آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 28)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. جزیره شاتر -2010- Shutter Island

ژانر: رازآلود، هیجان انگیز

کارگردان: “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese)

بازیگران: “لئوناردو دی کاپریو”، “مارک روفالو”، “بن کینگزلی”

تریلر فیلم

“جزیره شاتر” یکی از بهترین تریلرهای روان شناسانه قرن جدید و شاهکار دیگری از مارتین اسکورسیزی است. این فیلم نوآر و رازآلود یک کاراگاه کنجکاو را نشان می دهد که می خواهد به موضوعی پی ببرد، سپس با کمک فلش بک هایی به روایت داستان پی می بریم، شخصیت زن اغواگر را میبینیم، با شخصیت های مکمل روبه رو می شویم که در خلق فضای رازآلود فیلم موثرند و همچنین پایان تراژیک داستان هم تاریک و غم انگیز است. علاوه بر این لئوناردو دی کاپریو بار دیگر قدرت بازیگری خود را در این فیلم به اثبات می رساند. همچنین بازی بن کینگزلی در این فیلم زیبا و دیدنی است.


2. اسپات لایت -2015- Spotlight

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “توماس مک کارتی” (Tom McCarthy)

بازیگران: “مارک روفالو”، “مایکل کیتون”، “ریچل مک آدامز”

تریلر فیلم

داستان این فیلم، داستان واقعی این است که چگونه روزنامه بوستون گلوب توانست پرده از رسوایی عظیم کودک آزاری و پرده پوشی در داخل قلمرو کلیسای کاتولیک محلی، که پایه های کل کلیسای کاتولیک را لرزاند، بردارد. فیلمی منحصر به فرد که یکی از عناصر اصلی آن تنش دراماتیکی است که ناشی از نبرد بین نیروهای خیر و شر نیست بلکه ناشی از مشکلات پیش روی روزنامه نگارهایی است که تلاش می کنند تا سر از حقیقت دربیاورند در حالی که با کاهش بودجه و مشکلاتی از این قبیل محاصره شده اند. این فیلم در سال 2016 اسکار بهترین فیلم سال را به دست آورد.


3. جوخه انتحار -2016- Suicide Squad

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: “دیوی آیر” (David Ayer)

بازیگران: “مارگو رابی”، “ویل اسمیت”، “جرد لتو”، “یوئل کینامن”، “دیوید هاربر”

تریلر فیلم

داستانی اکشن با عناصر فانتزی که درباره ی گروهی ضد قهرمان و جنایتکار است که به دنبال انجام ماموریت خطرناکی هستند. مارگو رابی و ویل اسمیت بازی متفاوت و جذابی را در این فیلم ارائه می دهند. گفتنی است که فیلم “جوخه انتحار” در سال 2017 اسکار بهترین چهره پردازی (گریم) را به دست آورد. اگر از طرفداران فیلم های ابرقهرمانی و اکشن هستید این فیلم گزینه ی مناسبی برای تماشا در آخر هفته خواهد بود.


4. سرزمین زامبی ها -2009- Zombieland

ژانر: ترسناک، کمدی

کارگردان: “روبن فلیشر” (Ruben Fleischer)

بازیگران: “اما استون”، “وودی هارلسون”، “جسی آیزنبرگ”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دانشجوی پسری است که بعد از اینکه متوجه می شود همه ی افراد شهر در حال تبدیل شدن به زامبی هستند، تلاش می کند که از آنجا فرار کند و در راه با افراد جدید دیگری که آنها هم همین قصد را دارند برمی خورد و این گروه در حال فرار، با درگیری ها و ماجراجویی های کمدی و در عین حال ترسناک مواجه می شوند.


5. فردا در هنگ کنگ – Already Tomorrow in Hong Kong

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “امیلی تینگ” (Emily Ting)

بازیگران: “جمی چانگ”، “برایان گرینبرگ”

تریلر فیلم

اگر به فیلم هایی که در آن شخصیت ها به گفتگو های طولانی و در عین حال ساده می پردازند علاقه دارید این فیلم را تماشا کنید. داستان این فیلم درباره ی دختر و پسر جوانی است که به طور اتفاقی در خیابانی در شهر هنگ کنگ با هم برخورد می کنند و رابطه ی دوستی جالبی بین آنها شکل می گیرد. نورپردازی زیبا، موسیقی های دلنشین و دیالوگ های تاثیر گذار، همگی از نقاط قوت این فیلم هستند.


6. قتل در ساعات خوش -2018- The Happytime Murders

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: “برایان هنسون” (Brian Henson)

بازیگران: “ملیسا مک کارتی”، “مایا رودولف”، “الیزابت بنکس”

تریلر فیلم

این فیلم دربارهٔ کشف رمز و راز قتل در جهانی است که در آن انسان‌ها و عروسک‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند، اما عروسک‌ها به عنوان شهروندان درجه دوم در نظر گرفته می‌شوند. زمانی که عروسک‌های تلویزیونی دههٔ ۸۰ یکی پس از دیگری به قتل می‌رسند یک کارآگاه بازنشسته مأمور بررسی این پرونده به صورت ویژه می‌شود.


7. از جهنم -2001- From Hell

ژانر: رازآلود

کارگردان: “آلبرت هیوز” (Albert Hughes)

بازیگران: “جانی دپ”، “هدر گراهام”، “جیمز گرین”

تریلر فیلم

داستان این فیلم در قرن 19 میلادی جریان دارد و درباره ی قاتلی است که به طرز مشکوک و عجیبی زنان فاحشه را به قتل می رساند. جانی دپ در این فیلم نقش کاراگاهی را دارد که به بررسی این پرونده می پردازد. عناصر معمایی و هیجان انگیزی که در این فیلم به کار رفته اند، آن را به اثری بی نظیر و دیدنی تبدیل کرده که ارزش تماشا کردن دارد.


8. ندیمه -2016- The Handmaiden

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “پارک چان-ووک” (Park Chan-wook)

بازیگران: “ها جونگ-وو”، “مین-هی کیم”

تریلر فیلم

پارک چان ووک، کارگردان فیلم “الدبوی” (Oldboy)، بار دیگر یک تریلر کره ای ساخته است که در آن یک مرد حیله گر و یک جیب بر، سعی می کنند یک وارث را به دام بیندازند. در این فیلم شاهد روایتی پیچیده و یک داستان عاشقانه هستیم. فضاسازی مناسب و بازی زیبای بازیگران، “ندیمه” را به فیلمی بی نظیر و البته غم انگیز تبدیل کرده است.


9. رئیس -2013- Boss

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: “آنتونی دسوزا” (Anthony D’Souza)

بازیگران: “آکشی کومار”، “جانی لور”، “ادیتی رائو”

تریلر فیلم

اگر به دنبال فیلمی با صحنه های اکشن زیاد هستید حتما این فیلم را تماشا کنید. فیلم “رئیس” در حین روایت داستانی درام، از طنز لذت بخشی برخوردار است. داستان این فیلم درباره ی پسری به نام “سوریا” است که به جرم قتل به زندان افتاده و از سوی پدرش طرد شده است. “سوریا” که قدرت بدنی زیادی دارد، به عنوان سردسته ی خلافکاران شناخته می شود و تلاش می کند که توجه پدرش را به خود جلب کند.


10. ترانه ی دریا -2014- Song of the Sea

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: “تام مور” (Tomm Moore)

صداپیشگان: “برندن گلیسون”، “فیونولا فلانگان”

تریلر فیلم

انیمیشنی دوست داشتنی و لذت بخش که سرشار از لحظه های ناب و زیبا است. طراحی این انیمیشن بسیار زیبا است و موسیقی متن آن شنیدنی و تاثیر گذار است. “ترانه ی دریا” بیانگر احساسات پاک و لطیف کودکانه است. اگر به داستان های فانتزی و موزیکال علاقه دارید این انیمیشن را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم