لیست بدترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019

سال 2019 سالی بسیار هیجان انگیز برای طرفداران فیلم های علمی تخیلی بوده است. چه طرفدار ژانر ابرقهرمانی باشید و چه کایجوها، ربات های شرور یا آثار کهکشانی، در فیلم های سال 2019 جنبه هایی از هر کدام را خواهید دید. اگر طرفدار فیلم های ابرقهرمانی هستید باید فیلم های این لیست را به ذهن بسپارید. فیلم ها به ترتیب تاریخ اکران در باکس آفیس مرتب شده اند.

با پروشات همراه باشید.


کپی ها – Replicas

تاریخ اکران: 11 ژانویه 2019 در امریکا

نظر: تماشا نکنید

گویی این تاخیر بی دلیل نبود. این فیلم علمی تخیلی با حضور کیانو ریوز داستان جذابی ندارد. این فیلم را تماشا نکنید، مگر اینکه به فیلم های ضعیف علاقه داشته باشید. این فیلم با وجود بازی کیانو و بودجه 30 میلیون دلاری تنها موفق به فروش 8 میلیون دلاری در باکش آفیس شد و شکست واضحی را متقبل شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کیانو ریوز که باید تماشا کنید


آیو – IO

تاریخ اکران: 18 ژانویه 2019 (نتفلیکس)

نظر: تماشا نکنید

فیلمی با داستان ساده. بی کفایتی انسان ها در نجات زمین آن را نابود کرده و اکنون انسان های بازمانده که به دنبال مکانی برای زندگی هستند در قمر پنجم مشتری، آیو سکونت دارند. فیلم مضمون جالبی نداشته و دیدنی نیست.


گلس – Glass

تاریخ اکران: 18 ژانویه 2019

نظر: بد نیست

در سال 2016 ام.نایت شیامالان تریلر روان شناسانه “شکافته” (Split) با حضور جیمز مک آووی که از اختلال شخصیتی رنج می برد را ساخت. این فیلم سری دیگر فیلم “شکست ناپذیر” (Unbreakable) شیامالان بود که 16 سال قبل ساخته شد. گره ها و پیچیدگی های داستان های شیامالان بیننده را سرگرم نگه می دارد. اگر دو فیلم نخست را تماشا نکرده باشید از این فیلم چیزی دستگیرتان نمی شود، اما این فیلم پایانی بر یکی از عجیب ترین چندگانه های هالیوودی محسوب می شود. این فیلم با توجه به بودجه 20 میلیون دلاری در مقایسه با فروش 250 میلیون دلاری خود در باکس آفیس، یک موفقیت تمام و کمال برای عوامل فیلم محسوب میشود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شکافته (Split) شیشه (Glass)


آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel

تاریخ اکران: 14 فوریه 2018

نظر: بد نیست

یک فیلم اقتباسی از مانگایی به همین نام که بسیار متفاوت می باشد. این فیلم رابرت رودریگز جنبه های اکشن و احساسی را باهم ادغام می کند. هالیوود در اقتباس مانگا چندان موفق نیست و در این فیلم هم تلاش بسیاری انجام گرفته، اما این فیلم نیز مانند فیلم های علمی-تخیلی “والرین” (Valerian) و “روحی در صدف” (Ghost in the Shell) بیشتر بر جلوه های ویژه تمرکز دارد تا داستان. آلیتا: فرشته جنگ توانست با فروش نسبتا خوب 400 میلیون دلاری در باکس آفیس، بودجه 200 میلیون دلاری خود را به خوبی جبران کند.


کاپیتان مارول – Captain Marvel

تاریخ اکران: 8 مارس 2019

نظر: بد نیست

کارول دنورز پس از درگیری در یک انفجار قدرت هایی ابرقهرمانی یافته و به خانم مارول یا کاپیتان مارول تبدیل شده است. بری لارسون نقش این ابرقهرمان را ایفا می کند، گرچه در فیلم “انتقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) نیز شرکت داشت. این فیلم هم مانند فیلم های دیگر مارول جالب است و اگر طرفدار دنیای مارول باشید از آن لذت می برید. فروش بالای 1 میلیارد دلار در باکس آفیس برای فیلم های مارول عادی شده است و فیلم کاپیتان مارول نیز با 1.128 میلیارد دلار فروش، در لیست فیلم های 1 میلیارد دلاری مارول جای گرفت.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


ایالت گرفتار – Captive State

تاریخ اکران: 15 مارس 2019

نظر: تماشا نکنید

اغلب فیلم های مرتبط با حمله بیگانگان به جنبه حمله می پردازند، اما پس از اسارت انسان ها چه رخ می دهد؟ این فیلم با نمایش شرایط پس از حمله بیگانگان به این سوال پاسخ می دهد. گرچه فیلم جالب است (جان گودمن نیز می درخشد)، اما به عنوان یک اثر کم بودجه چندان دیدنی نیست. فروش 9 میلیون دلاری نتوانست بودجه 25 میلیون دلاری این فیلم را جبران کند و شکست بزرگی برای این فیلم رقم خورد.


شزم! – Shazam!

تاریخ اکران: 5 آوریل 2019

نظر: حتما تماشا کنید

شزم یا کاپیتان مارول شخصیت بیلی بتسون است که از فیلم های دیگر دی سی متفاوت می باشد. درحالی که سوپرمن و بتمن تاریک هستند (اجازه بدهید درباره لیگ عدالت (Justice League) صحبت نکنیم)، شزم در نقطه مقابل آن قرار دارد. داستان آن بیشتر مدرن است تا ابرقهرمانی و با کنار زدن استانداردهای دی سی دیدنی است. با وجود بازخوردهای بسیار مثبت طرفداران، فیلم شزم که با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده بود تنها توانست کمتر از 400 میلیون دلار در باکس آفیس فروش کند که البته روی کاغذ فروش بسیار موفقی محسوب میشود، اما انتظاراتمان بالاتر بود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه پلنگ سیاه (Black Panther)


پسر جهنمی – Hellboy

تاریخ اکران: 12 آوریل 2019

نظر: تماشا نکنید

هیچکس تصور چنین بازسازی را نداشت زیرا فیلم اصلی خود مایک میگنولا بهتر بود. این فیلم در اصل سری دیگر فیلم “پسر جهنمی: ارتش طلایی” (Hellboy: The Golden Army) گی‌یرمو دل تورو است، اما یک کارگردان جدید (نیل مارشال) و یک پسر جهنمی جدید (دیوید هاربر) در آن دیده می شود. این اثر نتوانست به درخشش فیلم اولیه برسد و شکست خورد. بنابراین به نظر می رسد اگر پسر جهنمی را دوست داریم باید همان فیلم قدیمی دل تورو را ببینیم. پسر جهنمی امسال با فروش 41 میلیون دلاری حتی نتوانست بودجه 50 میلیون دلاری خود را جبران کند.


انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

تاریخ اکران: 22 آوریل، 2019

نظر: حتما تماشا کنید

همه چیز در دنیای مارول به این فیلم ختم می شود. پس از وقایع درخشان “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) قهرمانان ما به مبارزه با تانوس ادامه می دهند. آیا موفق خواهند شد؟ (براساس تاریخچه دنیای کامیک باید بگوییم بله). اگر حتی طرفدار داستان های ابرقهرمانی نیستید، این فیلم را تماشا کنید. این فیلم اخیرا با پشت سر گذاشتن آواتار و فروش خیره کننده 2.8 میلیارد دلاری خود توانست به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود.

همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های مارول، از مرد آهنی تا انتقامجویان: آخر بازی


کاراگاه پیکاچو – Detective Pikachu

تاریخ اکران: 10 مه 2019

نظر: حتما تماشا کنید

این فیلم به طرز عجیبی زیباست. طراحی شخصیت ها بسیار فوق العاده به نظر می رسد و مخاطب می تواند آن ها را حس کند و از داستان زیبای فیلم لذت ببرد. فروش 430 میلیون دلاری برای فیلمی با 150 میلیون دلار بودجه یک موفقیت بسیار خوب محسوب میشود.


گودزیلا: سلطان هیولاها – Godzilla: King of Monsters

تاریخ اکران: 31 مه 2019

نظر: تماشا نکنید

پنج سال پس از فیلم “گودزیلا” از گارث ادوراد، سلطان هیولاها بازمی گردد. با این که فیلم قبلی نقاط مثبتی داشت اما به دلیل فیلمنامه ضعیف و غیرمنسجم دیدنی نبود. این فیلم هم با وجود جزئیات ضعیف داستان و اجرای بد کمک چندانی نمی کند. به نظر می رسد هالیوود در بازسازی این فیلم چندان موفق نیست. البته این فیلم که با بودجه 170 میلیون دلاری ساخته شده بود، حداقل توانست 2 برابر بودجه خود و حدود 380 میلیون دلار فروش کرده و از شکست فرار کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


دارک فینکس – X-Men: Dark Phoenix

تاریخ اکران: 7 ژوئن 2019

نظر: دیدنی به نظر می رسد

ادمه فیلم “مردان ایکس: آپوکالیپس” (X-Men: Apocalypse) در سال 2016 که منتظر آن بودیم و اکران آن بارها به تعویق افتاد. این فیلم با تمرکز بر جنبه های تاریک شخصیت جین گری از نقاط ضعف فیلم ناموفق “مردان ایکس: آخرین ایستادگی” (X-Men: The Last Stand) (جنبه هایی مانند سفر در زمان که باعث شکست فیلم شد) دوری کرد. نمیتوان گفت که فروش 250 میلیون دلاری برای فیلمی با بودجه 200 میلیون دلاری یک موفقیت محسوب میشود. این فیلم در باکس آفیس به شکل واضحی شکست خورد. با وجود شکست نسبتا سنگین این فیلم در باکس آفیس، حیف است که جدیدترین اثر از مجموعه مردان ایکس را از دست بدهید، بنابراین پیشنهاد میکنیم این فیلم را ببینید.


مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی – Men in Black: International

تاریخ اکران: 14 ژوئن 2019

نظر: دیدنی به نظر می رسد

شاید به تولید یک فیلم جدید مردان سیاهپوش نیازی نباشد زیرا مردان سیاهپوش 3 در سال 2012 موفق بود. این فیلم با نقش آفرینی کریس همسورث، تسا تامپسون و لیام نیسون، ارزش تماشا کردن دارد. بازی لیام نیسون نیز در این فیلم باعث شده که برای تماشای آن هیجان بیشتری داشته باشیم. 250 میلیون دلار فروش در ازای بودجه 100 میلیون دلاری رقم قابل قبولی برای تولیدکنندگان این فیلم است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های ساخته شده توسط شبکه نتفلیکس


مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

تاریخ اکران: 5 جولای 2019

نظر: حتما تماشا کنید

فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) یکی از فیلم های دیدنی ابرقهرمانی در سال های اخیر بود. تام هالند در این فیلم و در کل در دنیای سینمایی مارول نقش پتر پارکر را بازی میکند. این فیلم فروش خارق العاده ای داشته و با بودجه نسبتا پایین 160 میلیون دلاری، توانسته از مرز 1 میلیارد دلار فروش جهانی عبور کند (و در زمان نگارش این مقاله هنوز هم در حال اکران است).


به سوی ستارگان – Ad Astra

تاریخ اکران: 20 سپتامبر 2019

نظر: دیدنی به نظر می رسد

روی مک براید (برد پیت) می خواهد بداند چرا ماموریت پدرش برای یافتن حیات در سیاره نپتون با شکست مواجه شد و این داستان پایه اصلی این فیلم است. جیمز گری کارگردان می گوید: “رئال ترین نمایش سفر فضایی در یک فیلم.” این فیلم قطعا جزو فیلم هاییست که فارغ از واکنش بینندگان حتما باید تماشا کنیم.


جوکر – Joker

تاریخ اکران: 4 اکتبر 2019

نظر: حتما ببینید

یافتن جایگزینی برای جوکر هیث لجر غیرممکن است، اما اگر می خواهید در کنار او شاهد یک جوکر دیدنی باشید، شخصیت خواکین فینکس دیدنی است. فینکس با الهام از معروف ترین ویلن بتمن، کار دشواری برای انجام دادن دارد تا به یک شخصیت به یاد ماندنی تبدیل شود. اما با توجه به فیلم های پیشین این شخصیت (استاد (The Master) و او (Her)) و توانایی اخیر دی سی برای تولید فیلم های موفق (مانند آکوامن، شزم و زن شگفت انگیز)، شانس موفقیت جوکر بالاست. واکنش طرفداران به تریلرهای این فیلم بسیار مثبت بوده و با توجه به اینکه ژانر سنی این فیلم +17 اعلام شده است، باید منتظر یک شاهکار دیدنی باشیم.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


مرد ماه جوزا – Gemini Man

تاریخ اکران: 4 اکتبر 2019

نظر: دیدنی به نظر می رسد

داستانی درباره هنری بروگن (ویل اسمیت) که به عنوان یک مزدور میانسال باید در برخورد با دشمن مرگبارش که خود جوانش می باشد، زنده بماند. یک فیلم از انگ لی که منتظرش هستیم. تماشای ویل اسمیت که در حال جنگیدن با خودش است می تواند یکی از اتفاقات سینمایی جذاب امسال باشد.


نابودگر: سرنوشت تاریک – Terminator: Dark Fate

تاریخ اکران: 1 نوامبر 2019

نظر: دیدنی به نظر می رسد

درباره این فیلم چیزی نمی دانیم اما همانند فیلم های پیشین می دانیم که جیمز کامرون کارگردانی آن را برعهده ندارد. تیم میلر کارگردانی فیلم را برعهده داشته و کامرون در کنار کمک به کارگردان تهیه کننده فیلم است. همکاری کامرون و میلر درخشان خواهد بود.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


سونیک خارپشت – Sonic the Hedgehog

تاریخ اکران: 8 نوامبر 2019

نظر: دیدنی به نظر می رسد

اگر شما هم مانند ما دوران کودکی خود را با بازی سگا مگادرایو گذراندید، احتمالا به این شخصیت و دوستانش علاقه داشته و از تماشای این فیلم اقتباسی از شخصیت سونیک نیز لذت می برید. تریلرهای منتشر شده از این فیلم و واکنش شدید هوادارن به طراحی شخصیت سونیک باعث شد که اکران فیلم به تاخیر بیفتد تا عوامل روی طراحی این شخصیت بیشتر کار کنند. با وجود بازی جیم کری در نقش مقابل سونیک انتظار یک فیلم دیدنی و جذاب را داریم.


جنگ ستارگان: اپیزود ۹ – Star Wars: Episode IX

تاریخ اکران: 20 دسامبر 2019

نظر: حتما تماشا کنید

احتمالا برترین فیلم سال 2019 اگر انتقامجویان نباشد قطعا این فیلم است. پس از فیلم های “آخرین جدای” (The Last Jedi) (که دوست داشتیم) و “سولو” (Solo) (که دوست نداشتیم)، دیزنی به امید موفقیت به سراغ جی. جی. آبرامز رفته است. این فیلم جدید از جنگ ستارگان شاید با نسخه اولیه قابل مقایسه نباشد، اما به عنوان یک نسخه جدید دیدنی و متفاوت خواهد بود.

همچنین بخوانید: 15 فیلم فانتزی تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (41)

بستن فرم

  1. AAA

    دی 27, 1399

    اقا اسپایدرمن دستش وقتی که تار میزنه نشنان شیطان پرستی و استفاده از هر چیزی که نشان شیطان پرستی داره در اسلام حرام است و باعث بیشتر شدن نفوذ شیطان به درون انسان میشه نگین که پس چرا تلوزیون خودمون نشون میده چون مثل نوشابه کوکاکولا حرامه وای قانونیه

    پاسخ

  2. علی

    آذر 16, 1398

    جالبه سرآمد کل لیستتون فیلم گلس با آلیتا فرشته جنگ بعد این دوتا رو زدید بدک نیست واقعا خسته نباشید بعد shazm و زدید حتما ببینید که از مزخرفتین فیلمای سال بود واقعا…. shazm. نوبره والا…

    پاسخ

  3. مهدی

    شهریور 24, 1398

    مطلبتون کاملا مشکل داره یعنی چی دیدنی به نظر میرسد خب معلومه فیلمه در ضمن اونجرز ۴ برای طرفداران مارول خیلی جذاب بود و خب بنظرم من بدک نبود ولی مثلا شما فیلم گودزیلا رو زدید تماشا نکیند چرا واقعا همه ی فیلم ها که نباید مث اثار نولان با پدر خوانده و رستگاری در شاوئشنگ و….باشن این فیلم به عنوان یه فیلم علمی تخیلی فانتزی خیلی عالیه ولی نسبت به سری های قبل ضعیف تره ولی بنظرم از گودزیلا ۲۰۱۲ بهتره به هر حال مطلبتون کامل نیست با تشکر

    پاسخ

  4. کیارش

    مرداد 26, 1398

    نگاه نکنید (اونجرز چهار ) اگر بی کارید نظر بعدی من را بخوانید اگر این فیلم را دوست داشتید و اگر متنفر بودید سمت راست

    برای 5 دلیل این فیلم نمیتواند
    عالی باشد 1-لیاقت از دست رفته ثور =
    گند زدن در فیلم . چاق خپل ما گفتیم
    او نتوانسد ازگارد را نجات دهد
    خب عیبی نداره پیش میاد
    تانوس با دست خود برادر او را
    خفه کرد و او ماست وایستاده بود
    (لوکی خودش شخصیت بدی بود
    عیبی نداره) ولی به هر حال برادرش
    بود چکش ثور در دستان هلا خورد شد
    این بود بد شانسی دیگر ثور …..
    تو باید سر منو هدف میگرفتی
    باید میگرفتی بعد همه پودر شدن
    من اگه کاپیتان بودم فوحش خواهر مادر
    به ثور میدادم
    نتیجه :چاق خپل معتاد بدبخت فلک زده
    2-(دروازه کوانتوم دریچه ای به سوی
    دنیای دیگر) از کی تا باحال ماشین زمان
    شد واقعا چرا توی انت من 2 یک دروازه
    معمولی بود ولی حالا تبدیل به یک
    ماشین زمان شد
    ( ماشین زمان )
    …………………………
    3-(بلک ویدو ) گمورا در اینفیتی
    برای سنگ روح به قتل رسید ولی
    در اونجرز 4 امد بی کاری یا نه چه خبر
    الان چه ربطی داشت
    نکته اینجاست که چرا پس نرفتن ناتاشا
    رو بیارن بعد اینکه تانوس رو شکست دادن
    4-کپ عوض شد چراااااااا.
    5- من داغون میکنم( قدیم هالک )
    من من خرپف جمله ای که هالک الان میگه

    او دیگر خدا نخواهد بود حداقل میکشتینش راحت میشدیم

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به کیارش

      مرداد 26, 1398

      ۱
      شما هم مقصر مرگ نصف جهان باشی و پتک و والدین و برادرتو از دست بدی یه چاقالوی بی‌مصرف میشی. انتظار داشتی یه ثور جدی و خوش‌تیپ‌ببینی؟!
      ۲
      خب تونی و بروس آپدیتش کردن.
      ۳
      چون تغییر تو گذشته تو آینده تاثیر نمیذاره.
      ۴
      نفهمیدم
      ۵
      اینو هم نفهمیدم.

      پاسخ

      • کیارش در پاسخ به آریو

        مرداد 28, 1398

        دوست عزیز خودتم میدونی اونجرز 4 یکی از بدترین فیلم های مارول بود و این که اپدیتش کردن خیلی فیلمو مسخره میکنه خوب حالا که ثور همه این کار هارو کرده حداقل میمرد راحت میشدیم

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به کیارش

          مرداد 28, 1398

          نمیتونستن ثور رو به‌زور بکشن که!
          چرا مسخرش میکنه؟
          نمیدونم چرا میخواین بزور بگین اندگیم فیلم بدی بود. شاید فکر میکنین اینطوری خودتون رو شاخ و متفاوت نشون میدین! شاید هم یجا یچیزی خوندین و دارین همون حرفا رو به شکل بدی بازگو میکنین!
          و اندگیم از اینفینیتی وار بهتر بود ولی صد درصد جزو ده فیلم عالی مارول بود!
          منتظر پاسختون هستم.

          پاسخ

          • کیارش در پاسخ به آریو

            مرداد 29, 1398

            از اینفیتی وار خب واقعا بهتر نبود خودتم یه جا نوشتی اینفیتی وار اره و اندیگم نه پس قبلا یه حرفی زدی ولی الان نه
            درمورد اینکه من بخوام خودمو شاخ نشون بدم باید بگم بر من لعنت اگر بخواهم جلو کسی شاخ بشم و با این حرفت به من خیلی بر خورد
            از دید بعضی یا این فیلم مزخرف بود تو نظر ها پرسو جو کنی حتی استیو راجرز هم گفت فیلم مزخرف اونجرز 4 خب از نظر بعضی ها هم این فیلم کلا گند زد به اینفیتی وار

            پس اگه بخوای خودت با دیدی متفاوت به این فیلم نگاه کنی حس بدی پیدا میکنی دروغ گو که این فیلم به اینفیتی وار میرسه این فیلم نه جایگاه خیلی خوبی در فیلم های مارول داره نه جایگاه زیاد بدی. متوسط .
            وقتی دیدم تانوس نصف جمعیتو پودر کرد و به هوا داد گفتم نه تو نباید این کارو میکردی . فقط به خاطر اسپایدرمن. بعدش گفتم حتما دوباره یه اتفاقی میفته که این سنگ ها از اول درست بشن .
            نه ماشین زمان اومد وسط . بله ثور هنوز قرار داد داره تا چند سال دیگه برا مارول کار کنه . حال ثور وقتی این همه بدبختی رو سرش افتاد رفت تو محافظان کهکشان تا حالو هواش عوض شه . ولی خیلیا میگن که محافظین کهکشان 3 پایان این گروه و به احتمال بالا ثور باز یه خراب کاری میکنه و باز یه اتفاقی میفته که همه چیز نابود بشه
            بدبختی های ثور پاین
            1-از دست رفتن والدین
            2-از دست رفت چکش
            3-مرگ برادر
            4-نصف جمعیت بخاطرش نابود شدن
            خب پس این شخصیت خیلی خیلی سطحش پایین اومد من خودم ترفدارش بودم ولی الان نه
            درمورد بلک ویدو او چه ادم مهمی بود که بمیرد واقعا خیلی قوی بود پر زور بود قلدر بود ….
            تانوس که مرده باید مارول یک ابر سوپر شرور بیاره از دنیای کمیک هاش تا ما ببینیم کیه و به پای تانوس میرسه

            پاسخ

            • آریو در پاسخ به کیارش

              مرداد 29, 1398

              اشتباه تایپی بود . منظورم همون نبود بود.
              بابت زدن اون حرف ازت عذر میخوام.
              واقعا این فیلم عالی بود. به والله عالی بود.
              اینکه به اینفینیتی وار نرسید دلیل نمیشه که فیلم متوسطی باشه!
              نه اینکه ثور میره تو محافظین کهکشان هنوز تایید شده نه اینکه محافظین کهکشان ۳ اخری‌ه.
              اینکه والدینشو از دست داد از نظر من و اکثر افراد باعث عمق پیدا کردن این کاراکتر شد نه سطح پایین شدنش!
              بلک ویدو تو این قسمت خیلی عمق پیدا کرد. یه بار دیگه دیالوگایی که به استیو میگفت رو ببین… میگفت من خانواده ای نداشتم و انتقامجویان اولین خانوادم بود… برای همین نذاشت کلینت بمیره چون اون هنوز شانس اینو داشت که خانوادشو ملاقات کنه.
              مارول کاراکترای خوبی داره که میتونن به پای ثانوس برسن . همین ثانوس تو کمیک تا خد زیادی کاراکتر تک بعدی ای بود و هدف چرتی داشت. مارول کاراکترایی تو کمیک داره که از ثانوسِ کمیک کاراکتر بهتری هستن.
              در مورد کاربر استیو راجرز هم اگه دقت کنی وقتی بحث میکردیم جوابشو میدادم ولی دیگه جوابمو نمیداد. (یه حسی بهم میگه یه دیسی فنه که اومده مارولو بد نشون بده😁شوخی کردم)
              یبار دیگه بابت حرفم عذر میخوام

              پاسخ

              • کیارش در پاسخ به آریو

                مرداد 30, 1398

                عیبی نداره اگر هم این فیلم جزو 10 فیلم برتر باشه رتبه 10 یا 9 رو میگیره چون نسبت به فیلم های دیگر مارول یکم خسته کننده تره

                پاسخ

                • آریو در پاسخ به کیارش

                  مرداد 30, 1398

                  من که احساس خستگی نکردم.
                  بعضی وقتا هم نیازه فیلم حوصلت‌و سر ببره تا تشنه ی ادامه ی فیلم بشی!
                  بنظرم این فیلم در حد محافظین کهکشان هست. از نظر من سومین یا چهارمین فیلم خوب ماروله ولی از نظر عامه ی مردم شاید حرف شما باشه.

                  پاسخ

                  • کیارش در پاسخ به آریو

                    شهریور 4, 1398

                    من شدم مثلا وقتی تو زمان سفر کردن بی هیچ حرفی حوصلم سر رفت ولی جایی که استارک پدرشو دید خوشم اومد در حد محافظین کهکشان هست البته 2

                    پاسخ

    • shayan در پاسخ به کیارش

      مرداد 28, 1398

      ۱.ببین کیارش ثور mcu با نسخه کمیکش زمین تا آسمون فرق داره و من به همین خاطر مغزمو خاموش میکنم و تصور میکنم که تولد ثور تو mcu بوده و وقتی بهش فکر میکنم چقدر زجر کشیده واقعا درکش میکنم اگه یادت باشه وقتی تو iw به واکاندا رسید به کپ گفت از رو ریش من تقلید کردی و خودشو خوشحال نشون داد ولی در اصل میخواسته درد و رنجشو از دوست صمیمیش پنهان کنه امیدوارم منظورمو فهمیده باشی اگه نفهمیدی هم مشکلی نیس خودمم به سختی فهمیدم.
      ۲.دنیای کوانتوم و فیزیک کوانتوم مسئله پیچیده ایه که گذشته(زمان) بخشی از اونه و نمیتونم بهت دربارش توضیح بدم چون علمشو ندارم و سفر در زمان از طریق دنیای کوانتوم هم نظریه جدید اند گیم نبوده و دانشمندا هم قبولش دارن.
      ۳.برای گاردینز بعدی به گامورا احتیاج دارن ولی برای اونجرز بعدی به بلک ویدو احتیاجی ندارن درضمن اگه از گذشته بیارنش هزار و یک خط زمانی بوجود میاد(حتی برگردوندن گامورا هم دردسر خودشو داره چون تجربه های گاردینز ۱ و ۲ رو هنوز نداره و حتی استار لرد رو هم نمیشناخت).
      ۴.هر شخصیتی ی پایانی باید داشته باشه.پایان ناتاشا و تونی مرگ بود و پایان کپ هم اینجوری بود و احتمالا قرار نیست دوباره ببینیمش(نسخه اصلیشو).
      ۵.موافقم هالک نابود شد ولی تقصیر مارول نبود چونکه برای تغییر کردن هالک باید ی فیلم جدا میساختن(اگه میتونستن میساختن)همونطور که اسپایدی مال سونیه هالک هم مال یونیورسال هستش و مارول حق نداره ازش فیلم انفرادی بسازه.

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به shayan

        مرداد 29, 1398

        در مورد تیکه‌ای که درباره ی ثور و ریش کپ بود تقریبا نفهمیدم ولی بقیه حرفاتو قبول دارم.
        اسپایدرمن الان خیلی مال سونی نیست؛ یعنی مارول حق استفاده از اکثر کاراکتراشو داره.

        پاسخ

        • shayan در پاسخ به آریو

          مرداد 29, 1398

          مارول فقط میتونه از اسپایدرمن تو فیلمایی مث انتقامجویان استفاده کنه ولی نمیتونه فیلم مستقل ازش بسازه

          پاسخ

          • آریو در پاسخ به shayan

            مرداد 29, 1398

            منظورتون رو نمیفهمم
            مگه هوم کامینگ و فار فرام هوم که تو MCU هستن فیلم مستقل از اسپایدرمن حساب نمیشن؟

            پاسخ

      • کیارش در پاسخ به shayan

        مرداد 29, 1398

        اگه به ریشه بابا بزرگ منم مرده . اریو باز سیبلتو از رو من تقلید کردی .

        دارم بغضمو بنهان میکنم

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به کیارش

          مرداد 29, 1398

          چیو تقلید کردم؟
          کجا بحث به سمت ریشه رفت؟

          پاسخ

          • کیارش در پاسخ به آریو

            مرداد 29, 1398

            گفت ثور برای اینکه غمشو پنهان کنه گفت ریشتو از رو من تقلید کردی من برای اینکه غمم رو تو خودم نگه دارم گفتم سیبل رو از رو من تقلب کردی

            پاسخ

      • کیارش در پاسخ به shayan

        مرداد 30, 1398

        چرا نسازه واقعا چرا نسازه چون مال یونیورسال هست ؟ واقعا
        چرا میتونه بسازه ولی اگه بسازه از چهار شگفت انگیز 4 هم بدتر میشه 1 میلیون هم نمی ارزه الان که هالک شبیه به تخم مرغ آب پز شده هالک با وعظ الانش نمیتونه جلو کاپیتان هم مقابله کنه از بلک ویدو ضعیف تر شده فقط بخاطر یونیورسال فقط پس خب حداقل میمرد
        ولی اونم مثل ثور قرار داد داره

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به کیارش

          مرداد 30, 1398

          واقعا شما بجای یه چیز مهم به اسم «شخصیت‌پردازی» دارین به قدرت کاراکتر توجه میکنین!
          تو اندگیم که خیلی ضعیف نشونش ندادن باز!
          بلک ویدو چه ربطی به یونیورسال داره؟
          مارول میتونه از هالک استفاده کنه ولی نمیتونه فیلم اختصاصیشو بسازه.

          پاسخ

          • کیارش در پاسخ به آریو

            مرداد 31, 1398

            ندادن واقعا
            تو اینفیتی وار توسط تانوس تبدیل به ماکارونی شد
            تو اندگیم دستش کلا از جا در رفت به نظرم اگه مثل قبل قوی بود همرو به چهار میخ میکشید منم نگفتم بلک ویدو ربط داره به یونیورسال گفتم هالک الان از بلک ویدو ضعیف تره

            پاسخ

            • آریو در پاسخ به کیارش

              مرداد 31, 1398

              تو اینفینیتی وار تنها مسی بود که تونست باهاش مقابله کنه و شکست نخوره!
              تو اندگیم شاید اضافه وزنش باعث شد ولی بازم بقیه ی شخصیتا تو اندگیم نتونستن جلوی ثانوس آخر فیلم کار خاصی کنن!
              در مورد بلک ویدو هم عذر میخوام.

              پاسخ

  5. کیارش

    مرداد 21, 1398

    سلام ممنون از سایت خوبتون میخاستم بگم لیست بهترین فیلم های ترسناک رو هم بزارین

    پاسخ

  6. Dvrpnh

    مرداد 19, 1398

    ممنون به خاطر این لیست تاثیر گذار و من کاملا با نظرهایی که دادید موافقم

    پاسخ

  7. Mahdi

    مرداد 18, 1398

    ممنون از مقاله خوبتون

    پاسخ

  8. علی

    مرداد 14, 1398

    خیلی دلم میخاد جنگ ستارگان بتونه از انتقام جویان بگذره(بعیده)

    پاسخ

  9. عبآس

    مرداد 10, 1398

    اون بخشِ پیشنهادی که به عنوانِ “نظر” درج کردین خیلی خوبه، اما ظاهرا معیارِ شما برای تماشا کردن، فروشِ گیشه است!!! که اگه نباشه، خیلی بهتره

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به عبآس

      مرداد 11, 1398

      سلام عبآس جان،
      رابطه فروش گیشه و دیدنی بودن فیلم ارتباط مستقیم با ژانر فیلم داره.
      توی یک سری از ژانرها مثل فیلم های ابرقهرمانی، علمی تخیلی، قانتزی، اکشن و ماجراجویی، دقیقا باید از فروش گیشه قضاوت کرد که فیلم ارزش دیدن داره یا نه. چونکه معمولا توی این ژانرها داستان و جلوه های ویژه هستش که برای مخاطب مهمه و اگر تعداد زیادی از مخاطبا اونو پسندیده باشن احتمالا بقیه طرفدارای اون ژانر هم میپسندن. توی این مقاله هم که درباره فیلم های علمی تخیلی هستش، نه اینکه صرفا قضاوت ما بر اساس فروش گیشه باشه ولی عامل مهمی بوده توی نظراتی که داده شده.
      بعضی ژانرهای دیگه هم هستن مثل فیلم های معمایی، درام، عاشقانه، موزیکال، انیمیشن و … که بیشتر سلیقه ای هستن و نمیشه از روی گیشه و علاقه بقیه نسبت بهش نظر داد.
      البته این نظر من بود، اگه کسی مخالف هست دلایلش رو بگه تا به توافق برسیم 😄

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به عباس

        مرداد 11, 1398

        سلام عباس آقا
        از نظر من این چیزی که شما میگین درست هست؛ ولی نه همیشه!
        برای مثال اگه یک فیلم بازیگرای خوبی داشته باشه به احتمال بالا پرفروش میشه؛ چه خوب چه بد!
        یا اگه مارول یه فیلم بسازه حتما پرفروش میشه؛ چه خوب چه بد!
        برای مثال کاپیتان مارول! واقعا فیلم خوبی نبود اما این هوا فروش داشت!
        یا فکر کنم تو سگانه ی کریستوفر نولان، دارک نایت از دوتا فیلم دیگه ی سگانه کمتر فروخت!
        البته این حرف من هم کاملا درست نیست! ولی بنظر من هم اگه مقاله رو بر اساس نمره ی منتقدین مینوشتین بهتر بود!

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به آریو

          مرداد 11, 1398

          سلام آریو جان،
          بله حرف شما هم درسته ولی تعداد خیلی زیادی فیلم هم هستن که با وجود بازیگرای خیلی معروف نتونستن بفروشن،
          من خودم به شخصه معتقدم هر فیلمی باید با پارامترهای مختلف سنجیده بشه، اگه فیلم رو فقط براساس یه پارامتر (مثلا فروش گیشه، بازیگرا، نمره منتقدین، رنک imdb، متاکریتیک، روتن تومیتوز و ……) بخوایم قضاوت کنیم قطعا قضاوتمون اشتباهه.
          امیدوارم تو آینده بتونیم بستری رو توی سایت فراهم کنیم که تمام فیلم هایی که میذاریم این چند تا پارامتر رو هم براشون بنویسیم که هر کسی طبق سلیقه و طرز فکر خودش بتونه فیلم رو قضاوت یا انتخاب کنه

          پاسخ

          • عبآس در پاسخ به عباس

            مرداد 12, 1398

            توضیحاتِ شما کاملا درست و بجاست اما من میگم تبلیغاتی که برای بعضی از فیلما میشه باعث میشه فروشِ بالایی داشته باشن و توو نقطه‌ی مقابلش، بعضی فیلما اونجور که باید دیده نشن. تبلیغات حتی تعیین کننده‌ی جوایز اسکار هم هست مثلِ همین بلک پانتر که نونِ تبلیغاتشو خورد واقعا

            پاسخ

            • عباس در پاسخ به عبآس

              مرداد 12, 1398

              دقیقا همینطوره نمیشه از تاثیر تبلیغات توی فروش یک فیلم گذشت و منم این رو قبول دارم.
              اما کمپانی های خیلی انگشت شماری هستن که به خاطر فروش فیلمشون هزینه های خیلی چشمگیری کنن،
              مثلا مارول هزینه میکنه چون مطمئنه که هزینش برمیگرده. اگه یه کمپانی فیلمی بسازه که توی فروشش شک داشته باشه هیچوقت هزینه هنگفتی رو خرج تبلیغاتش نمیکنه حالا مارول باشه یا DC یا هر کمپانی دیگه ای.
              شاید در طول 1 سال فقط 5 تا فیلم بشه پیدا کرد که خیلی بیشتر از کیفیتشون تبلیغ شدن.
              در کل همونطور که تو کامنت قبلیمم گفتم به نظر من خیلی فاکتورها توی قضاوت یک فیلم تاثیر دارن. معمولا فیلم بد رو میشه از روی این فاکتورها تشخیص داد ولی فیلم خوب رو احتمالا فقط وقتی میشه تشخیص داد که آدم بشینه و ببینتش و طبق سلیقه خودش ازش لذت ببره،

              پاسخ

              • عبآس در پاسخ به عباس

                مرداد 12, 1398

                قطعا همینطوره، پیشنهادها و دلایلِ شما از اول برا من تایید شده بود فقط با بخشِ فروشِ گیشه و سلیقه‌ی مردم، کنار نمیومدم که اونم حل شد، ممنون از توجهتون، خسته هم نباشید

                پاسخ

                • عباس در پاسخ به عبآس

                  مرداد 12, 1398

                  لطف داری عبآس جان،
                  نکات و دلایل شما هم برای من کاملا مورد قبول بودن،
                  موفق باشی

                  پاسخ

  10. آریو

    مرداد 9, 1398

    مقاله از نظرم دوتا مشکل بزرگ داره :
    اولی بنظرم بدترین فیلمی که فاکس از کاراکترای مارول ساخته بعد چهار شگفت انگیز دارک فونیکس بود که شما نظرتون یکی بود.
    اما دومی که واقعا خنده داره اینه که مردان ایکس آپوکالیپس رو نوشتین مردان ایکس اکالیپتوس
    یعنی اسم باعظمت آپوکالیس رو نوشتین اکالیپتوس😂😂😂😂😂 بنظرم اگه میتونین حتما درستش کنین!

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      مرداد 9, 1398

      سلام آریو جان،
      مورد اول منظورت رو نفهمیدم،
      مورد دوم رو درست گفتی اصلاح شد 😂
      عجیبه من چند بار مقاله رو خوندم ولی متوجه نشدم، احتمالا یه غلط املایی داشته و اصلاح خودکار کلا تبدیلش کرده به اکالیپتوس 😂
      مرسی که اطلاع دادی

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به عباس

        مرداد 10, 1398

        هیچی مورد اول فقط نظر من بود که با نویسنده فرق داشت.
        از نظر من دارک فونیکس اصلا نه فیلم جالبی به نظر میومد و نه فیلم خوبی شد. به هر حال تفاوت نظر بوده.

        پاسخ