آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 29)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. درخشش ابدی یک ذهن پاک -2004- Eternal Sunshine of the Spotless Mind

ژانر: درام، عاشقانه، علمی-تخیلی

کارگردان: “میشل گوندری” (Michel Gondry)

بازیگران: “جیم کری”، “کیت وینسلت”، “مارک روفالو”، “کریستن دانست”

تریلر فیلم

از تصاویر زیبا و دیدنی گرفته تا موسیقی متن، همه چیز این فیلم شگفت انگیز است. روایت چند لایه داستان تماشای فیلم را دشوار کرده و از آن دست فیلم هایی است که با یک بار تماشا نمی توانید مفاهیم عمیق آن را درک کنید. فیلم هایی وجود دارد که آن را تماشا کرده، سرگرم شده و سپس به سرعت فراموش می کنید. از سوی دیگر فیلم هایی هم وجود دارد که به راحتی از ذهن تان پاک نمی شود. دائم به آن فکر کرده و لایه های آن را بررسی می کنید. درخشش ابدی یک ذهن پاک از آن دست فیلم هاست. علاوه بر این، بازی متفاوت جیم کری در کنار کیت وینسلت در این فیلم یکی از نقاط قوت و عناصر فراموش نشدنی آن به حساب می آید.


2. 127 ساعت -2010- Hours 127

ژانر: درام، ماجراجویی، بیوگرافی

کارگردان: “دنی بویل” (Danny Boyle)

بازیگران: “جیمز فرانکو”، “کیت مارا”، “آمبر تامبلین”

تریلر فیلم

فیلمی که احساسات شما را به شدت جریحه دار می کند. این فیلم داستان زندگی واقعی کوهنوردی به نام “آرون رالستون” است که در سال ۲۰۰۳ در حین کوه نوردی دستش در صخره ای گیر می کند و به مدت ۱۲۷ ساعت بین صخره ها گیر می افتد. ما در فیلم، این ۱۲۷ ساعت سرشار از زجر و نامیدی بدون آب، و از دست دادن جریان خون، به همراه رویا هایی درباره رهایی از صخره، امکان فرار و شکستن خود برای مواجه شدن با واقعیت را می بینیم. کارگردانی این فیلم بی عیب و نقش است و “جیمز فرانکو” برای بازی در نقش “آرون رالستون” اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.


3. لوگان -2017- Logan

ژانر: اکشن، ابرقهرمانی

کارگردان: “جیمز منگولد” (James Mangold)

بازیگران: “هیو جکمن”، “پاتریک استوارت”، “بوید هالبروک”

تریلر فیلم

فیلمی زیبا که شایسته به پایان رساندن دوران درخشان بازی هیو جکمن در نقش ولورین بود و تمام طرفداران را راضی کرد. اتفاقات فیلم در سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد زمانی که قدرت شفا بخشی ولورین بشدت کاهش یافته و پروفسور چارلز اگزاویر بسیار ضعیف شده است. با این حال، این دو به دنبال نجات یک دختر میوتنت هستند. دولت در یک عملیات مخفیانه در نظر دارد که میوتنت‌های زیر سن قانونی را دستگیر و زندانی کند و پس از آن، آن‌ها را به سلاح‌هایی مرگبار تبدیل کند.


4. پایان ناپذیر -2017- The Endless

ژانر: ترسناک، فانتزی

کارگردان: “جاستین بنسون” (Justin Benson)

بازیگران: “جاستین بنسون”، “آرون مورهد”، “کلی هرناندز”

تریلر فیلم

نوجوانی دوره ی پیچیده ای است. در این زمان باورها دچار آشوب شده و فرد برای گسترش دادن مرزهای خود کارهای مختلفی انجام می دهد. جاستین و آرون در جوانی چنین کاری انجام دادند. آن ها با الهام از ایده های علمی تخیلی و بیگانه ای، به یک فرقه فضایی ملحق می شوند. اما به زودی از آن خارج شده و راهشان از هم جدا شد. سال ها بعد متوجه شدند که نمی توانند هیچ کاری را درست انجام دهند و زمان قرار گرفتن در آن فرقه برای هردویشان متفاوت بوده است. زمانی که از این فرقه کاست ویدیو دریافت می کنند، تصمیم میگرند بازگردند و آن را مجددا کشف کنند. اما چیز دیگری در انتظارشان است.


5. تا استخوان -2017- To the Bone

ژانر: درام

کارگردان: “مارتی نوکسون” (Marti Noxon)

بازیگران: “لیلی کولینز”، “کیانو ریوز”، “الکس شارپ”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دختری بیست ساله است که دچار افسردگی شده و غذا نمی خورد. خانواده اش او را در مرکزی درمانی بستری می کنند و او اکنون باید خود را با شرایط جدیدی وفق دهد. کیانو ریوز در این فیلم نقش دکتر و تراپیستی را دارد که سعی می کند به بیمارانش نزدیک شده و به آنها کمک کند. شخصیت هر کدام از افراد بستری شده در مرکز درمانی جالب و تامل برانگیز است. چالش هایی که در داستان وجود دارند نیز باعث جذاب شدن این فیلم شده اند.


6. هولمز و واتسون -2018- Holmes & Watson

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: “ایتان کوهن” (Etan Cohen)

بازیگران: “وین فرل”، “جان سی ریلی”، “کلی مکدونالد”، “رالف فاینز”

تریلر فیلم

کمدی سرشار از لحظات مفرح، روایتی متفاوت از ماجراهای شرلوک هولمز، دکتر واتسون و پروفسور موریاتی. ویل فارل و تام سی ریلی زوج کمدی محبوبی هستند که این بار هم فیلمی شاد و خنده دار را برای طرفداران کمدی خلق کرده اند.


7. تمرکز -2015- Focus

ژانر: درام، جنایی، کمدی

کارگردان: “گلن فیکارا” (Glenn Ficarra)

بازیگران: “ویل اسمیت”، “مارگو رابی”، “رودریگو سانتورو”

تریلر فیلم

“تمرکز”، داستان گروهی خلافکار حرفه ای است که همه چیز را فدای کار و حرفه خود می کنند. کشاکش جذاب خلاف کاران، بازی های ذهنی که برای قربانیان خود طراحی می کنند و روابط عاطفی پر کشمکش بین آن ها و بازی ویل اسمیت و مارگو رابی در کنار هم، این فیلم را دیدنی و زیبا کرده است.


8. میزبان -2006- The Host

ژانر: هیجان انگیز، اکشن

کارگردان: “بونگ جون-هو” (Bong Joon-ho)

بازیگران: “سونگ کانگ-هو”، “بیون هی-بونگ”

تریلر فیلم

یک فیلم هیولایی متفاوت که توانست به نماد سینمای کره تبدیل شود. کارگردان این فیلم ژانرهای مختلف را با تکنیک‌های سینمایی ترکیب نموده و در کنار آن از عناصر سیاست و رسوم خانوادگی کره استفاده نموده است. نتیجه کار به یک اثر تأثیرگذار تبدیل شده است.

به شیوه‌های مختلف می‌توان این فیلم را تحلیل نمود اما اگر تنها بخواهیم این اثر را یک اثر هیولا گونه بدانیم آن را دست‌کم گرفته‌ایم. بهتر است که آن را یک ملودرام خانوادگی بدانیم. “سانگ کانگ هو” یک پدر بی‌پناه است که در مرکز سه نسل از خانواده گیر افتاده که هرکدام بخشی از جامعه کره را به نمایش می‌گذارند. این فیلم جالب و البته تأثیرگذار به‌راحتی توانست فیلم‌هایی با بودجه‌های سنگین را شکست دهد.


9. ولگرد -2014- Gunday

ژانر: درام، اکشن، عاشقانه

کارگردان: “علی عباس ظفر” (Ali Abbas Zafar)

بازیگران: “رانویر سینگ”، “آرجون کاپور”، “پریانکا چوپرا”، “عرفان خان”

تریلر فیلم

اگر به فیلم های اکشن و جنایی با موضوع دزدی و سرقت علاقه دارید این فیلم را تماشا کنید. فیلم “ولگرد” سرشار از صحنه های اکشن و تعقیب و گریز است که تماشای آن هیجان انگیز است.


10. شش قهرمان بزرگ -2014- Big Hero 6

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: “کریس ویلیامز” (Chris Williams)

صداپیشگان: “اسکات ادسیت”، “رایان پاتر”، “دنیل هنی”

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن در شهری در آینده به نام سان‌ فرانسوکیو (ترکیبی از فرهنگ و جغرافیا و معماری دنیای شرق و غرب) اتفاق می‌افتد. قهرمان داستان، نوجوانی به نام “هیرو هامادا” است که علاقه ی شدیدی به دانش رباتیک دارد. “هیرو” روزی به همراه برادر بزرگترش، تاداشی، به کالج می‌رود و آنجا عاشق چیزی که در آزمایشگاه می‌بیند می‌شود. او برای این‌که ثابت کند که لیاقت ورود به دانشگاه را دارد باید چیزی اختراع کند و موفق هم می‌شود اما حوادث ناگواری رخ می دهد که “هیرو” را درگیر ماجراهای خاصی می کند.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم