آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 31)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. فارگو -1996- Fargo

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “جوئل کوئن” (Joel Coen)

بازیگران: “فرانسیس مک دورمند”، “ویلیام اچ میسی”، “استیو بوشمی”

تریلر فیلم

“فارگو” یک اثر زیبا و دلنشین است که تماشای آن را نباید از دست بدهید. داستان فیلم پیچیده است اما روایت نه، شرایط هم پیچیده هستند، اما شخصیت ها نه. این هنر فیلمسازی است که از این فیلم یک تریلر زیبا و یک کمدی سیاه لذت بخش و فراموش نشدنی ساخته است. این فیلم موفق شد اسکار بهترین فیلمنامه ی غیر اقتباسی را از آن خود کند و “فرانسیس مک دورمند” برای بازی در این فیلم برنده ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.


2. کتاب سبز -2018- Green Book

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “پیتر فارلی” (Peter Farrelly)

بازیگران: “ویگو مورتنسن”، “ماهرشالا علی”، “لیندا کاردلیانی”

تریلر فیلم

اگر می خواهید آخر هفته را با یک فیلم حال خوب کن سپری کنید، فیلم “کتاب سبز” انتخاب مناسبی خواهد بود. این فیلم که برنده ی اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم را در کارنامه ی خود دارد، داستان نوازنده ای به نام “دکتر شیرلی” است که برای رفتن به کنسرت های متعدد خود در جنوب کشور راننده ای به نام “تونی” را استخدام می کند. شخصیت های این دو نفر که در سفری طولانی همراه هستند بسیار متفاوت است و همین باعث ایجاد طنزی لطیف و لذت بخش در داستان شده است. ویگو مورتنسن(در نقش تونی) نقش آفرینی بی عیب و نقصی در این فیلم دارد. ترکیب رنگ و تدوین این فیلم نیز از دیگر نقاط قوت آن هستند.


3. زن شگفت انگیز -2017- Wonder Woman

ژانر: اکشن، ماجراجویی، ابرقهرمانی

کارگردان: “پتی جنکینز” (Patty Jenkins)

بازیگران: “گل گدوت”، “کریس پاین”، “کانی نیلسن”

تریلر فیلم

این فیلم داستان زنی به نام دایانا (با بازی گل گدوت) را روایت می کند که شاهزاده آمازون می باشد و در یک پناهگاه سری، برای تبدیل شدن به یک جنگجوی شکست ناپذیر آموزش دیده است و بعد از اینکه از وقوع یک جنگ مطلع می شود، تصمیم می گیرد برای نجات بشریت به مبارزه بپردازد. به تصویر کشیدن مبارزات در بهترین نحو و شخصیت پردازی های این فیلم بی نظیر است و مخاطب را درگیر می کند.


4. قبرستان حیوانات خانگی -2019- Pet Sematary

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “کوین کولش” (Kevin Kolsch)

بازیگران: “جیسون کلارک”، “ایمی سایمتز”، “جان لیسگو”

تریلر فیلم

داستان این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است و درباره ی خانواده ای است که بعد از نقل مکان به خانه ای در دل جنگل و با پیدا کردن اشیای مرموزی که در زمین دفن شده اند، با مسائل و مشکلات ترسناکی رو به رو می شوند. یکی از عناصری که به هر چه ترسناک تر شدن این فیلم دامن می زند، حضور حیوانات مرموز ترسناکی است که به راحتی وارد زندگی شخصیت های داستان شده و دردسرساز می شوند.


5. بروکلین -2015- Brooklyn

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “جان کرولی” (John Crowley)

بازیگران: “سیرشا رونان”، “اموری کوئن”، “دامنل گلیسون”

تریلر فیلم

بروکلین فیلم زیبایی است که قصهٔ ساده خود را به زیبایی روایت می‌کند. یکی از آن فیلم‌های کمیابی است که دیالوگ‌هایش از فرط زیبایی در ذهن تماشاگر ماندگار می‌شود. هیچ کلام و جمله‌ای در این فیلم زاید نیست و هر کلمه و جمله‌ای در جای خود و با کارکرد مشخص مورد استفاده قرار گرفته‌است. طراحی صحنه و لباس فوق‌العاده چشمگیر است و فیلم برداری هم به قدری استادانه صورت گرفته که این تصویر را در تماشاگر ایجاد می‌کند که فیلم در دهه پنجاه ساخته شده‌است. یک فیلم رومانتیک و بسیار صمیمی که هر تماشاگر با هر پس زمینه ی فکری و اعتقادی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.


6. امتیاز نهایی -2005- Match Point

ژانر: درام

کارگردان: “وودی آلن” (Woody Allen)

بازیگران: “جاناتانریس میرز”، “اسکارلت جوهانسون”، “امیلی مورتیمر”

تریلر فیلم

یکی از شاهکار های وودی آلن که در آن شاهد داستانی ظاهرا عاشقانه و حتی معمولی هستیم. اما رفته رفته به زیبایی هر چه تمام تر و با هنرنمایی کارگردان و بازیگرانی مثل اسکارلت جوهانسون، شاهد داستانی پیچیده و اتفاقات ناگواری می شویم که از متفاوت بودن این فیلم خبر می دهند.

اگر از تماشای فیلم هایی که به گمراه کردن مخاطب می پردازند لذت می برید “امتیاز آخر” را حتما تماشا کنید.


7. ولگرد ساحل -2019- The Beach Bum

ژانر: کمدی

کارگردان: “هارمونی کورین” (Harmony Korine)

بازیگران: “متیو مک کانهی”، “اسنوپ داگ”، “آیلا فیشر”

تریلر فیلم

در این فیلم با متیو مک کانهی همراه شده تا داستان شاعری در میامی را نشان دهد که مک کانهی نقش آن را ایفا می کند. نام او مونداگ است و تنها می خواهد یک هیجان جدی داشته باشد. تمام روز علف کشیده و در ماجراجویی های مختلف شرکت می کند.


8. آخرین شاهزاده -2016- The Last Princess

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: “هور جین-هو” (Hur Jin-ho)

بازیگران: “سون یه-جین”، “پارک های-ایل”

تریلر فیلم

دیوک‌های آخرین شاهزاده ی پادشاهی چوسان در دوران حکومت استعمارگران ژاپنی، به اجبار به ژاپن منتقل می‌شود. او در تقلا برای حفظ وقار یک شاهزاده روزهایش را با دلتنگی برای خانه سپری می‌کند. او پس از چند تلاش ناموفق با کمک جانگ هان یار دوران کودکی‌اش برای آخرین بار شانس خود را برای بازگشت به خانه می‌آزماید.


9. سانجو -2018- Sanju

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: “راجکومار هیرانی” (Rajkumar Hirani)

بازیگران: “رانبیر کاپور”، “آنوشکا شرما”، “سونام کاپور”

تریلر فیلم

“سانجو” فیلمی بر اساس زندگی یکی از معروف ترین بازیگران هندی است که مدت ها خلافکار بوده و زندگی پر دردسری داشته است. یکی از ویژگی های مثبت این فیلم گریم بازیگر نقش “سانجو” است که در دوره های مختلف زندگی این بازیگر به شکلی فوق العاده و حرفه ای کار شده است.


10. رالف اینترنت را خراب می کند -2018- Ralph Breaks the Internet

ژانر: فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: “ریچ مور” (Rich Moore)

صداپیشگان: “جان سی ریلی”، “کیتی لوز”

تریلر فیلم

موضوع اصلی فیلم نقش مصرف گرایی و تکنولوژی در زندگی ماست، به نوعی که اینترنت به عنوان یک ابزار ما را برده ی خود کرده است. انیمیشن رنگارنگ، زنده و جالب در کنار فیلمنامه موفق و صداپیشگی زیبا، دلیل موفقیت این فیلم است. تماشای این فیلم به شما فرصتی می دهد تا از زندگی فاصله گرفته و چند ساعتی لذت ببرید.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم