رتبه بندی برترین قسمت های انیمه “حمله به تایتان” (Attack on Titan)

حمله به تایتان یکی از بهترین انیمه های ممکن است که پر از پیچیدگی و چالش می باشد. داستان درباره انسان هایی است که با سلاح های سرد علیه هیولاهای عجیب مبارزه می کنند تا زنده بمانند. این داستان از قسمت اول مشخص است اما در ادامه متوجه می شوید داستان به این سادگی هم نیست. داستان در زمانی بیش از هزار سال قبل رخ می دهد. انسان ها به دلیل موجودات هیولامانندی به نام تایتان ها در آستانه انقراض قرار دارند.

تایتان ها از انسان تغذیه کرده و همه چیز را در مسیر خود تخریب می کنند. اکنون انسان ها در شهرهای دیوار کشیده زندکی می کنند و تنها امیدشان تکنولوژی سیستم سه بعدی است که با کمک آن تا ارتفاع زیاد می پرند و می توانند به تایتان ها حمله کنند. ارن ییگر پس از دیدن خورده شدن مادرش توسط یک تایتان تصمیم می گیرد به ارتش ملحق شده و دنیا را از شر تایتان ها پاک کند. آیا او می تواند؟ در اینجا برترین قسمت های انیمه “حمله به تایتان” را به شما معرفی می کنیم. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. با پروشات همراه باشید.


12. فصل 3، قسمت 10، دوستان (Friends)

دهمین قسمت از فصل 3 که در آن کنی در حال مرگ بوده و تصمیم می گیرد چیزهای درباره گذشته را برای لوی فاش کند. در حقیقت کنی، کنی آکرمن است. او به یاد می آورد که چگونه او و اوری با وجود شرایط دشوار دوست هم باقی ماندند. او عموی لوی بوده و پس از مرگ مادر لوی سرپرستی او را برعهده می گیرد. کنی لوی را به یک قاتل تبدیل می کند. لوی می داند کنی درباره تایتان ها اطلاعات بیشتری دارد و اصرار دارد که این اطلاعات را برای او فاش  کند. کنی به لوی می گوید که سرم تایتان را به خودش تزریق نکرده و آن را از راد ریس دزدیده است. سپس سرم را به لوی داده و می میرد. هیستوریا، دختر نامشروع خانواده  ریس ملکه شده و لوی به او تبریک می گوید.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


11. فصل 3، قسمت 2، درد (Pain)

در فصل سه مشکلات میان انسان ها از مشکلات میان انسان ها و تایتان ها بیشتر است. به نظر می رسد رازهای میان دیوارها از رازهای بیرون از آن بیشتر هستند. کنی، قاتل سریالی، سعی می کند لوی را ترغیب نماید اما لوی فرار می کند. میکاسا در دفاع از ارن و هیستوریا سرسخت است. او اسکات‌های دیگر را نیز به دفاع از آن دو تشویق می کند. به این معنا که باید انسان ها را نیز به قتل برسانند، چیزی که قرار نبود انجام دهند. این حقیقت که آنها اکنون انسان ها را می کشند برای آرمین و اسکات‌های دیگری که با گروه کنی روبرو می شوند، قابل درک نبوده است. لوی برای راضی کردن آنها هرکاری می کند. آنها سپس دیمو ریوز را بازجویی کرده و لوی به آنها و مردم تاست قول محافظت می دهد.

در جای دیگر شاهد نزدیک شدن هانگ به اروین هستیم. او به آنها می گوید که باید ارن را نجات دهند تا خورده نشود. به خاطر پشتیبانی و اطلاعاتی از جانب ریوز، اسکات‌ها می توانند اعضای جوخه داخلی را دستگیر کنند. آنها سرانجام درباره موقعیت ارن و هیستوریا اطلاعاتی را کسب می کنند. سپس کنی به دلیل خیانت ریوز او را می کشد. اما نمی داند که فلگل، پسر ریوز، شاهد مرگ پدرش بوده است.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


10. فصل 2، قسمت 12، جیغ (Scream)

آخرین قسمت از فصل دوم که بسیار جالب بوده و قدرت خاص ارن را نشان می دهد. این موضوع برای اسکات ها خوشایند نیست زیرا تایتان های بیشتری به جایگاه شان نزدیک می شود. خوشبختانه تایتان زره دار مانع تایتان های دیگر می شود. سپس هانس برای نجات میکاسا و ارن از شر تایتان خنده رو خود را قربانی می کند. این صحنه بسیار عاطفی است زیرا حتی پس از تلاش کردن نمی تواند به یک تایتان تبدیل شود و هانس را نجات دهد. سپس می خواهد به هر قیمتی از میکاسا حمایت کند. هنگامی که در تماس با تایتان خنده رو قرار می گیرد، برخی از قدرت های درونی اش فعال شده و تایتان های دیگر به تایتان خنده رو حمله می کنند. به نظر می رسد ارن قدرتی دارد که تایتان های دیگر را کنترل می کند. به همین دلیل برتولت و راینر به او نیاز دارند. ارن می خواهد با وجود قدرت جدیدش از انسانیت دفاع کند. در صحنه پایانی تایتان دیو از بالای دیوار به دوردست خیره شده و یک مرد با گفتن کلمات “هنوز نه” ظاهر می شود.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


9. فصل 2، قسمت 11، اتهام (Charge)

دو قسمت پایانی فصل دوی این انیمه بسیار دیدنی هستند و همه چیز برای فصل سه آماده می شود. تایتان زرده پوش از اسکات هایی که برتولت، ارن و یمیر را دستگیر کرده اند فرار می کند. یمیر در قسمت قبل کریستا را بلعیده است. سپس او را احیا کرده و دلیل این کارش را توضیح می دهد. در همین حین میکاسا برای حمله به برتولت تلاش می کند اما تایتان زره پوش مانع او می شود. صدوچهارمین کارآموز از راه رسیده و سعی دارد برتولت را متقاعد کند اما برتولت در پایان دادن به ماموریت خود اصرار دارد. اسکات ها به تایتان ها حمله کرده و در همین حین میکاسا، آرمین و اروین در تلاشند تا به تایتان زره پوش حمله کرده و ارن را احیا کنند. تایتان زره پوش در شرایط بدی است زیرا تایتان های دیگر به او حمله کرده و او را به آزاد کردن ارن و برتولت مجبور می کنند. سپس اسکات ها در تلاشند تا مبارزه کنند اما تایتان زره پوش با انداختن تایتان های دیگر به آن سمت از خود دفاع می کند. درنتیجه ارن و میکاسا از اسب به پایین پرت می شوند. آنها به تایتان خنده رو نزدیک می شوند که مادرشان کلارا را کشت.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


8. فصل 2، قسمت 5، هیستوریا (Historia)

در این قسمت زندگی کریستا تغییر می کند زیرا به تدریج نام واقعی خود را می یابد. یمیر هم سرانجام به یک تایتان تبدیل می شود که همه متعجب شده و برای نجات او تلاش می کنند. یک فلش بک کریستا و یمیر را در روزهای آموزش نشان می دهد. یک روز آن دو درحالی که می خواهند کارآموزی به نام داز را نجات دهند در برف گیر می کنند. یمیر به کریستا می گوید که برای یک نفر آرزوی مرگ می کند و به همین دلیل داز را نجات داد. سپس از کریستا قول می گیرد که هرگز نام و پیشینه او را فاش نکند و اکنون دیگر باید برای خودش زندگی کند.

