اگر می‌خواهید در رابطه عاطفی خود موفق باشید اول باید شخصیت خود را بهبود ببخشید

اگر با خودتان رابطه خوبی نداشته باشید در آن صورت نمی‌توانید با دیگری هم رابطه خوبی داشته باشید. در آن صورت ازنظر احساسی به شریک خود وابسته می‌شوید و رفتارهای دیوانه وار و حسادت ورزانه نشان خواهید داد. این رفتارها باعث می‌شود که رابطه‌تان دچار مشکل شود.

این مشکلات افراد را ناراحت، عصبانی و خشمگین می‌کند. در آن صورت حتی اگر درر کنار شریکشان باشند بازهم ازلحاظ احساسی از او دور هستند. اگر این‌گونه است باید شخصیت خود را بهتر کنید. زیرا تا وقتی خودتان را دوست نداشته باشید کسی نمی‌تواند شما را دوست داشته باشد.

اگر بر روی خود کار کنید شادتر شده و اعتمادبه‌نفستان بیشتر می‌شود. درنتیجه دیگران به خاطر مهربانی و گرمی‌تان به شما جذب شده و شما را دوست خواهند داشت. اما اگر بر روی خود کار نکنید شخصیتتان بهتر نشده و دیگران را از خود دور خواهید کرد.

شاید دشوار به نظر برسد اما با چند تغییر ساده می‌توانید شخصیت خودتان را بهتر کرده و سپس از تغییرات رخ‌داده لذت ببرید. اگر خودتان را دوست داشته باشید، مثبت‌تر شده، در روابط خود موفق‌تر خواهید بود و در جنبه‌های مختلف زندگی موفق‌تر خواهید بود.

اگر می‌خواهید با خودتان رابطه بهتری داشته باشید، می‌توانید پنج راه معرفی‌شده در این مقاله را بخوانید.

 روش بهبود شخصیت خود

خودتان را دوست داشته باشید

اولین موردی که باید در نظر بگیرید این است که خودتان را دوست داشته باشید. اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش این است که به نیازهای خود بی‌توجهی می‌کنید. اما دیگر دست بردارید. به خواسته و نیازهای خود توجه کنید و درباره این نیازها فکر کنید. اگر درباره چیزی شک دارید، درباره آن فکر کنید و دلیلش را بیابید، در این صورت به احساسات و نیازهای خود توجه کرده‌اید.

به خودتان توهین نکنید

یک رابطه منفی و اشتباه پر از توهین و تحقیر است، اما در یک رابطه خود هیچ توهین و تحقیری وجود ندارد. یادتان باشد که باید دوست خود باشید نه دشمن خود. پس از توهین کردن به خود دست بردارید و اگر این کار را انجام می‌دهید پس‌ازآن رفتار به خودتان انرژی مثبت بدهید. رفته‌رفته این انرژی مثبت جایگزین توهین‌ها شده و نسبت به خود حس دیگری خواهید داشت. شاید این راه آسان به نظر برسد اما بسیار مؤثر است.

کلمات منفی را با کلمات مثبت جایگزین کنید

اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش منفی بودن افکارتان است. این افکار منفی بر دیدگاهتان نسبت به خود و جهان تأثیر می‌گذارد. بنابراین کلمات منفی (مانند نه، زشت، خسته‌کننده، تنها، آزاردهنده و بی‌تفاوت) را با کلمات مثبت (مانند بله، شاد، قدرشناس، راضی، ممنونم، عشق) جایگزین کنید. شاید در ابتدا تصور کنید که تظاهر کرده‌اید اما رفته‌رفته به این تغییر رفتار عادت کرده و به فرد شادتری تبدیل می‌شوید.

افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید

پس‌ازاینکه کلمات و سخنان خود را تغییر دادید به‌راحتی می‌توانید افکار خود را تغییر دهید. اگر هنوز هم افکار منفی دارید سعی کنید این افکار منفی را پس بزنید.

برای شادتر بودن و سالم‌تر بودن یک دلیل منطقی پیدا کنید

بسیاری از افراد به این دلیل تلاش می‌کنند زندگی بهتری داشته باشند که تصور می‌کنند باید همین‌طور باشد. اما این دلیل درستی برای سالم زندگی کردن نیست. زیرا در این صورت از سالم زندگی کردن خود لذت نمی‌برید و پس از مدتی روال سالم زندگی را تغییر خواهید داد.

بنابراین برای سالم زندگی کردن دلیل موجهی بیابید که زندگی سالم را به یک وظیفه تبدیل نکند. سعی کنید بیشتر ورزش کنید، فعالیت‌ها و غذاهای سالم موردعلاقه خود را دنبال نمایید و پیشرفت خود را بسنجید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم