5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “آقای ربات” (Mr. Robot)

رامی ملک، به عنوان یکی از ستاره های جدید هالیوود که امسال برای بازی در فیلم زیبای “راپسودی بوهمی” (Bohemian Rhapsody) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد، در سریال درام “آقای ربات” نقش یک متخصص کامپیوتر به نام الیوت اندرسون را ایفا می کند. اجرای زیبای ملک در نقش اندرسون با تحسین منتقدین و دریافت جایزه امی بهترین بازیگر مرد سریال درام، مواجه شد. فیلمنامه منسجم و شخصیت پردازی، باعث شده این سریال یکی از برترین سریال های فعلی باشد. الیوت، شخصیت ملک، مهندس امنیت سایبری است که برای شرکتی کار می کند که برای مشتری ها امنیت لازم برای مقابله با هکرها و سایر تهدیدها را فراهم می کند. زندگی الیوت بسیار یکنواخت و تکراری است زیرا از افسردگی، اختلال شخصیتی و اضطراب اجتماعی رنج می برد.

با این حال، پس از آشنایی با سازمان آشوب طلب بزرگی که به دنبال هک کردن شرکت های بزرگ و برداشتن پایگاه های اطلاعاتی و مالی آنها، زندگی او تغییر خواهد داشت. شخصیتی به نام آقای ربات مغز متفکر این سازمان است. نه تنها داستان سریال رازآلود است، بلکه شخصیت داستان هم می تواند نمادی برای نقد اجتماعی تلقی شود. استفاده و سواستفاده از تکنولوژی، قدرت گرفتن شرکت های بزرگ و بزرگ تر و هک کردن، یکی از مشکلات دنیای امروز است. “آقای ربات” از طریق ذهن الیوت این مسائل را خاطرنشان می کند. بنابراین بدون فوت وقت لیست سریال های مشابه “آقای ربات” را در اختیارتان قرار می دهیم. با پروشات همراه باشید.


5. یتیم سیاه – Orphan Black – 2013-2017

هر انسانی تصور می کند خاص ترین نوع خودش است و هیچکس نمی تواند از لحاظ ظاهر، رفتار، تفکر و غیره شبیه ما باشد. در این سریال کانادایی آمریکایی، شخصیت اصلی، سارا منینگ، هم چنین نظری داشت، تا اینکه روزی شاهد قتل زنی است که کاملا شبیه خودش می باشد. سارا که خودش یک شخصیت فریبکار اسـت، به تدریج متوجه می شود بخشی از گروه بزرگی از کلون هاست که به عنوان بخشی از آزمایش یک سازمان به نام The Dyad Institute، که می خواهد ثابت کند کلونی سازی بر تکامل انسان تاثیرگذار است، در سراسر آمریکا گسترش پیدا می کنند.

دانشمندان این مرکز زندگی این کلون ها را نظارت می کنند تا در مواقع نیاز کمک شان کنند. سارا متوجه می شود که باید به این آزمایش پایان دهد، در همین حین باید از دید پلیس مخفی مانده و از دست مزدوری که قتل و پاکسازی کلونی ها را برعهده دارد، دور بماند. این سریال مانند “آقای ربات” مشکلات جوامع مدرن مانند نظارت، نبود فضای شخصی، نیاز برای هویت فردی، تاثیر شبکه های اجتماعی و فرهنگ مصرف گرا را نشان می دهد. تاتیانا مازلانی برای بازی در نقش اصلی این فیلم جایزه امی بازیگر نقش اصلی زن را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul)


4. آرمان شهر – Utopia – 2013-2014

یکی از بهترین سریال های تلویزیونی که به دلیل صحنه پردازی رنگین، نورپردازی و تولید، یکی از سریال های بی رقیب محسوب می شود. داستان درباره دانشمندی است که به فرمولی دست یافته و این فرمول می تواند کل جمعیت جهان را نابارور کند. از سوی دیگر سازمان هایی به دنبال انقراض بشر هستند. یکی از این سازمان های مخوف شبکه نام دارد که به دلیل برنامه های مخوف خود به دنبال یافتن این فرمول است. اما این فرمول خطرناک در متن یک رمان گرافیکی پنهان شده است.

بنابراین دو فصل سریال به ماجراجویی افرادی می پردازد که می خواهند مانع دسترسی این سازمان به این فرمول شوند. با این حال گویا دشمنان آنها مانند حشرات موذی در همه جا پراکنده شده اند. این سریال هم مانند “آرمان شهر” به نقشه ها و توطئه های این سازمان برای محافظت از زمین می پردازد. با این حال روش هردو گروه سوال برانگیز است. هر صحنه به زیبایی ساخته شده و خشونت بصری نیز بسیار قدرتمند است. این سریال باوجود تحسین مردم و منتقدین پس از فصل دو لغو شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های ساخته شده توسط شبکه نتفلیکس


3. بازگشت به خانه – Homecoming – 2018

اولین حضور جولیا رابرتز، ستاره هالیوودی، در تلویزیون در نقش اصلی. او که پس از بازی در نقش های مختلف فیلم های مطرح هالیوودی اینبار در این سریال یک نقش پیچیده را برعهده گرفت. او نقش یک کارمند در یک اداره دولتی را ایفا می کند. کار او این است که به سربازان جنگ بازگشته به خانه کمک کند تا یک بار دیگر به جامعه بازگردند.

سپس به چهار سال بعد بازمی گردیم که این شغل را رها کرده است. زیرا با صحبت با یک عضو وزارت دفاع آمریکا متوجه شده که این سازمان در قالب کمک به سربازان مقاصد شومی دارد. او نیز مانند شخصیت الیون فیلم “آقای ربات” متوجه می شود سازمان های به ظاهر مثبت مقاصد شومی را دنبال می کنند. آنها رازهای هراسناک و حقایق ناگفته ای را دنبال می کنند که برای حفظ سازمان شان ضروری است. منتقدین این فیلم را که داستان شک و راز است، دوست داشتند. اجرای رابرتز هم با تحسین مواجه شد.

همچنین بخوانید: 18 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال دکستر (Dexter)


2. مظنون – Person of Interest – 2011-2016

بدون شک نظارت بخش مهمی از عصر ماست که اطلاعات شخصی مان در دنیای اینترنت در دسترس بوده و اگر کسی به منایع دسترسی داشته باشد، می توند زندگی هزاران نفر را دنبال کنند. سریال درباره یک نابغه نرم افزار میلیاردر است که ماشینی را اختراع می کند. این ماشین می تواند برای هرکسی و در هر زمانی جاسوسی کند. همچنین با قدرت زیاد خود می تواند همه چیز را پیشبینی کند. این میلیاردر، هارولد فینچ، از مامور سیا، جان ریز، می خواهد تا از انجام جنایات آینده توسط او پیشگیری کند.

گرچه داستان درباره جرایم آینده است، درباره نظارت و عواقب آن سوالاتی می پرسد. رفته رفته سریال بیشتر به این موضوع پرداخت. اما پس از دستگیری ادوارد اسنودن، داستان به یک اثر علمی تخیلی بدل شد. واحدهای دیجیتال، سوالات فلسفی درباره هوش مصنوعی و استفاده از آن در سراسر سریال دیده می شود. سریال “آقای ربات” نیز با پیمودن همین مسیر تکنولوژی را زیر سوال برده و روشی برای اعتراض را نشان می دهد. این سریال به دلیل روایت و فیلمنامه منجسم پارانویا را در شما بیدار کرده و به همین دلیل جذاب است.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اشیای تیز (Sharp Objects)


1. آینه سیاه – Black Mirror – 2011

آیا در سال های اخیر هیچ سریالی مانند آینه سیاه توانسته شما را بترساند؟ این سریال چشم ما را باز کرد. هر قسمت سریال به خودی خود یک داستان بوده و نشان می دهد که تکنولوژی بشری چگونه می تواند در مقابل ما بایستد. موضوعاتی مانند کمک داور ویدئویی، کلنی کردن، سیستم امتیازدهی در گوشی، نظارت، آشنایی آنلاین و غیره، از مضامین قسمت های مختلف این سریال هستند.

این فیلم حتی توانست با آوردن فیلم تلویزیونی “آینه سیاه: بندراسنچ” (Bandersnatc) که شخص می تواند به جای هر شخصیتی مراحل بعدی او را انتخاب کند، برنامه نویسی را به سطح جدیدی رساند. به زودی شخصیت متوجه می شود توسط کاربر نتفلیکس کنترل شده و خودش هم یک داستان تخیلی را تجربه می کند. بنابراین نه تنها دیدگاه مان به تکنولوژی تغییر کرده و با یک نگرش جدید به تجربه جدیدی دست پیدا می کنیم.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال غریبه (Outlander)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سعید

    مرداد 12, 1398

    چند تا سریال شبیه فارگو هم معرفی کنید

    پاسخ