8 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “وکیل مدافع شیطان” (The Devil’s Advocate)

هنگامی که یک وکیل اهل فلوریدا به نام کوین لوماکس، با بازی کیانو ریوز، پیشنهاد ملحق شدن به یکی از بزرگ ترین شرکت های حقوقی نیویورک را دریافت می کند، برخلاف اعتراض مادرش نمی تواند در برابر این پیشنهاد مقاومت کند. لوماکس که به عنوان یک وکیل خبره شهرت دارد پیشنهاد را پذیرفته و به  همراه همسرش به نیویورک نقل مکان می کند. رئیس و مربی اش جان میلتون، با بازی آل پاچینو، یک شخصیت کامل به نظر می رسد زیرا همیشه برای مشکلات راه حل دارد. اما هنگامی که همسر لوماکس، با بازی شارلیز ترون، تسخیر می شود، زندگی آنها به مشکل برمی خورد. کوین که ابتدا از اعتراض های همسرش خسته شده به تدریج متوجه می شود میلتون دستیار شیطان، یا همان وکیل مدافع شیطان است.

این فیلم به کارگردانی تیلور هکفورد و با فیلمنامه جاناتان لمکین و تونی گیلروی، یک تریلر ترسناک ماورایی است که براساس رمانی به همین نام نوشته اندرو نیدرمن، ساخته شده است. شخصیت آل پاچینو به “بهشت گمشده” میلتون اشاره می کند.

در اینجا لیستی از فیلم هایی با عناصر وحشت، ماورایی و شیطانی را به شما معرفی می کنیم. گرچه این فیلم ها به ژانر وحشت تعلق دارند، اما حقیقتا به موجودیت شیطان اشاره نمی کنند، بلکه یک شخصیت شیطانی با رفتارهای اینچنینی را نشان می دهند. بنابراین فیلم های این لیست از این نظر با “وکیل مدافع شیطان” شباهت دارند. با پروشات همراه باشید.


8. کنستانتین – Costantine – 2005

جان کنستانتین پس از خودکشی در جوانی برای همیشه جهنمی شده است. او که از کودکی می توانست با نیمه فرشته و نیمه شیطان ارتباط برقرار کند، در تلاش است که تا پس از جنگیری و بازگرداندن شیطان به جهنم بهشت را از آن خود کند. اما بهشت نفرین جهنمی او را نمی پذیرد. بنابراین او از زندگی ناامید شده و افسرده می شود. اما هنگامی که در کنار یک کارآگاه پلیس درباره مرگ خواهر دوقلویش تحقیق می کند، زندگی اش هدف جدیدی پیدا می کند. آن دو به همراه هم به حقایق تاریک و عمیق پی می برند.

کیانو ریوز نقش اصلی را ایفا کرده، فرانسیس لارنس کارگردانی را برعهده داشته و کوین برودبین و فرانک کاپلو نیز نقش های اصلی را برعهده دارند. داستان از کمیک دی سی Hellblazer اقتباس شده است. بازیگران دیگر فیلم عبارتند از ریچل وایس، شیا لباف، تیلدا سوئینتن، پروت تیلور وینس و دجیمون هانسو. شخصیت جان کنستانتین توسط نویسنده و خالق کمیک، الن مور، و حین نوشتن Swamp Thing معرفی شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کیانو ریوز که باید تماشا کنید


7. بازی – The Game – 1997

یک بانکدار ثروتمند سان فرانسیسکویی به نام نیکلاس ون ارتون، به تنهایی زندگی کرده و حتی برای تولدهایش هم تنهاست. تولد 48 سالگی اش فرا رسیده و به یاد می آورد که پدرش در این سن خودکشی کرد. برادرش کنراد که سال ها پیش ناپدید شده و معتاد بود، ناگهان به دیدنش می آید. هنگامی که دو برادر صحبت کرده و نهار می خورند، کنراد یک کارت را به عنوان هدیه به برادر می دهد.

این کارت دعوت به کمپانی سی آر اس است که براساس کمبودهای زندگی افراد کارت هدیه مخصوص به آنها می دهد. نیکلاس در این بازی شرکت کرده و متوجه می شود این بازی ساده یک بازی مرگبار و تهدیدکننده است. نیکلاس تنها که نمی تواند به کسی اعتماد کند، قدرت مالی اش را از دست داده و اکنون باید دلیل شکست خود را جویا شود. این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر از ستاره هایی مانند مایکل داگلاس در نقش نیکلاس و شان پن در نقش برادرش کنراد، استفاده کرده است.

همچنین بخوانید: اگر از طرفداران دیوید فینچر هستید این ۱۰ فیلم را نباید از دست دهید!


6. دروازه نهم – The Ninth Gate – 1999

قهرمان این فیلم، دین کورزو، یک کلاهبردار فصلی است که با فریب دادن مردم کتاب های عتیقه را به قیمت پایین می خرد. سپس آنها را به عنوان کتب عتیقه به کلکسیون دارهای ثروتمند می فروشد. درجالی که همه چیز خوب پیش می رود به کلکسیون داری به نام بوریس بالکان برمی خورد که به تازگی کتابی به نام “ورودی نهم قلمروی سایه ها” داشته است. این کتاب توسط نویسنده قرن هفدهمی، آریستید تورشیا، نوشته شده که او هم کتاب را براساس کتاب شیطان نوشته است. گفته می شود تورشیا به خاطر کفر در آتش سوخت.

بالکان از کورزو می خواهد تا نسخه اصلی آن کتاب را که تنها دو نسخه از آن موجود است، برای او پیدا کند. نه دروازه این کتاب می توانند خود شیطان را وارد کنند. کورزو به ناچاری این دستور را می پذیرد، اما پیش از رفتن به اروپا از دوستش برنی صاحب کتابفروشی می خواهد کتاب را پنهان کند. لیانا تلفر، بیوه اندرو تلفر، کلکسیون داری که بالکان کتاب را از او گرفت، است. لیانا کتاب را می خواهد، اما کورزو قبول نمی کند. کورزو از اروپا بازگشته و متوجه می شود دوستش برنی کشته شده و جسدش مانند ورودی کتاب مثله شده است. کورزو در ماجراجویی خود با خطرات بیشتری روبروست زیرا نیروهای ماورایی و زمینی مانع او شده اند.

این فیلم اقتباسی از رمان “کلوپ دوما” نوشته آرتورو پرز-رورت، توسط رومن پولانسکی نوشته و کارگردانی شد. جانی دپ نقش دین کورزو و لنا اولین نقش لیانا تلفر را ایفا می کند. فرانک لانگلا نقش بوریس بالکان را برعهده دارد. امانوئل سیگنر، جیمز روسو، جک تیلور و الن گارفیلد از شخصیت های اصلی این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: تصاویر و بیوگرافی کامل جانی دپ از کودکی تا به امروز


5. سکوت بره ها – The Silence of the Lambs – 1991

یک قاتل سریالی به نام “بیل بوفالو” در شهر رهاست. تا کنون جان پنج نفر را گرفته و همه قتل ها به یک شیوه انجام می شوند. همه این زنان جوان و چاق بوده و پس از قتل قسمت هایی از پوست آنها بریده شده است. کلاریس استرلینگ جوان به تازگی عضو اف بی آی شده و تصمیم دارد در دایره جنایی در کنار جک کرافارد همکاری کند. کلاریس که هنوز کارآموز است باید در کنار کرافورد بر روی پرونده “بیل بوفالو” کار کند. کرافورد از کلاریس می خواهد از دکتر هانیبال لکتور، روان پریشی که به دلیل قتل های خشن و آدم خواری در زندان امنیتی است، پرس و جو کند.

کرافورد تصور می کند کلاریس می تواند به عنوان یک زن جوان احساسات هانیبال را برانگیخته و به این طریق به ذهن او وارد شوند. کلاریس این وظیفه را پذیرفته و با دیدن او متوجه می شود هانیبال او را به یک بازی روانی وارد کرده و به این طریق از کلاریس استفاده می کند. هانیبال از او می خواهد احساساتش را به او نشان دهد، بنابراین این دیدار ساده از لحاظ حسی و روانی برای کلاریس سنگین است.

این فیلم به کارگردانی جاناتان دم و با فیلمنامه نویسی تد تالی، از رمانی به همین نام نوشته توماس هریس، اقتباس شده است. جودی فاستر نقش کلاریس ایترلینگ را ایفا کرده و سر آنتونی هاپکینز نقش دکتر هانیبال لکتور را. اسکات گلن نقش کرافورد را برعهده دارد و تد لوین و آنتونی هیلد نیز در آن حضور دارند. این فیلم در پنج قسمت بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین اجرای بازیگر مرد، بهترین اجرای بازیگر زن و بهترین فیلمنامه نامزد اسکار شد و تمام جوایز را درو کرد. جاناتان دم در چهل و یکمین فستیوال بین المللی برلین سال 1991 جایزه خرس نقره ای را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جن گیری در تاریخ سینما


4. تغییر چهره – The Changeling – 1980

یک فیلم درباره ارواح که از سایر فیلم های مرتبط با ارواح متفاوت است و به همین دلیل در این لیست قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی پیتر مدلک در سال 1980 درباره یگ آهنگساز نیویورکیست که پس از مرگ همسر و دخترش در تصادف در تعطیلات زندگی اش دگرگون می شود. راسل که شاهد این صحنه بوده، به یک عمارت مخروبه در سیاتل رفته و به تنهایی زندگی می کند. یکی از اعضای انجمن تاریخی شهر به نام کلر نورمن در یافتن خانه به او کمک می کند. راسل پس از زندگی در خانه متوجه می شود روح کودکی که قبلا ساکن خانه بوده هنوز در آن وجود دارد.

او پس از جستجو متوجه می شود این روح شرور نیست بلکه از انسان ها کمک می خواهد. در گذشته برای کودک اتفاق بدی افتاده و می خواهد آن را جبران کند. بنابراین متوجه می شویم که این فیلم می خواهد رفتارهای شرور انسان را نقد کرده و ثابت کند شیطان در وجود زنده هاست. جرج سی.اسکات نقش جان راسل را ایفا کرده و تریش ون دیور نقش کلر نورمن را ایفا می کند. راسل هانتر که خودش ادعا می کند در زندگی با ارواح مواجه شده فیلمنامه را نوشت.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


3. طالع نحس – The Omen – 1976

رابرت تورن، با بازی گریگوری پک، سفیر ایالات متحده در بریتانیای کبیر است که با همسرش کاترین، با بازی لی رمیک، زندگی شادی دارد. گرچه آنها برای شاد بودن هرکاری می کنند، اما دلشان بچه می خواهد. کاترین یک کودک مرده به دنیا می آورد و به پیشنهاد کشیش بیمارستان، رابرت کودکی را به سرپرستی می گیرد که مادرش در حین زایمان از دنیا رفت. آنها به لندن می روند تا زندگی خوبی داشته باشند. با بزرگ شدن کودک اتفاقات عجیبی رخ می دهد. پرستار کودک خودکشی کرده و کودک نیز رفتارهای خشونت آمیز نشان می دهد. کشیشی که به زوج هشدار می دهد در یک تصادف عجیب کشته می شود. پس از سلسله اتفاقات ناگوار زوج به این نتیجه می رسند که این کودک شیطانی است.

این فیلم به کارگردانی ریچارد دانر و نویسندگی دیوید سلتزر، به یک اثر به یادماندنی تبدیل شد که نسخه های مختلف از آن ساخته شدند، از جمله نسخه بازسازی شده سال 2006. فیلم اصلی با دریافت واکنش های مثبت به موفقیت تجاری دست یافت و پرفروش ترین فیلم سال 1976 بود. همچنین جایزه اسکار بهترین موسیقی متن را برای جری گلداسمیت به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


2. بچه رزماری – Rosemary’s Baby – 1968

گای وودهاوس و رزماری وودهاوس زوج خوشبختی هستند که به آپارتمانی در منهتن نقل مکان می کنند. این شروع فیلم کلاسیک و ترسناک “بچه رزماری” است. پیش از آمدن زوج، صاحبخانه شان ادوارد می خواهد آنها را منصرف کند زیرا خانه تاریخچه ای از اعمال شیطانی و خشن دارد. پس از نقل مکان زوج مسن همسایه، رومن و مینی کاستوت، با آن ها دوست می شوند. گای، که یک بازیگر تازه کار است نیز از مصاحبت با آنها لذت می برد. اما اتفاقات عجیبی رخ داده و تنها دوست روزماری خودکشی می کند. رزماری کابوس ها و صدهای عجیب را تجربه می کند. رزماری باردار شده، احساس ترس و تنهایی را تجربه کرده و گای که در زندگی حرفه ای خود غرق شده به تدریج از او دور می شود. به تدریج رزماری متوجه می شود همسایه ها آنقدر مهربان نبوده و برای کودک به دنیا نیامده نقشه کشیده اند.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی رومن پولانسکی بخشی از سه گانه آپارتمان است. میا فارو در نقش رزماری و جان کاساوتس در نقش گای وودهاوس حضور دارند. این فیلم با واکنش های مثبت مواجه شده و به دلیل پرداختن به مسائلی چون پارانویا، سلامت روانی، آزادی زنان و مسیحیت، تحسین شد. این فیلم به دلیل اهمیت “فرهنگی، تاریخی یا زیبایی شناختی” در سال 2014 به فهرست فیلم ملی کنگره وارد شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم احضار (The Conjuring)


1. قلب فرشته – Angel Heart – 1987

فیلم پایانی این لیست از لحاظ داستان، شخصیت ها و مضمون، به “وکیل مدافع شیطان” بیشتری نزدیکی را دارد. فیلمی به نویسندگی و کارگردانی الن پارکر که اقتباسی از رمان “فرشته مغضوب” ویلیام هجورتسبرگ در سال 1978 محسوب می شود. در نیویورک سال 1955، مرد عجیبی به نام لوئیس سیفر، با بازی رابرت دنیرو، یک کارآگاه خصوصی به نام هنری انجل، با بازی میکی رورکه را استخدام می کند و برای این کار دلیلی دارد اما آن را افشا نمی کند.

لوئیس از کارآگاه می خواهد درباره خواننده سابق و سرباز جنگ جهانی دوم جانی فیوریت که به دلیل جراحات جنگی در زندان بوده و سپس ناپدید می شود، اطلاعاتی به دست آورد. هری متوجه می شود از هرکس که سوال می کند همه یکی پس از دیگری کشته می شوند. هری باید به تحقیقات ادامه داده و درباره هویت جانی چیزهایی بداند. آیا او باید به این تحقیقات ادامه دهد و یا در دام یک نقشه پلید گیر افتاده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم