معرفی 20 سریال برتر تاریخ شبکه HBO

همیشه کلمه سریال و HBO در کنار هم قرار می گیرند. این شبکه کابلی از زمان تولید اولین سریال تلویزیونی با نام “اوز” (Oz) در سال 1997 بهترین محصولات دنیای سرگرمی را پخش کرده است. از آن زمان برنامه های تلویزیونی آنها داستان های پیچیده ای را ارائه داده که شرایط انسان و ورطه تاریک تخیل ما را نشانه گرفته اند و به همین دلیل بارها جایزه امی را به دست آورده اند. این شرکت با وجود رقابت بالا آثار باکیفیت بسیاری را تولید کرده است.

در اینجا تصمیم گرفتیم لیستی از 20 سریال برتر این شبکه را معرفی کنیم. این سریال ها با شخصیت های پیچیده و داستان های غنی، در هر شرایطی طنز را ارائه کرده و صحنه های اکشن را نمایش می دهند. به همین دلیل سریال های پرمخاطب محسوب می شوند. این شبکه با تولید سریال های جدید و کنار زدن رقبا به سطح جدیدی از کیفیت دست می یابد. با پروشات همراه باشید.


20. دسته برادران – BAND OF BROTHERS

یک سریال از استیون اسپیلبرگ و تام هنکس (که در تولید “نجات سرباز رایان” (Saving Private Ryan)) نیز باهم همکاری داشتند. این سریال داستان لشکر صد و یکم هوابرد در جنگ جهانی دوم را نشان می دهد. این داستان شما را از عملیات اورلرد به روز پیروزی بر ژاپن برده و با نمایش کشته شدن شخصیت ها جنگ را برای شما مجسم می کند. نمایش وحشت جنگ و قهرمان ها آنقدر حقیقی است که آن را به یک تجربه خاص بدل می کند. روایت زیبای این سریال آن را به یک مستند نزدیک می کند. بدون شک این سریال برترین مینی سریال جنگ جهانی دوم است.

تاریخ پخش: 9 سپتامبر 2001

فصل ها: 1 فصل

تولیدکنندگان: استیون اسپیلبرگ، تام هنکس، استیون ای. آمبروز (نویسنده)

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


19. بری – BARRY

یک سریال جنایی و کمدی عالی درباره مزدوری از ایالت‌های غرب میانه آمریکا که پس از رفتن به لس آنجلس در صحنه تئاتر شهر گم می شود. بیل هدر نقش بری را ایفا کرده و هنری وینکلر، سارا گلدبرگ و استیون روت، نیز همبازی های او محسوب می شوند. شخصیت بری تاریک است، بنابرای در تلاش است تا با کشتن افراد به زندگی خود ادامه دهد. با این حال اجرای او در جنبه تاریک جالب بوده و از روش های جنایی جالب استفاده می کند. تا به حال دو فصل از این سریال تولید شده و بری یکی از بهترین سریال های HBO است.

تاریخ اکران: 25 مارس، 2018

تعداد فصل ها: 2 فصل

تولیدکنندگان: الک برگ و بیل هدر


18. عشق بزرگ – BIG LOVE

سریالی با داستان جالب و روایت های پیچیده که شرایط مملو از ترس حیات انسان را نشان می دهد. در این سریال شاهد داستان یک مرد سه زنه هستیم و درنتیجه به موضوع خانواده پرداخته می شود. این سریال به تکامل ازدواج و تلاش برای یافتن معنی در آن می پردازد. بیل پکستون نقش بیل هنریکون را ارائه می دهد. از جمله بازیگران دیگر سریال عبارتند از جین تریپل‌ هورن، کلویی سونی و جنیفر گودوین.

تاریخ اکران: 12 مارس، 2006

تعداد فصل ها: 5 فصل

تولیدکنندگان: مارک وی. اولسن و ویل شفر

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال تلویزیونی زیبا و دیدنی دهه 90 میلادی که نباید از دست بدهید


17. امپراتوری بوردواک – BOARDWALK EMPIRE

این سریال که دوران ممنوعیت را نشان می دهد می تواند برای طرفداران “سوپرانوها” (The Sopranos) جذاب باشد. با این حال همانند سریال های گانگستری اولیه این شبکه نیست، به همین دلیل به یک سریال متفاوت تبدیل شد. این سریال با حضور استیو بوشمی در نقش اصلی ناکی تامسن، جوایز مختلف به دست آورد، از جمله جایزه بهترین بازیگر برای بوشمی. این سریال اقتباسی از کتاب غیرتخیلی نلسون جانسون یک درام گانگستری با جزئیات، عمق و خشونت را نشان می دهد. مارتین اسکورسیزی افسانه ای تهیه کننده این سریال است.

تاریخ پخش: 19 سپتامبر، 2010

تعداد فصل ها: 5 فصل

تهیه کنندگان: ترنس وینتر


16. در حد مرگ کسل ‌شده – BORED TO DEATH

داستانی درباره نویسنده ای در نیویورک که با تظاهر به کارآگاه بودن زندگی دوگانه دارد و به همین دلیل یک کمدی نوآر است. جیسون شوارتزمن، تد دنسون و زک گالیفیناکیس با اجرای زیبای خود شخصیت ها را خسته کننده نمی کنند. این سریال کمدی از کمدی های معمولی متفاوت بوده و این جذابیت در معدود سریال های کابلی دیده می شود. انسان ها نمی خواهند در دنیای واقعی زندگی کنند و به همین دلیل صحنه ای طنز جالب خلق می شود.

تاریخ پخش: 20 سپتامبر، 2009

تعداد فصل ها: 3 فصل

تهیه کنندگان: جاناتان آمس

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه دروغ های کوچک بزرگ (Big Little Lies)


15. چرنوبیل – CHERNOBYL

این فاجعه انسانی سال 1986 از طریق داستان زنان و مردانی که برای نجات اروپا خود را فدا می کنند، نمایش داده می شود. سریال تحلیل تاریخی از فاجعه هسته ای غیرقابل بخشش و تاریک است. امیلی واتسون، پل ریتر، جرد هریس و جسی باکلی بازیگران سریال هستند و داستان این اثر را دشوار و آزاردهنده می کند. بنابراین به شما توصیه میکنیم این سریال جذاب و دیدنی را تماشا کنید. گرچه تنها یک فصل از این سریال تولید شده، اما امتیاز بالای آن باعث شد در این لیست قرار بگیرد.

تاریخ پخش: 6 مه، 2019

تعداد فصل ها: 1 فصل

تهیه کنندگان: کریگ مزین


14. زیاد ذوق‌زده نشو – CURB YOUR ENTHUSIASM

به ندرت رخ می دهد یک سریال در ده فصل ادامه داشته و موفق بماند. احتمالا با تولید فصل جدید هم بازهم امتیاز بالایی دریافت کند. داستان درباره زندگی روزمره نویسنده تلویزیونی لری دیوید است که در فیلمنامه هایش از اطرافیان خود الهام می گیرد. لری دیوید در نوشتن فیلمنامه “ساینفیلد” (Seinfeld) نقش داشت. تعجبی ندارد که این سریال را سریالی “درباره هیچ” می دانند. بنابراین حتما این سریال جذاب و دیدنی را تماشا کنید.

تاریخ پخش: 15 اکتبر، 2000

تعداد فصل ها: 10 فصل

تهیه کنندگان: لری دیوید

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


13. ددوود – DEADWOOD

در اواخر سال های 1800 با داستان هالیوودی دیگری روبرو می شویم. این اثر وسترن در داکوتای جنوبی بی قانون رخ داده و با نمایش داستان های این شهر و شخصیت های جالب، جز بهترین آثار ژانر خود در این لیست است. اجرای بازیگرانی چون ایان مک شین، تیموتی الیفنت و مولی پارکر دیدنی است. این سریال با ادغام عناصر شاعرانه  و تاریک یکی از رضایت بخش ترین سریال های این لیست محسوب می شود.

تاریخ پخش: 24 مارس، 2004

تعداد فصل ها: 3 فصل

تهیه کنندگان: دیوید میلچ


12. رو به مشرق و پایین – EASTBOUND AND DOWN

یک سریال زیبا درباره بازیکن اصلی لیگ بیسبال که برای آموزش تربیت بدنی به دبیرستان دوران نوجوانی اش می رود. دنی مک براید در نقش کنی پورز دیدنی بوده و مهارت های بازیگری خود را نشان می دهد. جان هاوکز، جنیفر اروین و استیو لیتل، جز ستاره های دیگر این سریال می باشند. این سریال جالب می تواند در کنار ژانر کمدی ویل فرل و سث روگن قرار بگیرد. کنی پورز ضدقهرمانی است که شاید در زندگی واقعی نبینید، اما تماشای آن جالب است.

تاریخ پخش: 15 فوریه، 2009

تعداد فصل ها: 4 فصل

تهیه کنندگان: بن بت، جودی هیل و دنی مک براید

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


11. دارودسته – ENTOURAGE

نسخه مردانه “سکس و شهر” (Sex and the City) و سریالی درباره تجارب مارک والبرگ نامزد اسکار که یکی از تهیه کنندگان این سریال نیز است. داستان درباره وینس چیس سلبریتی، با بازی آدریان گرنیر، و گروه دوستان نزدیکش است که از زمین های اطراف لس آنجلس دیدن می کنند. گره های جالب داستان و اجرای زیبای جرمی پیون (که برای نقش خود جایزه امی را به دست آورد) و کوین دیلون، این سریال را تماشایی می کند. این سریال جالب شگفتی های داشتن یک دوست سلبریتی را نشان می دهد.

تاریخ پخش: 18 جولای، 2004

تعداد فصل ها: 8 فصل

تهیه کنندگان: داگ الین


10. مبارزه کشورها – FLIGHT OF THE CONCHORDS

اخیرا سبک طنز نیوزلندی به هالیوود راه یافته است و بسیاری هم از تماشای “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) لذت برده اند. این فیلم هم طنز مشابهی را اعمال می کند، البته در مقیاس کوچک تر. داستان درباره نوازنده های گیتار نیوزلندی است که می خواهند در کنار دیگران در حرفه خود در نیویورک بدرخشند. این کمدی به دلیل ماهیت ابزورد خود بسیار لذتبخش و تماشایی است. برت مکنزی و جامین کلمنت در نقش این موزیسین ها اجرای دیدنی دارند.

تاریخ پخش: 17 ژوئن، 2007

تعداد فصل ها: 2 فصل

تهیه کنندگان: جیمز بابین، جامین کلمنت و برت مکنزی

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


9. بازی تاج و تخت – GAME OF THRONES

یک سریال اقتباسی از رمان های فانتزی حماسی جرج آر.آر.مارتین که به یک سریال تلویزیونی جذاب بدل شد. شخصیت پردازی پیچیده، صحنه های اکشن و عناصر سیاسی در صحنه های مختلف، آن را جذاب می کند. لازم به ذکر نیست که در پس داستان ها درس های زندگی هم وجود دارد که در این ژانر فانتزی می نشیند. بازیگران بسیار بااستعداد هستند و هر قسمت کیفیت سینمایی حماسی دارد. یک سریال برجسته و جسورانه که در آن هر اتفاقی می تواند رخ دهد و پر از صحنه های اکشن است. گرچه تماشاگران از فصل پایانی راضی نبودند اما این سریال هنوز یکی از برترین سریال های HBO است.

تاریخ پخش: 17 آوریل، 2011

تعداد فصل ها: 8 فصل

تهیه کنندگان: دیوید بنیوف، دی.بی. وایس و جرج. آر.آر.مارتین


8. سیلیکون ولی – SILICON VALLEY

مایک جاج، خالق این اثر، با عنصر کنایه آشناست و سیلیکون ولی هم پر از کنایه های مختلف می باشد. این فیلم اقتباسی از تجارب شخصی خود جاج در صنعت تکنولوژی داستان مهندسی را نشان می دهد که می خواهد کمپانی خود، با نام Pied Piper را افتتاح کند. ستارگان کمدی این سریال عبارتند از: توماس میدلتیچ، تی.جی. میلر و جاش برنر. این سریال طی شش فصل بسیار جالب باقی مانده و باورپذیرترین شخصیت های ممکن را معرفی می کند.

تاریخ پخش: 6 آوریل، 2014

تعداد فصل: 6 فصل

تهیه کنندگان: جان السچلر، مایک جاج و دیو کرینسکی

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال غریبه (Outlander)


7. شش فوت زیر زمین – SIX FEET UNDER

سریالی درباره اخلاقیات و احساسات انسانی که لایه های مختلف وجودیت را نشان می دهد. داستان درباره یک خانواده ازهم پاشیده در لس آنجلس است که مراسم عزاداری را انجام می دهند و در پس صحنه های مرگ و غم، طنز کمدی نشان داده می شود. مایکل سی.هال از سریال “دکستر” (Dexter)، پیتر کروز و فرانسیس کونروی بخشی از ستارگان این سریال هستند. این سریال که توجه شما را به معنای زندگی جلب می کند یکی از بهترین پایان های سریال های تلویزیونی را ارائه می دهد.

تاریخ پخش: 3 ژوئن، 2001

تعداد فصل ها: 5 فصل

تهیه کنندگان: الن بال


6. بازماندگان – THE LEFTOVERS

یک سریال اقتباسی از رمانی نوشته تام پروتا درباره شهر کوچکی که پس از یک فاجعه جهانی 2% جمعیت خود را از دست می دهد. شاید داستان ساده به نظر برسد اما صحنه های تفکر برانگیز و درام تاثیرگذار آن تعادل داستان را حفظ می کند. داستان درباره فراق های غیرقابل تحمل است. بنابراین می تواند یک تجربه درمانی محسوب شود. اجراهای زیبا این سریال را به داستان اصلی نزدیک کرده و آن را دیدنی می کند.

تاریخ پخش: 29 ژوئن، 2014

تعداد فصل ها: 3 فصل

تهیه کنندگان: دیمون لیندلوف، تام پروتا (نویسنده)

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خانه پوشالی (House of Cards)


5. سوپرانوها – THE SOPRANOS

آیا بدون سریال “سوپرانوها” تلویزیون معنایی دارد؟ بله، البته که “اوز” اولین سریال اصلی کانال اچ بی او است، اما سوپرانوها سریال انقلابی این کانال محسوب می شود. تونی سوپرانو رئیس مافیاست که باید با مسائل کار و خانواده کنار بیاید. جیمز گندولفینی یکی از نیروهای دنیای مافیای نیوجرسی است و مجرمین اطراف او را پر کرده اند. این سریال می تواند در تمام قسمت ها خشونت، طنز و تاثیرگذاری را نشان دهد. یکی از برترین سریال های سوپرانو که یکی از زیباترین سریال هاست.

تاریخ پخش: 10 ژانویه، 1999

تعداد فصل ها: 6 فصل

تهیه کنندگان: دیوید چیس


4. وایر – THE WIRE

موادفروش ها و نیروهای قانون دو سوی یک سکه محسوب می شوند و “وایر” نشان دهنده رابطه میان نیروهای مخالف است. اما سریال چیزی بیش از یک سریال درام است، زیرا شخصیت های رئال را نشان داده، مسائل اجتماعی آمریکا را نقد می کند و از این طریق حقایق دشوار را نشان می دهد. روایت جذاب و اجراهای شگفت انگیز چیزی است که این سریال را در جایگاه برتر و به یکی از بهترین سریال های این کانال تبدیل می کند. یک سریال بی نقص با شخصیت های پیچیده که حقایق تاریک جهان ما را نشان می دهد.

تاریخ پخش: 2 ژوئن، 2002

تعداد فصل ها: 5 فصل

تهیه کنندگان: دیوید سایمون

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر جان کرازینسکی (John Krasinski)


3. کارآگاه حقیقی – TRUE DETECTIVE

یک سریال جذاب که هر فصل داستان خاص خود را دارد و از ستارگان آن می توان متیو مک کانهی، وودی هارلسون و ماهرشالا علی را نام برد. این سریال زندگی شخصی و حرفه ای مجرمین و مردان قانون را نشان می دهد. هر صحنه تاثیرگذار بوده و ماجرای کارآگاه ها در هر پرونده را نشان می دهد. با دیدن این سریال تصور می کنید شاهد تماشای یک فیلم هستید، زیرا شخصیت های آن بدون هیچگونه فیلتر نمایش داده می شوند. پس از تماشای اولین قسمت از فصل اول به این فکر می کنید که چرا تمام سریال های کارآگاهی اینچنین نیستند. گرچه فصل دوم جالب نیست اما دو فصل پایانی قابل قبول هستند.

تاریخ پخش: 12 ژانویه، 2014

تعداد فصل ها: 3 فصل

تهیه کنندگان: نیک پیزولاتو


2. ویپ – VEEP

یک کمدی درباره معاون رئیس جمهور ایالات متحده، سلینا میر و کابینه او که شاید در ظاهر شبیه سریال های دیگر این شبکه باشد، اما یک کمدی متفاوت می باشد. لحظات تفکربرانگیز و کنایی شما را با سیاست واشنگتن آشنا می کند. اجرای جولیا لوئیس-دریفوس در نقش اصلی دیدنی است. این سریال هفت فصلی یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون است.

تاریخ پخش: 22 آوریل، 2012

تعداد فصل ها: 7 فصل

تهیه کنندگان: آرماندو یانوچی

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه کاراگاه حقیقی (True Detective)


1. وست ورد – WESTWORLD

تصور کنید به جایی بروید که به آسانی بتوانید تمام خواسته های خود را عملی کنید و تمام جنبه های زندگی را تجربه نمایید. وست ورد یک پارکی تفریحی مخصوص بزرگسالان است که می توانید به رویاهای خود و دیگران جامه عمل بپوشانید. این سریال اقتباسی از رمان مایکل کریکتون شما را به دنیای آینده می برد که  هوش مصنوعی به تمام جنبه های آن راه یافته است. این شخصیت ها در جای جای داستان مجددا ظاهر شده و جذابیت آن را افزایش می دهد. یک سریال جذاب و خیره کننده .

تاریخ پخش: 2 اکتبر، 2016

تعداد فصل ها: 3 فصل

تهیه کنندگان: جاناتان نولان، لیزا جوی، ماکیل کرینتون (نویسنده)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم