12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “دونده مارپیچ” (The Maze Runner)

یک فیلم آخرالزمان براساس رمانی به همین نام با ستارگان درخشان. توماس شخصیتی است که پس از پاک شده حافظه در بین پسران دیده می شود. او به زودی متوجه می شود تمام شان در یک مارپیچ گیر افتاده اند و به دنبال دونده گان دیگر به دنبال راه فرار است.

دیلن اوبرایان و امل امین با وجود اینکه بازیگران جوانی هستند اما در نقش های خود می درخشند. کارگردانی وس بال با نمایش جلوه های ساده داستان یک دنیای پیچیده را واقعی نشان می دهد. اگر دنیای دونده مارپیچ را دوست دارید در اینجا می خواهیم 12 فیلم مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. میزبان – The Host – 2013

زمانی که یک نژاد بیگانه موجودی به نام واندرر را در بدن ملانی استرایدر کشت می کند، ملانی مقاومت کرده و آن دو باهم دشمن می شوند. سورشا رونان در نقش اصلی اجرای درخشانی را ارائه می دهد. بقیه بازیگران هم موفق هستند. داستان مضامین رمانتیک و علمی تخیلی را ادغام کرده و روش متفاوتی را دنبال می کند. این فیلم با وجود اینکه صحنه های اکشن زیادی ندارد اما شما را هیجان زده نگه می درد. با این حال فیلم برای همه مناسب نیست و یا از آن خوشتان آمده و یا از آن متنفر می شوید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


11. بخشنده – The Giver – 2014

یک فیلم اقتباسی از یک رمان کلاسیک و معروف به همین نام نوشته لوئیس لوری. در این داستان همه شاد هستند و دنیا کامل است. زمانی که جوناس 18 ساله می شود، به دریافت کننده خاطرات جامعه خود تبدیل می شود. با یک پیرمرد به نام بخشنده تمرین می کند که خاطرات یک دنیای واقعی که از سایر افراد پنهان است را در اختیار او قرار می دهد. جوناس از بخشنده نه فقط عشق و خانواده بلکه درد، جنگ و حقایق تلخ دنیا را درک می کند. جوناس در برخورد با حقایق جدید متوجه می شود که در یک دنیای تقلبی زندگی کرده و اکنون باید درباره زندگی خود و اطرافیانش به یک انتخاب جدید دست بزند.


10. من شماره چهار هستم – I Am Number Four – 2011

جان اسمیت بیگانه ای است که پس از نابودی سیاره اش لوریت توط ماگادورین ها به زمین فرار می کند. او چهارمین نوزاد از هشت نوزاد فراری است که یک نگهبان و محافظ دارد. اما ماگادورین ها تا زمان نابودی لورین ها متوقف نمی شوند. این فیلم برای تماشاگرانی که به دنبال یک داستان خوب، صحنه های اکشن و جلوه های ویژه هستند دیدنی خواهد بود. از آنجاییکه داستان جذاب و قابل فهم است، شخصیت ها جالب و ارتباط پذیر هستند.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


9. در زمان – In Time – 2011

داستان در آینده ای رخ می دهد که زمان تنها واحد پول است. شکاف میان ثروتمندان و فقرا آنقدر زیاد است که ثروتمندان جاودانه شده و فقرا برای زنده ماندن باید به سرقت دست بزنند. زمانی که مردی از گروه مقابل به اشتباه به قتل متهم می شود، باید با یک گروگان زیبا بدود. عشق میان این دو به ابزار اصلی مبارزه با این سیستم تبدیل می شود. این داستان درام و صحنه های اکشن را باهم ادغام می کند. طرفداران فیلم های پادآرمان شهری و آینده ای باید این فیلم را تماشا کنند. جاستین تیمبرلیک، الیویا وایلد، آماندا سیفرید و جانی گالکی در این فیلم حضور دارند.


8. بازی اندر – Ender’s Game – 2013

در آینده نزدیک یک نژاد بیگانه ظالم به زمین حمله می کند. آنها برای آماده سازی برای حمله بعدی و در یک جستجوی نظامی بین المللی به دنبال رهبری هستند تا انسانیت را نجات دهد. اندر ویگین، یک جوان خجالتی اما باهوش، به گروه ممتازان که باید در حمله حماسی از زمین حمایت کند، می پیوندد. آنچه که این فیلم را از سایر فیلم های علمی تخیلی مجزا می کند پیام اصلی آن است. جلوه های کامپیوتری و اجرای زیبای بازیگران در کنار موسیقی متن و فیملنامه لذتبخش، این فیلم را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


7. روستا – The Village – 2004

یک فیلم به کارگردانی و نویسندگی ام.نایت شیامالان، یک درام هوشمندانه و عمیق است که به روستا متروکی می پردازد که شهروندان تحت شرایط خاص زندگی می کنند و با ترک این روستا هیولاها به آنها حمله می کنند. اما زمانی که لوسیوس هانت تصمیم می گیرد از مرزهای روستا فراتر رفته و به دنبال دارو است، آینده عوض می شود. این فیلم با اجراهای زیبا تجربه سینمایی شما را لذتبخش می کند.


6. دنیای ژوراسیک – Jurassic World – 2015

دنیای ژوراسیک یک پارک تفریحی است که 22 سال پیش و پس از ویرانی پارک ژوراسیک اولیه ساخته شد. دانشمندان آن پس از سال ها تحقیق و با دستکاری ژنتیکی یک دایناسور ترکیبی ساختند. هنگامی که این مخلوق فرار کرده و عده ای را به کشتن می دهد، اوون باید این مشکل را حل کند. یک فیلم علمی تخیلی زیبا با جلوه های دیدنی که به علاوه یک داستان جذاب از بازی زیبای کریس پرت بهره می برد.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم برتر براساس زندگی تد باندی (Ted Bundy) مخوف ترین قاتل سریالی تاریخ


5. آلات مرگبار: شهر استخوان‌ها – The Mortal Instruments: City of Bones – 2013

کلری فری با ناپدید شدن مادرش متوجه می شود از نسل مبارزانی است که باید علیه اهریمن ها از جهان محافظت کند. او با افرادی شبیه خود همراه شده و به دنیایی به نام جهان سایه ها می رود. یک فیلم ماجراجویانه فانتزی با یک جهان خارق العاده و موجودات رازآلود که از داستان های هری پاتر و گرگ و میش هم عناصری را قرض گرفته و به همین دلیل طی سال های با این فیلم ها مقایسه می شود.


4. نبرد رویال – Battle Royale – 2000

این فیلم با داستانی شبیه “بازی های گرسنگی” درباره دانش آموزانی از دبیرستان ژاپن است که باید در یک نبرد رویال در مقابل هم رقابت کنند. گرچه این فیلم خشن است اما یک داستان طنز، کنایی و تفکربرانگیز دارد. یک درام هیجان انگیز با اجراها و فیلمبرداری موفق که اگر با سینمای ژاپن آشنا نیستید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


3. بازی های گرسنگی – The Hunger Games – 2012

کتنیس اوردین در بازی های گرسنگی، یک رقابت تلویزیونی که در آن دو نوجوان از دوازده منطقه پانم که برای مسابقه مرگ آماده می شوند، داوطلبانه جای خواهرش را می گیرد. این فیلم معروف جنیفر لارنس درباره مبارزه برای بقاست که شما را میخکوب می کند. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام یک نقد اجتماعی است که بر جامعه فعلی ما و خودخواهی مردم انتقادی وارد می کند.


2. هزارتو – Labyrinth – 1986

والدین سارای جوان او را مجبور می کنند زمانی که خانه نیستند از برادر کوچک توبی مراقبت کند. از آنجاییکه برادرش زیاد گریه می کند سارا آرزو می کند کاش شاه جن ها برادرش را ببرد. در کمال تعجب شاه جن ها ظاهر شده و کودک را به قصر خود در وسط هزارتو می برد. اکنون سارا باید پیش از ورود برادرش به قصر او را نجات دهد. یک فیلم جادویی با فضا و فیلمنامه فانتزی که دیوید بویی موزیسین نقش ویلن را به زیبایی اجرا می کند. یک فیلم هنری که تماشای آن لذتبخش است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم فانتزی تاریخ سینما


1. سنت شکن – Divergent – 2014

در شیکاگوی آینده جامعه به 5 قسمت تقسیم شده است. هنگامی که نوجوانان به سن 16 سالگی می رسند، باید تصمیم بگیرند به در همان منطقه زادگاه بمانند یا به منطقه دیگر بروند. بئاتریس پریور باید تصمیم بگیرد در منطقه ای که تصور می کند برای او مناسب نیست در کنار خانواده بماند یا خانواده را ترک کرده و به منطقه دیگری برود. این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام تجربه جالبی است که نشان می دهد باید برای یافتن مکان مناسب خود برای زندگی مبارزه کنید. یک داستان جالب و رازآلود که به همین دلیل تجربه جذابی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم