6 راز پنهان حقه‌های معروف

زمانی که کودک بودید تمام حقه‌های شعبده‌بازی واقعی به نظر می‌رسیدند. خرگوشی که از کلاه بیرون می‌آمد و یا کبوتری که از آستین به بیرون پرواز می‌کرد، را با اشتیاق پذیرفته و هیچ سؤالی نمی‌پرسیدیم. اما زمانی که بزرگ‌تر شدیم به این حقه‌ای عجیب شک کردیم و به نظرمان عجیب بودند. شعبده‌بازهایی مانند دیوید کاپرفیلد (David Copperfield) و دیوید بلین (David Blaine) با شعبده‌بازی‌هایی مانند معلق ماندن و پنهان نمودن مجسمه آزادی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اما باید بگوییم که شعبده‌بازها استاد حقه‌بازی هستند که می‌دانند چگونه مردم را مجاب کنند تا حقه‌های آنان را بپذیرند. گاهی اوقات شعبده‌بازان برخی از حقه‌های خود را آشکار می‌کنند و دلایل منطقی پشت آن‌ها را نشان می‌دهند. در این مقاله 6 مورد از حقایق شعبده‌بازی را آشکار خواهیم نمود.

1. حقه قطعه‌قطعه نمودن انسان

باور کنید یا خیر، در این حقه دو انسان متفاوت استفاده می‌شوند.

در بیشتر موارد صندوقی که دو شخصیت در آن می‌نشینند از داخل عمیق و وسیع است. گاهی اوقات شعبده‌باز از آن‌ها می‌خواهد پای خود را تکان دهند گویی که واقعاً پایشان بریده شده است. این فرصت به فرد دیگر اجازه می‌دهد تا پای خود را بیرون آورد.

2. احتمالاً این حقه را در خیابان دیده‌اید. این‌طور به نظر می‌رسد که این فرد میان زمین و آسمان معلق مانده است.

اما چرا این فرد برای معلق ماندن به آن عصا نیاز دارد؟ به نظر می‌رسد که اطرافیان او کاملاً متقاعد شده‌اند.

یک سکوی پنهان و یک عصا راز این حقه است.

شعبده‌بازها خوب می‌دانند که مردم به‌راحتی متقاعد می‌شوند. به‌جای اینکه به عصای این مرد فکر کنند فقط به معلق ماندن او فکر می‌کنند.

3. حقه دیگر اینجاست: زن شناور

این حقه به این صورت آغاز می‌شود که یک زن روبه روی شعبده‌باز روی میز دراز کشیده است. زمانی که شعبده‌باز میز را برمی‌دارد و زن هنوز در هوا شناور است، جمعیت ازخودبی‌خود می‌شود.

شعبده‌بازها از چندین حقه استفاده می‌کنند تا جمعیت را سرگرم نگه دارند.

این زن معمولاً یک پیراهن بلند می‌پوشد که حقه اصلی را می‌پوشاند – یک دستگاه مکانیکی که به دست شعبده‌باز متصل است. می‌بینید که شعبده‌بازها بسیار زیرک هستند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که راز موفقیتشان این است که حقه خود را پنهان کنند.

برای اینکه جمعیت متقاعد شوند که هیچ‌چیز به آن زن متصل نیست، شعبده‌باز یک حلقه بزرگ را به دور بدن زن نگه می‌دارد. آن قسمت از دستگاه که به شعبده‌باز متصل است باعث می‌شود حلقه دور بدن او خوب بایستد.

4. آیا رقص معروف مایکل جکسون (Michael Jackson) در ویدیوی “Smooth Criminal” را یادتان است؟ اما باید بدانید که چندان واقعی نبود.

در موزیک ویدیو و اجرای زنده، جکسون کفش مخصوصی می‌پوشید که به صحنه پیچ می‌شد.

در این تصویر واقعیت را می‌بینید. ممکن است برای برخی از شما ناامیدکننده باشد.

5. این مورد احتمالاً معروف‌ترین حقه‌ای است که همه‌تان دیده‌اید. بیرون کشیدن یک خرگوش از کلاه.

این حقه ساده همیشه ما را سردرگم می‌کرد. پنهان نمودن خرگوش‌ها مشکل است. این حقه به این شکل نیست که یک کلاه با محفظه کاذب یک خرگوش بزرگ را در خود جای دهد.

یک راه برای پنهان نمودن خرگوش این است که خرگوش را در یک کیسه در لبه میز آویزان کند.

یک رومیزی هم برای این کار لازم است. درحالی‌که شعبده‌باز کلاه خالی را به جمعیت نشان می‌دهد، یک خرگوش از لبه میز آویزان است. قسمت مشکل این حقه این است که خرگوش را به داخل کلاه سر داد.

6. در یک حقه باورنکردنی دیوید کاپرفیلد مردم را متقاعد کرد که مجسمه آزادی را غیب می‌کند. آیا واقعیت دارد؟

در یک برنامه تلویزیونی در سال 1983 دیوید کاپرفیلد جمعیت زیادی را روبه روی مجسمه نشاند. جمعیت می‌توانستند به‌راحتی مجسمه را میان ستون‌ها ببینند، اما به‌زودی کاپرفیلد آن را پشت یک پرده پنهان نمود. پس از مدتی پرده را کشید و مجسمه کاملاً غیب شده بود.

بله حتی این حقه عجیب هم دلیلی دارد.

جمعیت بی‌آنکه بدانند بر روی صندلی چرخان نشسته بودند. پس‌ازآنکه جمعیت به مجسمه نگاه کرد، صندلی‌اش به‌آرامی به سمتی چرخیده می‌شد که دیگر مجسمه پیدا نبود. آیا جمعیت متوجه نمی‌شد که صندلی‌اش چرخیده شده است؟ این کار در شب انجام شد و جمعیت متوجه چیزی نشد.

پس از چرخش صندلی‌ها، کاپرفیلد پرده را کشید و جمعیت تصور کردند که مجسمه غیب شده است. بله این واقعاً حقه جالبی بود!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم