10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “تغییر چهره” (Face/Off)

تریلر اکشن محصول سال 1997 با تلاش برای قتل و داستان انتقام آغاز می شود. شان آرکر مامور اف بی آی، با بازی جان تراولتا، با خوش شانسی از شر تروریستی به نام کاستور تروی، با بازی نیکلاس کیج، زنده می ماند. با این حال گلوله ای که قرار بود آرکر را بکشد، پسر او را از بین می برد. بنابراین انتقام میان این دو تن آغاز می شود و هر کدام در یک سمت قانون قرار دارند. آرکر تروی را دستگیر می کند اما همه چیز بدتر می شود.

تروی پیش از رفتن به کما آرکر را به چالش یافتن بمبی دعوت می کند که در جایی در شهر پنهان کرده است. آرکر برای یافتن بمب تلاش می کند اما تلاش او بیهوده است. در نهایت آرکر با یک جراحی تغییر چهره خود را به تروی تبدیل می کند. از سوی دیگر تروی به هوش آمده و چهره مجروح خود را به آرکر تبدیل می کند.

جان وو، ارباب دنیای اکشن، کارگردانی فیلم را برعهده داشته و مایک ورب و مایکل کالری فیلمنامه آن را نوشتند. این فیلم به یکی از پربودجه ترین و اکشن ترین فیلم های هالیوود تبدیل شد. درنتیجه حرفه جان وو به سطح جدیدی رسید. این فیلم در سراسر جهان 245 میلیون دلار فروش داشت و جان تراولتا و نیکلاس کیج را به ستاره تبدیل کرد.

در اینجا فهرستی از فیلم های مشابه تریلر “تغییر چهره” را به شما معرفی می کنیم. دهه 90 دهه ای بود که هالیوود آثار اکشن موفقی تولید کرد و در آن انسان با بیشترین میزان قدرت از قانون دفاع کرد. این فیلم ها گرچه رئال نبودند اما به تولید نسل جدیدی از فیلم ها منجر شدند. پس بدون فوت وقت به سراغ فیلم های این لیست می رویم. با پروشات همراه باشید.


10. هدف سخت – Hard Target – 1993

چنس بادریاکس با بازی ژان-کلود ون دام، زن جوانی به نام ناتاشا بیندر را از شر سارقاتن خیابانی نیواورلئان نجات می دهد. چنس متوجه می شود که ناتاشا به دنبال یافتن پدر گمشده اش است و بنابراین تصمیم می گیرد به او کمک کند. آن دو به زودی متوجه می شوند پدر ناتاشا کشته شده است. قاتلین او دو مرد تاجر هستند که برای سرگرمی خود افراد بی خانمان را شکار می کنند.

بنابراین انتقام آغاز می شود. یانسی باتلر نقش ناتاشا بیندر را ایفا کرده و دو مرد تاجر به نام های امیل فوخن و پیک ون کلیف توسط لنس هنریکسن و آرنولد وسلو اجرا می شوند.

این فیلم از جان وو شاهکار اکشن هالیوود است. چاک پفرر که نقش پدر ناتاشا را برعهده داشت، فیلمنامه را نیز براساس فیلمی محصول سال 1932 و با اقتباس از داستان کوتاه ریچارد کانل با نام “خطرناک ترین بازی” خلق کرد. این فیلم طی سال ها به یک اثر کلاسیک تبدیل شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ژان کلود ون دام (فرانکی)


9. پیکان‌های شکسته – Broken Arrow – 1996

این فیلم پرفروش سال 1996 با شرایط بغرنج آغاز می شود. دو خلبان نیروی هوایی ایالات متحده، ویک دیکنز، با بازی جان تراولتا و کاپیتان ریلی هیل، با بازی کریستین الیتر، باید طی یک ماموریت هوایی دو بمب هسته ای بی 83 را حمل کنند. پس از اینکه با موفقیت از رادار هوایی آمریکا خارج می شوند، دیکنز به هیل حمله کرده و او را از هواپیما بیرون می اندازد. سپس دو بمب فعال نشده را از هواپیما بیرون انداخته و به مقامات می گوید هیل از کنترل خارج شده و سپس هواپیما را ترک کرده تا سقوط کند. مقامات که این شرایط را پیکان های شکسته می نامند، تیمی را ارسال می کنند تا بمب ها را بیابند.

تیم بمب را یافته اما توسط افراد دیکنز کشته می شوند. دیکنز سپس مقامات آمریکا را تهدید می کند که بمب ها را در جمعیت رها خواهد کرد. از سوی دیگر هیل زنده مانده و توسط محیط بانی به نام تری کارمیشل نجات پیدا می کند. او به تری، با بازی سامانتا ماتیس، بیگناهی خود را ثابت کرده و اکنون باید بمب را سالم از دست دیکنز خطرناک رها کنند. بقیه داستان موش و گربه بازی این دو در بدترین شرایط ممکن را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه رفتگان (The Departed)


8. بازی پاتریوت – Patriot Games – 1992

جک رایان، تحلیلگر بازنشسته سازمان سیا، در تعطیلات به همراه همسر و دخترش، لرد ویلیام هولمز، وزیر ایرلند شمالی را از دست اقدام ترور یکی از نیروهای جمهوری خواه ایرلند نجات می دهد. رایان یکی از تروریست ها را کشته و برادر زنده او به نام شان میلر را زنده دستگیر می کند. اما میلر از زندان گریخته و برای انتقام از خانواده رایان به افراط گر دیگری می پیوندد. هنگامی که همسر باردار و دختر رایان توسط دارودسته میلر مجروح می شوند، رایان مجددا لباس سازمان سیاه را پوشیده و میلر را تعقیب می کند.

این فیلم به کارگردانی فیلیپ نویس و با اقتباس از رمان تام کلنسی ادامه فیلم “شکار برای اکتبر سرخ” (The Hunt for Red October) محسوب می شود. هریسون فرد نقش جک رایان و ان آرکر نقش همسر او را ایفا می کند. شان بین، پاتریک برگین، ساموئل ال.جکسون و ریچارد هریس، نقش های اصلی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: 7 فیلم رو به اکران ساموئل ال جکسون که منتشر تماشای آنها هستیم


7. ایر فورس وان – Air Force One – 1997

قهرمان این فیلم هم هریسون فورد است که نقش رئیس جمهور آمریکا، جیمز مارشال را ایفا می کند. او پس از صرف شام در مسکو، که اعلام می کند با تروریست ها مذاکره نخواهد کرد، به همراه همسر، دختر 12 ساله و کابینه اش در هواپیمای ایر فورس وان به پرواز درمی آید. با این حال تروریستی به نام اگور کورشونوف به عنوان روزنامه نگار در هواپیما منتظر اوست تا سفر او را به کابوس تبدیل کند.

حین پرواز این تروریست و اعضایش به افراد حمله کرده، آنها را گروگان گرفته و نیروهای ارتش را می کشند. مارشال که کهنه سرباز جنگ ویتنام و قهرمان جنگی است در گوشه ای پنهان می شود. اکنون او باید خانواده و افراد زنده پرواز را نجات دهد. گری الدمن نقش تروریست را ایفا کرده و بازیگران دیگر نیز عبارتند از گلن کلوز، زاندر برکلی، ویلیام اچ.میسی، دین استاکول و پل گیلفویل. این فیلم به نویسندگی اندرو دبلیو.مارلو و کارگردانی ولفگانگ پترسون، یکی از محبوب ترین فیلم های دهه 90 است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


6. تخریب‌ چی – Demolition Man – 1993

در سال 1996 سایمون فینکس یکی از مجرمین بی رحم و شناخته شده بود. یکی از ماموران به نام جان اسپارتان یا همان تخریب چی هرچه را که بر سر راه اهدافش قرار می گیرد را از بین می برد. فینکس یک بار گروگان ها را در یک ساختمان اسیر کرد و اسپارتان حمله ای را علیه فینکس آغاز می کند تا او را کشته و گروگان ها را نجات دهد. اسپارتان به وسیله اسکن متوجه شد کسی در ساختمان نیست، اما فینکس انفجارهایی را آغاز کرد که باعث شد ساختمان ویران شود. سپس اجساد قربانیان را در خرابه ها یافتند. سپس در دادگاه، فینکس اظهار داشت که اسپارتان از وجود گروگان های بیگناه در داخل ساختمان آگاه بود و به این موضوع اهمیت نداده است. اینجا بود که اسپارتان و فینکس در ساختمان دولتی شهر لس آنجلس منجمد و نگه داشته شدند.

سپس به سال 2032 می رویم که فینکس، با بازی لسلی اسنایپس، با شنیدن اخبار دادگاه می خواهد فرار کند. جان اسپارتان با بازی سیلوستر استالونه، تنها کسی که می تواند فینکس را متوقف کند، باید بیدار شود. اسپارتان با پلیس آینده، کلانتر لنینا هاکسلی با بازی ساندرا بولاک همراه می شود تا سایمون فینکس را متوقف کند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم تیغه (Blade)


5. هواپیمای محکومین – Con Air – 1997

افسر ارتش ایالات متحده رنجر کامرون پو، طی سفری به زادگاهش آلاباما تصادفا فرد مستی را که می خواهد به همسرش تریشیا حمله کند را می کشد. پو به جرم قتل به زندان فدرال فرستاده می شود. پس از هفت سال سرانجام بخشوده شده و در مسیر بازگشت در هواپیما در کنار مجرمین خطرناک دیگر است. یکی از آنها مجرمی به نام سایروس گریسوم یا ویروس است. مجرمین کنترل هواپیما را به دست گرفته و می خواهند از کشور فرار کنند. این پو است که باید با ملحق شدن با مارشال ایالات متحده، وینسنت لارکین، آنها را متوقف کند.

این فیلم به کارگردانی سایمون وست و به کمک فیلمنامه اسکات روزنبرگ، یکی از مشهورترین فیلم های اکشن تاریخ است. نیکلاس کیج در نقش کامرون پو، جان مالکوویچ در نقش گریسوم و جان کیوسک در نقش وینسنت لارکین، نقش آفرینی می کنند. استیو بوشمی، وینگ ریمز، کالم مینی و دنی ترجو از بازیگران دیگر هستند. این فیلم با بودجه 75 میلیون دلار 224 میلیون دلار فروش داشت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نیکلاس کیج که باید تماشا کنید


4. سرقت در 60 ثانیه – Gone In Sixty Seconds – 2000

کیپ رینس باید به همراه ریموند کالیتری 50 خودروی ویژه را سرقت کند. اما با ورود پلیس همه چیز به هم میریزد. کیپ خودروها را رها کرده و فرار می کند. اما کالیتری کیپ را به مرگ تهدید می کند. زمانی که برادر کیپ، ممفیس مینس، که ارباب سرقت خودرو بود و چندین سال دیگر به آن دست نمیزد، به موضوع پی می برد، به عرصه وارد می شود تا به برادرش کمک کند. در این بین کالیتری کیپ را تهدید می کند که اگر در عرض 72 ساعت خودروها را سرقت نکند او را خواهد کشت. ممفیس با شرکای قدیمی خود تماس می گیرد تا در این پروژه مهم که پلیس دنبال شان است، به او کمک کنند. در این بین ممفیس هم با یک سارق قدیمی رقابت دارد و آن سارق هم طرفدار کالیتری است.

این فیلم به کارگردانی دامینیک سنا و نویسندگی اسکات روزنبرگ یکی از فیلم های اکشن پرطرفدار است. نیکلاس کیج نقش رندل “ممفیس” رینس و آنجلینا جولی نقش سارا ویلند، شریک او را ایفا می کند.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران آنجلینا جولی در آینده نزدیک


3. مخمصه – Heat – 1995

درباره فیلمی که رابرت دنیرو و آل پاچینو در آن حضور دارند، چه می توان گفت؟ فیلمی به کارگردانی مایکل من که با اجرای این دو بازیگر و فیلمنامه مهیج نفس را در سینه تماشاگر حبس می کند. رابرت دنیرو نقش نیل مک کالی را برعهده دارد، یک مجرم فصلی که در سراسر بانک های لس آنجلس به کمک اعضایش سرقت هایی را دنبال می کند. متاسفانه یکی از سرقت های او بد پیش رفته و کارآگاه جنایی وینسنت هانا به دنبال اوست.

در این بین، نیل برای تامین روزهای بازنشستگی خود بزرگ ترین سرقت ممکن را برنامه ریزی می کند. درنتیجه بازی موش و گربه میان دزد و قانون آغاز می شود. گرچه هردوی این افراد در کار خود حرفه ای هستند، اما نمی توانند شباهت میان خود، مخصوصا در زندگی شخصی شان را انکار کنند. بنابراین فیلم به دو مرد با دو فلسفه مختلف می پردازد. همانگونه که شعار نیل این است: “هرگز در زندگی ات چیزی نداشته باش که در شرایط بد نتوانی در عرض سی ثانیه آن را رها کنی.” داستان براساس تجربه یک افسر پلیس شیکاگو و تعقیب و گریزهای او با مجرمی به نام مک کالی در دهه 60 است.

همچنین بخوانید: اگر از طرفداران دیوید فینچر هستید این ۱۰ فیلم را نباید از دست دهید!


2. جان سخت – Die Hard – 1988

جان مک کلین، با بازی بروس ویلیس، یک مامور دپارتمان مواد مخدر است که در تعطیلات کریسمس به دیدن همسرش هالی می رود. درحالی که این زوج مشغول مهمانی کریسمس در محل کار هالی هستند، یک مرد آلمانی به نام هانس گروبر، با بازی الن ریکمن، کنترل ساختمان را به دست گرفته و همه به جز مک کلین را گروگان می گیرد. گروبر افرادش سه نفر هستند و قصد سرقت دارند.

مک کلین بدون هیچگونه حمایت از جانب پلیس اوضاع را تحت کنترل درآورده و گروگان ها و همسرش را نجات می دهد. این فیلم به کارگردانی جان مک تیرنان و نویسندگی استیون ای.دسوزا و جب استوارت، به الگوی فیلم های اکشن تبدیل شد و پس از آن فیلم های بسیاری با درون مایه قهرمانی که مردم را نجات می دهد، ساخته شد. این فیلم به دلیل استقبال زیاد در لیست فیلم های ملی آمریکا ثبت شد.

همچنین بخوانید: 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم جان سخت (Die Hard)


1. لئون: حرفه ای – Leon: The Professional – 1994

لئون مونتانا به تنهایی در آپارتمان کوچکی در نیویورک زندگی کرده و در مواقع بیکاری به کالیستنیک، نگهداری از گل ها و تماشای فیلم های قدیمی می پردازد. در زندگی واقعی او یک مزدور حرفه ای است، اما ترجیح می دهد او را “پاک کننده” بنامند. او برای فردی به نام تونی کار می کند. روزی او با دختر همسایه ماتیلدا لاندوی 12 ساله آشنا می شود. پدر او از پلیس پول می گیرد تا در آپارتمان خود کوکائین نگهداری کند.

روزی نورمن استنسفیلد روانی و فاسد به آپارتمان ماتیلدا رفته و به دلیل خشم و عدم ثبات روانی خود کل خانواده او را می کشد، ماتیلدا هم در سوپرمارکت است. تنها کسی که ماتیلدا می تواند به سراغش برود لئون است که او را زیر پروبال خود می گیرد. به تدریج رابطه احساسی عجیبی میان آنها ایجاد شده و ماتیلدا به نابغه او تبدیل می شود. ماتیلدا و لئون هردو نسبت به این پلیس فاسد حس انتقام جویی دارند.

شاید بتوان گفت این بهترین فیلم لیست است. این فیلم به کارگردامی لوک بسون شاهکار ژانر تریلر-اکشن محسوب می شود. ژان رنو در نقش لئون، گری الدمن در نقش نورمن استنسفیلد و ناتالی پورتمن در نقش ماتیلدا، اجرای درخشانی دارند. اگر تمام فیلم های اکشن لیست را تماشا کرده اید، این فیلم را نیز تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم