8 وِرد جادویی هری پاتر که دوست داشتیم واقعی باشند

زندگی یک جادوگر می تواند خیلی خطرناک و ترسناک باشد، خصوصا اگر یک شاه بدجنس روانی به دنبالتان باشد، پس دیگر راهی ندارید جز اینکه بنشینید و فیلم های هری پاتر را تماشا کنید و آرزو کنید می توانستید جادو کنید. فقط تصور کنید که زندگی به کمک وِرد های جادویی چقدر راحت تر می شد.

چراغ قوه تان گم شده است؟  “لوموس” . رنگ لباستان روی مد نیست؟ “کولوواریا”. می خواهید سکوت یک اتاق را با قهقهه بشکنید؟ “ریچتوسمپرا”.

تقریبا برای هرچیزی یک وِرد در فیلم های هری پاتر هست و اگر واقعی بودند تمام دنیا می توانست ازشان بهره مند شوند، اما تمام کاری که می توانیم بکنیم این است که فقط تصور کنیم این جادوها چطور می توانستند زندگی مان را بهتر کنند. بهتر نیست با انتخاب پرکاربردترین وِردهای هری پاتری که اختراع جی کی رولینگ هستند، بیشتر روی این مفهوم دقیق شویم؟ ما که موافقیم! با پروشات همراه باشید.


الوهومورا

الوهومورا که به “دوستِ دزد” هم معروف است، وِردی است که می تواند قفل هر درب، پنجره، و یا دیگر اشیاء قفل شدنی را باز کند. حتی قفل هایی که با جادو بسته شده اند هم نمی توانند در مقابل این وِرد مقاومت کنند. هرماینی گرنجر (اما واتسون)، قدرت این وِرد را در هنگام باز کردن ورودی کوریدور طبقه سوم هاگوارتز در فیلم هری پاتر و سنگ جادو، به نمایش گذاشت.

باید این را روشن کنیم که قصد حمایت از دزدی را نداریم. درواقع، استفاده از الوهومورا بیشتر می تواند کمک حال زمان رویارویی با مشکلات باشد، تا اینکه مشکلی ایجاد کند.

فقط سعی کنید به یاد بیاورید چندبار سوییچ را در ماشین جا گذاشته اید و درب را قفل کرده اید و آرزو داشته اید یک وِرد جادویی بود که با خواندنش درب باز می شد. با الوهومورا، شاید دیگر لازم نشود بگوید “وااااای”!

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مجموعه هری پاتر (Harry Potter)


ابلیوی یِیت

ابلیوی ییت وِری است که بر ای پاک کردن کامل حافظه کسی بکار می رود. گیلدروی لوکارت (کنت برانا) در یک حرکت دفاعی می خواست ابلیوی ییت را روی هری پاتر (دنیل ردکلیف) و ران ویزلی (روپرت گرینت) –در فیلم هری پاتر و مخزن اسرار- اجرا کند که بطور اتفاقی حافظه خودش را پاک کرد.

جز در چنین مواردی، مسلما هیچوقت نمی خواهیم در هیچ کجای دنیا حافظه کسی را پاک کنیم. با اینحال به احتمال خیلی زیاد در زندگیتان موقعیتی پیش می آید که بخواهید کسی اتفاقی را فراموش کند.

مثلا با یک فرد جدید برای شام بیرون رفته اید و اتفاقی سس اسپاگتی را روی لباستان می ریزید. قطعا نمی توانید اجازه دهید آن لکه برای همیشه آنجا بماند، بنابراین بدون مکث، چوب جادویی تان را بیرون می آورید و “اسکورگیفای” را می گویید و از بین می بریدش. اینجاست که وقتی در برخورد با یک ماگل (انسان بدون جادو) از یک حرکت جادویی استفاده کرده اید، می توانید با یک جادوی دیگر اثرش را از بین ببرید.

اگر این اولین قرارتان باشد، احتمالا نمی خواهید همان ابتدا از قدرت های جادویی تان برای او بگویید. بنابراین چوب جادویی تان را بیرون می آوید و ابلیوی ییت را می گویید و انگار نه انگار، به صرف شامتان ادامه می دهید. اگر نظر من را بخواهید، می گویم که بهتر است تا قرار سوم چوب جادویی را زیر ردایتان پنهان نگاه دارید.

همچنین بخوانید: اگر طرفدار هری پاتر هستید این 10 کتاب را بخوانید


دیفیندو

اگر می توانستیم از دیفیندو استفاده کنیم، یکی از رویاهایمان براورده می شد؛ وِردی که شخصیت های مختلفی در فیلمهای هری پاتر به هم زدن از آن استفاده می کردند. هرماینی گرینجر در فیلم هری پاتر و دالان مرگ این وِرد را روی ران ویزلی اجرا کرد تا او را از طتاب های جادویی آزاد کند.

طراحان لباس، چاپ خانه ی ها، و حرفه های بیشمار دیگری هستند که زیاد با موقعیت هایی که نیازمند دیفیندو هستند سروکار درند. دیگر لازم نیست بگویم که خطر استفاده از ابزار تیز در نجاری، صنایع چوب، و هر شغل دیگری که نیازمند نیروی صنعتی زیاد برای شکستن و خرد کردن اشیاء است، چقدر کم می شود.

همچنین بخوانید: نگاهی به بازیگران هری پاتر پس از 16 سال


رپارو

با استفاده از فواید رپارو که به عنوان جادوی بهبود (یا تعمیر) شناخته می شود، می توان هر چیز شکسته ای را تعمیر یا دوباره سرهم کنیم. هری پاتر در فیلم هری پاتر و دالان مرگ با چوبدستی پیر از این وِرد برای تعمیر چوبدستی شکسته اش استفاده کرده است.

وِرد های مشابه این مثل “اوکولوس رپارو”  هم وجود دارد که هرماینی گرینجر در اولین برخوردش با هری پاتر در فیلم هری پاتر و سنگ جادو از آن برای درست کردن عینک شکسته او استفاده می کند. آهای کسانی که شغلتان دست و پنجه نرم کردن با عینک است، تصور کنید دیگر مجبور نباشید با آن ابزارهای ریز کار کنید.

همچنین بخوانید: 25 تفاوت میان فیلم‌های هری پاتر و کتاب‌های آن


پروتگو توتالوم، اینسندیو، و اگوامنتی

همیشه چادر زدن به معنی استراحت است. پس چرا باید برپا کردن چادر انقدر سخت باشد؟ اینکه همیشه یک سری ادم هستد که تماشایتان کنن هم بماند. اگر می خواهید کمپ بی نقص و پرآرامشی داشته باشید، چند وِرد هری پاتری هست که راه حل های بی نقصی به حساب می آیند.

پس از آنکه چادر رابرپا کردید، توصیه می کنیم “پروتگو توتالوم” را بگویید که نوعی سپر دفاعی است و یک منطقه مشخص را به مدت زمان طولانی می پوشاند و از ورود متجاوزان جلوگیری می کند (مثل شغال ها یا قاتلان نقابدار). هرماینی از این وِرد در قسمت اول فیلم هری پاتر و دالان مرگ در زمان فرار، برای حفاظت از چادرهای ترایو استفاده کرده است.

وقتی غروب نزدیک می شود و بنظر می رسد زمان خوبی برای داغ کردن  چند مارشمالو روی آتش فرا رسیده، لازم نیست چند ساعت دوتا چوب را به هم بسابید بلکه فقط بگویید “اینسندیو” یا آتش برپا شود. متاسفانه مثال های زیادی برای روشن کردن آتش به منظور تفریح در فیلم ها و کتاب های هری پاتر نیست، اما برای اهداف شوم هست، مثل وقتی که مرگ خوارها در داستان اصلی هری پاتر و شاهزاده دورگه خانه هاگرید را آتش می زنند.

البته هری پاتر و هاگرید می توانستند با یک وِرد آب ساز، آگوامنتی،  آن آتش را خاموش کنند که در مورد چادر زدن هم بکار می آید. وقتی لازم شد آتش کنار چادر را خاموش کنید، فقط بگوید آگوامنتی تا آب از چوبدستی تان خارج شود.

همچنین بخوانید: 25 حقیقت درباره بازیگران هری پاتر


استوپفای، ایمپدیمنتا، و پتریفیکوس توتالوس

خب، بیایید فرض کنیم در یک رستوران ایستاده اید و اتفاقی به کسی برخورد می کنید که قرار بوده برای دوستانش نوشیدنی ببرد و همه می ریزد. مسلم است قبل از انکه بتوانید راه مناسبی برای عذرخواهی پیدا کنید، آن شخص آنقدر عصبانی شده است که ممکن است جانتان در خطر باشد.

بهرحال حتی اگر انسان خشنی هم نباشید، باید از خودتان دفاع کنید. به همین منظور می توانید از یکی از این وِردهای هری پاتر استفاده کنید: استوپفای، ایمپدیمنتا، یا پتریفیکوس توتالوس.

با ایمپدیمنتا می توانید حملات آن فرد عصبانی را خنثی مرده و یا از سرعت آنها بکاهید تا دفاع آسان تر شود. اگر می خواهید واقعا کلک قضیه کنده شود، می توانید با پتریفیکوس توتالوس به صورت موقتی گیجشان کنید (مثل کاری که هرماینی با نویل لانگباتم در فیلم هر پاتر و سنگ جادو کرد)، و یا می توانید با استوپیفای کاملا بیهوشش کنید. بدون زدن حتی یک مشت، شما برنده می شوید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


اکسیو یا وینگاردیوم لویوسا

چند وِرد هری پاتری هست که وقتی به اشیاء دور از دسترس احتیاج داشتید، بیایند توی دستتان، که اکسیو مفیدترین آنهاست و هرچیزی که بخواهید را فرا می خواند. اگر کمی بیشتر وقت دارید، وینگاردیوم لویوسا یا همان جادوی شناوری را اجرا کنید تا آن شیء به سمتتان شنا کند.

این جادو برای نجات گربه های گیر کرده بالای درخت، جابجایی و یا تغییر دکوراسیون منزل، و یا به عنوان جایگزینی شگفت انگیز برای آسانسور (وقتی حوصله از پله بالا رفتن را ندارید) جایگزین بسیار مناسبی است. حتیثابت شده که در مبارزه های دوستانه هم بکار می آید.

همچنین بخوانید: 15 فیلم فانتزی تاریخ سینما


عهد ناگسستنی

ارزشش را ندارد از کسی بخواهید به شما قول بدهد. دیگر دادن وعده های سر خرمن راه خوبی برای جلب اعتماد نیست.

اگر فقط یک راه برای اطمینان از اینکه یک عضو خانواده یا یک دوست هرگز زیر قولش نمی زند وجود داشت، خیلی خوب می شد، طوری که انگار زندگی شان به زیرپا نگذاشتن آن عهد بستگی داشته باشد.

عهد ناگسستنی یک قرارداد جادویی بین دو فرد یا دو گروه است که طی آن، باید قسمی که به زبان می آید محترم شمرده شود وگرنه کسی که خلاف آن عمل کند، می میرد. در فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه، سوروس اسنیپ (الن ریکمن) در تلاش برای کشتن آلبوس دامبلدور با نارسیسا مالفوی برای محافظت از دراکو مالفوی (تام فلتن) عهد ناگسستنی می بندد. حواستان باشد، عهد ناگسستنی، بچه بازی نیست.


البته همه ما هنوز فقط ماگل هستیم، و هیچ راهی برای استفاده از وِردهای هری پاتری نداریم و باید از توانایی های فیزیکی و هوش خودمان برای کمک به بهبود اوضاع دنیا استفاده کنیم. با اینحال، چه اشکالی دارد از تخیلمان استفاده کنیم؟

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (16)

بستن فرم

  1. باران

    اردیبهشت 11, 1402

    این ورد ها عالیه حتما یه برگه بردارید این وردارو توش بنویسید ممنون از سازنده ی فیلم هری پاتر

    پاسخ

  2. Done wizly

    شهریور 29, 1401

    نگاه کنید اصلا کتابا با فیلم قابل مقایسه نیست کتابا فوق‌العاده است اگر فقط فیلم هارو دید ضرر کردید چون داخل فیلم همه قسمت های داستان رو نشون نمیدن و خیلی خیلی حذفیات داره هرکی فقط فیلما رو دیده اسم خودشو نزاره پاترهد اصل هری پاتر کتاباشه بهتون پیشنهاد میکنم حتما حتما کتابا رو بخونید

    پاسخ

  3. مهدی

    اردیبهشت 30, 1401

    کاش جا دو بود من خیلی صبر کردم اما کسی منو به هاگوارتز دعوتدنکرد😔

    پاسخ

  4. یه بنده خدا

    اسفند 7, 1400

    اصلا اتفاقی نبود بلکه چون چوب دستیه رون خراب بود و رون به اون چسب زده بود مثل یه سپر دفاعی بود و به خاطر همین برگشت به خودش

    پاسخ

  5. سلوا

    بهمن 14, 1400

    کاش ورد بیشتری بود ولی عالیه

    پاسخ

  6. Anahita

    دی 19, 1400

    وای یعنی واقعا میشه جادوگر باشیم کل ۱۱ سالگیمو در انتظار نامه هاگوارتز بودم ولی خب الان یکم از تصور خارجه ولی هنوز امیدوارم

    پاسخ

  7. فروردین 27, 1400

    باهوشا برای چی پس وزارت سحر و جادو هست ؟ خب برای اینکه جادو رو از ما مشنگ ه قایم کنن دیگه . میدونستن اگه ما بتونیم جادو کنیم برای نفع شخصی جادو میکنیم دیگه . ما گه هری پاتر نیستیم از جادو برای حفاظت از دنیای جادویی استفاده کنیم . پا میایم برای کار های روزمره از جادو استفاده میکنیم . خوب شد ما بلد نیستیم 😂 در هر حال نامه هاگوارتز واسه هرکسی نمیاد که . باید یه شرایطی رو داشته باشیم ‘ از جمله دهن لق نباشیم و وردا رو لو ندیم🤣 اگه شما رو میفرستادن مدرسه که همه ی دنیا میفهمیدن چه خبره… تازه دیگه به وزارت سحر و جادو نیازی نبود 🤣 اینقدر به فک منافع خودتون نباشین

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به ...

      مهر 6, 1400

      یعنی تو باور می کنی جادو و هاگوارتز هست؟
      منم دوست دارم باشه ولی فکر نکنم وجود داشته باشه

      پاسخ

  8. مهرداد

    بهمن 5, 1399

    شاید دنیای جادویی واقعا وجود داره و ماهم هم مثل ماگل های فیلم هری پاتر ازش خبری نداریم

    پاسخ

  9. فاطمه

    آبان 4, 1399

    راست میگه

    پاسخ

  10. Stella

    مهر 24, 1399

    هرکسی که با این فیلم ارتباط عمیق برقرار میکنه يعني ماگل نیست انقدم نژاد پرست نباشید🤦🏻😂 حالا شایدم دور گه ایم خدامیدونه

    پاسخ

    • هلنا پاتر در پاسخ به Stella

      بهمن 4, 1399

      خداااااایییییی😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      پاسخ

    • Nika Parker در پاسخ به Stella

      مرداد 13, 1400

      چطور میتونیم دورگه باشیم و چیزی به اسم جادو نبینیم=|

      پاسخ

    • باران روحی در پاسخ به Stella

      خرداد 21, 1402

      بچه من یک چیز بگم به من اسکل نمیگید ؟
      من دو هفته پیش رفته بودم کو با بابام یه سنگ سبز دیدم بعد یک چوب سوراخ کردم بعد سنگ گزاشتم توش بعد ورد شنا کننده را خونم و تونستم یک سنگ بزرگ و شناور کنم
      ولی شاید باورتون نشه پلی خدایی که اون بالاست دیده و باور کرده😊😊😊😊😊😇😇

      پاسخ

      • در پاسخ به باران روحی

        مرداد 1, 1402

        جادو و آدم های دهن لق نیس که😂😂 اگه تو واقعا اینکارو میکردی الان کل دنیا هم اینکارو میکردن😂 شاید جادوگر وجود داشته باشه … ولی مطمین باش کسی که دهن لقه هیچ وقت به جایی نمی‌رسه. چه برسه به جادوگری

        پاسخ

      • ماهور فرامرزی در پاسخ به باران روحی

        مرداد 7, 1402

        چه طوری میشه باهم دوست بشیم من یادم میدی من فقط یک کار جادویی بلدم اونم ۱ ملیون پول دادم تا یادم داد یک جادوگر من میتونم قلف هارو بشکنم باچوب تو بهم یاد بده منم بهت یاد میدم

        پاسخ