لیست قدرتمندترین موجودات کیهانی در دنیای مارول، از استرنجر تا والای همگان

در اینجا می خواهیم قدرتمندترین شخصیت های کیهانی (Cosmic Entities) کامیک مارول را به شما معرفی کنیم. این رتبه بندی براساس قدرت درونی آنهاست. برخی از شخصیت ها در جهان های مختلف وجود دارند. این لیست تنها شخصیت های Earth-616 را شامل می شود که در جهان های مختلف وجود دارند.

به این معنا که شخصیت هایی مانند درماموس، زئوس یا اودین در این لیست وجود ندارند. ابزاری مانند سلاح ابدیت شامل قدرت درونی نمی شود. بنابراین برای تانوس هم متاسفیم. موجودات کهکشانی منبع اصلی قدرت در جهان مارول محسوب می شوند. بسیاری از آنها می توانند به راحتی کل هستی را نابود کنند. چه کسی در مقام اول قرار می گیرد؟ با پروشات همراه باشید.


14. استرنجر – STRANGER

یکی از جذاب ترین موجودات کهکشانی دنیای مارول که مقاصد او هرگز واضح نبوده است. لیوینگ ترایبیونال یک بار صورت چهارم خود را نشان داد و آن را استرنجر نامید. استرنجر بعدها آن را تکذیب کرد. این شخصیت قدرت زیادی دارد. نه یک بار بلکه دو بار مگنتوی جهش یافته با قدرت امگا را اسیر کرده، ابومینیشن را برده خود نمود و ایگو سیاره زنده را خلق کرد.

این شخصیت بین قهرمان و ویلن قرار دارد. از یک سو با کمک هالک تحت تاثیر قرار گرفته می خواهد زمین را فتح کند و از سوی دیگر در داستان “دستکش بی‌نهایت” (Infinity Gauntlet) با تانوس مبارزه کند. قدرت او از مفیستو، درمامو، اودین و زئوس بیشتر است.

همچنین بخوانید: ققنوس در برابر تانوس؛ کدام شخصیت در مبارزه پیروز خواهد شد؟


13. گالاکتوس – GALACTUS

گالاکتوس که زمانی حاکم سیاره تا بود، توسط بیگ کرانچ خلق شد. این شخصیت میلیاردها سال پیش دگرگون شد و به ویلن خداگونه و دوست داشتنی امروز بدل شد. این شخصیت با تغذیه از سیارات زندگی می کند و یک بار با این حال آنقدر انرژی به دست آورد که نمی توانست آن را تحمل کند.

این شخصیت به خاطر سلاح هایی مانند موج‌سوار نقره‌ای و روح سوار کهکشانی شناخته می شود. گرچه این دو قدرتمند هستند، اما بازهم قدرت گالاکتوس بیشتر است. با این حال نقطه ضعف او در وابستگی میزان انرژی دریافتی او و انرژی فیزیکی اش، نهفته است. گالاکتوس ضعیف پیش از این کشته شد، اما اگر حداقل چهار سیاره بخورد، می تواند چند سلستیال را به قتل برساند.


12. آبلیوین – OBLIVION

این شخصیت برادر اترنتی، اینفینیتی و مرگ است که مرگ نقطه مقابل اوست. آبلیوین مسئول خلق شاه آشوب است که قدرت مطلق و انرژی کهکشانی در دست اوست. او همچنین با برادرش اینفینیتی دشمنی قدیمی دارد. او به عنوان یک موجود انتزاعی هدفش با مرگ یکی است. درحالی که مرگ وظیفه نظارت بر مرده را برعهده دارد، آبلیویون با پارادوکس های زمانی و مضامین غیرطبیعی دیگر بر مرده نظارت می کند. او همچنین مرده ها را جمع آوری کرده و به دلیل انرژی بی پایان کهکشانی و دستیابی به آرزوهایش یک دشمن دیرینه محسوب می شود. وابستگی قدرت او به آواتارها باعث می شود در جایگاه پایین این لیست باشد.

همچنین بخوانید: نگاهی به 10 شخصیت مرموز در فیلم های دیوید لینچ


11. تانوس – THANOS

تانوس حتی بدون سنگ های ابدیت و سلاح ابدیت بازهم یک ویلن کهکشانی قدرتمند است. این تایتان خشمگین اغلب با نابودی جهان مرگ را آزار می دهد. او برای مدتی حتی تا سلاخی فرزندش و کاپیتانش و حتی حذف نیمی از مردم جهان، پیش رفت.

تانوس حتی بدون ابزار هم فیزیک بدنی خود را تقویت کرده تا قدرتمندتر، چابک تر و کارآمدتر باشد. قدرت فکری او از بسیاری از شخصیت های مارول بیشتر بوده و در مبارزه تن به تن استاد است. تانوس بدون سلاح ابدیت افرادی چون موج سوار نقره ای، گالاکتوس، ادم وارلاک، کرونوس، بیاندر و بسیاری دیگر را شکست داده است.


10. سلستیال ها – CELESTIALS

سلستیال  ها شکست می خورند اما در کنار هم شکست ناپذیرند. این موجودات باستانی و فرازمینی مسئول ایجاد ابرقهرمان های زمین هستند. آنها ژن جهش یافته را خلق کرده و حتی باعث شدند انسان بتواند از پرتو گاما عبور کند. آنها جهان چندلایه را به وجود آوردند تا از شر موجودات خلق شده توسط خودشان فرار کنند.

زره آنها توسط فکرشان کنترل شده و جسم آنها به صورت یک مکانیزم دفاعی طراحی شد. آنها آنقدر قوی هستند که بر الماس های بی نهایت غلبه کرده، سیارات را نابود کنند و زمانی که خشمگین می شوند از هر زمان دیگری خطرناک تر خواهند شد. این موجودات سبک وزن، با قد 600 متر می توانند جهان های کوچک خلق کنند، پس از هر زخم التیام شوند، آنها از زمان پیدایش حیات دیده شدند و به عنوان دشمن هر ابرقهرمان پابرجا هستند.

همچنین بخوانید: لیست 40 تایی بهترین شخصیت های منفی در تاریخ سینما


9. نال – KNULL

نال یکی از شخصیت های جدی دنیای مارول است. او که مسئول ایجاد مسابقاتی نظیر اکسولون و کلینتر است، با وجود جدید بودنش در جایگاه خوبی از لیست قرار دارد. قدمت او به پیش از سلستیال ها بازمی گردد. هنگامی که خدایان فضایی به دنیای او وارد شدند، نال با شمشیر خود یکی از آنها را مجروح کرد. سر سلستیال مجروح جایی است که نگهبانان کهکشان به آنجا سفر می کنند، یعنی ناکجاآباد.

نال می تواند ارتش ها را که ورطه حیات می نامد، کنترل کند. او گرندل را به وجود آورد که گرندل هم در قرن های گذشته ثور را فراری داد. نال قابلیت تغییر ظاهری، تله پاتی و انرژی کهکشانی را داراست. او می تواند موجودات گونه های مختلف را از بین ببرد.


8. فینکس فورس – PHOENIX FORCE

فینکس فورس یک موجود انتزاعی باستانی است که از آغاز خلقت وجود داشت. این موجود قدرت بی نهایت داشته و می تواند کل جهان را نابود کرده و از نو بسازد. ماهیت خلق و نابودی باعث می شود که او کل انرژی هستی را از آن خود بداند. او حتی می تواند منابع انرژی آیندگان را نابود کرده و با این کار زندگی میلیون ها نفری که به دنیا نیامده اند را نیز نابود کند.

این موجود جاودانه می تواند با قدرت خود سیاهچاله ایجاد کرده و در زمان و مکان تداخل ایجاد کند. فینکس فورس قدرتمندترین موجود دنیای مارول است و با این حال قدرتش به میزبان بستگی دارد. تا به اینجا جین گری بهترین میزبان بوده است. اگر فینکس فورس به میزبان وابسته نبود می توانست در صدر لیست قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت زن جذاب در بازی های ویدیویی


7. تای: ارباب آشوب/ ارباب نظم – TIE: LORD CHAOS/MASTER ORDER

این دو شخصیت نماد نظم و آشوب هستند. هردوی آنها در زمان خلقت جهان به وجود آمدند. آنها باعث شدند پیتر پارکر مرد عنکبوتی شود و در داستان سلاح بی نهایت در مقابل تانوس مبارزه کند. این شخصیت ها در بسیاری از وقایع دنیای مارول نقش مهمی داشتند. آنها به عنوان نماد تعادل بین آشوب و نظم در نبرد گاالکتوس شرکت کردند. آنها حتی با همکاری هم لیوینگ تریبونال را شکست دادند.

آنها به صورت جداگانه قدرت کهکشانی عظیم دارند. در کنار هم می توانند یکی از موجودات قدرتمند دنیای مارول را شکست دهند. تنها نقطه ضعف آنها این است که نمی توانند بدون هم باشند.


6. تای: ایترنتی/اینفینیتی/آبراکساس – TIE: ETERNITY/INFINITY/ABRAXAS

اینفینیتی (بی نهایت) و اترنتی (ابدی) برادر هستند و قدرت شان بی همتاست. هردوی آنها در زمان خلق دنیای مارول وجود داشته و تنها رقیب شان لیوینگ ترایبیونال است. آبراکساس هم پس از تقسیم شدن جهان متولد شدند. ایترنتی برای پیشگیری از ادامه حیات آبراکساس از روش آزمون و خطا استفاده کرد.

اترنتی برای مقابله با آبراکساس گالاکتوس را خلق کرد. آبراساکس گریخت و با مرگ گالاکتوس وحشت در این کهکشان پراکنده شد. حتی نسخه های مختلف گالاکتوس در جهان های مختلف نیز کشته شدند. هر سه این شخصیت ها قدرت نامحدود داشته، می توانند زمان و مکان را عوض کنند، ماده را دستکاری کرده و انرژی نامحدود کهکشانی را تحت سلطه خود درآورند.

همچنین بخوانید: ققنوس در برابر تانوس؛ کدام شخصیت در مبارزه پیروز خواهد شد؟


5. لیوینگ ترایبیونال – LIVING TRIBUNAL

هدف از خلقت لیوینگ ترایبیونال ایجاد واسطه در جهان های مختلف است. این لیوینگ ترایبیونال بود که تصمیم گرفت ادام وارلوک نتواند سلاح بی نهایت را کنترل کند. همچنین بعدها برای پیشگیری از مشکلات آتی ساعت بی نهایت را خلق کرد.

قدرت بی نهایت از قدرت سلاح بی نهایت بیشتر است و به همین دلیل لیوینگ ترایبیونال جلوه کل جهان محسوب می شود. او همچنین نماینده “والای همگان” است. گرچه قدرت او بسیار زیاد است، اما به اندازه شخصیت بعدی قدرتمند نیست.


4. بیاندر – THE BEYONDER

بیاندر موجودی است که مانند لیوینگ ترایبیونال نسخه دیگری از او در جهان های دیگر وجود ندارد. او می تواند قدرتمندترین قهرمان ها و ویلن ها را  در جنگ های مخفی در مقابل هم قرار دهد.

او توانست کل جهان را نابود کرده و از بقایای آن دنیای نبرد ایجاد کند. او یک بار به اسارت دکتر دوم درآمد و سپس با فریب دکتر دوم و ایجاد شخصیت دیگری از خود به قدرت هایش دست یافت. قدرت او از اترنتی و لیوینگ تریبونال بیشتر است. او می تواند حقیقت را دستکاری کرده و با یک حرکت زمین را نابود کند.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


3. مرگ – DEATH

مرگ موجودی است که از زمان خلق آفرینش وجود داشته و در مقابل اترنتی قرار دارد. او تانوس را به سمت ویلن بودن کشاند. این مرگ بود که تانوس را دید و او را به کشتن کاپیتان و فرزندش ترغیب کرد.

وقایع زنجیره ای باعث شد تانوس برای خوشایندی مرگ، نیمی از جهان را نابود کند. مرگ به دلیل ماهیتش شکست ناپذیر است و با قدرت کیهانی نامحدود خود می تواند حتی ماده را کنترل کند. قوانین جهان باعث شده که مرگ نقطه ضعفی نداشته باشد.


2. والای همگان (وان اباو آل) – ONE-ABOVE-ALL

تنها شخصیت برتر از لیوینگ ترایبیونال، والای همگان است که خدای دنیای مارول محسوب می شود. این موجود حیات را خلق کرد. او از هر جهت مطلق بوده و می تواند ماده جهان را به هرچیزی تبدیل کند.

تنها شخصیتی که برتر از همه بوده و برای مدتی حتی سلاح ابدیت را کنار زد. تا اینکه لیوینگ ترایبیونال توسط ارباب نظم و ارباب آشوب کشته شد. والای همگان ظاهر خود را تغییر داده و به شکل یک پیرمرد با پیتر پارکر همدردی کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول


1. پروتژ – PROTÉGÉ

برترین شخصیت قدرتمند دنیای مارول که بیشترین قدرت درونی را داراست. یک خدای کودک مانند که می تواند خود را به شکل هر موجود دیگری از جهان تبدیل کند. حتی به والای همگان و لیوینگ ترایبیونال.

لیوینگ ترایبیونال نتوانست پروتژ را شکست دهد و پروتژ خود را والای همگان جدید نامید. لیوینگ ترایبیونال مانع از نابودی جهان توسط پروتژ شد. با این حال اترنیتی اعتقاد داشت که به زودی پروتژ دیگر از دیگران تقلید نکرده و به قدرت مطلق والای همگان دست یابد. لیوینگ ترایبیونال گفته بود در گذشته همه حقایق بر دوش پروتژ بوده. البته تاکنون والای همگان با پروتژ درگیر نشده تا مشخص شود کدامشان برترین موجود جهان مارول است، با این حال پروتژ ادعای تبدیل شدن به والای همگان را داشته و خود را برتر از او می داند و به همین دلیل در رتبه اول این لیست قرار گرفته است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (47)

بستن فرم

  1. Dcvsmarvel

    مرداد 5, 1401

    Toba hulk کو پس ؟

    پاسخ

  2. lnvoker

    خرداد 19, 1401

    تانوس بالاتر از گالاکتوس!!!!

    پاسخ