معرفی 16 سریال تلویزیونی زیبا و دیدنی دهه 90 میلادی که نباید از دست بدهید

سال های طلایی 1990 میلادی که در آن از شبکه های اجتماعی، موبایل و سایت های انلاین خبری بود، دنیای لذتبخشی بود. به همین دلیل از زنده کردن آن دوران لذت می بریم. در آن زمان گرچه زندگی لوکس نبود، اما در دنیای سرگرمی بهترین سریال های تلویزیونی پخش می شود. تکنولوژی دوباره آن خاطرات را زنده می کند. در اینجا می خواهیم لیستی از سریال های محبوب دهه 90 را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


16. افسون شده – Charmed – 1998

جادوگری و درام های نوجوانانه هرگز خسته کننده نمی شود. این سریال در هشت فصل کامل پخش شد و بسیار زیبا بود. داستان درباره سه خواهر است که متوجه می شوند از نسل جادوگران بوده و قدرت های ماورایی دارند. اکنون باید با کمک مهارت های جادوی سیاه انسانیت را از شر نیروهای اهریمنی نجات دهند. ارتباط میان خواهران و اجرای بازیگران اصلی باعث جذابین این سریال می شود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


15. برنامه دهه 70 – That ’70s Show – 1998

شاید این عنوان گیج کننده به نظر برسد و حق با شماست. یک سریال محصول دهه 90 که دهه 70 را نشان می دهد. به همین دلیل در این لیست قرار گرفت. داستان درباره گروهی از نوجوانان است که در فرهنگ دهه 70 غرق شده و موسیقی راک اند رول را نشان می دهند. این سریال ماجراهای جوانی و آرزوی آنها برای داشتن زندگی معنادار را نشان می دهد. علاوه بر این اگر می خواهید شاهد آغاز رابطه آشتون کوچر و میلا کونیس باشید این سریال را تماشا کنید.


14. آدمکشان میدسامر – Midsomer Murders – 1997

یک سریال کارآگاهی بریتانیایی با اقتباس از کتاب های کارولین گراهام که چندگانه بازرس بارنابی هم نام دارد. یکی از محبوب ترین و طولانی ترین سریال هایی که با شهرت جهانی روبرو شد. داستان و طنز تلخ آن، عناصر رازآلود، و کنایی که در روستای کوچک حومه های انگلستان رخ می دهد، کارآگاه جان نتلز و جان هاپکینز به این مناطق می روند تا درباره پرونده های قتل و اتفاقات رازآلود تحقیق کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


13. دوستان – Friends – 1994

یکی از دلایل علاقه ما به دهه 90 سریال “دوستان” است. آیا هیچ سریال دیگری به این زیبایی وجود دارد؟ نه. به همین دلیل لیست ما بدون این سریال کامل نمی شود. یک سریال حماسی طنز، اعتیادآور و دیدنی درباره شش دوست که در منهتن زندگی می کنند. داستان درباره زندگی شاد و بی دردسر آنهاست.


12. شایعه پراکنی – Chewin’ the Fat – 1999

یک کمدی اسکاتلندی با بازی فورد کیرنان، گرگ همپفیل و کارن دنبار در نقش های اصلی. از آنجاییکه در کنار شخصیت های اصلی شخصیت های مکمل زیادی هم وجود دارد، بنابراین مجرمین، شایعه پراکن ها و ماجراهای جذاب سریال های مختلف را یک جا گرد هم می آورد. داستان درباره طنز موجود زندگی اسکاتلندی است. این سریال پس از اکران بسیار محبوب بود و به ساخت سری دیگر آن منجر شد که با نام Still Game پخش شد و درباره دو دوست قدیمی به نام های جک و ویکتور است. این سریال در گلاسکو و دانبارتونشایر غربی ضبط شده و مسائل جالب را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


11. مهمانی این پنج نفر – Party of Five – 1994

داستان این سریال در سان فرانسیسکو رخ می دهد و درباره پنج یتیم خانواده سلینگر است که والدین آنها در تصادف اتومبیل کشته شده اند. اعضای این خانواده عبارتند از: چارلی زن باره و بی مسئولیت 24 ساله، بیلی 16 ساله، جولیایی 15 ساله، کلودیای 11 ساله و اوون کودک. درحالی که چرالی بزرگ ترین بوده و هنوز با مسئولیت های جدید دست و پنجه نرم می کند، بیلی، نوجوان طغیانگر ناگهان بامسئولیت شده و بعدها رفتارهای بدی را نشان می دهد. جولیا یک دختر حساس است و کلودیا احساس ناامنی می کند. آنها که با مشکلات از دست دادن والدین دست و پنجه نرم می کنند به راه اندازی رستوران آنها و سپس مشکلات شان مربوط است. مشکلاتی مانند مبارزه چارلی با سرطان، مبارزه بیلی با اعتیاد به الکل و درگیری جولیا با خشونت خانگی. قسمت های دیگر داستان ها و اعضای جدید را معرفی می کند.


10. توئین پیکس – Twin Peaks – 1990

در این سریال جنایی سورئال دیل کاپر، مامور ویژه، در نقش قهرمان حضور پیدا می کند. پس از قتل وحشیانه یک دانش آموز دبیرستانی، دیل به این شهر تخیلی بازمی گردد تا درباره این موضوع تحقیق کند. همانطور که می توانید حدس بزنید در این اثر کلاسیک هیچ چیز آنگونه که به نظر می رسد پیش نمی رود. روایت، عناصر مرموز و شخصیت ها طرفداران درام های ماورایی کارآگاهی را دیدنی می کند. و البته میزان طنز سیاه و فیلم برداری فانتزی از دلایل جذابیت این سریال هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)


9. رنجرهای مورفینی پرقدرت – Mighty Morphin Power Rangers – 1993

یک سریال کودکانه لایو-اکشن ابرقهرمانی که از چندگانه رنجرهای پرقدرت الهام گرفته است. این سریال در فرهنگ پاپ دهه 90 نقش مهمی داشته و از چهره های اکشن الهام می گیرد. این سریال دوره کلاسیک دهه 90 را نشان داده و بسیار پربیننده بود. داستان درباره پنج نوجوان انتخاب شده توسط زردن است که باید در مقابل هیولای ریتا ریپالسا، هیولاهایش و مینیون های او از زمین محافظت کند.


8. فریژر –  Frasier – 1993

آیا سالاد مخلوط و نیمرو چیزی را به یادتان می آورد؟ اگر پاسخ مثبت است پس حتما از کودکان دهه 90 میلادی هستید. یک کمدی زیبای 11 فصلی از کانال NBC که یکی از برترین کمدی های تاریه بود و نویسندگی، بازیگران به یادماندنی و داستان آن را دیدنی کردند. این فیلم برنده 37 جایزه امی شد و رکورد زد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


7. پرونده های قضایی – Forensic Files – 1996

در دهه 90 به جز شاهکارهای تخیلی درام های غیرتخیلی نیز پخش شد که یکی از بهترین های آن “پرونده های قضایی” است. یک سریال مستندگونه که استفاده از علم قضایی در حل پرونده های جنایی ترسناک، حوادث به ظاهر واقعی و بیماری ها را نشان می دهد. هر قسمت با کمک متخصصین فنی به نقش این افراد حرفه ای در حل پرونده مجرمین و استفاده از اطلاعات برای دستگیری افراد می پردازد. صحنه های جنایی واقعی، قسمت های مختلف تحقیقات و نتیجه نهایی بخشی از این سریال هستند.


6. مورمور – Goosebumps – 1995

حالا باید به دنیای وحشت بازگردیم. دهه 90 حتی در این ژانر هم ناامیدتان نمی کند. یک سریال اکشن اقتباسی از کتاب محبوب آر.ال. استاین درباره کودکان و نوجوانانی که خود را در واقعیت جایگزین می بینند، جایی که شرایط مختلف مانند پارک های تفریحی، ماسک های هالووین و شرایط ترسناک دیگر رخ می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه مردگان متحرک (The Walking Dead)


5. پوکمون – Pokemon – 1997

پوکمون یا همان Pocket Monsters یک سریال انیمه تلویزیونی ژاپنی است که براساس بازی های ویدیویی کمپانی پوکمون ساخته شد. این سریال پس از اکران آنقدر محبوب شد که یک پدیده بود و فرهنگ انیمه را معرفی و در سراسر دنیای رسانه غرب مشهور کرد. در حقیقت دو انیمه پرفروش ایالات متحده همان فیلم های پوکمون هستند.

داستان درباره اش ده ساله است که می خواهد بهترین کاراموز پوکمون در جهان باشد و برای دستیابی به آن از دوستان و پوکمون خودش، پیکاچو کمک می گیرد. اش و تیمش در سفر هود در جستجوی پوکمون های تازه است و در همین حین با دشمنان، سازمان های شرور، نیروهای اهریمنی و مخصوصا تیم راکت مبارزه می کند.


4. خانواده رویل – The Royle Family – 19988

داستان خانواده متوسط و کارگر رویل در منچستر که شخصیت های اصلی آن عبارتند از: جیم وطن پرست که اغلب در مقابل تلویزیون نشسته و کاری نمی کند، باربارا، همسر شاغلش که خانواده را سرپرستی می کند، دخترشان دنی و همسرش دیوید، کوچک ترین پسرشان انتونی و نورما، مادربزرگ عجیب. این سریال با نمایش شخصیت های کلیشه بسیار دیدنی است. اغلب اتفاق ها در نشیمن خانه، روی مبل و مقابل تلویزیون رخ می دهد و مکالمات روزمره شان شرایط خنده دار ایجاد می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 14 سریال جذاب و دیدنی شبیه پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)


3. فیوچراما – Futurama – 1999

یک سریال انیمیشنی درباره فرای، یک تحویل دهنده پیتزا، که تصادفا منجمد شده و در قرن 31، 1000 سال دیگر، بیدار می شود. با رسیدن به آنجا در کنار یک دانشمند پیر و گیچ که تنها نواده اوست، زندگی می کند. کاپیتان لیلا، هرمس حسابدار، امی انترن، بندر ربات و دکتر زویدبرگ، که شبیه خرچنگ است، از همراهان او هستند.


2. به عجیبی مردم – Queer as Folk – 1999

آیا تصور می کنید مضامین همجنسگرایی در سریال های جدید پخش می شود؟ پس حتما این سریال را ندیده اید. یک سریال بریتانیایی درباره زندگی سه مرد همجنسگرا (استوارت، ونس و ناتان) که در روستای همجنسگرایان منچستر در نزدیکی استریت کانال زندگی می کنند. این سریال در آن دوران بسیار جسورانه بود و اکنون خالقین آن را تحسین می کنیم.

همچنین بخوانید: 7 انیمه‌ی سریالی برتر سال 2018 به انتخاب پروشات


1. بال غربی – The West Wing – 1999

پیش از اینکه سریال “خانه پوشالی” (House of Cards) محبوب شود، “بال غربی” موردتوجه بود. داستان این سریال سیاسی در بال غربی کاخ سفید رخ می دهد. ستارگان سریال آن را به محوب ترین و تاثیرگذارترین سریال تاریخ تبدیل کرده است که 26 بار جایزه امی را به دست اورد و به موفقیت ها و جوایز مختلف دست یافت. این فیلم با نمایش زندگی روزمره رئیس جمهور بسیار دیدنی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. علی

    تیر 1, 1399

    کتاب های استاین عالین کل بچگیم با این کتاب ها گذاشت ولی گمون نکنم این سریال دهه ۹۰ خوب نباشه

    پاسخ

  2. موشا

    تیر 1, 1399

    واقعا یه فیلم در مورد همجنسگرایی رو تحسین میکنید 😏😏😏😏🙄

    پاسخ

  3. زهرا اکیما

    تیر 12, 1398

    فقط Friends 😍❤

    پاسخ