در همین حال تایتان ها برج را محاصره کرده و کارآموزها گیر افتاده اند. یمیر به یک تایتان باهوش، کوچک و ظریف تبدیل می شود. پس به سایر تایتان ها حمله می کند. اما از تعداد زیاد آنها می ترسد. هانگ و اسکات های دیگر برای نجات آنها از راه می رسند. سپس کریستا یمیر مجروح را حمل می کند. اسکات های دیگر به ماهیت او پی می برند. هنگامی که یمیر بیهوش می شود، کریستا نام واقعی خود، هیستوریا ریس را برای او فاش می کند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


7. فصل 2، قسمت 2، من خانه ام (I’m Home)

یکی از بهترین نکات مربوط به “حمله به تایتان” عمق داستان و لایه های مختلف داستانی است که رفته رفته افزایش می یابد. داستان ابتدا ساده آغاز می شود. انسان ها در مقابل تایتان هایی که آنها را می بلعند، برای بقای خود تلاش می کنند. سپس درباره تایتان ها چیزهای بیشتری فهمیده و رازهای بیشتری فاش می شود. آرمین و هانگ متوجه می شوند دیوارهای اطراف شهر قدرت تایتان ها را می گیرد. به زودی به سوی منطقه استوهس می روند که پس از شکاف دیوار رز تایتان ها در آنجا دیده شدند.

در همین حال ساشا براوس به سوی روستایی ها می آید تا به آنها و پدرش درباره شکاف هشدار دهد اما متوجه می شود یک تایتان در حال خوردن یک زن است و دخترش هم در آن حوالی است. دخترک را برداشته و فرار می کند اما تایتان به دنبال اوست. سپس می خواهد تایتان را مشغول کند و دختر را فراری دهد. ساشا تایتان را کور کرده و پدرش و روستایی های دیگر سر رسیده و به تایتان حمله می کنند. کانی و گروهش به راگاکو آمده و به نظر می رسد تایتان ها به روستا حمله کرده اند. سپس کانی خانه اش را یافته و در حال رسیدن به آن متوجه می شود یک تایتان از پهلو افتاده و در خانه گیر کرده است. تعجب می کند که این تایتان با پاهای ضعیفش چطور از دیوار رد شده است.

همچنین بخوانید: 7 انیمه‌ی سریالی برتر سال 2018 به انتخاب پروشات


6. فصل 2، قسمت 1، تایتان دیو (Beast Titan)

در قسمت اول فصل دوم ظهور یک تایتان به نام تایتان دیو را میبینیم که رمز و راز تایتان را بیشتر می کند. سپس متوجه می شویم یک تایتان در بین دیوارها محصور شده است. هانگ زو و تیمش به این موضوع پی برده است. نگهبان دیوارها، نیک، از راه رسیده و از آنها می خواهد با یک پارچه تایتان را بپوشانند تا از نور خورشید دور بماند. هانگ درباره این تایتان چیزهایی می شنود اما نیک دراین باره ساکت می ماند. حتی تهدید به مرگ هانگ نیز زبان او را باز نمی کند. بنابراین به این موضوع شک می کند که شاید تایتان های دیگری هم باشند.

اروین متوجه می شود شکاف دیوار رز تایتان ها را وارد شهر کرده است. سپس 12 ساعت در زمان به عقب بازمی گردیم، زمانی که مایک زاکاریوس به ورود تایتان ها پی برده و از تیمش می خواهد تا روستایی ها و پایتخت را خبر کنند. درنتیجه زمان می خرد اما هنگامی که می خواهد فرار کند یک تایتان میمون مانند به او نزدیک شده و او را مجروح می کند. این تایتان با او صحبت کرده و او را زخمی می کند تا  برای تایتان های دیگر باقی بماند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


5. فصل 1، قسمت 24، بخشش: حمله به استوهس، بخش 2 (Mercy: Assault on Stohess, Part 2)

قسمت یکی مانده به آخر فصل یک درباره تایتان ماده یعنی آنی اطلاعات شوکه کننده ای را در اختیارمان قرار می دهد. اروین و آرمین متوجه می شوند تایتان ماده آنی است و برای دستگیری او نقشه کشیده اند. ارن، میکاسا و آرمین توسط تایتان ماده تعقیب می شوند و باید با انفجار تونل فرار کنند. ارن می خواهد به یک تایتان تبدیل شود اما نمی تواند. میکاسا متوجه می شود احساسات او برای آنی مانع آن می شود. یک تونل دیگر منفجر شده و ارن از آنها جدا می شود. در این بین پلیس ارتش از وقایا گیج شده و با گرفتن اروین از او توضیح می خواهد. میکاسا و آرمین می خواهند با گیج کردن آنی او را از ارن دور کنند. آرمین به ارن می گوید نباید قربانی شود زیرا نمی تواند چیزی را تغییر دهد. بنابراین اگر می خواهد آینده را تغییر دهد باید با آنی مبارزه کند. این گفته های آرمین سرانجام ارن را به یک تایتان تغییر می دهد. سپس به سوی آنی حمله کرده و به کلیسا وارد می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 13 انیمه زیبا که هر کودکی باید ببیند


4. فصل 4، قسمت 8، من می توانم ضربان او را بشنوم: تقلا برای تراست، بخش 4 (I Can Hear His Heartbeat: The Struggle for Trost, Part 4)

این قسمت برای کل انیمه نقطه عطفی محسوب شده و نشان دهنده قدرت های خاص ایرن است. میکاسا، آرمین و دیگران از مرگ ارن ناراحت می شوند، مخصوصا میکاسا. اما به مبارزه خود علیه تایتان ها ادامه می دهند. آنها متوجه می شوند تایتان ها در انبار قرار دارند. آرمین در این فکر است که با کمک تایتانی که به دیگر تایتان ها حمله می کند با آنها مبارزه نماید. بقیه با این نقشه موافق بوده و می خواهند با کمک آن تایتان بقیه آنها را شکست بدهند. سپس آن تایتان را به سمت تایتان های موجود در انبار هدایت می کنند. این نقشه موفق است اما تایتان های داخل انبار زنده می مانند. آرمین برای بیرون کردن هفت تایتان دیگر نقشه می کشد. خوشبختانه این نقشه هم موفق بوده و پس از پر کردن آذوقه فرار می کنند. اما در حین فرار متوجه می شوند تایتان مرموز تایتان های دیگر را شکست داده و منفجر شده است. سپس از بدن او ارن بیرون زده و شوکه می شوند. بنابراین ارن احیا شده است. میکاسا با شادی به سمت ارن رفته و ضربان قلب او را می شنود.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید


3. فصل 1، قسمت 6، جهانی که دخترک دید: تقلا برای تراست، بخش دو (The World the Girl Saw: The Struggle for Trost, Part 2)

این قسمت درباره رابطه میان ارن و میکاسا اطلاعاتی را در اختیارمان گذاشته و به همین دلیل مهم است. همچنین درباره گذشته شان و اتفاقاتی که برایشان رخ داده نیز نکاتی را آشکار می کند. آرمین بیدار شده و خود را در محاصره دوستانش در ارتش میبیند. سپس حادثه را به یاد آورده و خود را برای نداشتن قدرت کافی و نجات ندادن ارن سرزنش می کند. در همین حین یک تایتان غیرعادی به شهر نزدیک شده و میکاسا مراقب اوست. سپس یک تاجر طمع کار را تهدید می کند تا به مردم اجازه عبور بدهد و یک مادر و دختر از او تشکر می کنند. میکاسا سپس یاد زمانی می افتد که با خانواده اش بود. سه تاجر برده می خواستند او را بفروشند و درنتیجه والدینش را کشتند. خوشبختانه ارن برده فروشان را تعقیب کرد و در تلاش برای نجات میکاسا دو تن از آنها را کشت، اما نفر سوم ارن را گرفت. سپس ارن میکاسا را تشویق کرد تا به برده فروش سوم حمله کند. سپس میکاسا برده فروش سوم را می کشد و از آن زمان با خانواده ارن است.

همچنین بخوانید: اگر انیمه بلیچ (Bleach) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید


2. فصل 1، قسمت 5، اولین نبرد: تقلا برای تراست، بخش اول (First Battle: The Struggle for Trost, Part 1)

در قسمت پنجم این انیمه تایتان عظیم الجثه توپ های روی دیوار را از بین برده و ارن به نقطه ضعیف او حمله می کند. اما ناگهان آن تایتان به غبار تبدیل می شود. پلیس پیش از حمله تایتان ها شهر را تخلیه کرده است. ارن و آرمین باید از خط مقدم محافظت کنند. به زودی تایتان ها ظاهر شده و ارن تصمیم می گیرد تمریناتش را به آزمایش بگذارد. تنها کاری که باید انجام دهد بریدن گردن آنهاست اما با خورده شدن یکی از فرمانده ها همه چیز به هم می خورد. ارن پایش را از دست داده، آرمین از ترس تکان نمی خورد و نزدیک است توسط یک تایتان خورده شود که ارن در دهان تایتان پریده و آرمین را نجات می دهد اما در عوض حین خورده شدن توسط تایتان دستش را از دست می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۱۹ به انتخاب پروشات


1. فصل 1، قسمت 1، به تو در سال های 2000: سقوط شیگانشینا، بخش اول (Season 1 Episode 1, To You, in 2000 Years: The Fall of Shiganshina, Part 1)

قسمت اول انیمه حمله به تایتان از نظر فضا و تن دیدنی است. گرچه صحنه های اکشن چندانی ندارد اما درباره هیولاهای انسان مانند به نام تایتان ها چیزهایی را متوجه می شویم. تایتان ها غول پیکر بوده و به انسان ها به چشم طعمه نگاه می کنند. به همین دلیل انسان ها در معرض انقراض قرار دارند. انسان های باقی مانده یک شهر ساخته و دور آن دیوارهای 50 متری می کشند تا تایتان ها به آن نزدیک نشوند. متسفانه سروکله یک تایتان 60 متری پیدا شده که با خراب شدن دیوار راه ورود تایتان های دیگر را باز می کند. ارن ییگر، قهرمان داستان، به همراه خواهر ناتنی اش، شاهد زنده زنده خورده شدن مادرشان توسط تایتان خنده رو هستند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین قسمت های انیمه وان پانچ من (One Punch Man)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (19)

بستن فرم

  1. مهرداد

    دی 17, 1402

    قسمت آخر فصل یک و اون قسمتی که راینر و ارن تو تو فصل ۴ جنگیدن هم خیلی هیجان داشت

    پاسخ

  2. رضا

    دی 12, 1400

    من از قسمتی که تایتان عظیم الجثه خورده می‌شود یعنی برتود کشته شد توسط آرمین همان موقع من عشقم در آمد 😭 از نظر من برتود نباید می مرد

    پاسخ

  3. ざうら

    فروردین 17, 1400

    انگاری شما اصلا این انیمه رو ندیدن، در ضمن اون لیوای هست، نه لوی..!
    به نظرم قسمت 18 فصل سوم و قسمت 14 فصل چهارم هم محشرههه
    تو قسمت 18 فصل سوم که با یه تصمیم خیلیی سخت روبرو میشن که آرمین رو نجات بدن یا اروین رو. حتی لیوای با حرفای ارن و به یاد آوردن حرفایی که از آرمین شنیده بود که میخواد دریا رو ببینه و… تا مرز گریه کردن پیش میره. با همدیگه درگیر میشن لیوای با مشت میزنه ارن و پرت میکنه میکاسا میاد شمشیر و میذاره لب گردن لیوای میخواد بکشتش و.. خیلی غم انگیز و احساسیه این قسمت اگه رسیدین به اینجا آماده اشک ریختن باشین..
    قسمت 14 فصل چهارم هم خیلییی شوک برانگیزه ارن که میخواد با آرمین و میکاسا حرف بزنه و یه حرفایی میزنه که اصلا هیشکی باورش نمیشه اینی که نشسته داره حرف میزنه واقعا ارنه..

    پاسخ

  4. ^_____^

    اسفند 20, 1399

    با توجه به اینکه فصل چهار هم اومده و اپیزود های فوق العاده ی زیادی هم داره بهتره لیستو یه تغییری بدین
    ضمنا این لیست خیلی سلیقه ای چیده شده

    پاسخ

  5. نه

    بهمن 23, 1399

    اپیزود قهرمان ( فصل سه قسمت ۱۷) ، قسمت ۱۸ فصل سه ، قسمت ۷ فصل ۴ ، قسمت ۶ فصل ۴ امتیاز ۹/۹ و ۱۰ رو تو imdb دارن
    اتک ۷ اپیزوید داره که بالای ۹/۹ امتیاز دارن این اپیزوید هایی که شما گفتید سلیقه ای هستن

    پاسخ

  6. baktash .

    دی 19, 1399

    من خودم عاشق قسمت ۲۱ و ۲۴ و ۲۵ فصل اول هستم مخصوصا قسمت ۲۱ . حتی با قدرت قسمت ۲۱ تونستم سه تا از دوستام رو با انیمه آشنا کنم. الانم هر سه تایی اوتاکو هستیم

    اینا برگشتن به من گفتم انیمه چیه دیگه، کارتون هس بابا و..
    بعدشم اومدم این قسمت رو نشون دادم، بعد این نشستن انیمه رو نگاه کردن ، هر وقتی که منو میبینن میگن انیمه چی داری؟ لیست رو آوردی؟ میخواستم بدونم اسم این انیمه چیه.

    خلاصه خیلی عالیه این قسمت ها

    پاسخ

  7. mb

    آبان 28, 1399

    من عاشق اولای قسمت 2 فصل 3 هستم
    نه از نظر داستانی، بلکه از نظر پیچ و تاب خوردن لیوای توی آسمون
    هرروز اون قسمتش رو میبینم

    پاسخ

    • ن در پاسخ به mb

      اسفند 5, 1399

      آره اون قسمتش هم با حال بود

      پاسخ

    • سلام در پاسخ به mb

      اسفند 18, 1399

      منم اون قسمت رو واقعا دوست دارم

      پاسخ

  8. hossein

    مرداد 20, 1399

    سلام
    هرکی این مقاله رو ترجمه کرده بدونه این مقاله پر از اشتباهات ریز و درشت ترجمه و ویرایشه و اصلا ترجمه خوبی نیست (انگار) گذاشته باشن تو گوگل ترنسلیت و مترجم هم یک قسمت از انیمه رو ندیده باشه
    و دوما این لیست کاملا سلیقه ایه و نه بر اساس نمرات تماشاگرانه نه منتقدین جهانی

    پاسخ

  9. سیب سبز

    تیر 11, 1399

    فص چار که نیومده؟چطور ساختن ولی پخش نکردن؟اگه اومده از کجا گیر بیارم؟

    پاسخ

  10. انیمه باز

    اردیبهشت 31, 1399

    من به نظرم فصل یک قسمت های ۹ . ۱۱، ۱۳ ، ۱۴، ۱۹،۲۱،۲۳و۲۴..فصل ۲ قسمت های ۶ و ۷ و ۱۲ و ۱۱ … فصل ۳ هم همه قسمت ها مناسب بود این گفته مزخرف بود

    پاسخ

    • یکی در پاسخ به انیمه باز

      اسفند 25, 1399

      فصل چهارو نگفتی
      اپیزود های ۵، ۶، ۷ فصل چهار عالی بودن

      پاسخ

  11. نادر

    مرداد 5, 1398

    این رتبه بندی رو 11 تیر گذاشتین پس چرا از پارت دوم فصل سوم چیزی توش نیست به نظرم 4 قسمت از پارت دوم فصل 3 باید در لیست باشه خودتونم میدونید کدوم قسمتارو میگم

    پاسخ

    • هانجی در پاسخ به نادر

      مرداد 6, 1398

      اره درسته

      پاسخ

    • . در پاسخ به نادر

      اسفند 25, 1399

      فصل چهارررررر
      بهترین اپیزود ها رو داره

      پاسخ

  12. .

    تیر 13, 1398

    عالی عالی درجه یک

    پاسخ