6 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه “جنگل پیانو” (Forest of Piano)

انیمه ای با مضامین مربوط به موسیقی، کمدی، درام و ماجراجویی، که در 1 ساعت و 40 دقیقه، اهمیت دوستی و گوش دادن به ندای قلب را نشان می دهد. در اینجا می خواهیم لیستی از فیلم های مشابه “جنگ پیانو” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. دروغ تو در آوریل – Shigatsu wa Kimi no Uso – 2014

یکی از بهترین انیمه های اخیر که عناصر درام، عاشقانه و موسیقی را به خوبی باهم ادغام نموده است. یکی از محبوب ترین انیمه های موجود که باید تماشا کنید. روایت خلاقانه آن تخیل تان را به حرکت وامی دارد. همچنین به انیمه “دروغ تو در آوریل” شباهت زیادی دارد. هردو انیمه درباره یک معلم پیانو است و بنابراین موسیقی در آن به چشم می خورد. عناصر درام آن نیز به فضای مدرسه شباهت دارند. همچنین هردوی آنها اهمیت دوستی و روابط را نشان می دهند.

کاسی آریما نابغه دنیای پیانو و یک موزیسین ماهر است، اما متاسفانه مادرش را از دست می دهد. این حادثه بر او تاثیر گذاشته و نمی تواند قطعه ای که با مربی اش تمرین کرد را بنوازد. حتی دو سال پس از حادثه نیز قادر نیست پشت پیانو بنشیند. هنگامی که با یک ویولنیست زیبا به نام کائوری میازونو آشنا می شود، زندگی اش دگرگون خواهد شد. دختر با او دوست شده و با از بین بردن تنهای کاسی او را به دنیای موسیقی بازمی گرداند. بودن در کنار کائوری باعث می شود کاسی مجددا خود را یک پیانیست بداند. او از این علاقه خود لذت می برد. یک داستان زیبا که عمیقا شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


5. موسیقی نودامه – Nodame Cantabile – 2007

انیمه زیبای دیگری درباره موسیقی و زندگی موزیسین ها، که گرچه شناخته شده نیست اما تجربه جدیدی از دنیای انیمه را در اختیارتان قرار می دهد. همچنین مانند “جنگل پیانو” جذاب و سرگرم کننده است. گرچه این دو انیمه ظاهرا شباهت دارند، اما سبک شان متفاوت است. موسیقی و شخصیت های انیمه دیدنی هسستند. سبک هنری و انیمیشنی نیز خیره کننده است. شینیچی چیاکی، شخصیت مرد انیمه، نابغه دنیای موسیقی است.

یک فرد کمال گرا که به ویولن تسلط دارد. او آرزو دارد به اروپا سفر کرده و در کنار بهترین نوازنده های آنجا بنوازد. اما از پرواز می ترسد و بنابراین اقدامی نمی کند. یک روز مگومی نودا را ملاقات می کند که دوست دارد خود را نودامه بنامد. مهارت نودامه در پیانو شینیچی را کنجکاو می کند و دوست دارد او را بیشتر بشناسد. به زودی متوجه می شود دختر در همسایگی آنها زندگی می کند. درنتیجه پریشان تر می شود. از سوی دیگر نودامه هم عاشق او شده است. این انیمه در 23 قسمت 22 دقیقه ای ساخته شده است.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


4. بچه ها در شیب – Sakamichi no Apollon – 2012

انیمه دیگری درباره موسیقی و موزیسین ها که لحظات به یادماندنی خلق می شود. با این حال برخلاف “موسیقی نودامه” مشهور نیست. اگر از انیمه “جنگل پیانو” خوشتان آمد، این انیمه را تماشا کنید. زیرا با “جنگل پیانو” شباهت هایی داشته و به طرفداران این انیمه پیشنهاد می شود. البته هردو انیمه به موسیقی ارتباط دارند، اما شباهت های این دو از این هم فراتر می رود و هردو نشان دهنده اهمیت دوستی هستند.

در این انیمه شاهد شخصیت اصلی هستیم که یک موزیسین توانا اما مقید است. اما پس از آشنایی با یک دوست دیدگاهش عوض شده و دنیای جدیدی به روی او باز می شود. این انیمه در 12 قسمت 23 دقیقه ای پخش شد. کائورو نیشیمی یک پیانیست کلاسیک است که کل زندگی اش از مکانی به مکان دیگر نقل مکان کرده و هرگز نتوانسته دوستی عمیق داشته باشد. بنابراین هنگامی که برای رفتن به دبیرستان به کیوشو می رود، برای صمیمی شدن با دیگران امیدی ندارد. با این حال پس از ملاقات با سنتارو کاوابوچی نگرش او تغییر می کند. علاقه سنتارو به موسیقی جاز آنها را به هم نزدیک می کند. کائورو به همراه سنتارو و دوستانش پس از مدرسه جلسات موسیقی جاز برگزار می کند. بنابراین به تدریج با موسیقی آشنا می شود. داستان جدید و روایت تاثیرگذار این انیمه را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


3. بک – Beck – 2004

اگر عناصر درام، کمدی و موسیقی انیمه “جنگل پیانو” را برایتان جذاب کرده، پس از این انیمه هم لذت خواهید برد. یک انیمه جالب درباره موسیقی، دوستی و داستان های درام که زیباست اما شهرت چندانی ندارد. در اینجا به دلیل شباهت های این انیمه با “جنگل پیانو” در این لیست قرار گرفته است. هردوی این انیمه ها به موسیقی و موزیسین ها می پردازند. همچنین اهمیت اعتماد به نفس و انعطاف پذیری در برخورد با مشکلات را خاطرنشان می کند. این دو انیمه همچنین دوستی در زندگی شخصی را نشان می دهند.

با این حال این انیمه به لحاظ داستان با انیمه “جنگل پیانو” تفاوت هایی دارد. کیوکی، شخصیت اصلی انیمه، یک پسر 14 ساله است که در زندگی خود هدف و مقصودی ندارد. روزی سگی را از دست کودکانی که آن را اذیت می کردند، نجات می دهد. صاحب سگ فردی به نام ری است. آنها پس از این حادثه یکدیگر را دوباره دیده و اینبار ری کیوکی را به جایی می برد که در گذشته اعضای سابق گروه را دیده بود. به زودی کیوکی دنیای موسیقی وسترن را درنوردیده و گیتار می نوازد. همچنین در ایجاد گروهی به نام بک که خودش، ری، خواهر ری و چند دوست، هم عضو آن هستند به ری کمک می کند. این انیمه تلاش های گروه برای روبرو شدن با دنیای ظالم را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


2. Kiniro no Corda: Primo Passo – 2006

در اینجا شاهد یک انیمه متفاوت هستیم. این انیمه با وجود عناصر درام، عاشقانه، کمدی و موسیقیایی و البته جادو، بسیار جذاب و دیدنی است. بنابراین اگر به این عناصر علاقه دارید آن را تماشا کنید. درون مایه حارم آن نیز انیمه را جذاب تر می کند. این انیمه با انیمه “جنگل پیانو” شباهت هایی دارد. زیرا هردو به موسیقی، درام و کمدی می پردازند. همچنین اهمیت ایمان به خود در اوج بحران را ثابت می کنند.

مدرسه هینو کوهوکو، قهرمان داستان، دو شاخه دارد: یک شاخه برای دانش آموزان معمولی با لباس خاکستری و شاخه دیگر برای دانش آموزان موسیقی با لباس سفید. یکی از رویدادهای محبوب و سنتی این مدرسه رقابت موسیقی است که اغلب دانش آموزان شاخه موسیقی در آن شرکت می کنند. روزی هینو با یک پری مواجه می شود و در کمال تعجب متوجه می شود که تنها خودش این پری را میبیند. شگفتی دیگر این است که او به عنوان تنها دانش آموز شاخه معمولی در رقابت وارد می شود. اما او درباره موسیقی چیزی نمی داند. خوشبختانه پری به هینو یک ویولن جادویی می دهد که هرکس که به آن ایمان داشته باشد می تواند آن را بنوازد. بنابراین، ماجراجویی هینو در رقابت موسیقی آغاز می شود. گرچه او یک ویولن جادویی دارد، اما بازهم باید تلاش کند.

همچنین بخوانید: 7 انیمه‌ی سریالی برتر سال 2018 به انتخاب پروشات


1. بازی هیکارو – Hikaru no Go – 2001

آخرین انیمه این لیست که علاوه بر وجود تفاوت های ناچیز میان این انیمه و انیمه “جنگل پیانو” در لیست قرار گرفت. تفاوت اصلی این است که این انیمه به موسیقی ربطی ندارد. این انیمه به بازی گو می پردازد. همچنین به این دلیل در لیست قرار گرفت که اگر بازی را با موسیقی جایگزین کنیم دو انیمه به هم شبیه می شوند. زیرا هردو اهمیت علاقه و اشتیاق به بازی/موسیقی را نشان می دهند. گرچه تجربه و مهارت مهم است، اما این علاقه اهمیت بیشتری پیدا می کند.

ایمان به خود مضمون مشترک هردو انیمه است. شیندو هیکار. یک کودک 12 ساله ست که روزی با تخته گوی پدربزرگش مواجه می شود. پس از لمس آن روح فوجیوارا نسای را که روزی بازیکن افسانه ای گو بود را میبیند. تنها آرزوی او این است که یک بار دیگر تخته را بازی کند. گرچه در ابتدا تردید دارد، شیندو رضایت داده و به سای اجازه می دهد این کار را انجام دهد. اما اولین بازی علیه یک نابغه جوان به نام تویا آکیرا است. حتما باید این انیمه جذاب را تماشا کنید. یک انیمه جذاب و سرگرم کننده که ارزش زمان گذاشتن را دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم