10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “دروغگو دروغگو” (Liar Liar)

فرض بر این است که وکلا دروغ نگویند. اما این افراد به دلیل وظیفه شغلی خود دائم میان تعهد به موکل و وظیفه اخلاقی خود به سیستم قضایی درگیر هستند. در فیلم “دروغگو دروغگو” جیم کری را در نقش فلچر رید می بینیم، وکیلی که به شکل خنده داری در این چالش دست و پا می زند. او یک مرد متعهد، حرفه  ای، ساده و البته مطلقه است که زنش به دلیل ضعف، عدم موفقیت او در انجام وظایف پدری برای پسرش مکس و دروغ هایش، او را ترک کرده است. او گاهی اوقات برای پسرش هم وقت ندارد. فلچر تولد مکس را فراموش می کند و مکس امیدوار است پدرش برای یک روز هم که شده دروغ نگوید. اکنون آرزوی او عملی شده و فلچر حتی در جلسات دادگاهش هم نمی تواند دروغ بگوید.

این فیلم در سال 1997 و توسط تام شادیاک ساخته شد، که دومین همکاری این کارگردان و بازیگر محسوب می شود. پل گای و استیون مزور فیلمنامه این فیلم را نوشتند که باعث شد جیم کری نامزد نقش های کمدی گلدن گلوب شود. در اینجا فیلم های مشابه “دروغگو دروغگو” را به شما معرفی می کنیم. مسلما در این فیلم بازهم با جیم کری روبرو می شوید. زیرا این بازیگر یکی از برترین بازیگران کمدی معاصر است و مسلما آثار او خاص و دیدنی هستند. با پروشات همراه باشید.


10. اختراع دروغ – The Invention of Lying – 2009

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی ریکی جرویز و متیو رابینسون. یک کمدی رمانتیک فانتزی در دنیای حقیقت جایگزین که مفهوم دروغ وجود ندارد. در این دنیای ایده آل گناه دروغگویی اصلا وجود ندارد و مردم نمی دانند دروغ چیست. در این دنیا مارگ بلیسون نمایشنامه نویس زندگی می کند که مرحله بدی از زندگی را پشت سر می گذارد. وجود یک ژن معیوب باعث شده چندان جذاب نباشد و توجه جنس مخالف را دریافت نکند. بدتر اینکه از کارش اخراج می شود. در بین این غم و ناراحتی ایده ای به ذهنش خطور می کند که به دروغگویی ارتباط دارد. از آنجاییکه در این دنیا دروغی وجود ندارد، حرف های او جدی گرفته می شود. بنابراین در زندگی و حرفه او نقطه عطفی ایجاد می شود. او تنها چیزی که می خواهد عشق و توجه از جانب آنا مک دوگلز است، زن زیبایی که کاملا از او سرتر است. آیا مارک می تواند با دروغگویی به زن رویاهایش نزدیک شود؟ در این فیلم ریکی جرویز نقش مارک، اولین مرد دروغگو، و جنیفر گارنر نقش آنا مک دوگلز را ایفا می کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


9. پروفسور دیوانه – The Nutty Professor – 1996

در این فیلم محصول سال 1996 ادی مورفی نقش یک پروفسور مهربان و باهوش دانشگاه به نام شرمان کلامپ را ایفا می کند. تنها مشکل زندگی او چاقی است. او در آزمایشگاه خود بر روی یک داروی لاغری کار می کند. یک روز پس از تدریس با کارلا پرتی، با بازی جیدا پینکت، یک فارغ التحصیل شیمی که طرفدارا شرمن است، روبرو می  شود. پروفسور به سرعت عاشق کارلای زیبا و باوقار می شود. همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه در روز قرارشان چاقی مشکلی را به وجود می آورد. درنتیجه شرمن دارویی را استفاده می کند که در عرض چند ثانیه 250 کیلو چربی از دست می دهد. درنتیجه پروفسور به نسخه خوش تیپ خودش تبدیل می شود. گرچه هردوی این ها یک نفر هستند، اما نسخه جدیدتر اعتماد به نفس بیشتری داشته و به عنوان یک موجود خودخواه کنترل رفتار خود را از دست می دهد. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام در سال 1963 محسوب می شود. ادی مورفی نقش هفت شخصیت را ایفا کرد، از جمله شرمن و تمام اعضای خانواده  به جز خواهرزاده اش ارنی کلامپ، که بازیگر کودک جمال میکسون نقش او را برعهده داشت. این فیلم به دلیل گریم خاص موردتوجه قرار گرفت و حتی جایزه اسکار بهترین گریم شصت و نهمین مراسم اسکار را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های ساخته شده توسط شبکه نتفلیکس


8. ایس ونچورا: هنگامی که طبیعت فرا می‌خواند – Ace Ventura, When Nature Calls – 1995

یک کمدی کارآگاهی درباره یک کارآگاه حیوانات و بدشانسی های او به کارگردانی استیو اودکرک و بازی جیم کری در نقش ایس ونچورا، که ماجراجویی های او برای یافتن و گرفتن حیوانات را نشان داده و به همین دلیل صحنه های خنده دار خلق می شود. صحنه های کاریکاتوری جیم کری به تنهایی خنده را بر لبان تان می نشاند. ایس ونچورا نمی تواند یک راکون را در هیمالیا پیدا کند و به همین دلیل به یک صومعه در تبت می پیوندد. فولتون گرینوال، یک فرد فعال در یک کشور تخیلی در آفریقاست که با وجود شخصیت و رفتارهای عجیب ایس، برای یافتن یک خفاش سفید بزرگ به نا شیکاکا، از ایس کمک می گیرد. این حیوان مقدس توسط پرنسس واچاتی به شاهزاده ووچوتو هدیه داده شده و از آن به بعد ناپدید شد. اکنون ایس باید برای پاک کردن پیشینه خود این حیوان را پیدا کندد، اما آیا می تواند بر ترس خود از خفاش ها غلبه کند؟

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


7. دکتر دولیتل – Dr. Dolittle – 1998

یک کمدی فانتزی به کارگردانی بتی توماس و نویسندگی لری لوین و نت مولدین براساس کتاب های کودکان به همین نام نوشته هیو لافتینگ. جان دولیتل، با بازی ادی مورفی، از کودکی می تواند با حیوانات حرف بزند و آنها نیز حرف های او را می فهمند. روزی سگی به او گفت بو کشیدن باسن به معنای گفتن سلام به یکدیگر است. جان هم در مدرسه همین کار را کرد. پس از انجام مراسم جنگیری برای او او، جان کوچک این عادت را فراموش کرد. 30 سال بعد که جان یک دامپزشک شده، این توانایی به سراغش بازمی گردد. دکتر جان دولیتل که ابتدا ترسیده آن را یک بیماری روانی قلمداد کرده و سی تی اسکن می دهد، اما مشکل حل نشده و تمام حیوانات برای درمان مشکلات خود نزد او می آیند. ادامه داستان درباره این است که چطور یک توانایی جنون تلقی شده و دکتر دولیتل و اطرافیان او به ارزش این توانایی پی می برند. بنابراین صحنه های خنده دار خلق می شود.

همچنین بخوانید: اگر به سگ‌ها علاقه‌مندید باید این فیلم‌ها را تماشا کنید


6. مرد بله گو – Yes Man – 2008

کارل الن، شخصیت اصلی این فیلم، هرانچه در زندگی به دست آورده، از جمله کار در بانک را ناچیز شمرده و هنوز عاشق همسر قبلی اش است. او زندگی غم انگیزی داشته و از تمام دوستانش دوری می کند. یکی از دوستان قدیمی اش به نام نیک او را متقاعد می کند تا در برنامه “مرد بله گو” توسط ترنس باندلی شرکت کند. این برنامه درباره این است که باید به همه شرایط زندگی بله گفت تا از انرژی منفی پیشگیری شود، اما کارل درباره هدف آن اشتباه می کند. بنابراین قول می دهد که به مدت یک سال به همه چیز بله بگوید. زندگی کارل تغییر می کند و البته این تغییر چندان هم خوب نیست. جیم کری نقش کارل الن را ایفا کرده و زویی دشانل نقش آلیسون، زن مورد علاقه او را. بردلی کوپر نقش پیتر، بهترین دوست کارل و جان مایکل هیگینز نقش نیک لین، را ایفا می کنند. بازیگران دیگر نیز عبارتند از ریس داربی، میل فلاناگان و ترنس استمپ.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمدی سال 2019 که باید تماشا کنید و فقط لذت ببرید


5. ماسک – The Mask – 1994

ار کلاسیک دیگری از جیم کری و یکی از فیلم های پرفروش دهه 90 میلادی. جیم کری نقش استنلی ایپکیس را ایفا می کند، یک کارمند بانک که از مردم و دنیا بیزار است. در یکی از شب های ناراحتی به سمت دریا رفته و یک ماسک سبزرنگ پیدا می کند. این ماسک جادویی او را به یک موجود مخوف به نام لوکی تبدیل می کند که قدرت های جادویی دارد. و ماسک را خانه می برد تا بعدا از آن استفاده کند. سرانجام استنلی به یک ابرقهرمان شرور تبدیل می شود که می تواند هرکاری که دوست دارد را انجام دهد. این ماسک ماهیت درونی او را بروز داده و دیگر اثری از استنلی خوب و آرام نیست. رسانه ها این پدیده را ماسک خوانده و همه جا درباره او صحبت می شود. او سپس خواننده ای به نام تینا کارلایل (کامرون دیاز) را دیده و عاشق او می شود. با این حال ماسک از بانگ سرقت کرده و پس از اینکه این سرقت به گردن مافیای شهر می افتد، ماسک با رئیس مافیا، دورین تیرل (پتر گرین) در می افتد. اکنون تیرل می خواهد ماسک را شکست دهد. زمانی که به قدرت ماسک پی می برد انگیزه او برای دستیابی به آن بیشتر هم می شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک سال 2018


4. من، خودم و ایرن – Me, Myself and Irene – 2000

چارلی بیلی گیتس یک مامور است که همسرش با سه فرزند او را رها نموده است. گرچه قلب مهربانی دارد اما خشم های فرو خورده موجود درونی هولناکی به نام هانک ایوانز را در درون او پرورش داده است. این دو شخصیت در نقاط مقابل هم قرار دارند. هانک یک شخصیت زنباره و همواره مست است که به دیگران توهین می کند. چارلی برای کنترل هانک با پزشک مشورت می کند. پزشک هم دارو تجویز می کند. متاسفانه روزی که زنی به نام ایرن واترز را همراهی می کند تا به زندان برود، پلیس های فاسد و دوست پسر سابق ایرن راهشان را می بندند. در این میان چارلی دارویش را نخوره و هانک بیدار می شود تا انتقام بگیرد. در این میان وجود هانک باعث می شود چارلی و ایرن بتوانند با پلیس ها و دوست پسر سابق مقابله کنند. در کمال تعجب ایرن عاشق هانک می شود. جیم کری نقش های هانک و چارلی و رنه زلوگر نقش ایرن واترز را برعهده دارد. از ستارگان دیگر این کمدی تاریک عبارتند از کریس کوپر، رابرت فاستر، ریچارد جنکینز، دنیل گرین، آنتونی اندرسون و جرود میکسون. این فیلم به کارگردانی برادران فارلی، اولین همکاری جیم کری و کمپانی فاکس قرن بیستم محسوب می شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی رمانتیک برتر که باید تماشا کنید


3. جرج جنگل – George of the Jungle – 1997

یکی از فیلم های پرفروش دهه 90 میلادی درباره پسربچه های به نام جرج که پس از سقوط هواپیما در وسط جنگل افتاده و توسط یک گوریل عاقل بزرگ می شود. 25 سال گذشته و اکنون جرج به نام جرج جنگل شناخته می شود که برندن فریزر نقش او را ایفا می کند. جرج مانند تارزان از این درخت به آن درخت آویزان شده و پیش می رود. جرج دارای قدرت های ابرقهرمانی است. اورسولا استنهوپ به همراه نامزدش دیلن دگروت و دو شکارچی به جنگل می روند. پس از اینکه جرج اورسولا را از شر یک شی نجات می دهد، آن دو به هم علاقه مند می شوند. سپس جرج به سان فرانسیسکو می رود و ماجراجویی های او آغاز می شود. رفتار او در شهر نیز مانند جنگل است، اما برای مقابله با شکارچیانی که گوریل را هدف قرار داده اند به جنگل بازمی گردد. این بار اورسولا به دنبال او می رود. لسلی من نقش اورسولا و توماس هیدن چرچ نقش نامزدش را ایفا می کند. جان کلیز هم در نقش گوریل صداپیشگی می کند. یک لایو-اکشن اقتباسی از کارتونی به همین نام ساخته جی وارد.

همچنین بخوانید: 30 فیلم کمدی رمانتیک که زنان باید تماشا کنند


2. احمق و احمق تر – Dumb and Dumber – 1994

داستان دو دوست، لیود کریستمس و هری دان، با بازی جیم کری و جف دنیلز، که این دو شخصیت در جزیره رود زندگی می کند. آن دو افراد ساده و البته دیوانه ای هستند. لیود راننده لیموزین است و هری نیز حیوانات را تمیز می کند. روزی، مری سوانسون، با بازی لورا هالی، سوار لیموزین لیود می شود. لیود عاشق مری شده و از آنجاییکه مری چمدانش را در لیموزین جا گذاشته، بنابراین داستان آغاز می شود. به زودی لیود و هری به دلیل عدم کفایت از شغل هایشان اخراج می شوند. آنها تصمیم می گیرند به آن سوی کشور، آسپن، کلرادو بروند تا چمدان مری را بازگردانند. آنها نمی دانند این چمدان حاوی پول لازم برای آزادی همسر مری است. افرادی خطرناکی برای رسیدن به پول به دنبال این دو هستند. پتر فارلی کارگردانی و بابی فارلی و بنت یلین نویسندگی فیلمنامه را برعهده داشتند. این فیلم موفق آغازگر موفقیت های دیگر این دو برادر بود. این فیلم طی سال ها به یک اثر جذاب تبدیل و سری های مختلف آن تولید شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کمدی قرن 21


1. بروس قادر مطلق – Bruce Almighty – 2003

در پایان لیست مجددا به جیم کری می رسیم. تام شادیاک به کری ملحق شده و بار دیگر شاهد همکاری گروه “دروغگو دروغگو” هستیم. کری نقش یک گزارشگر تلویزیونی به نام بروس نولان را ایفا می کند که خود را یکی از بدبخت ترین افراد جهان می داند. او خدا را بی صلاحیت می داند. یک روز خشم خود را نسبت به خدا، با بازی مورگان فریمن، نشان داده و خدا نیز از او خشمگین می شود. خدا از او می خواهد به مدت یک هفته جای او باشد. خدا نیز به تعطیلات می رود. بروس متوجه می شود که قدرت خدا را به دست آورده است و می تواند هرکاری که دوست دارد انجام دهد. اما به زودی قدرت هایش را دوست نداشته و بار مسئولیت ها روی دوشش سنگینی می کند. ستاره های دیگر فیلم عبارتند از جنیفر آنیستون، لیزا ان والتر، فیلیپ بیکر هال و استیو کارل. این فیلم در زمان اکران 484 میلیون دلار فروش داشت و سری دیگر آن با نام “ایوان مطلق” (Evan Almighty) ساخته شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن، ستاره دوست داشتنی سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم