آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 27)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. چشمان کاملا بسته -1999- Eyes Wide Shut

ژانر: درام، رازآلود، هیجان انگیز

کارگردان: “استنلی کوبریک” (Stanley Kubrick)

بازیگران: “نیکول کیدمن”، “تام کروز”، “سیدنی پولاک”، “ماری ریچاردسون”

تریلر فیلم

اگر از طرفداران ژانر رازآلود هستید و از تماشای فیلمی با داستانی بسیار پیچیده و در عین حال زیبا لذت می برید، حتما این فیلم را تماشا کنید. “چشمان کاملا بسته” حاوی یک روایت رویاگونه با جزئیات دیدنی است و اجرای زیبای نیکول کیدمن و تام کروز همراه با موسیقی ای که بیننده را در خود غرق می کند، آن را به اثری بی نظیر تبدیل کرده است.


2. قوی سیاه -2010- Black Swan

ژانر: درام

کارگردان: “دارن آرنوفسکی” (Darren Aronofsky)

بازیگران: “ناتالی پورتمن”، “ونسان کسل”، “وینونا رایدر”

تریلر فیلم

یکی از بهترین فیلم های آرنوفسکی که با تماشای آن احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد. داستان فیلم درباره ی دختری به نام نینا است که رقصنده ی باله است و برای اجرای دو نقش قوی سفید و سیاه در یک نمایش انتخاب می شود. به تصویر کشیدن توهمات نینا یکی از جاذبه های اصلی این فیلم است.نورپردازی و فضاسازی مناسب و تاثیرگذار نیز از دیگر ویژگی های مثبت این فیلم هستند. گفتنی است که ناتالی پورتمن برای بازی در نقش نینا، برنده ی جایزه ی اسکار شد.


3. شزم -2019- Shazam

ژانر: اکشن، کمدی، علمی-تخیلی

کارگردان: “دیوید اف. سندبرگ” (david f. sandberg)

بازیگران: “زکری لی وای”، “اشر آنجل”، “مارک استرانگ”

تریلر فیلم

داستان فیلم “شزم” درباره ی پسر دردسر ساز چهارده ساله ای به نام “بیلی” است که به طور اتفاقی با یک جادوگر باستانی ملاقات می کند و او با استفاده از سحر و جادو، قابلیت تبدیل شدن به یک ابر قهرمان بزرگسال و خوش قیافه را به “بیلی” می دهد و این اتفاق زندگی و سرنوشت “بیلی” را به کلی تغییر می دهد.


4. سرزمین ناآرام -2010- Stake Land

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: “جیم میکل” (Jim Mickle)

بازیگران: “نیک دامیسی”، “جیم میکل”، “دنیل هریس”

تریلر فیلم

یک طاعون ترسناک آمریکا را به سرزمین خون آشام ها تبدیل نموده و یک یتیم در میان این آشوب برای زنده ماندن تقلا می کند و به دنبال یک پناهگاه است. این فیلم صحنه های مهیج و جذابی دارد و نقطه قوت این فیلم این است که همانند اغلب تریلرهای علمی تخیلی پادآرمان شهری جذابیت خود را از دست نداده و خسته کننده نمی شود. بنابراین یک تریلر جذاب و مهیج است.


5. یک پوینده ی تاریک -2006- A Scanner Darkly

ژانر:درام، جنایی

کارگردان: “ریچارد لینکلیتر” (Richard Linklater)

بازیگران: “کیانو ریوز”، “رابرت داونی جونیور”، “وودی هارلسون”، “وینونا رایدر”

تریلر فیلم

داستان فیلم درباره مامور مخفی پلیسی (بابازی کیانو ریوز) است که قصد نفوذ در باند تروریستی را دارد ولی در حین ماموریت خود، به ماده مخدر جدیدی (به نام دی) اعتیاد پیدا می کند و توان تشخیص و تمایز بین واقعیت و خیال را از دست می دهد. روایت داستان این فیلم پیچیده است و ذهن مخاطب را به چالش می کشد. پایان بندی فیلم بسیار جذاب و البته غم انگیز است و باعث درگیر شدن احساسات شما خواهد شد. بازی دیدنی رابرت داونی جونیور در نقش شخص معتاد به مواد مخدر نیز از دیگر جذابیت های این فیلم است.


6. با عشق، سایمون -2018- Love, Simon

ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

کارگردان: “گرگ برلانتی” (Greg Berlanti)

بازیگران: “نیک رابینسون”، “کاترین لانگفورد”، “الکساندرا شیپ”

تریلر فیلم

سایمون یک نوجوان معمولی است که خانواده دوست داشتنی و دوستان مهربان دارد، به مدرسه می رود و از خوشگذرانی خوشش می آید. یک روز که تمایلات جنسی خود را بروز می دهد، با فرد دیگری آشنا خواهد شد که تمایلات مشابه دارد. این دو باهم صحبت کرده و به هم علاقه مند می شوند. اطرافیان او در مقابل این رابطه عجیب چه واکنشی نشان می دهند. این فیلم یک فیلم زیباست. کاترین لانگفورد با وجود دلشکستگی ها به رابطه اش ادامه داده و به دنبال یافتن نیمه گمشده اش هست. به جای آن در شادی سایمون عشق واقعی را یافته و دیگر تنها نیست. اگر می خواهید معنی واقعی عشق و دوستی را بدانید، این فیلم را تماشا کنید. یک کمدی انقلابی مخصوص نوجوانان که از تماشای آن لذت خواهید برد.


7. فلیکس و میرا -2014- Felix and Meira

ژانر: رمانتیک

کارگردان: “مکسیم ژیهو” (Maxime Giroux)

بازیگران: “هدس یارون”، “مارتین دوبریول”

تریلر فیلم

یک ملودرام رمانتیک و لذت بخش که با زیبایی و لطافت خاصی داستانی از یک عشق غیر معمولی را روایت می کند. فضای ساکت و آرام، موسیقی دلنشین، و بازی دیدنی بازیگران از نقاط مثبت و جذاب این فیلم هستند.


8. عملیات دریای سرخ -2018- Operation Red Sea

ژانر: درام، اکشن، هیجان انگیز

کارگردان: “دانته لام” (Dante Lam)

بازیگران: “ژانگ یی”، “هوانگ جینگو”، “های چینگ”

تریلر فیلم

یکی از فیلم هایی که پس از تماشای آن تمام جزئیات رئال را به خاطر می سپارید. اگر فیلم های اکشن و خون آلود علاقه دارید، پس از این فیلم پر از صحنه های نبرد، تانک، موشک، تیراندازی و هلیکوپتر، خوشتان می آید. یک فیلم جالب و پرسروصدا که موسیقی متن، فیلمبرداری، جلوه های ویژه و رزمی، بی نظیر هستند. البته که فیلم های اینچنینی در تمام کشورها تولید می شود اما می توانید از این فیلم هم لذت ببرید.


9. بگذار قلب بتپد -2015- Dil Dhadakne Do

ژانر: درام، خانوادگی

کارگردان: “زویا اختر” (Zoya Akhtar)

بازیگران: “پریانکا چوپرا”، “رانویر سینگ”، “آنیل کاپور”

تریلر فیلم

پول، ثروت و زندگی لوکس همراه با تفریحات هیجان انگیز، از چیز هایی اند که همه ی ما از داشتن آنها لذت می بریم و برای به دست آوردنشان تلاش می کنیم. اما عشق و شادی واقعی با هیچکدام از اینها به دست نخواهد آمد. داستان این فیلم درباره ی خانواده ای ثروتمند و سطح بالا است که با وجود مرفه بودن، از عدم وجود عشق واقی در زندگی شان رنج می برند و به دنبال یافتن معنای زندگی خاص خودشان هستند. طنز مناسب، فیلمبرداری جذاب و استفاده از رنگ های زیبا در صحنه های این فیلم از عناصر دیدنی آن هستند.


10. پونیو روی صخره کنار دریا -2008- Ponyo on the Cliff

ژانر: ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki)

صداپیشگان: “یوریئا نانا”، “هیروکی دوی”، “یوکی آمامی”

تریلر فیلم

شاهکار دیگری از فیلم ساز محبوب ژاپنی، “هایائو میازاکی”، که مخاطب را با خود به دنیای جادویی و زیبایی می برد. داستان این فیلم درباره ی یک ماهی طلایی جادویی به نام پونیو است که با یک پسر ۵ ساله به نام سوسُکه دوست می‌شود و آرزو دارد تبدیل به یک دختر انسان شود. طراحی زیبا و دلنشین، رنگ های فوق العاده، شخصیت های دوست داشتنی و از همه مهم تر داستان به عیب نقص این انیمه را به یک تجربه ی عالی تبدیل کرده است.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم