رتبه بندی برترین قسمت های انیمه “وان پانچ من” (One Punch Man)

“وان پانچ من” یکی از بهترین سریال های انیمه موجود است که 12 قسمت 24 دقیقه ای آن پخش شده است. یک سریال بسیار سرگرم کننده که به عقیده بسیاری بهترین انیمه ژانر ابرقهرمانی است. داستان درباره سایتاما، یک قهرمان جالب است. سانتاما سخت تلاش کرده و آنقدر قوی است که اکنون می تواند با یک مشت هر رقیبی را از پا دربیاورد. این موضوع او را خسته می کند زیرا دیگر از مبارزات خود لذت نمی برد. با این وجود در اینجا می خواهیم برترین قسمت های انیمه “وان پانچ من” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. قسمت 10، خطر بی رقیب (Unparalleled Peril)

در قسمت 10 برای اولین بار سارقین جسم تاریک را میبینیم. آنها گروهی از بیگانه ها هستند که با یک سفینه به زمین می آیند تا شهر آ را نابود کرده و اتفاقات مخرب ایجاد کنند. در آغاز این انیمه، تمام قهرمان های کلاس اس در مرکز فرماندهی تجمع می کنند تا درباره این اتفاق اضطراری صحبت کنند. سایتاما با وجود اینکه قهرمان کلاس بی است بنگ از او هم می خواهد در این جلسه حضور داشته باشد. در آنجا قهرمان ها متوجه می شوند که یک خطر فوری در کمین است. همچنین متوجه می شوند که مادام شیباباوا، که یک پیشگوی بزرگ بود، کشته شده است. آخرین پیشگویی او درباره نابودی قریب الوقوع زمین است. قهرمان ها درباره این پیشگویی که 100% صحیح هستند، نگران است.

نکته جالب اینجاست که مادام شیباباوا نمی تواند مرگ خود را پیشگویی کند و با یک قرص خفه می شود. استیچ برای این جلسه قهرمان ها را به دور خود جمع می کند. سپس به آنها می گوید شش ماه برای آماده سازی زمان دارند. به محض اینکه این جمله را می گوید، اسکای فوک به آنها حمله می کند. اما حمله آنها به مدت طولانی ماندگار نیست زیرا ملزارگارد، عضوی از سارقین جسم سیاه به سرعت آنها را سلاخی می کند. سفینه این گروه شهر آ را تخریب می کنند. به نظر می رسد خطری که شیباباوا پیشبینی می کرد همین است. قهرمان ها با ملزارگارد همراه شده و متوجه می شوند او به آسانی شکست نمی خورد زیرا توانایی احیای خود را دارد.

گروه دیگر قهرمان ها تلاش می کنند برای نابودی سفینه راهی پیدا کنند. در این بین، سیاتاما به سمت سفینه رفته و دشمنان را کنار میزند. سپس به سفینه وارد شده و آن را از درون ویران می کند. سپس با یکی از نگهبان های سفینه به نام گروریباس روبرو می شود. سایتاما با یک مشت او را از پا می اندازد و به همین دلیل مبارزه شان کوتاه است. جنوس، به همراه قهرمان های دیگر درباره استراتژی های مختلف نابودی سفینه صحبت می کنند. سپس متوجه می شود که سایتاما درون سفینه است. در صحنه آخر بوروس را نشسته بر روی تخت خویش میبینیم.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۱۹ به انتخاب پروشات


5. قسمت 7، آخرین پیرو (The Ultimate Disciple)

قهرمان فردی است که برای صلاح دیگران تلاش می کند نه منافع خویش. سایتاما قهرمانی است که از روی سرگرمی به این کار می پردازد و به شهرت و چیزهای دیگر اهمیت نمی دهد. گرچه در قسمت های آخر به این موضوع پی می بریم و تا به اینجا در این باره چیز زیادی نمی دانیم. در قسمت 7 متوجه می شویم که موتوری که از مقابل زمین رد می شود ناگهان تغییر مسیر داده و نزدیک است به شهر زد برخورد کند. در این صورت اتفاق مرگباری رخ داده و هشدار ارسال می شود. همچنین تمام قهرمان های کلاس آ برای یافتن راه حل دور هم جمع می شوند. جنوس به عنوان یک قهرمان کلاس اس اخبار را دریافت کرده و به آنجا می رود. مشخص می شود تنها او و بنگ به این موضوع واکنش نشان می دهند.

بنگ درباره اخطار با جنوس صحبت کرده و می گوید او نیز باید آنجا را ترک کند. اما خودش به دلایل عاطفی آنجا را ترک نمی کند اما باید از رفتن جنوس مطمئن شود. جنوس متوجه می شود هنوز افرادی در شهر مانده اند. آنها امیدی ندارند و به این اتفاق مرگبار اهمیت نمی دهند. جنوس متوجه می شود برای تخلیه آنها زمانی باقی نمانده است. او نیز باید در شهر بماند زیرا نمی تواند اربابش سایتاما را ترک کند. در همین حال شوالیه فلزی از راه رسیده و در تلاش است با یک سلاح جدید موتور را نابود کرده و مانع این اتفاق شود. جنوس با تمام قوا او را تشویق کرده و در این کار به او کمک می کند. جنوس به موتور حمله کرده و شکست می خورد. در نهایت این سایتاما است که با نابودی موتور شهر را نجات می دهد. با این حال تکه های موتور روی شهر افتاده و خانه هایی را خراب می کند. مردم هم سایتاما را سرزنش می کنند.

سپس سایتاما متوجه می شود از جایگاه 338 به جایگاه پنجم کلاس سی آماده است. او در این باره از جنوس سوال می کند. جنوس می گوید این رتبه بندی در واکنش قهرمان ها در مقابل حملات به آنها کمک می کند. سایتاما می گوید به این رتبه بندی اهمیت نمی دهد زیرا به نجات دیگران فکر می کند، حتی اگر قهرمان های دیگر بخواهند فرار کنند. هنگامی که سایتاما مشغول گشت زنی است، دو قهرمان به نام های تنکتاپ تایگر و تنکتاپ بلک هول به او حمله کرده اما متوجه می شوند قدرت او بیشتر است. مردم سایتاما را مسخره می کنند اما او می گوید به دنبال توجه نیست و خودش دوست دارد این کار را انجام دهد. او در این حرفه است چون آن را دوست دارد و به نظر دیگران درباره خودش اهمیت نمی دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 13 انیمه زیبا که هر کودکی باید ببیند


4. قسمت 5، آخرین ارباب (The Ultimate Master)

قسمت 5 به دو دلیل در این لیست قرار دارد. یک به دلیل آزمایش فیزیکی جالب جنوس و سایتاما به عنوان بخشی از آزمایش برای عضویت در انجمن قهرمانان و دو به دلیل صحنه مشاجره بین جنوس و سایتاما. پیش از این دیدیم که سایتاما و جنوس می خواستند در انجمن قهرمانی ثبتنام کرده و قهرمان حرفه ای شوند. اما پیش از تبدیل شدن به یک قهرمان باید آزمایش فیزیکی انجام دهند. این آزمایش فیزیکی برای سایتاما و جنوس آسان است. سایتاما در این آزمایش فیزیکی موفق بوده و به راحتی مقابلانش را شکست می دهد. زمان پرش سایتاما آنقدر بلند می پرد که سرش در سقف گیر می کند.

سایتاما و جنوس در آزمایش فیزیکی امتیاز بالایی کسب می کنند. اکنون نوبت آزمایش نوشتاری است. در آنجا هم جنوس عملکرد خوبی داشته و امتیاز بالایی کسب می کند اما عملکرد سایتاما مناسب نبوده و تنها یک امتیاز به دست می آورد. پس از کسب نتیجه متوجه می شویم که جنوس رتبه اس و سایتاما رتبه سی را کسب می کند. این موضوع سایتاما را ناراحت می کند. این بار تنها سایتاما و جنوس باید در امتحان پیروز شوند. یک قهرمان کلاس آ به نام اسنک به آنها خوشامد گفته و اوست که باید جایگاه آنها را بگیرد. اسنک به مهارت های خود بیش از حد اطمینان داشته و از آنجاییکه سایتاما به او گوش نمی دهد عصبانی می شود. او می خواهد به سایتاما درس بدهد اما متوجه می شود سایتاما کسی نیست که بتوان با او مشاجره کرد. او از معدود کسانی است که به این قدرت او پی می برد.

سپس جنوس با سایتاما مشاجره می کند زیرا می خواهد قدرتش را به روز کند. سایتاما چندان موافق نیست و بنابراین مشاجره می کنند. گرچه جنوس در این امر جدی است اما سایتاما هنوز همه چیز را شوخی گرفته است. هنگامی که جنوس خشمگین می شود، از سایتاما می خواهد جدی تر باشد و همه چیزش را به او بدهد که مشت سایتاما روی صورت او فرود آمده و مشاجره شان تمام می شود. سپس به جنوس می گوید مبارزه تمام شده و باید چیزی بخورند. جنوس به عقب بازگشته و متوجه می شود همان یک مشت میزان قدرت میان او و سایتاما را متفاوت کرده است که در تغییر مناظر اطراف مشخص است. سپس آن دو به فروشگاه اودون می روند تا چیزی بخورند که سایتاما از حال می رود. سپس سوئیت ماسک به جنوس نزدیک شده و به او دستور می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید


3. قسمت 11، حاکم کل جهان (Dominator of the Whole Universe)

اکنون به قسمت 11 می رسیم که سایتاما برای اولین بار با بوروس روبرو می شود. قهرمانان زمین در بیرون کردن نگهبانان بیگانه موفق بوده و اکنون تنها دو نگهبان موفق به نام های ملزارگارد و گریوگانشوپ باقی مانده اند. گریوگانشوپ یک موجود قدرتمند است که با ملزارگارد ارتباط برقرار کرده و به او می گوید که آنها تنها مبارزان باقی مانده هستند. در این بین مالزارگارد به قهرمان ها اهمیتی نمی دهد زیرا تلاش هایشان برای شکست آنها بی نتیجه است. اما هنوز هم قهرمان ها دائم به او حمله می کنند زیرا نمی دانند دیگر باید چکار کنند.

ملزارگارد از یکی از روسایش می خواهد به گریوگانشوپ اطلاع دهد که عوامل توپخانه باید بمباران را آغاز کنند. اما زمانی که رئیس به سمت سفینه می رود متال بک به او ضربه می زند. گریوگانشوپ و ملزارگارد برای لحظه ای باهم ارتباط برقرار کرده و گزارش داخلی و خارجی و ضرورت بمباران را مخابره می کنند. گریوگانشوپ پیام را منتقل کرده و سفینه بمب ها را پرتاب می کند. قهرمان هایی مانند جنوس و امپراتور کودک با بمب گذاری مردم را از شهر تخلیه می کنند. تاتسوماکی ظاهر شده و بمب ها را در هوا متوقف می کند و با معکوس کردن آنها را به سمت سفینه بازمی گرداند. در نتیجه به سفینه آسیب بزرگی وارد شده، بیگانه ها گریسته و می خواهند به خانه بازگردند.

در همین حین قهرمان ها به ضعف ملزارگارد پی برده و مرمرهای سرش را ویران می کنند. در داخل سفینه سایتاما با گریوگانشوپ روبرو شده و با انداختن یک سنگ به سمت او آزارش می دهد. در پایان بوروس را دیده که سایتاما را به دلیل قدرت پرش تحسین کرده، با صدا کردن نامش به او احترام گذاشته و دلیلش برای حمله به زمین را عنوان می کند. بوروس درباره پیشگویی دیدن جفتش در اینجا حرف میزند. این حرف سایتاما را خشمگین کرده و سایتاما با یک مشت زره او را شکسته و می گوید او نمی تواند به راحتی سیارات را نابود کند. این زره قدرت بوروس را حفظ می کرد و اکنون قدرت او آزاد شده است.

همچنین بخوانید: اگر انیمه شمشیرزن دوره گرد (Rurouni Kenshin) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید


2. قسمت 9، عدالت بی همتا (Unyielding Justice)

در این قسمت ما جنبه فروتن سایتاما را میبینیم و به همین دلیل این قسمت جالب است. ما متوجه می شویم او او نه تنها به دلیل جنبه خداگونه اش بهترین قهرمان است، بلکه فروتنی و عطوفت دارد. قسمت 9 درباره قهرمان هایی است که می خواهند هیولایی به نام پادشاه دریا را شکست دهند. پادشاه دریا بسیار قدرتمند بوده و برای قهرمان ها یک تهدید جدی محسوب می شود. سایتاما منتظر تصمیم گیری انجمن قهرمانی است که با پادشاه دریا بجنگد. یکی از قهرمان هایی که به این حمله واکنش نشان می دهد جنوس است. او علیه پادشاه دریا حرکت بزرگی برداشته و در ظاهر او را شکست می دهد. اما اشتباها سپرش را پایین آورده و یکی از دستانش را از دست می دهد.

جنوس تلاش می کند مردم را از شهر خارج نماید و به هیولا حمله کند اما زمانی که مبینید پادشاه دریا با کمی اسید به یک دختر حمله کرده و جنوس مانند یک سپر از دخترک محافظت می کند، از پس این کار برنمی آید. بنابراین منتظر حرکت پایانی پادشاه دریاست. سپس مومن رایدر از راه رسیده و می خواهد با هیولا مبارزه کند اما شکست می خورد. اما سایتاما هم به موقع رسیده و جنوس نجات پیدا می کند. سپس با پادشاه دریا کلماتی را رد و بدل کرده و با یک مشت او را از پای درمی آورد. همه به خاطر نجات شان از او تشکر می کنند.

سپس میبینیم که سایتاما از کلاس C به کلاس B می رود. او و جنوس نامه های طرفداران را دریافت کرده و یکی از آنها سایتاما را فریبکار می داند. سپس جنوس درباره حوادث پس از شکست پادشاه دریا فکر می کند. مردم سایتاما را تشویق کرده و در همان زمان قهرمان های دیگر را مسخره کرده و آنها را بی مصرف می دانند. اما سایتاما می گوید این کار به این دلیل برای او آسان بوده که قهرمان های دیگر هیولا را ضعیف کرده و کار را برای او راحت کرده اند. مردم سایتاما را فریبکار دانسته و قهرمان های دیگر را تشویق می کنند. بله این قسمت جنبه فروتن و عاطفی سایتاما را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: لیست انیمه ۹ تا از بهترین انیمه‌های چینی به انتخاب پروشات


1. قسمت 12، قوی ترین قهرمان (The Strongest Hero)

بدون شک این قسمت نه تنها بهترین قسمت این فصل بلکه کل انیمه است. در اینجا سایتاما علیه هیولای بیگانه به نام بوروس مبارزه کرده و سایتاما با یک مشت می تواند او را از پا دربیاورد، هرچند که متوجه می شویم او از تمام نیروی خود استفاده نکرده بود.

در قسمت های قبلی ما با نیروی قدرتمند بیگانه ها در سفینه بزرگ آشنا شدیم. رهبر آنها یکی از قدرتمندترین موجودات کل جهان است. او آنقدر نیرومند است که خسته شده و برای کمی هیجان در جهان جستجو می کند. در این قسمت مبارزه میان سایتاما و بوروس ادامه پیدا می کند. سایتاما زره بوروس را ویران کرده و قدرت او از همان زره خارج می شود. بدن او درخشان شده و موهایش بلندتر می شوند. مبارزه ادامه یافته و در یک نقطه بوروس آنقدر محکم به سایتاما ضربه میزند که او روی ماه می افتد. خوشبختانه با یک جهش خود را روی زمین می اندازد. پس از آن هردو از حداکثر قدرت خود استفاده کرده و سایتاما کسی است که بر بوروس غلبه کرده و او را شکست می دهد. بنابراین او به بهترین قهرمان ممکن تبدیل خواهد شد.

درحالی که سایتاما و بوروس مبارزه می کنند، قهرمان های دیگر شاهد مبارزه یکی از سرسخت ترین نگهبان های سفینه به نام ملزارگارد هستند. قهرمان ها به نقطه ظعف او پی برده و سرانجام او را شکست می دهند و بنگ ضربه پایانی را وارد می کند. پس از اینکه قهرمان ها بیگانه ها را شکست داده و سایتاما هم بوروس را شکست داد، به دیدن تاتسوماکی آمده و با نشان دادن خشم خود مانند کودکان رفتار می کند. جنوس از او می خواهد دهانش را ببندد اما با برخورد یک سنگ پاسخ خود را دریافت می کند. در این بین یک هیولای بزرگ به شهر حمله کرده و سایتاما با یک ضربه او را شکست می دهد. این موضوع او را می ترساند زیرا باید به مرحله یک بازگردد اما او می تواند با یک مشت هرکسی را شکست دهد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (8)

بستن فرم

  1. یکی

    اسفند 7, 1400

    تو بخش ۲ اشتباها گفته شده سایتاما از سطح بی و به سی می‌رود لطفا درست کنید

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به یکی

      اسفند 14, 1400

      سلام کاربر گرامی،
      بله درسته اصلاح شد،
      ممنون

      پاسخ

  2. مهدی

    خرداد 7, 1400

    سایتغما صدمین قدرتمند تو تخیله

    پاسخ

  3. گوینده حقیقت

    فروردین 16, 1400

    من راز قدرت سایتاما رو میدونم اون تو بدنش یه سری اشعه های نا مرئی داره که وقتی دستش رو مشت میکنه اون اشعه ها تو مشتش جمع میشه و وقتی به یه مجودی میخوره اون رو پودر میکنه البته یه سری شخصیت ها بدنشون ضد ضربه و ضد اشعست میتونن شکستش بدن

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به گوینده حقیقت

      تیر 9, 1400

      داداش اینجا دیگه چرت نگو حد اقل افراد اینجا سطح اطلاعاتشون از شما بالاتره
      ببین به قول اون داداشمون اگه سایتاما اشعه داره و مشتشو که مشت می کنه اشعه به دستش وارد میشه چجوری تو قسمت دوم انیمه اون حشره هرو با یه حرکت کشت ؟؟؟اونم با یه سیلی ؟؟؟تازه سایتاما هزار پای ارشدم نابود کرد که نشون میده نظریه ی پونصد مترتون اشتباهه چون هزار پای ارژد پنج کیلومتر بود

      پاسخ

      • ایران در پاسخ به رهام

        تیر 10, 1400

        مانگا بخونی متوجه میشی سایتاما تمام محدودیت های انسانی رو شکسته و الان محدودیتی برای سرعت و قدرت و استقامت نداره تمام هیچ لیزری در کار نییست سایتاما با تلاش خودش اینطوری شده و بارها تا دم مرگ رفته

        پاسخ

  4. ایدین

    دی 13, 1399

    سلام دوستان من تا 24 دیدم ولی قسمت های بعد رو پیدا نکردم راهنمایی کنید

    پاسخ