استفاده درست از سایت LinkedIn

اگر شما از LinkedIn استفاده می‌کنید به‌احتمال‌زیاد دعوت‌هایی را دریافت کرده‌اید تا با افراد جدیدی آشنا شوید. هرچقدر بیشتر در این سایت بمانید و شناخته‌شده‌تر شوید دعوت‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

اگرچه برای مثال در فیس‌بوک بسیار عادی است که دعوت افراد غریبه را رد کنید و اجازه ندهید به اطلاعات و تصاویر شما دسترسی داشته باشند اما در LinkedIn اوضاع متفاوت است. شاید تصور کنید ازآنجایی‌که این سایت یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای است، پس باید تمام دعوت‌ها را قبول کنید.

این همان روشی است که کیت فرازی (Keith Ferrazzi) نویسنده کتاب “هرگز تنها نخورید” (Never Eat Alone) و مدیر مشاور حدود 100 شرکت سال‌ها از آن استفاده نمود. چند سال پیش که فرازی نسخه به‌روز کتاب پرفروش خود درباره راهنمای شغلی را به چاپ رساند، شانس این را داشت که بنیان‌گذار LinkedIn یعنی رید هافمن Reid Hoffman)) را ملاقات کند.

فرازی این‌چنین نوشته است، “تو اشتباه می‌کنی کیت! این همان چیزی بود که هافمن به من گفت، زمانی که روش خود را برایش توضیح دادم.”

این خلاصه گفته‌های هافمن است که در کتاب “هرگز تنها نخورید” آمده است:

“LinkedIn یک شبکه اجتماعی است که یک هدف ساده دارد: برای اینکه بتوانید از این شبکه به‌عنوان ابزار استفاده کنید باید به ارتباطات توجه کنید. هر دعوتی که انجم می‌شود به این معناست که آن فرد از شما می‌پرسد “آیا خودتان را معرفی می‌کنید؟” و شما با رفتارتان نشان می‌دهید آیا می‌توانید یک ارتباط مؤثر بسازید یا خیر.”

البته لازم نیست تمام این افراد را بشناسید، اگر نسبت به فردی شک دارید می‌توانید آن فرد را رد کنید و از این بابت عذاب وجدان نداشته باشید.

اما اگر می‌خواهید به‌درستی از LinkedIn استفاده کنید، همان‌طور که هافمن در کتاب 2012 خود به نام “استارت آپ خودتان” (Start-Up of You) گفت، “حداقل در ماه به یکی از دعوت‌ها پاسخ داده و خود را معرفی کنید.”

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم