شما به اعتمادبه‌نفس بیشتری نیاز دارید نه به تعداد لایک های بیشتر

آیا تابه‌حال به این مسئله توجه کرده‌اید که گذاشتن مطلب در صفحات اجتماعی اعتیادآور است؟ همانند هر چیز اعتیادآور دیگر این موضوع نیز در آغاز سرگرم‌کننده است. شما چند تصویر به اشتراک گذاشته و لایک هایی را دریافت می‌کنید. اما رفته‌رفته احساس می‌کنید که به این کار و دریافت واکنش مثبت دیگران اعتیاد پیدا کرده‌اید. در حقیقت اگر واکنشی دریافت نکنید احساس می‌کنید چیزی را از دست داده‌اید.

چیزی که ازدست‌رفته است تأیید دیگران نیست بلکه اعتمادبه‌نفس شماست.

اعتیاد پیدا کردن به لایک و تأیید دیگران یک اعتیاد است که مبارزه کردن با آن مشکل می‌باشد. درواقع گوشی موبایل شما همه حواس و توجه شما را به خود معطوف کرده است. اولین چیزی که باید بدانید این است که نیاز داشتن به لایک و توجه دیگران نشانه کمبود اعتمادبه‌نفس شماست. اگر اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید در آن صورت می‌توانید این مشکلات عاطفی و روحی را از بین ببرید.

صادقانه بگوییم که افزایش اعتمادبه‌نفس کار راحتی نیست و به تلاش و پشتکار بسیاری نیاز دارد. شما باید هرروز تمرین کرده و از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید. در اینجا برخی از این تکنیک‌ها را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

اعتمادبه‌نفس بر احساس و تفکر شما نسبت به خودتان تأثیر می‌گذارد

چرا باید به اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس خود بها دهید؟ یا به معنای دیگر: آیا به خودتان اهمیت می‌دهید؟

اگر اعتمادبه‌نفس نداشته باشید در آن صورت احساس کم‌ارزش بودن خواهید داشت. اما اگر اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشید در آن صورت خود را باارزش می‌پندارید. به معنای دیگر، شما باید به اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس خود بها دهید. زیرا باعث شادی، نشاط و موفقیت شما خواهد شد. با اعتمادبه‌نفس بیشتر زندگی راحت‌تری داشته و فرد قوی‌تری خواهید بود.

تفاوت یک بازیگر ضعیف و بازیگر قوی مانند تام کروز همین است. بازیگر اول اعتمادبه‌نفس کمی دارد درحالی‌که تام کروز یک بازیگر با اعتمادبه‌نفس است. البته که او بااستعداد است اما اعتمادبه‌نفس بالایی هم دارد.

جادوی اعتمادبه‌نفس در وجود شماست

همانطورکه گفتیم شادی و موفقیت شما به اعتمادبه‌نفستان بستگی دارد. بنابراین بیایید به 7 راه افزایش اعتمادبه‌نفس نگاهی بیندازیم.

هرگز، هرگز، انتظار کمال را نداشته باشید

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید هنگامی‌که به دنبال کمال هستید بیشتر از همیشه ناامید می‌شوید؟ اگرچه کمال‌گرایی خوب است، اما بهتر است در دام آن دچار نشوید. زیرا اجازه نمی‌دهد به موقعیت‌های جدید توجه کرده و موفق شوید. برای مثال به زمانی فکر کنید که در پی یافتن شغل بودید و چون به دنبال کمال‌گرایی نبودید با موقعیت‌های خوبی مواجه شدید.

در جامعه حضور داشته باشید

اگر آن‌قدر درگیر کمک به دیگران هستید که فرصت ندارید به اعتمادبه‌نفس و مسائل مربوط به آن فکر کنید در آن صورت اعتمادبه‌نفستان بالا است زیرا حضور در جامعه باعث می‌شود حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. بنابراین سعی کنید برای مشارکت بیشتر در اجتماع راه‌های جدیدی پیدا کنید.

هرروز سالم زندگی کنید

همه ما در زندگی از افرادی که به ‌سلامت و ظاهر خود بی‌توجه هستند، خوشمان نمی‌آید. اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید باید به سلامت خود توجه کنید. با رعایت رژیم غذایی و ورزش نه‌تنها ظاهر خوب بلکه حس خوبی خواهید داشت. با این روش می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را دوچندان کنید. در آن صورت انرژی بیشتر، اعتمادبه‌نفس بیشتر و موفقیت بیشتری خواهید داشت.

برای این کار باید تغییرات کوچک اعمال کنید. برای مثال، لازم نیست به‌طور ناگهانی از یک فرد گوشت‌خوار به یک گیاه‌خوار تبدیل شوید. بلکه می‌توانید رفته‌رفته مصرف گوشت را کاهش دهید.

عواملی که اعتمادبه‌نفستان را کاهش می‌دهد مشخص کنید

عواملی مانند جدایی از فردی که دوستش دارید یا نداشتن شغل بر اعتمادبه‌نفستان شدیداً تأثیر می‌گذارد. بنابراین در این شرایط باید به اعتمادبه‌نفس خود بیشتر توجه کنید. به‌جای گفتن عباراتی مانند “من همیشه گند می‌زنم” به خودتان بگویید که پس از هر سختی، راحتی و آسایش از راه می‌رسد.

بر کارهایی که در انجام آن‌ها موفق هستید تمرکز کنید

اگر دائماً به دیگران توجه کنید تصور می‌کنید آن‌ها از شما موفق‌تر هستند. در صورت این مقایسه، همیشه احساس حقارت و ضعف خواهید داشت. اما نباید این‌گونه فکر کنید.

تک‌تک ما خاص هستیم. به این معنا که استعدادهای خاصی داریم. شاید رئیس شما در تصمیم‌گیری عالی باشد اما شما هم در ارائه خدمات مشتری عالی هستید. بنابراین باید ببینید در چه‌کاری خوب عمل می‌کنید و بر انجام همان عمل تمرکز کنید.

اهداف چالش‌برانگیز انتخاب کنید

چند بار پیش‌آمده که به شما بگویند برای خود هدفی انتخاب کنید و شما این جمله را نادیده گرفته‌اید؟ بدون شک، هزاران بار! همه ما این‌گونه هستیم و این مورد را نادیده می‌گیریم. اما باید بدانید که این مورد به شما کمک بسیاری می‌کند. در شروع بهتر است اهداف قابل‌دسترسی انتخاب کنید مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پس‌انداز پول و یا صرف زمان بیشتر در کنار عزیزانتان.

کاری که از آن لذت می‌برید را انجام دهید!

نداشتن اعتمادبه‌نفس با تنبلی، ناراحتی و افسردگی همراه است. به‌جای اینکه این‌گونه روزهای خود را هدر دهید بهتر است از آن لذت ببرید. برای لذت بردن از اوقات خود راه‌های مختلفی وجود دارد: وقت‌گذرانی با دوستان، تماشای یک فیلم کمدی و راحتی و تفریح حتی در شرایط دشوار. زمانی که یاد بگیرید از وجود خود لذت ببرید و بخندید اعتمادبه‌نفستان افزایش می‌یابد. در آن صورت بر اطرافیان خود تأثیر مثبتی خواهید داشت.

دیگر به خودتان بستگی دارد. به‌جای اینکه به مسائل بی‌ارزش فکر کنید، بر چیزهایی که برایتان مهم است تمرکز کنید. زمانی که اعتمادبه‌نفستان افزایش یابد، انرژی بیشتری یافته و زندگی هدفمندی خواهید داشت.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم