تأثیر مثبت رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه خانم‌ها

بسیاری از افراد تصور می‌کنند برقراری رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه کاری چندش‌آور است اما این درست نیست. زیرا اگرچه ممکن است چندان تمیز به نظر نرسد اما یک فعالیت طبیعی است. عادت ماهیانه جزئی از بدن زنانه است و رابطه جنسی و زناشویی هم از ابتدای حیات انسان رایج بوده است.

در حقیقت برقراری رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد. در این مقاله درباره برقراری رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه اطلاعاتی کسب خواهیم کرد:

چرخه عادت ماهیانه چگونه است؟

عادت ماهیانه منظم بخشی از چرخه قاعدگی محسوب می‌شود. چرخه قاعدگی نشانه سلامت بدن بوده و توسط کاهش و افزایش هورمون‌ها کنترل می‌شود. چرخه قاعدگی به‌طور متوسط 28 روزه است اما ممکن است از 21 تا 45 روز متفاوت باشد.

آیا رابطه جنسی محافظت نشده در دوران عادت ماهیانه باعث بارداری می‌شود؟

بسیاری از افراد معتقدند که فرد در دوران عادت ماهیانه باردار نمی‌شود اما این درست نیست. اسپرم‌ها می‌توانند در داخل بدن حدود پنج روز زنده بمانند بنابراین اگر در دوران عادت ماهیانه رابطه جنسی داشته باشید، پس از اتمام آن هنوز در بدن شما اسپرم وجود دارد. بنابراین باید رابطه محافظت‌شده داشته باشید. ازآنجایی‌که در این شرایط امکان ابتلا به بیماری‌های جنسی افزایش می‌یابد از کاندوم استفاده کنید.

آیا رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه باعث بروز بیماری می‌شود؟

در این دوران امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها افزایش می‌یابد. بر اساس یافته‌های کنگره بیماری‌های زنان و زایمان آمریکا، در این دوران میزان PH واژن افزایش‌یافته و امکان رشد قارچ و عفونت افزایش می‌یابد.

آیا رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه خوب است؟

باید بگوییم که رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه نه‌تنها بد نبوده بلکه خوب هم است. حتی برای برخی از خانم‌ها رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه لذت‌بخش‌تر نیز است. اما لذت جنسی تنها دلیل موجود نیست؛ تحقیقی که در سال 2013 انجام شد نشان داد که فعالیت جنسی در دوران عادت ماهیانه سردردهای خوشه‌ای و میگرنی را کاهش می‌دهد.

این موضوع کاملاً درست است زیرا در حین رابطه جنسی بدن اندورفین به مغز ترشح کرده و درنتیجه آن گیرنده‌های مغز درد کمتری احساس می‌کنند. به این معنا که برای بسیاری از زنان برقراری رابطه جنسی به‌عنوان مسکن تسکین درد عمل می‌کند. البته این موضوع درباره همه زنان صادق نیست زیرا در برخی از زنان برقراری رابطه جنسی در این دوران از همیشه دردناک‌تر می‌شود.

آیا در دوران عادت ماهیانه میزان سطح هورمون‌ها تغییر می‌کند؟

عادت ماهیانه به‌وسیله کاهش و افزایش هورمون‌ها کنترل می‌شود، بنابراین در این دوران میزان هورمون‌های بدنتان تغییر می‌کند. بنابراین ممکن است در روزهای ابتدایی تحریک‌پذیرتر بوده و احساساتی‌تر باشید.

رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه برای زنان فواید بسیاری دارد

باوجوداینکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برقراری رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه کاری ناخوشایند است اما برای زنان فواید بسیاری دارد. زیرا کمردرد و سردرد که درنتیجه عادت ماهیانه به وجود می‌آید را کاهش می‌دهد و علاوه بر این احساس خوبی نیز ایجاد می‌کند. اما باید رابطه جنسی محافظت‌شده داشته باشید تا به بیماری مقاربتی مبتلا نشوید.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. دانشجو

    شهریور 3, 1398

    سلام
    وقتی اطلاع جامعی ندارید انقدر با صراحت راجع به اون مطلبی رو منتشر نکنید
    در این ایام اگه نطفه ای شکل بگیره احتمال وجود مشکلات ژنتیکی در ان نطفه هست
    این ارتباط باعث آسیب رسوندن به بافت های داخلیه زن میشه که به علت قاعدگی قادر به ترمیم اون نیست
    از طرفی به علت بالا بودن سطح آلودگی هم برای زن و هم مرد میتونه باعث عفونت بشه
    بهترین راهکار برای افراد گرم مزاج اینه که ارتباط غیر دخولی و مثل دوران عد رو داشته باشن!

    پاسخ

  2. یاس

    بهمن 23, 1397

    ..دین به معنی انجام عبادت نیست دین یعنی سبک زندگی.اسلام برای همه ی ابعاد زندگی برنامه داده.وقتی خداوند میگه حرام است یعنی حتما یه ضرری داخل این کار نهفته…..غیر از خدا چه کسی میتونه ادعا کنه که عالم تره؟

    پاسخ