10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “ساعت شلوغی” (Rush Hour)

ساعت شلوغی به کارگردانی برت رتنر و نویسندگی جیم کاف و راس لامانا، یک اکشن-کمدی است که ماجراهای کاراگاه و بازپرس ینگ ناینگ لی  و کاراگاه جیمز کارتر که هردو افسرانی متفاوت هستند را دنبال می کند، در حالیکه باید تفاوات هایشان را کنار گذاشته تا دختر مسئول کنسولگری سئول که ربوده شده است را نجات دهند. بازیگران این فیلم جکی چان و کریس تاکر در نقش دو کاراگاه هستند.  این بازیگران حس شوخ طبعی را به نمایش می گذارند تا مقاصد رتنر را به سادگی و با طنز براورده کنند. وقتی چان از استعداد درخشان هنرهای رزمی اش برای ایجاد صحنه های اکشن سرگرم کننده نهایت استفاده را می برد، تاکر در حال استفاده از زبان بدن برای انتقال سریع نکات طنزآمیز است. ساعت شلوغی با اکرانش با بازخوردهای مثبت روبرو شده و فروش بسیار زیادی داشت. این موفقیت تجاری، دو قسمت دیگر هم در ادامه دارد و چهارمی هم در راه است.

در این مطلب فیلم هایی که از نظر کلی (محتوا و موفقیت و …) به این فیلم جکی چان شباهت دارند و در ژانر پلیسی قرار می گیرند را فهرست کرده ایم. با پروشات همراه باشید.


10. استارسکی و هاچ ( Starsky & Hutch، 2004 )

فیلمی برگرفته از سریالی به همین نام از سال 1970 که بن استیلر در نقش دیوید استارسکی و اوون ویلسن در نقش کن هاچ نقش آفرینی داشتند. این دو، پلیس مخفی هایی هستند که در شهر ساختگی بِی سیتی کالیفرنیا، مواد فروشان را با کمک رئیس تبهکاران، هاگی بِر دستگیر می کنند. گرچه این فیلم اقتباسی است، اما به قسمت اول یک برنامه تلویزیونی تبدیل شد که در آن این دو با هم دوست می شوند و در نهایت عنوان “استارسکی و هاچ” را پایه گذاری می کنند. جانمایه اصلی این فیلم، همجوشی بین استیلر و ویلسن است. به علاوه، نویسندگان هم درکنار الهام از سریال قبلی، خلاقیت هایی در تغییر شخصیت ها به خرج داده اند که همه چیز جدید باشد و تجربه ای منحصربفرد حاصل شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


9. پسران بد (Bad Boys، 1995)

با حضور مایکل بی در صندلی کارگردانی، می توان حدس زد که چه سرانجام اکشن و طنز جوانپسندانه ای رقم خواهد خورد. پسران بد که یک فیلم اکشن – کمدی است، ماجرا دو کاراگاه –مارکوس برنت و مایکل (مایک) لوری- را روایت می کند که برای محافظت از شاهد یک قتل، در حالی به نیروهای پلیس ملحق می شوند که در حال انجام تحقیقات بر روی پرونده هروئین دزدیده شوده از اتاق کلانتری خودشان هستند.

محتوای این فیلم، نژادپرستانه، از نظر سیاسی کاملا و شدیدا نادرست، جوانپسندانه، و جنسیت ستیزانه است. اما با وجود تمامی مشکلات اجتماعی، یک اثر بسیار سرگرم کننده می باشد. ویل اسمیت و مارتین لارنس، یکی از خنده دارترین زوج های پلیسی طنز را شکل داده و به سادگی مقاصدشان را به تصویر می کشند. اگرچه که این فیلم با نقدهای منفی روبرو شد، اما فروش بسیار خوبی داشت و در مقابل 19 میلیون سرمایه گذاری، 141.4 میلیون دلار فروش کرد. این فیلم دو قسمت دیگر به نام های “پسران بد 2” (2003) و “پسران بد برای زندگی” (Bad Boys for Life ) که قرار است سال 2020 اکران شود، دارد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


8. شرلوک هولمز (Sherlock Holmes، 2009)

در این فیلم به کارگردانی گای ریچی و نویسندگی مایک رابرت جانسن، انتونی پکام و سیمون کینبرگ، کارارگاه شرلوک هولمز و دکتر جان واتسن (با بازی رابرت دونی جونیر و جود لا) نقش آفرینی می کنند که توسط اجتماعی مخفی استخدام شده اند تا دست یک روحانی که قصد دارد سرزمین بریتانیا را با ابزارهای فراطبیعی گسترش دهد را رو کنند.  داستان فیلم بر اساس ماجراهای سنتی شرلوک هولمز است و با کمک صحنه های اکشن و ویژگی های بصری بازسازی شده است. طنز موجود در آن به گونه ای عجیب است و شایستگی طنزپردازی آن ریشه در رابطه نزدیک بین دونی و لاو دارد. این فیلم در زمان اکرانش با استقبال روبرو شد و همچنین فروش بسیار خوبی داست که در ازای 90 میلیون دلار سرمایه گذاری و 524 میلیون دلار فروش داشت. موفقیت تجاری به زمینه ای برای ساخت قسمت بعدی آن به نام “شرلوک هولمز: بازی سایه ها” (Sherlock Holmes: A Game of Shadows ، 2011) و قسمت سوم که قرار است در آینده اکران شود، تبدیل شد.

همچنین بخوانید: رده بندی فیلم های گای ریچی از بدترین تا بهترین


7. اون یکی ها (The Other Guys، 2010)

این فیلم به کارگردانی ادم مک کی و نویسندگی کریس هنچی و خود مک کی، درباره دو کاراگاه اهل نیویورک سیتی است که خیلی با هم جور نیستند. آنها فرصتی بدست می آورند تا به بهترین پلیس های شهر که همیشه اسطوره هایشان بوده اند تبدیل شوند. اما همه چیز طبق نقشه پیش نمی رود و دردسر و اتفاقات خنده دار پیش می آیند. ویل فرل و مارک والبرگ ستاره هایی هستند که در نقش کاراگاه الن گیتر گمبل و کاراگاه تری هویتز بازی می کنند. این دو بازیگر نقش پلیس های ناجور را به خاطر وجود همجوشی بینشان، بدون نقص بازی می کنند. این فیلم در زمان اکران با بازخورد مثبت مواجه شد و از نظر برخی بهترین کمدی سال بود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


6. خیابان جامپ، شماره 22 (22 Jump Street، 2014)

این فیلم که قسمت بعدی خیابان جامپ، شماره 21 (2012) است، دنباله اتفاقات فیلم اول که در آن مارتن اشمیت و گرگ جنکو در ماموریت برای پلیس مخفی شدن در دانشکده و گرفتن توزیع کننده یک ماده مخدر جدید هستند، می باشد. قسمت بعدی هم دقیقا مثل اولی است اما سازندگانش هیچ فرصتی برای ضایع و تکراری کردن وقایع فیلم قبلی باقی نگذاشته اند. در این فیلم کمدی پلیسی  که توسط فیل لورد و کریستوفر میلر کارگردانی، و توسط مایکل باکال، اورن اوزیل، و رودی روسمن نوشته شده است، جان هیل و چنینگ تیتوم در نقش اشمیت و جنکو نقش آفرینی می کنند. قسمت زیادی از فیلم، داستان و ویژگی های شخصیتی بازیگران خیابان جامپ، شماره 21 را برای ساخت قسمتی جدید بکار می گیرد. این فیلم هم از نظر منتقدان و هم از نظر تجاری یک موفقیت بزرگ بود که در مقابل سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری 331.3 ملیون دلار فروش را ثبت کرد.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


5. بوس بوس بنگ بنگ (Kiss Kiss Bang Bang، 2005)

در این فیلم کمدی سیاه نئو-نوآر، رابرت داونی جونیر، وال کیلمر، و مایکل موناگان در نقش های هارولد هری لوکارت (یک دزد)، هارمونی فیس لین (یک بازیگر نوپا)، و گی پری ون شرایک (یک جاسوس) نقش آفرینی می کنند و و زندگی هایشان به خاطر یک قتل در لس آنجلس به هم گره  می خورد. این فیلم به کارگردانی دبوتانت شین بلک با حواشی بسیار خنده دار و طنز قهقه آور تکمیل شده و با نبوغ بازیگران، جزء بهترین ها شده است. این شاهکار از درونمایه طنزآمیز پسامدرنی ژانر کمدی سیاه بهره می گیرد. بوس بوس بنگ بنگ در فستیوال فیلم کن جزء برترین ها شد و بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت داشت. اما برخلاف بازخورد مثبت، فروش چندان خوبی نداشت. بهرحال از فیلم هایی است که باید تماشایش کنید.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش اول)


4. اسلحه مرگبار (Lethal Weapon، 1987)

اسلحه مرگبار به کارگردانی ریچارد دونر و شین بلک، ماجراهای دو پلیس که به تازگی همکار شده اند، به نام های مارتین ریگز و راجر مورتاف را به تصویر می کشد که ویژگی ها اخلاقی و و طرزفکر متفاوتشان در ماموریتی برای دستگیری گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر به چالش کشیده می شود. مل گیبسون و دنی گلوور به عنوان دو کارآگاه در این فیلم نقش آفرینی می کنند. این فیلم با فیلمنامه بسیار دقیق و کارگردانی تمام  و کمال، سرشار از سنت های کمدی پلیس های صمیمی است که آن را به اثری درخشان تبدیل می کند. اسلحه مرگبار با 15 میلیون دلار بودجه ساخته و 120.2 میلیون دلار فروش داشت، پس سرمایه ای سودآور بوده است. سه قسمت و یک سریال تلویزیونی بعد از این موفقیت تجاری ساخته شده که جزء برترین های فاکس در سال 2016 شدند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش دوم)


3. چهل و هشت ساعت (48 Hrs. ، 1982)

در این فیلم به کارگردانی والتر هیل، و نویسندگی راجر اسپاتیسوود، لری گراس، استیون ایدو سوزا، و خود هیل، اجرای نیک نولته و ادی مورفی در نقش جک کتس (یک پلیس) و رجی همند (مجرم) که با هم همکاری می کنند تا دو قاتل پلیس (به بازیگری جیمز رمار و سانی لندام) را دستگیر کند. این فیلم ژانر کمدی پلیس های صمیمی را بوجود آورد. رابطه دوستانه عمیق بین نولته و مورفی در کار فیلمنامه هوشمندانه، این فبلم را محبوب منتقدان و موفقیت تجاری بزرگی کرد. این فیلم از میان چندین نامزدی، برنده جایزه “گرند پریکس” در فستیوال کوگناک برای فیلم های پلیسی شد. این فیلم سری دیگری به نام چهل و هشت ساعت دیگر” (Another 48 Hrs.، 1990) دارد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش سوم)


2. مردان خوب (The Nice Guys، 2016)

یک کمدی سیاه سبک نئو-نوآر با اجرای رایان گاسلینگ و راسل کرو در نقش کاراگاهان خصوصی به نام های هولند مارچ و جکسن هیلی که متوجه می شوند پرونده هاشان –در مورد ناپدید شن دختر نوجوانی به نام املیا کوتنر- با هم مرتبط است و یک گروه تشکیل میدهند. این دو طی تحقیقاتشان به اطلاعاتی دست می یابند که به توطئه و دسیسه های بزرگتری مربوط است. این فیلم از شوخی های طعنه دار این دو بازیگر و فیلمنامه قدرتمند بلک جان گرفته است. مردان خوب ابتدا در هالیوود و سپس در جشنواره فیلم کن جزء برترین ها شد و نقدهای بسیار خوبی نصیبش گردید. با 93% رای از روتن تومیتوز و موفقیت تجاری نسبی، شین بلک اعلام کرده است که تمایل دارد قسمت بعدی آن را هم بسازد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش چهارم)


1. نگهبان (The Guard، 2011)

فیلم نگهبان به کارگردانی مایکل مک دونا، داستان سرگرد گری بویل، یک پلیس ایرلندی شورشی و غیرارتودوکس است که با یک مامور سرسخت اف بی آی به نام وندل اورت برای تحقیق راجع به یک زنجیره فروش مواد مخدر بین المللی ، هم گروه می شود. این فیلم کمدی پلیس های صمیمی ایرلندی بسیار هوشمندانه و خنده دار است. این فیلم در فستیوال فیلم ساندنس جزء برترین ها شد و نقدهای بسیار بسیار مثبتی دریافت کرد. این فیلم برنده چنین نامزدی و برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم برلین ،جشنواره فیلم های بریتانیای مستقل، جشنواره فیلم ها و سریال های تلویزیونی ایرلندی و غیره شد. این فیلم در درجه بندی 95 درصدی روتن تومیتوز قرار گرفت و 19.6 میلیون دلار فروش داشت که آن را به فیلمی تبدیل کرده است که باید تماشا کرد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش آخر)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم