گزارش باکس آفیس آخر هفته: ادامه ی صدرنشینی پر قدرت فیلم Spider-Man: Far From Home

فیلم “مرد عنکبوتی: دور از خانه” (Spider-Man: Far From Home) که هفته ی گذشته افتتاحیه ای فراتر از انتظار را در گیشه تجربه کرد، این هفته نیز با فروش قابل توجهی، جایگاه نخست خود را در جدول فروش هفتگی سینما های آمریکا حفظ کرده است. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


فیلم “مرد عنکبوتی: دور از خانه”، به کارگردانی “جان واتس” (Jon Watts)، در دومین هفته ی اکرانش با 45 میلیون دلار فروش، همچنان صدرنشین جدول باکس آفیس است. فروش کل این فیلم در داخل مرز های ایالت متحد آمریکا به 274 میلیون دلار رسیده است. همچنین این فیلم تا کنون در دیگر کشور های جهان 572 میلیون دلار فروش داشته است.

داستان فیلم ابر قهرمانی “مرد عنکبوتی: دور از خانه”، بعد از اتفاقات فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” (Avengers: Endgame) در جریان است. زمانی که “پیتر پارکر” برای تعطیلات تابستانی همراه با دوستانش به اروپا سفر می کند و در همین حین، با یکی از دشمنانش به نام “میستریو” (Mysterio) برای شرکت در یک نبرد همکاری می کند. “تام هالند”، “جیک جیلنهال”، “ساموئل ال. جکسون” و “زندیا کلمن” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

انیمیشن “داستان اسباب بازی ۴” (Toy Story ۴)، به کارگردانی “جاش کولی” (Josh Cooley)، که در چهارمین هفته ی اکرانش به سر می برد، با 20 میلیون دلار فروش در هفته ی گذشته همچنان در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار دارد. فروش کل این انیمیشن در داخل آمریکا به 346 میلیون دلار و در سطح جهانی به مبلغ 771 میلیون دلار رسیده است.

قسمت چهارم این انیمیشن بعد از گذشت نه سال به پرده ی سینما ها بازگشته و تا به امروز مورد استقبال ویژه ی هواداران قرار گرفته است. “اندرو استنتون” (Andrew Stanton) وظیفه ی نویسندگی این انیمیشن را بر عهده داشته و ستارگانی مثل “تام هنکس”، “تیم آلن”، “جوردن پیل”، “کیانو ریوز” و “جون کیوسک” از جمله صداپیشگان قسمت جدید انیمیشن محبوب “داستان اسباب بازی ۴” هستند.

در ادامه ی جدول فروش هفتگی سینما های آمریکا، فیلم “خزیدن” (Crawl)، به کارگردانی “الکساندر آجا” (Alexandre Aja)، در اولین هفته ی اکرانش موفق شد با 12 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی قرار گیرد.

داستان این فیلم هیجان انگیز درباره ی دختر جوانی است که تلاش می کند پدرش را از دل یک طوفان نجات دهد اما با حوادثی که رخ می دهد، در یک خانه ی شناور روی آب گیر می افتد و باید برای نجات زندگی اش با کروکدیل ها مبارزه کند.

فیلم های “استابر” (Stuber)، به کارگردانی “مایکل داوز” (Michael Dowse) و “دیروز” (Yesterday)، به کارگردانی “دنی بویل” (Danny Boyle)، نیز به ترتیب با 8 و 6 میلیون دلار فروش در جایگاه های چهارم و پنجم جدول فروش هفتگی سینما های آمریکا قرار دارند.

هفته ی آینده چه فیلم هایی اکران می شوند؟

در ادامه ی این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

شیر شاه – The Lion King

این فیلم به عنوان لایو اکشن انیمیشن “شیر شاه” در نظر گرفته شده است که در سال ۱۹۹۴ و به کارگردانی “راجر آلرز” (Roger Allers) با بودجه ای ۴۵ میلیون دلاری ساخته شد و در مجموع موفق شد فروشی ۹۶۸ میلیون دلاری را در گیشه تجربه کند. علاوه بر این، این انیمیشن دو جایزه ی اسکار در بخش بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه ی اورجینال را نیز به دست آورد و در جمع ده انیمیشن برتر جهان قرار گرفت.

اکنون بعد از گذشت ۲۵ سال از اکران این انیمیشن، کمپانی والت دیزنی تصمیم به ساخت نسخه ی لایو اکشن این انیمیشن محبوب گرفته است که باید دید این فیلم تا چه اندازه مورد توجه طرفداران قرار  می گیرد.

“جان فاورو” (Jon Favreau) کارگردانی این لایو اکشن را بر عهده داشته است و “دونالد گلاور”، “جیمز ارل جونز”، “چویتل اجیوفور” و “ست روگن” از جمله بازیگرانی هستند که وظیفه ی صدا پیشگی شخصیت های فیلم “شیر شاه” را بر عهده داشته اند.

لایو اکشن “شیر شاه” در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۹ (۲۸ تیر ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینما های ایالت متحد آمریکا اکران خواهد شد.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس و مهم ترین اکران های پیش رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم