ققنوس در برابر تانوس؛ کدام شخصیت در مبارزه پیروز خواهد شد؟

با وجود افزوده شدن فیلم های “مردان ایکس: ققنوس تاریک” (X-Men: Dark Phoenix) و “انتقام جویان: بازی آخر” (Avengers: Endgame) به لیست طویل فیلم های مارول، می خواهیم دو شخصیت منفی این دو فیلم را در مقابل هم قرار دهیم. ققنوس یک موجود قدرتمند میان کهکشانی است که جین گری، جهش یافته جوان، را تسخیر کرده است. این شخصیت تابحال در دو فیلم حضور داشته و می تواند برای مردان ایکس یک تهدید محسوب شود؟

از سوی دیگر، تانوس همان تایتان خشمگین است. یک فاتح میان کهکشانی که می خواهد درد و رنج جهان را از بین ببرد. او خدای کهکشان است که با اشاره یک انگشت می تواند همه چیز را بهم بریزد. برای این مقاله از هردو فیلم و کامیک الهام میگیریم. بنابراین می خواهیم بدانیم تانوس پیروز میدان است یا ققنوس. با پروشات همراه باشید.


10. راند اول: هم پیمان ها

یک شخصیت معمولا هم تراز هم پیمانانش است و حامیان او می توانند کمی ضعیف تر باشند. ققنوس در روزهای تاریک خود هم پیمانان کمی داشت زیرا بر علیه جهش یافتگانی که سعی در حمایت او داشتند نیز شورش می کرد. هنگامی که در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد، مردان ایکس، گروهی از ابرقهرمان های قدرتمند، از او حمایت کرده و این برای جین یک مزیت است.

از سوی دیگر، تانوس توسط لژیون های مبارزان، از جمله اوت رایدرها، چیتاری و گروه منتخب بلک اردر، حمایت می شود. این گروه پر از مبارزین مستعد است که هر کدام از آنها مهارت خاصی دارند. همچنین گاهی اوقات نژاد کری، از جمله رونان اکیوزر، از او حمایت می کند. دخترانش گامورا و نبولا نیز حامی پدر هستند. ققنوس چه حامی جهش یافته داشته باشد یا خیر، تانوس ارتش ها و نیروهای لازم را داراست.

همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های مارول، از مرد آهنی تا انتقامجویان: آخر بازی


9. راند دوم: سلاح ها

راند سلاح ها برای بررسی دشوار است زیرا دو شخصیت کاملا متفاوت هستند. ققنوس سلاحی ندارد زیرا ذهن او سلاح اوست. او از نیروی ققنوس استفاده می کند که در صورت استفاده صحیح بسیار قدرتمند و خطرناک است. مشکل اینجاست که استفاده او از این قدرت به جسم یا ذهنش آسیب میرساند.

از سوی دیگر، تانوس سلاح هایی دارد که با کمک آنها می تواند در جنگ پیروز شود. او یک شمشیر دولبه دارد، اما خنجر کوچکی هم دارد که در نبردها از آن استفاده می کند. دستکش ابدیت سلاح اصلی اوست که در نبرد علیه ققنوس از آن استفاده می کند. بدون این سلاح ققنوس می توانست پیروز باشد، اما تانوس با کمک این سلاح غیرقابل توقف است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول


8. راند سوم: نیروی فیزیکی

جین گری قدرت زیادی ندارد. شاید قدرتمند باشد اما در مقابل تانوس ضعیف است. با این حال با کمک توانایی دورجابجایی خود می تواند از راه دور مبارزه کند و از خودش دفاع نماید.

تانوس قدرت فیزیکی زیادی دارد و در مبارزه تک به تک قابل رقابت نیست. او آسیب ناپذیر بوده و می تواند جراحات سنگ های ابدیت را تحمل نماید. او زخم تبر ثور روی سینه خود را تحمل کرد و در مبارزه تک به تک با هالک موفق بود. او از لحاظ نیروی فیزیکی از ققنوس قوی تر است، اما توانایی دورجابجایی ققنوس را پیروز میدان می کند.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


7. راند چهارم: نیروی ذهنی

ذهن این شخصیت ها می تواند توسط روان شناسان بررسی و تحلیل شود. نیروی ققنوس ذهن جین را کنترل می کند. هنگامی که او به ققنوس تاریک تبدیل می شود، افکارش پیچیده شده و میزان ویلن بودنش شدت میگیرد. با این حال، قدرت اراده جین قوی بوده و با شکستن پوسته او می توان جذب شخصیت این زن شد.

از سوی دیگر، تانوس در مبارزه بی رقیب است و نمی توان او را متوقف نمود. او برای نقشه اش دختر خودش را که عاشق او بود، قربانی کرد. او در مبارزه ها همه تلاشش را به خرج می دهد و اراده اش از ققنوس هم بیشتر است. درحالی که ققنوس با ذهنش درگیر است، تانوس در قدرت فیزیکی و ذهنی برابر است و در این راند پیروز می شود.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


6. راند پنجم: زره

ققنوس به خاطر میزان قدرت به زره نیاز ندارد. او لباس سبز یا قرمز می پوشد و البته لباس او از این هم متنوع تر است. با این حال قدرت او به این معناست که دشمنان نمی توانند از حد خاصی به او نزدیک تر شوند و نیروی او نوعی زره است.

تانوس زمانی که دستکش ابدیت را بر دست دارد زره نمی پوشد. پیش از این یک زره طلایی ضخیم می پوشید که مراقبش بود. هنگامی که آن را درمی آورد، قدرتش بیشتر به رخ کشیده شده و آسیب ناپذیرتر جلوه می کند. بدون وجود دستکش ابدیت ققنوس می تواند زره او را از بین برده و سینه اش را بشکافد.

همچنین بخوانید: مبارزه تانوس و دارک ساید: کدام یک قوی تر هستند؟


5. راند ششم: قدرت

درباره نیروی فیزیکی و قدرت این دو بسیار صحبت کردیم اما مسلم است که در این زمینه ققنوس از تانوس پیشی می گیرد. این ابرقهرمان با توانایی تله پاتی و دورجابجایی از پروفسور ایکس هم قوی تر است. او می تواند با ذهنش اشیا را به حرکت در آورد، با ذهنش از خود دفاع کند، حتی افکار را خوانده و بر تفکر دیگران تاثیر بگذارد.

تانوس بسیار قدرتمند و مقاوم بوده و می تواند با سلاح خود هرکاری انجام دهد. بدون آن هم به قدرت های جهش یافته خود تکیه می کند. اما نمی تواند در برابر انواع نیروها مقاوم باشد. در مبارزه با واندا در آخر بازی، متوجه شدیم در مقابل جادو آسیب پذیر بوده، از قدرت های دیگر سردرنمی آورد و حتی حمل سلاح نیز برای او سنگین است. بنابراین از لحاظ قدرت اوضاح به نفع ققنوس است.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


4. راند هفتم: رهبری

جین گری رهبر نیست. گرچه در برخی شرایط توانایی های رهبری را امتحان کرده است، اما برای رهبری و انگیزه بخشی به یک تیم اعتماد به نفس کافی ندارد. او همیشه افکار خود را زیرسوال میبرد و از آنجاییکه به کسی اعتماد ندارد یک گرگ تنهاست.

تانوس یک رهبر خبره است و مبارزان مختلف را با خود همراه نموده و سیاره های بسیار زیادی را تصرف کرده است. او ویژگی های رهبران بزرگ تاریخ را داراست و قدرت کلمات و البته اعمالش می تواند همگان را با او همراه کند. یک رهبر بی رحم که همه اطرافیان را می ترساند و البته این به نفع خودش است. بنابراین مسلما تانوس قدرت رهبری بیشتری دارد.

همچنین بخوانید: راهنمای سنگ های بی نهایت مارول و نحوه پیدا شدن آن توسط تانوس


3. راند هشتم: تجربه

هردوی این شخصیت ها جز شخصیت های قدیمی کامیک ها و فیلم ها بوده و دو شخصیت مجرب هستند. این مورد برای جین گری به نسخه شخصیتی و سن آن بستگی دارد زیرا در مراحل مختلف تجربه او متفاوت است. میزان تجربه او هرچقدر هم که باشد، نیروی ققنوس بیش از توان کنترل اوست، حالا هرچقدر هم که بتواند آن را کنترل کند.

از سوی دیگر، تانوس در مبارزه و دنبال کردن نقشه ها تجربه زیادی دارد. حتی در مواجهه با تهدید بزرگ قهرمان های زمین، خودش را کنترل می کند زیرا به عنوان یک تایتان خشمگین چیزهای زیادی آموخته است. واضح است که تجربه تانوس او را از ققنوس برتر می کند.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند


2. راند نهم: نقطه ضعف

ققنوس ضعف های مختلفی دارد، اما اصلی ترین آن ضعف اخلاقی است. جین گری با نیروی ققنوس مبارزه می کند و دوستان و خانواده اش دوست دارند او کار درست را انجام دهد. او قلبا قاتل نیست و تنها یک نیروی بیگانه به او وصل شده است.

نقطه ضعف تانوس خانواده اش است و دو دختر خود را بیش از هرچیز در جهان دوست دارد. اما او برخلاف جین بر ضعف هایش غلبه کرده و به خاطر دستیابی به سنگ روح دخترش گامورا را  می کشد. به نظر می رسد خودآگاه او کنترل تانوس را برعهده دارد. با این حال به راحتی نمی توان او را فریب داد و استفاده از نقطه ضعف هایش دشوار است. بنابراین تانوس قوی تر است.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


1. راند پایانی

با نزدیک شدن به نبرد متوجه می شویم با وجود دستکش ابدیت این دو شخصیت به هم نزدیک هستند. اگر تانوس سنگی نداشته باشد، نمی تواند در مقابل ققنوس پیروز شود. برخلاف تجربه، سلاح، تاکتیک، اراده و حتی زره تانوس، ققنوس می تواند با نیروی درونی خود او را شکست دهد.

اگر سلاح را درنظر بگیریم همه چیز تغییر می کند. درحالی که جین گری می تواند از کمک مردان ایکس بهره ببرد، ارتش تانوس نیز به کمک او می آیند. بنابراین واضح است که تانوس پیروز میدان خواهد بود و سلاح ابدیت به کمکش خواهد شتافت. این نیرو ققنوس را شکست داده و بنابراین می توان گفت در صورت داشتن سلاح تانوس پیروز است.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (65)

بستن فرم

  1. چرت و پرت نوشتی

    بهمن 10, 1400

    هلا اودین رو بزنه ؟حالا ثور رو میزنه .اودین قوی ترین ازگاردی هست و خدای خدایان هست ترکیبی از قدرت های جادویی و کیهانی هست هلا هیچ کاری در مقابل اودین نمیتونه بکنه.ویژن از همه قوی تره برو باو ویژن هیچی نیست چون از ثور هم کتک میخوره.بعد هلا میخواد اسکارلت ویچ رو بزنه اسکارلت ویچ می‌تونه با یه زمزمه کردن اسم هلا هلا رو از دنیا محو کنه بعد میگی همه اینا از ققنوس قوی ترن؟حالا اودین رو بعید می‌دونم از ققنوس ببره .اسکارلت ویچ فک کنم بزنه ققنوس رو ولی بقیه با یک زمزمه محو میشن.

    پاسخ

  2. چرت و پرت نوشتی

    بهمن 10, 1400

    این چیه جین گری که ققنوس نیس ،اصلی ترین نیروی فونیکس ،فونیکس فورسه که ققنوس اصلیه که حتی با فکر کردن به تانوس می‌تونه تانوس رو از روزگار محو کنه؟اون ‌وقت تانوس میخواد با سنگ های ابدیت اون رو شکست بده

    پاسخ