصوصا اینکه میلیون ها ذهن را در خودآگاه خود حمل کند. او می تواند استرنجر و گالاکتوس را از لحاظ توانایی ذهنی محدود کند. او یک قدرت مطلق و مبارز جنگ های میان کهکشانی است.

همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های مارول، از مرد آهنی تا انتقامجویان: آخر بازی


14. آنیهیلوس – ANNIHILUS

آنیهیلوس که زمانی پادشاه منطقه منفی نام داشت، یک ویلن کهکشانی است که بر یک بعد تسلط داشت و این برای او کافی نبود. تقلای او برای قدرت و تسلط بر جهان به وقایع “موج نابودی” انجامید. او به همراه ارتش خود منطقه منفی را ترک کرد، با استار-لرد و موج سوار مبارزه کرد و توسط گالاکتوس متوقف شد.

سلاح منتخب او، کنترل کهشکانی (the Cosmic Control Rod)، به او این قدرت را می دهد تا انرژی کهکشانی را تحت سلطه خود دربیاورد. او ابرقهرمان های قدرتمندی مانند ثور را شکست داده و هربار که شکست می خورد خود را احیا می کند.


13. مولکول من – MOLECULE MAN

او که در ابتدا متخصص آزمایشگاه بود و اوون ریس نام داشت، پس از یک تصادف و قرار گرفتن در معرض رادارها به نیروهای کهکشانی دست یافت. او حتی کرم چاله ای خلق کرده که قدرت مطلق یعنی بیاندر او را بییند.

از آنجاییکه او می توانست موکول های اطراف را دستکاری کند و این قدرت او بسیار عظیم بود نام مولکول من را انتخاب کرد. یک موجود چند لایه ای که می تواند در هر جهانی وجود داشته باشد و حتی می تواند مورد پرستش قرار بگیرد و این قدرت را برای کنترل دیگران به کار می برد.

همچنین بخوانید: راهنمای سنگ های بی نهایت مارول و نحوه پیدا شدن آن توسط تانوس


12. ماگوس – THE MAGUS

او که زمانی یک انسان کامل با نام “او” (یا حتی آدم) شناخته می شد، جنبه تاریکی به نام ماگوس دارد که یک ابرویلن قدرتمند است. ماگوس کلیسای حقیقت جهان، دنیای مذهبی را کنترل کرده و هرکاری که دوست دارد انجام دهد.

او تمام قدرت های ادم وارلوک، مانند دستکاری مواد، استفاده از انرژی کهکشانی و بصیرت کهکشانی را داراست. او حتی گاهی سلاح ابدیت و سنگ روح را در اختیار داشته است.


11. هلا – HELA

گرچه هلا را نمی توان حقیقتا یک موجود کهکشانی نامید، اما یک موجود مطلق است زیرا مانند همه موجودات کهکشانی در ناحیه خاکستری زندگی می کند. دنیای زیرزمینی از آن اوست و در آنجا به عنوان ایزدبانوی مرگ و آشوب بر مبارزان حکومت می کند.

او زمانی دختر اودین بود و زمانی که به خاطر برگرداندن صلح و آرامش به آزگارد توسط اودین به جهنم رانده شد، به یکی از شرورترین ویلن های دنیای مارول تبدیل شد.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین موجودات کیهانی در کمیک های DC


10. ایگو سیاره زنده – EGO THE LIVING PLANET

هیچ قدرتی به اندازه قدرت سیاره نیست. ایگو موجودی است که به عنوان یک سیاره زنده به قدرت کهکشانی و آگاهی جهانی دست یافته است. او حتی گاهی اوقات در مقابل سیاره برادرش (آلتر-ایگو) قرار گرفته تا ثابت کند از او قدرتمندتر است.

او برای مقابله با گالاکتوس، موجودات زمینی و جهان را می خورد تا انرژی لازم را به دست آورد. رفتارهای خشونت آمیز او به نابودی باقی سیارات منجر می شود.


9. مغضوب – THE FALLEN ONE

اولین پیشروی گالاکتوس و پیشگام خشم و غضب، که به دلیل ماهیت خود رانده شد. او به انرژی سیاه کهکشان دست یافت و می تواند ماده سیاه، ماده اصلی جهان، را تحت کنترل درآورد.

او علاوه بر داشتن قدرت نور، می تواند ماده را کنترل کرده، بر نیروهای الکترومغناطیسی تسلط داشته و قدرت کافی برای شکست تانوس و گالاکتوس را دارد.

همچنین بخوانید: ققنوس در برابر تانوس؛ کدام شخصیت در مبارزه پیروز خواهد شد؟


8. درمامو – DORMAMMU

درمامو به عنوان حاکم بعد تاریک و دارای قدرت های رازآلود، ماورایی و کهکشانی دشمن اصلی دکتر استرنج است. او حیات و جهان را تهدید کرده و برای غلبه بر زمین قلمروی تاریکی را رها می کند.

او می تواند خود را به هرشکلی درآورده و با هر میزان انرژی بر فضا و زمان مسلط شود. درمامو قوی ترین موجود بعد تاریک است، از پرستش پیروان خود قدرت می گیرد و نقاط ضعف اندکی دارد.


7. مفیستو – MEPHISTO

مفیستو به عنوان یکی از نیروهای تاریک کهکشانی دشمن بزرگ موج سوار نقره ای است. او به عنوان یکی از ویلن های مارول، با ابرقهرمان ها و ابرویلن ها مبارزه می کند.

او می تواند بر جادوی تاریک و انرژی های تاریک کهکشانی مسلط شود. او می تواند انرژی اطراف، از جمله انرژی میان کهکشانی را دستکاری کرده و شکل و حقیقت اطراف خود را دگرگون کند. اگر حتی نابود شود خود را احیا می کند و قدرت او در ویرانی کهکشان ها زبانزد است.

همچنین بخوانید: تانوس در برابر دارک ساید؛ کدام یک پیروز مبارزه خواهد بود؟


6. میکابوشی – MIKABOSHI

یک موجود مطلق با الهام از اهریمن ژاپنی به همین نام که برای کنترل جهان با دموگورگ (Demogorge) مبارزه کرد. او به دنبال شمشیر قوی گراسکاتر (Grasscutter) است تا بتواند کامی، موجودات چند بعدی که مورد پرستش قرار می گیرند، را شکست دهد.

قدمت میکابوشی به پیش از جسم سیاه تشکیل دهنده جهان بازمی گردد. او با دستکاری ماده، تغییر چهره و تیراندازی شعله های انرژی، می تواند از ثور تا خدایان المپوس را شکست دهد. بنابراین تقریبا می تواند کل جهان را نابود کند.


5. بیاندر – THE BEYONDER

بیاندر زمانی قوی ترین موجود مارول و کهکشان محسوب می شد. او که در داستان جنگ های مخفی معرفی شد، ابرقهرمان ها و ویلن ها را دستگیر می کند تا در مبارزات گلادیاتوری دنیای نبرد در مقابل هم قرار بگیرند.

او گرچه جنبه انسانی هم داشته و از این میزان از شخصیت های دیگر پیشتر است، اما عطش او برای مشاهده نبرد خیر و شر تمامی ندارد. گرچه قدرت های او وسیع است، اما ویلن های دیگری مانن دکتر دوم هم به قدرت او دست یافته اند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


4. فینکس فورس – THE PHOENIX FORCE

فینکس فورس به عنوان نتیجه ادغام جین گری و نیروی کیهانی قدرت و هوس خلق شد و در زمان وقایع چندگانه “دارک فینکس” موجودیت یافت. او اکنون یکی از بزرگ ترین ویلن های دنیای مارول است.

فینکس فورس میزبان های بسیاری داشت که برخی از آنها قدرتمندترین قهرمان های مردان ایکس بوده اند، اما بسیاری از آنها را کنار گذاشته و حتی توسط سیارات مختلف هم امتحان شده است. اگر این نیرو در دست افراد شرور قرار بگیرد می تواند کل جهان مارول را شکست دهد.


3. تانوس – THANOS

تانوس را یکی از بزرگ ترین تهدیدهای دنیای مارول می نامند. او می تواند با یک مشت کل کهکشان را نابود کند. او که اخیرا در فیلم های “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) و “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) و “انتقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) حضور یافته، به عنوان یک ویلن تاریخچه پیچیده ای دارد.

شاید این ویلن از نظر نیرو و استقامت به پای برخی از ویلن های دیگر نباشد، اما می تواند جهان های مختلف را نابود کرده، به سلاح ابدیت دست یافته و بی درنگ همه چیز را نابود نماید.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


2. آبراکساز – ABRAXAS

با پیدایش اولین جهان و پیش از شکل گیری جهان های مختلف آبراکساز ظهور کرد. او در مقابل اترنیتی قرار داشته و می تواند به خلق جهان منجر شود. اترنیتی برای پیشگیری از بی نظمی های آبراکساز، او را به یک جهان محدود کرد تا نتواند همه چیز را ویران کند.

قدرت آبراکساز فراتر از درک انسان است و می تواند زمان و حقیقت را دستکاری کند و تا جایی که می خواهد همه چیز را ویران نماید.


1. گالاکتوس – GALACTUS

شناخته شده ترین و قدرتمندترین موجود کهکشانی در دنیای مارول که نماد قدرت کهکشانی بوده و بنابراین قدرمندترین ویلن محسوب می شود. او برای موجودیت خود باید کل جهان ها و ساکنان آن را ببلعد.

او که زمانی یک موجود میرا به نام گالان بود، با ادراک ششم جهانی ادغام شد و با بقا در “انفجار بزرگ” و در کنار قدرت های بزرگ و مطلق دیگر، توانست خود را به قوی ترین بعد دنیای کهکشانی تبدیل کند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (65)

بستن فرم

  1. پوکر من

    بهمن 7, 1400

    یه سوالی دارم والای همگان میتونه خیلی راحت پروتژ رو سرجاش بشونه پس چرا هیچکاری نمیکنه
    سوال بعدیمم اینه توی دنیای دیسی اینا پرزنس که الان جاش گرفته شده قراره برسه به دست لوسیفر بعدش دوباره برسه به دست خودش این شایعه درسته

    پاسخ

    • ایران در پاسخ به پوکر من

      بهمن 7, 1400

      پروتژ ۳۰ سال پیش دادگاه زندگی به کمک سلستیالی به اسم اسکاتان شکستش دادن و داخل یه ساعت مهرش کردن یه جورایی راجب سوال دومت پرزنس که تو میگی پرزنس دیسی نیست پرزنس ورتیگو هست همون که خدای جهان خودشه ( کمیک های ورتیگو سال ۲۰۱۶ تموم شدن ) ورتیگو زیر مجموعه دیسیه راجب پرزنس نه قدرت خودشو به نوه اش الین بلک داد ( الین بلک دختر مایکل و برادر زاده لوسبفر و نوه پرزنس هست ) گوی خلقت رو بهش داد و خودش رفت تمام

      پاسخ

      • پوکر من در پاسخ به ایران

        بهمن 9, 1400

        منظورم رو نگرفتی میدونم دست الین بلکه اینجوری که شایعه هامیگن الین بلک قراره گوی خلقت رو بده دست لوسیفر بعدش قراره لوسیفر هم با بدست اوردن اون قدرت قراره کل جهان رو به بازی بگیره که باعث میشه پرزنس دست بکار بشه و لوسیفر و برای چندین میلیارد سال دیگه به جهنم تبعید کنه و خودش دوباره کنترل جهانو بدست بگیره

        پاسخ

    • رهام در پاسخ به پوکر من

      بهمن 7, 1400

      داش طبق شنیده ها ک میگن الین بلک بود فک ‌‌‌‌‌کنم نوه پرزنسه دختر لوسیفر
      بعد دا شوالای همگان خودش خالق پروتژه اصلا پروتژو نمیخونه چه برسه بخواد عکسالعملی به کارا و حرفاش نشون بده والای همگان با فکر کردن قادر هستی مارول رو پاک کنه 😐

      پاسخ

  2. محمد

    خرداد 2, 1400

    گلاکتوس قوی ترین هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعد ونوم تو این لیست آخه چی کار می کنه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

    پاسخ

  3. وحید

    اردیبهشت 24, 1400

    کی می دونه بیاندر قویتره یا دکتر منهتن

    پاسخ

    • ایران در پاسخ به وحید

      اردیبهشت 24, 1400

      سوال سختی بیاندر اولیه یعنی قبل از رتیکان فقط والای همگان میتونست شکست بده و با توجه به شاهکاراش اگه بخوایم منطقی بگیم بیاندر قویتره دکتر منهتن در اوج میتونه با دادگاه زندگی مبارزه کنه ولی بیاندر قبل از رتیکان بسیار بسیار قویتر از دادگاه زندگی هست و عملا قادر مطلق دکتر منهتن نمیتونه یه قادر مطلق شکست بده ولی بازم میگم منهتن خیلی قویه تو نیو ۵۲ دنیای دیسی رو ریبوت کرد و اوریجین همه شخصیت هارو تغییر داد برنده منطقی بیاندر هست

      پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به ایران

        بهمن 11, 1400

        دکتر منهتن هم امنی ورساله ولی سطح پایینش نیروش از پریچوا بیشتره

        پاسخ

    • Maker در پاسخ به وحید

      اردیبهشت 24, 1400

      دکتر منهتن

      پاسخ

      • رهام در پاسخ به Maker

        بهمن 7, 1400

        😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐داش بیاندرو با میکائیل مقایسه می کنن دکتر منهتن یه عروسکه براش 😐

        پاسخ

    • سجاد نامیرا در پاسخ به وحید

      آذر 8, 1400

      داداش دکتر منهتن برای بیاندر حکم یه اسباب بازی رو داره

      پاسخ

  4. ایران

    اردیبهشت 4, 1400

    بیاندر هم قدرت والای همگان نباید ۵ باشه باید اول باشه مولکول من هرکی بشناسه میدونه چقدر قویه باید رتبه بالاتری میدادید این دوتا گالاکتوس پودر میکنن

    پاسخ

  5. ایران

    اردیبهشت 4, 1400

    لیست جالبی بود ولی با رتبه بندی مشکل دارم به نظرم نباید بیاندر میاوردید چون خیلی بدزات نیست فقط میخواست تعریف کنه حالا که آوردیدش خودتون هم نوشتین حرف منم نیست بیاندر اولیه قدرتش تقریبا با والای همگان برابری میکرد چطور رتبه ۵ بهش دادین در حالی که میتونه تو چند ثانیه گالاکتوس پودر کنه میدونم ترجمه است ولی خودتون هم میتونین تغییرش بدین سایت سی بی ار کلا مقاله هاش هم دیگه رو نقذ میکنند

    پاسخ

  6. امیر

    اردیبهشت 4, 1400

    این یارو خدای سمبیوتها اسمش چی بود نسبتا اونم میشد تو این جا حای داد

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به امیر

      اردیبهشت 4, 1400

      نال

      پاسخ

    • آرش در پاسخ به امیر

      اردیبهشت 4, 1400

      اسمش نال بود. اون تازه خلق شده و یک شخصیت گرفته. این مقاله مال سال یش هستش و سال پیش اصلا ما خدای سیمبیوت ها نال رو نداشتیم.

      پاسخ

      • Maker در پاسخ به آرش

        اردیبهشت 4, 1400

        نال ۲۰۱۸ خلق شده میشه ۳ سال پیش

        پاسخ

  7. کمیک خون

    آذر 28, 1399

    خخخخخ تانوس بود ولی دارک ساید نبود یعنی تانوس از دارک ساید قویتره!!!!!!!!! عجیبه یکی دیگه از مقالات پروشات قدرتمندترین ابرقهرمانان تاریخ هم بود دکتر منتهن بیستم بود اونوقت ثور اول!!!!! فونیکس هم جز ده تای برتر نبود.

    پاسخ

    • Alireza در پاسخ به کمیک خون

      دی 14, 1399

      داداش مال دیسیه ها

      پاسخ

    • Korosh در پاسخ به کمیک خون

      اسفند 1, 1399

      یکم فیلم اینا نگاه کنی بد نیستا😑
      دارک ساید ماله DC یه این لیست واسه ماروله😐

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به کمیک خون

      خرداد 2, 1400

      تو اسمت رو گذاشتی کمیک خون خنده دار خخخخخخخخخ

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به کمیک خون

      خرداد 2, 1400

      شوما_گوراث می تونست تو این لیست قرار بگیره در ضمن فکر نکنم مفیستو از دورمامو قوی تر باشه

      پاسخ

  8. Iron man

    آذر 19, 1399

    چرا به رونان میگن هالک مذهبی؟

    پاسخ

  9. امیررضا

    آذر 4, 1399

    به نظرم پروتژ هم میتونست باشه.

    پاسخ

    • abas در پاسخ به امیررضا

      آذر 13, 1399

      این شخصیتا گرچه قدرتمند باشن اما شخصیت های خاصی نیشتن حداقل افراد کمی بهش توجه میکنن و به خاطره همین نویشنده ها از قدرت اینا به دلیل کم توجهی کم میکنه و به مرور زمان حذف میشه

      پاسخ

  10. ناشناس

    آذر 4, 1399

    مقاله خوبی بود ممنون من یک سوال داشتم گالاکتوس قویتره یا دکتر منتهن گالاکتوس سیاره ها را میخورد و موجود قدرتمندی است. و دکتر منتهن قدرت مطلق دارد اگه کسی می‌دونه بگه چون برام سوال شده

    پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به ناشناس

      آذر 4, 1399

      ببین دکتر منهتن به مراتب خییلی قویتره!!!! شما میگی گالاکتوس سیاره هارو میخوره اما دکتر منهتن با یه اشاره میلیارد ها سیاره رو به نابود میکنه!!!! دکترمنهتن با یه اشاره میتونه مولتی ورسو نابود کنه کاری که گالاکتوس ابدا نمیتونه بکنه!!!!! گالاکتوس نهایتش چنتا یونیورسو خراب کنه!!!! علاوه بر اینها فرانکلین ریچاردز در بزرگسالی گالاکتوس را به پیشگام خود تبدیل کرده و دکتر منهتن با فاصله ی نچندان کم از همین جناب فرانکلین ریچاردز هم قویتره!!!!!

      پاسخ

      • abas در پاسخ به تحلیل گر

        آذر 13, 1399

        چیییییییییی؟دکنتر منهتن از گالاگتوس قوی تره؟؟؟؟جان نوب جان؟؟؟دقیقا کدوم سایت اینو گفته؟؟تو دیگه تهشی🤦‍♂️من اون سایتیو میخوام که دکتر منهتنو از اون بهتر دونسته دکتر منهتن فقط افرادی مصل لوکیو میتونه شکست بده هرگز خودشو جرم بده نمیتونه گالاگتوس و تانوسو شگست بده😂😂😂خنده دار بود

        پاسخ

        • Batman در پاسخ به abas

          آذر 13, 1399

          نوب جان دکتر منهتن میتونه مولتیورس نابود بکنه! بعد بیاد از گالاکتوس ببازه که حتی قدرت تغییر واقییت نداره. تو فقط از ثانوس و گالاکتوس میدونی بعدش چه ربطی به این داره که چه سایتی بگه؟ من یکی با اطلاعات کمیکی و عقل سلیم تصمیم می گیرم اگه به سایت باشه همه سایتا میگن دارک ساید ثانوس له میکنه. پس لطفا وقتی هیچ اطلاعاتی نداری و فقط از شخصیت ها اسمشون بلدی صحبت نکن.

          پاسخ

          • دکتر منهتن در پاسخ به Batman

            آذر 15, 1399

            حرف شما کاملا درسته فقط یک ایراد داره اونم اینه که گالاکتو‌س قدرت تغییر واقعیت و خلق زندگی در مقیاس گسترده رو داره اما اصلا مهم نیست چون
            دکترمنهتنم این توانایی هارو درمقیاس بسیار بسیار بیشتر داره و اصلا مقایسه منهتن و گالاکتوس اشتباهه چون منهتن بسیار از گالاکتوس قویتره

            پاسخ

            • Batman در پاسخ به دکتر منهتن

              آذر 15, 1399

              میدونم داره دوست عزیز منظورم این بود در مقابل دکتر منهتن خیلی ضعیف

              پاسخ

          • اودین در پاسخ به Batman

            بهمن 5, 1400

            تانوس به مراتب قویتره از دارک ساید و اون با شش سنگ آبدیت رو شکست داد که دارک ساید تو خوابش هم نمی بینه و شش سنگ توی دیسی کار می‌کنه فقط بشکنش غیر فعال میشه

            پاسخ

            • پوکر من در پاسخ به اودین

              بهمن 9, 1400

              تانوس ریگلاتور سطحش برابر با والای همگان اگه قرار باشه، قویترین سطح هارو مقایسه کنیم حتی اگه دارکسایدحتی اگه ارباب تاریکی که قراره بزودی بشه بشه نمیتونه درسطح تانوس ریگلاتور بشه پس کلا اشتباهه اونا رو مقایسه کنی

              پاسخ

              • رهام در پاسخ به پوکر من

                بهمن 10, 1400

                داش کی گفته تانوس رگلاتور در حد والای همگانه؟تو کل تاریخ کمیک و مانگا کلا دو نفر غیر از والای همگان نویسندگی دارن که نمیشه گفت در سطح هم هستن یا نه بعد تانوس ؟😐والای همگان خودش با فکر کردن تانوسو خلق کرده بعد هم قدرتش باشه؟😂😂😂😂😂😂😂😂😂بعدم حالتای عادی رو حساب کنیم دارک ساید قوی تره تو سینمایی زک اسناید با یه ضربه ساده زمین رو لرزوند ولی تانوس تو فیلم همچین کاری کرده؟

                پاسخ

                • پوکرمن در پاسخ به رهام

                  بهمن 11, 1400

                  کلمه تقریبا رو ننوشتم شرمنده
                  ولی تانوس ریگلاتور توی کمیک خیلی قوی میشه میتونه انواع اقسام یونیورسو امنی ورسو مولیتیورسو[چرا دروغ بگم همیشه قاطی میکنم این یونیورسارو]میتونه نابود کنه ولی درسته درحد کسی مث والای همگان بیشتر مث این میشه که عزرائیل وخدارو مقایسه کنی که اصن در حد خدانیست عزراییل ولی نزدیکترین موجود در نظر میگیریمش از اون جهت گفتم خب نکته بعدی اغا جان همیشه قویترین حالتا مقایسه میشه مثلا توی همین انیمه گوکو رو توی حالت god of seiriyan در نظر میگیرن یا مثلا سوپرمن پرایم بود چی بود که از داخل خورشید اومده و یه لایه طلایی داره رو در نظر میگیرن

                  پاسخ

                • پوکرمن در پاسخ به رهام

                  بهمن 11, 1400

                  نکته ای که یادم رفت بگم این بود که تانوس با ریگلاتور والای همگان رو بزور بخواب فرو برد [حتی باوجود اینکه وسط حرف زدن والای همگان بود و به عبارتی بهش کلک زد] ولی به هرحال والای همگان که قدرت تغیر واقعیت رو داشت نتونست این واقعیت رو تغیر بده پس برای همین میگم تانوس ریگلاتور تقریبا درسطح والای همگان هستش

                  پاسخ

              • اوتاکو * در پاسخ به پوکر من

                بهمن 10, 1400

                اون یه آواتار بود ریگلاتور پرزنسم نمیزنه

                پاسخ

                • اودین در پاسخ به اوتاکو *

                  بهمن 23, 1400

                  کی گفته تانوس با ریگلاتور بالاتر از همه رو جذب کرد که با پرزنس برابره و خودش هم به تنهایی از پرزنس قویترع اگه نبود یکی بالاتر از همه رو شکست نمی‌داد یعنی خودش با ریگلاتور و قدرت یکی بالاتر ازهمه جمعا دوتا پرزنسه و اون قلب عالم رو داره و تونسته دادگاه زندگی و سه صورت متحد رو شکست بده

                  پاسخ

                  • اوتاکو * در پاسخ به اودین

                    بهمن 23, 1400

                    والای همگان اصلی که خودش با رایتر برابره و آواتارش هم از پرزنس قوی‌تر نیست

                    پاسخ

        • تحلیل گر در پاسخ به abas

          آذر 13, 1399

          هاااانن؟؟؟؟؟ وات؟؟؟؟ برو تو مقاله ی قدرتمندترین شخصیت های دی سی در سایت ایرونی سنتر!!!! لوکی ضربدر 20 اصن حریفی برای یه انگشت دکترمنهتن نیس!!!!! دلایلمم اوردم ولی تو چه دلیلی داری که گالاکتوس از دکتر منهتن قویتره؟؟؟ هان؟؟؟ برو با همون گالاکتوست خوش باش نوب جون!!!!

          پاسخ

          • امیررضا در پاسخ به تحلیل گر

            آذر 13, 1399

            با این آدما حرف نزن . هر چی هم بگی بازم حرف خودشون رو می زنن. از نظراتش توی تانوس علیه دارک ساید فهمیدم چه آدمیه که میگفت گالاگتوس با والای همگان برابره

            پاسخ

        • دکتر منهتن در پاسخ به abas

          دی 3, 1399

          اصلا منهتنو نمیشناسیدتانوس با 6 سنگم بعید میدونم از منهتن قویتر باشه منهتن با امثال دادگاه زندگانى برابره حالا که از ثانوس ضعیفتر هست رو نمیدونم از روی چه حسابی گفتید ثانوس که هیچ اودینم در برابر منهتن عددی نیست

          پاسخ

          • Maker در پاسخ به دکتر منهتن

            دی 3, 1399

            این یک تختش کمه

            پاسخ

            • دکتر منهتن در پاسخ به Maker

              دی 4, 1399

              ببینید من خودم تنها ویلنی که دوست دارم گالاکتوسه چون واقعاً نمیشه بهش گفت ویلن چون حتی یک دوره ای شروع به بازسازی سیاراتی که خورده کرده ! و اگه نخوره و بمیره یک وسعت بسیار زیادی نابود میشه
              ولی در دوره ای حتی شخصیت خوبی (دوره ای که بهش آورنده زندگی میگفتن) بود الان نمیدونم اگه هست بهم بگین ولی اصلا مقایسه کسی که
              نهایت نهایت قدرتش یک یونیورسه و سیاره میخوره رو با کسی که به راحتی مالتی ورسو نابود میکنه و جهان دومزدی کلاکو به وجود اورده مقایسه کرد میگم دکترمنهتن به نظر من با دادگاه زندگانى برابره تازه شایدم مقداری قویتر
              چون دادگاه زندگانی نابود شده اما تقریبا هیچ راهی برای نابودی به طور کامل دکترمنهتن وجود نداره (تا الان که کسی نتونسته)

              پاسخ

              • Maker در پاسخ به دکتر منهتن

                دی 4, 1399

                من که خودم اینو می‌دونم

                پاسخ

                • دکتر منهتن در پاسخ به Maker

                  دی 4, 1399

                  منظورم این بود که اصلا ضد گالاکتوس نیستم

                  پاسخ

                • دکتر منهتن در پاسخ به Maker

                  دی 4, 1399

                  ولی ایشون اصلا منهتنو نمیشاناسه اگه میشناخت میدونست گالاکتوس اصلا سطحش از منهتن پایین تره

                  پاسخ

                  • Maker در پاسخ به دکتر منهتن

                    دی 4, 1399

                    اصلا نباید این دوتا مقایسه میشدن چون منهتن تقریباً قادر مطلق هست

                    پاسخ

              • تحلیل گر در پاسخ به دکتر منهتن

                دی 4, 1399

                حرفتون درسته فقط نکته ای به نظرم لازم به ذکره و اون اینه که فکر نکنم منهتن از لیوینگ ترایبیونال قویتر باشه!!! در مورد دلیلتون هم خب والای همگانم از بین رفته دلیل شد منهتنو از اونم قویتر بدونیم؟؟

                پاسخ

                • دکتر منهتن در پاسخ به تحلیل گر

                  دی 4, 1399

                  ولی بعد از بین رفتن دوباره به راحتی زنده شد!!!! اما دادگاه زندگانی به دست بیاندرها کشته شد به شخصه دکترمنهتن و دادگاه زندگانى رو برابر میدونم (شاید ،شاید مقدار خیلی کمی از دادگاه زندگانى قویتر) ببینید سطح قدرت دکترمنهتن اصلا دست کمی از دادگاه زندگانى نداره
                  ولی از والای همگان خیلیییییییییی ضعیفتره
                  از نظر قدرتی به نظر من دادگاه و منهتن باهم برابرن منم فقط به این دلیل گفتم منهتن قویتره چون غیر قابل نابود شدنه البته میگم به نظر من ایندو برابرن البته شایدم اشتباه میکنم

                  پاسخ

                  • تحلیل گر در پاسخ به دکتر منهتن

                    دی 5, 1399

                    خیر والای همگان به دست تانوس با سلاح رگلاتور کشته شدو دیگه زنده نشد!!! همچنین دکتر دووم و مولکول من و دکتر استرنج در کمیک سکرت وارز 3بیاندر رو کشتن و قدرتشون رو گرفتن!!! به نظر من تقریبا برابرن اما دادگاه زندگی تا حدودی قویتره!!!

                    پاسخ

                    • پوکرمن در پاسخ به تحلیل گر

                      بهمن 11, 1400

                      حاجی والای همگان نمرد بیشتر میشه گفت بخواب رفت مث اون شیطان بزرگ که چند میلیارد سال خواب بود بیدار شد حمله کرد بعد پرزنس اومد دوباره خوابوندش اینا کاراکترای غیرقابل مرگن

                      پاسخ

                    • ارش در پاسخ به تحلیل گر

                      اردیبهشت 6, 1401

                      اون اواتار والاى همگان بود ريگلاتور به هيچ وجه قدرت جذب والاى همگان رو نداره

                      پاسخ

                • دکتر منهتن در پاسخ به تحلیل گر

                  دی 5, 1399

                  ببینید من به شخصه دادگاه زندگانى و منهتنو برابر میدونم

                  پاسخ

          • پوکر من در پاسخ به دکتر منهتن

            بهمن 9, 1400

            خب اگه قویترین حالت تانوسو یعنی تانوس ریگلاتور رو درنظر بگیریم تانوس دکتر منهتن رو میخوره اما تانوس سنگ ابدیت حتی درسطح دکتر منهتن نیست

            پاسخ

        • امیررضا در پاسخ به abas

          دی 3, 1399

          همون که نوشتن بلد نیستی بسه.

          پاسخ

        • اوتاکو * در پاسخ به abas

          بهمن 10, 1400

          گالاکتوس سیاره میخوره و دکتر منهتن چیکار می کنه ؟ دکتر منهتن از دادگاه هم قویتره

          پاسخ

      • ABOLFAZL در پاسخ به تحلیل گر

        شهریور 12, 1401

        نگاه کن من خیلی راجب دکتر منهتن نمی دونم اما میدونم که گالاکتوس چرا ربته اول این لیست گالکتوس قدرتش به تعداد سیاراتی که بلعیده بستگی داره اگر گالاکتوس اونقدر شارژ بشهیکی از قدرمند ترین موجودات عالم میسه که اونن رو با اترنتی مقایسه میکنن حالا به هر حال .به نظرم فایت جالبی میشه بین این دو شخیت

        پاسخ

    • کمیک خون در پاسخ به ناشناس

      دی 4, 1399

      ببین ثور گالاکتوس رو تو قویترین حالتش شکست داد ولی دکتر منتهن ثور رو حتی تو قویترین حالتش هم پودر میکنه اونوقت نتونه گالاکتوس رو بزنه میتونه بزنه

      پاسخ

  11. محسن

    اسفند 11, 1398

    این رده بندی اشتباههه‌ بیاندرز دومین شخصیت قدرت مند کل ماروله بعد از والای همگان بعد رتبه پنج دادی بش؟

    پاسخ

    • علی در پاسخ به محسن

      خرداد 13, 1399

      عزیزم این مقاله در مورد ویلن ها و ضد قهرماناست پس ممکنه ابرشرور ها قویتر باشن.

      پاسخ

  12. عطا

    اسفند 9, 1398

    به نظرم جای مارکیو آو دث و دکتر دووم و آبوکالیبس و کانگ و بعضی از سلستیال ها و بیاندر ها و اسکرال ها و کری ها و چیتاری ها و یکی دوتای دیگه خالی بود….در ضمن مولکول من و فونیکس فورس اکثرا طرف سوبرهیرو ها هستند….

    پاسخ

    • عطا در پاسخ به عطا

      اسفند 9, 1398

      و مد جیم جاسبر و میستر ام و متیو مولی(اگه این دو تا رو سوبر ویلن بدونیم) و سورتور و لوکی و یمیر و آنسلات و وان بیلو ال و هانگر و این ویلن جدید کمیکای ثور و بور د گاد بوچر و د ووید و آنتی من و هایدرانت و اولتران…….

      پاسخ

  13. shayan

    مرداد 12, 1398

    سلام خسته نباشید.
    مقاله خیلی خوبی بود لطفا بیشتر از این نوع مقاله ها یا مقاله هایی که دوتا شخصیت با هم مقایسه میشن (مثلا سوپرمن و ثور یا ثور و هالک)بیشتر بزارید.ممنون❤❤❤

    پاسخ