10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “چند مرد خوب” (A Few Good Men)

عدالت یکی از حقوق اولیه انسان هاست. درحالی که تمدن های مختلف تاثیر خود بر عدالت را در صفحه تاریخ به جا گذاشتند، قوانین کشورها یا آنها را دنبال کرد یا از آنها تخطی نمود. در این بین قانون به شکل های مختلف درآمد و سفت و سخت شد. اما همین داستان ها بود که باعث شد برای دفاع از بیچارگان از این قانون استفاده شود.

گاهی اوقات یک انسان برای حقوق اولیه خود تلاش می کند. گاهی اوقات انسان علیه استبداد مبارزه می کند. همه این موارد پرونده هایی را به وجود آورده است. و از این پرونده ها فیلم های خوبی به وجود آمده است. در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه فیلم “چند مرد خوب” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. فیلادلفیا – Philadelphia

یک بیماری که نامی ندارد. یک بیماری که مردم را از بیمار دور می کند. یک بیماری به نام ایدز. فیلادلفیا ترس و هراس بیماران مبتلا به ایدز را نشان می دهد. مردی که در حرفه قانون مشغول است از کار برکنار می شود و دلیل آن هم ابتلا به ایدز است.

زمانی که چند وکیل دیگر از دفاع و پشتیبانی از او ممانعت می کنند او این کار را وظیفه خود می داند و بنابراین تلاش او برای بقا آغاز می شود. تام هنکس برای بازی در نقش مردی که توسط قانون کنار گذاشته شد اولین جایزه اسکار را به دست آورد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


9. مردی برای تمام فصول – A Man For All Seasons

در قرن 16 در لندن دو مسند قدرت وجود داشت، واتیکان و سلطنت. زمانی که شاه هنری هشتم می خواست از همسرش جدا شود مشخص بود که واتیکان با آن مخالفت خواهد کرد. بنابراین شاه خود را رهبر کلیسا نامید. هنگامی که شاه درخواست می کند همگی اطاعت خواهند کرد. البته سر توماس مور جز همگان نبود. تاریخ او را به عنوان مرد مصممی نشان می دهد که به پای اعتقادات خود ایستاده و به دلیل عدم فرمانبرداری از شاه اعدام می شود.

این فیلم آخرین روزهای زندگی او و دادگاهش را نشان می دهد. این فیلم بسیار موفق بود و شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای پل اسکافیلد در نقش مور را به دست آورد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های آلن دلون (Alain Delon)، ستاره تمام نشدنی سینمای کلاسیک


8. کریمر علیه کریمر – Kramer vs Kramer

مردم عاشق شده، ازدواج می کنند و ناگهان عشق را فراموش می کنند. در گام بعدی که جدایی است کودکان باید دوری را تحمل کنند. اما آیا دادگاه می تواند ثابت کند کدام والد بیشتر فرزندش را دوست دارد؟ “کریمر علیه کریمر” داستان زوجی است که برای دستیابی به پسرشان با هم مبارزه می کنند. شخصیت های آنها انعکاس خود ما هستند.

گرچه شاهد مبارزه دادگاهی آنها هستیم اما در پس آنها خودمان را میبینیم. این فیلم با بازی داستین هافمن و مریل استریپ، پنج جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کری گرانت که دوستداران سینمای کلاسیک نباید از دست بدهند


7. جالی ال ال بی – Jolly LLB

یک درام دادگاهی با بازی ارشد وارسی در نقش اصلی که به دلیل نمای رئال از سیستم قانونی تحسین می شود. این فیلم فساد و رفتار ظالمانه ثروتمندان را زیر سوال می برد، به این صورت که جاگدیش وکیل (ارشد) علیه پرونده شش رشوه گیر مبارزه می کند. رفتار اسبتدادی ثروتمندان و فساد قضایی در سراسر فیلم به تصویر کشیده می شوند. این فیلم از پرونده معروف سانجیو ناندا در سال 1999 الهام گفته و به پرونده قتل پریادارشینی ماتو نیز اشاره دارد.

همچنین بخوانید: 14 فیلم برتر سال های 1960 در نتفلیکس


6. صورتی – Pink

یک پروژه موفق دیگر با بازی آمیتا باچان در نقش اصلی درباره دیدگاه جامعه نسبت به زنان. آمیتا نقش یک وکیل قوی و مصمم را ایفا می کند که با کلیشه های مربوط به دختران و استانداردهای زنانه مبارزه می کند.

این فیلم تنها به پرونده اقدام به قتل نمی پردازد بلمه تفکر جامعه و دیدگاه ما نسبت به زنان براساس دیدگاه، اعمال و سبک زندگی، را زیر سوال می برد. آمیتا با دیالوگ های خود درام دادگاهی را به سطح جدیدی از موفقیت می رساند. مفهوم ججالب و فیلمنامه اجتماعی این فیلم را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 20 شاهکار سینما که به شما احساس سر زندگی میدهند


5. مایکل کلایتون – Michael Clayton

یک وکیل که از مشکلات زندگی اش خسته شده، خودرواش را در یک مکان دورافتاده متوقف می کند. از خودرواش خارج می شود تا چند اسب را ببیند و ناگهان خودرواش متوقف می شود. بنابراین دشمنی مایکل کلایتون با سیستم پر از دروغ، گناه، فشاد و اخلاقیات، که در زندگی روزمره اثری از آن دیده نمی شود، آغاز خواهد شد. جرج کلونی نقش اصلی را چنان خوب ایفا می کند که او را از سایر ستارگان مانند تیلدا سوئینتن، تام ویلکینسون و سیدنی پولاک متمایز می کند. کلونی نقش فردی را ایفا می کند که از یک مجری قانون به یک مبارز علیه آن تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جورج کلونی که می توان چندبار تماشا کرد


4. به نام پدر – In The Name Of The Father

داستان واقعی گری کانلان و پدرش گویزپ و تقلای آنها با سابقه 15 سال بی عدالتی که بین انگلستان و ارتش موقت جمهوری‌خواه ایرلند گیر افتاده اند. گری در اوج ارتش موقت جمهوری‌خواه ایرلند به عنوان یک فرد مشکوک به بمب گذاری دستگیر شده و به زودی پدرش به دنبال پرونده اوست.

طی سال ها دیدگاه های متفاوت پدر و پسر رابطه آنها را تغییر داده و با مرگ پدر، پسر تلاش برای اثبات بی گناهی خود را ادامه می دهد. این فیلم نامزد هفت جایزه اسکار شد و با این که هیچ کدام از جوایز را به خانه نبرد اما یکی از بهترین آثار با بازی دنیل دی لوئیس در نقش اصلی است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم ویل هانتینگ خوب (Good Will Hunting)


3. شاهید – Shahid

داستان واقعی شاهید عزمی، که به دلیل فعالیت علیه کشور در سال 1994 زندانی شد. او در زندان در رشته حقوق درس خواند و پس از خارج شدن از آن از مردمی که به جرم اعمال تروریستی زندانی شده بودند دفاع کرد و در این بین 17 زندانی را آزاد نمود. این فیلم برنده جایزه پر از صحنه های دادگاه است. یک فیلم واقعی و حقیقی که پر از صحنه های بمب گذاری است . راجکومار رائو با نقش آفرینی در این فیلم جایگاه خود را تثبیت کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر هندی در تاریخ سینمای بالیوود


2. 12 مرد خشمگین – 12 Angry Men

یک پسر 18 ساله به قتل پدر خویش محکوم شده و هیئت دوازده نفره قضات باید برای حکم او رای بدهند. همه به جز یکی به گناهکار بودن او رای می دهند. بنابراین داستان حماسی “12 مرد خشمگین” آغاز می شود. یکی از نادرترین فیلم ها که به جای تکیه بر جلوه های بصری و ملودرام بر محتوا تکیه دارد. این 12 قاضی در یک اتاق نشسته اند و دیدگاه انها درباره گناه به چالش گذاشته می شود.

با گذشت زمان حقیقت از لابلای بحث های آنها به نمایش درمی آید. مشخص می شود که با وجود تردیدها نمی توان جوان را متهم دانست. این فیلم الهام بخش فیلمسازان سراسر جهان بوده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


1. کشتن مرغ مقلد – To Kill A Mockingbird

در یک کشور نژادپرست یک مرد آفریقایی-آمریکایی به تجاوز به یک زن سفیدپوست متهم شده است. در اوج این بحران یک مرد به نفع او مبارزه می کند. نام او آتیکوس فینچ است. او با شرارت مبارزه می کند و برای او برقراری عدالت مهم است نه رنگ پوست و نژاد.

تلاش های او بی نتیجه است زیرا دادگاه مرد را متهم می داند. اما آنچه که آتیکوس به فرزندانش می آموزد مهم است. اینکه “هرگز یک انسان را نمی شناسی مگر اینکه از دیدگاه او به قضایا نگاه کنی”. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته هارپر لی گریگوری پک را به عنوان قهرمان نشان می دهد. “کشتن مرد مقلد” یکی از برترین آثار سینماست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم