رتبه بندی برترین قسمت های انیمه توکیو غول (Tokyo Ghoul)

زمانی که از یک طرفدار انیمه درباره انیمه موردعلاقه اش سوال می کنید حتما انیمه “توکیو غول” در لیست انیمه های موردعلاقه اش وجود دارد. یک انیمه زیبا و کامل که داستان در توکیو رخ داده و درباره شخصیت هایی به نام غول است که بین انسان ها زندگی می کنند. این موجودات از گوشت انسان تغذیه کرده و از آنجاییکه خود را به جای انسان جا می زنند شناسایی شان دشوار است.

قهرمان این انیمه کن کانکی است که پس از مورد حمله قرار گرفتن توسط غولی که با او رابطه داشت، به بیمارستان رفته و پزشکان اندام های غول ها را برای او پیوند میزنند. درنتیجه کانکی به یک نیمه انسان و غول تبدیل می شود. این انیمه داستانی درباره او و غول های دیگری است که می خواهد در دنیایی که به دنبال مرگ آنهاست زندگی کنند. آنها تا به اینجا موضوع اصلی انیمه بوده اند. در اینجا سه سری نخست انیمه مورد بحث قرار می گیرد. با پروشات همره باشید.


6. فصل 3، قسمت 12، روشنایی روز: رویای زیبا (Daybreak: Beautiful Dream)

آخرین قسمت از فصل سوم پر از صحنه های اکشن و خشن است. متسوری واشو متوجه می شود که همه غول ها تحت حمایت سی سی جی قرار گرفته و رفته اند. جغد یک چشم به هلیکوپتر متسوری حمله می کند. سپس هنگامی که ساساکی با تسوکیاما و کانکی مشغول است به او نیز حمله می کند. سپس شو به کانکی می گوید که به ساساکی حمله کند و پس از آن ساساکی به ناخودآگاه او وارد شده و کانکی او را مسخره می کند. بعدها ساساکی کانکی را خفه کرده و از او می خواهد بمیرد. او گذشته را پذیرفته، رویابافی را متوقف کرده و کانکی را رها می کند.

در جای دیگر اوری شیرازو را پیدا می کند. شیرازو زخمی است. اوری او را مطمئن می کند که ساساکی بازخواهد گشت. کونیکس دیوانه شده و می خواهد او را نجات دهد اما اوری به او می گوید در ازای کشتن یک غول اس اس پول و شهرت به دست می آورد که در آن صورت به شیرازو می رسد. سپس شیرازو در مقابل زخم ها تسلیم شده و در کمال ناراحتی دیگران می میرد. سپس شاهد مبارزه اتو (جغد) با ساساکی هستیم. ساساکی به اتو می گوید که یوشیمورا می خواهد جان او را نجات  دهد اما او خودش دخالتی نمی کند. این موضوع اتو را ناراحت کرده و به ساساکی حمله می کند، ساساکی هم که نمی تواند به درجات بالاتر برسد قدرت کاکوجا کاگونه اتو را محدود کرده و او را زخمی می کند.

سپس هنگامی که اتو از روی چشمان ساساکی خون خود را می لیسد عشق خود به او را اعتراف می کند. سپس ساساکی بدن او را به دو نیم تقسیم کرده و نیمه بالایی بدنش می افتد. زمانی که جوخه به آنجا می رسند، ساساکی را در حال خوردن گوشت اتو می بینند. ساساکی می گوید دیگر خسته شده بود و به این کار نیاز داشت. اوری او را به نیامدن برای نجات شیرازو متهم می کند و او هم اوری را ضعیف و متهم می داند. همچنین به آنها می گوید میان گل سرخ و درخت آئوگیری ارتباطی وجود دارد. سپس شاهد حمله درخت آئوگیری به ماشین حمل اجساد هستیم. آنها جسد شیرازو را دزدیده و سپس در صحنه عزاداری قرار می گیریم که برای مرگ محققین ناراحت هستند و اوری به افق خیره شده است.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین قسمت های انیمه هفت گناه کبیره (Nanatsu no Taizai)


5. فصل 3، قسمت 6، در پایان: برگرد (In the End: turn)

بین قسمت 12 فصل اول و قسمت 6 فصل سوم در رابطه با قهرمان داستان شباهت هایی وجود دارد. در قسمت آخر فصل اول، کانکی به روان زخم دچار شده، ریز را دیده و سرانجام غول بودن خود را می پذیرد. در قسمت ششم فصل سوم، ساساکی در هنگام ضربه زدن به همین روان زخم دچار می شود. او کن کانکی را دیده و سرانجام می پذیرد که کانکی است. در ابتدای این قسمت سیدو تاکیزاوا ساساکی را زده و او کن کانکی را می دید.

گینشی شیرازو و سایکو یونبایاشی دو محقق جوخه کوئنکس هستند. آنها مبارزه کرده و غولی به نام فندق شکن را از پا درمی آورند. شیرازو است که در آخرین نبرد به سینه او ضربه مرگباری وارد می کند. فندق شکن در حال مرگ کودکی خود را به یاد آورده و می گوید فقط می خواهد زیبا باشد. این موضوع شیرازو را شوکه کرده و می گوید مانند انسان ها حرف نزن. کوکی اوری در تلاش است تا بیگ مادام را فریب دهد. مادام با اوری و تورو موتسوکی مبارزه می کند. اوری رفته رفته خشمگین تر شده و در یک لحظه از خشم و غضب به ماتسوکی ضربه میزند. ماتسوکی سپس با کاگون خویش به اوری ضربه وارد کرده و سپس در کنارش قرار می گیرد.

سپس بیگ مادام با جوزو سوزویا که مقام بالاتر به دست آورده رودررو می شود. اما گرچه بیگ مادام جوزو را شکنجه و آزار دادن اما بازهم جوزو نمی تواند او را بکشد. اما هانبی آبارا، عضوی از جوخه سوزویا، بیگ مادام را زخمی کرده و محققین سی سی جی موفق به کشتن او می شوند. سپس غول اسکارکرو به راهروهای ساختمان وارد شده و به اتاق کنترل می رسد. او به اتاق وارد شده و دکمه ها را فشار داده و دستگاه مخابره را روشن می کند. درنتجیه همه می توانند فریادهای ساساکی در هنگام کتک خوردن از تاکیزاوا را بشنوند. هینامی فیگوچی و سایکو اولین افرادی هستند که پس از شنیدن فریادها واکنش نشان داده و به اتاق شکنجه می روند. در آنجا هینامی برای نجات ساساکی به تاکیزاوا حمله می کند. ساساکی این حقیقت را که کانکی است پذیرفته و به تاکیزاوا حمله می کند. در پایان، هردو با کاگونه به همین حمله کرده و روی زمین می افتند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


4. فصل 2، قسمت 11، طوفان گل ها (Deluge of Flowers)

در اینجا به قسمت یازده فصل دوم این انیمه می پردازیم که پر از صحنه های اکشن است. این موضوع بسیار مهم است زیرا در اواسط فصل دوم صحنه های اکشن بسیاری دیده نشد. شینوهارای محقق زخمی شده و سوزویا باید خودش در مقابل جغد یک چشم مبارزه کند. درخت آئوگیری سر رسیده و در مقابل سی سی جی قدم علم می کند. به نظر می رسد تقدیر به سرعت تغییر کرده است. تنها چند لحظه پیش اعضای سی سی جی مرگ جغد را جشن گرفته بودند ما اکنون در مقابل صف حمله کنندگان ترسیده اند.

کانکی به آنتیکو بازمی گردد اما در راه به آمون می رسد. آمون نمی خواهد به کانکی اجازه عبور بدهد و درنتیجه نبرد رخ می دهد. به نظر می رسد نیروی مبارزه هردو برابر است. کانکی به آمون می گوید که قصد مبارزه با او را ندارد و اگر شرایط به گونه دیگری بود باهم مذاکره می کردند. آمون می گوید اکنون که آنها دشمن هم هستند شرایط فرق کرده و به کانکی حمله می کند. در جای دیگر تاراتارا به دنبال هوجی بوده و محقق سیدو را زیرسوال می برد. سیدو مقاومت کرده و محل استقرار هوجی را فاش نمی کند. سپس تاراتارا خودش را در هوا انداخته و نورو به او حمله می کند. هاید که از فاصله شاهد این صحنه بوده، توسط نورو دیده شده و بین آن دو حمله ای رخ می دهد. مبارزه میان کانکی و آمون به پایان رسیده و به نظر می رسد کانکی آسیب دیده است. جوزو که در کل جریان به دلیل ثدرت و مهارت های مبارزه توانمند بوده در مقابل جغد ناتوان است و درنتیجه زخمی می شود.

زمانی که جغد می خواهد بر جوزو ضربه مهلکی وارد کند، کیشو آریما، یک محقق افسانه ای سر رسیده و او را نجات می دهد. آریما قدرتمند است و جغد هرچقدر هم که تلاش کند نمی تواند او را از پای دربیاورد. با این حال آرما چندین بار جغد را زخمی می کند. زمانی که جغد از ناحیه سر به آریما حمله می کند، دست آریما قطع می شود. زمانی که در جای دیگر یکانکی در مسیر رسیدن به آنتیکو است، آکیرا باقی مانده جسد آمون را می بیند و به شدت ناراحت می شود. با این اتفاق جغد فرار می کند. سپس رفته رفته بدن یوشیمورا ناپدید شده و بدن باقی مانده یوشیمورا را “پدر” می خواند. جغد به ظاهر حقیقی خود بازگشته و متوجه می شویم اتو جغد واقعی است.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


3. فصل 2، قسمت 10، آخرین باران (Last Rain)

سومین قسمت از فصل دوم توکیو غول که پر از صحنه های اکشن و البته احساسی بود. همه شخصیت های در قسمت های گذشته ارتباطاتی ایجاد کرده و در آخرین لحظات انیمه وارد می شوند گرچه جنبه هایی از انیمه می توانست بهتر باشد، با این حال این قسمت بهترین قسمت انیمه است. مبارزه میان سی سی جی و آنتیکو در اوج خود قرار دارد. سی سی جی جغد معروف را که به دنبال او بود می گیرد. گرچه مبارزه غول ها فضای قسمت را متشنج می کند اما آنتیکو برای آنها یک بهشت امن است. غول هایی مانند کانکی که ضعیف بوده یا نمی توانند در مقابل انسان مبارزه کنند در آنجا قرار می گیرند.

با این حال هرآنچه یوشیمورا ساخته از بین می برود. آنتیکو سقوط می کند. هر کدام از غول ها برای جلب توجه سی سی جی تلاش می کنند و با رهبرشان یوشمورا مبارزه می کنند. کوما توجه یک عضو ویژه سی سی جی را جلب می کند. او به همراه دارودسته اش بسیاری از اعضای سی سی جی را از پای می اندازد اما مرد سبیل دار از او قوی تر است. حتی تا آخرین لحظه نیز کوما شکست می خورد. او می داند مرگش فرا رسیده و ان را می پذیرد. در همین حین ایریمی با محققین مبارزه کرده و نمی تواند از خود دفاع کند اما یک شهروند قدیمی سرمی رسد. هاچیکاوا زن مسن را نادیده گرفته و به حملات خود ادامه می دهد. ایریمی تصمیم می گیرد زندگی خود را برای زن به خطر بیندازد.

سرانجام کانکی را میبینم که مسئولیت هایی را به عهده گرفته است و به موقع کوما و ایریمی را نجات می دهد. کانکی اینبار عقب نمیشیند زیرا به خاطر او عده ای مرده یا در حال کشته شدن هستند. گرچه می داند نخواهد توانست یوشیمورا را نجات دهد زیرا بسیاری از اعضای سی سی جی در اطرافش هستند و به مبارزه ادامه می دهد. اما یوشیمورا نمی تواند در برابر اعضای سی سی جی مبارزه کند، بنابراین شکست خورده، از پا افتاده و در آخرین لحظه عشق خود اوکینا را میبیند. اعضای سی سی جی پیروزی خود را جشن می گیرند اما ناگهان، جغد یک چشم ظاهر شده و به اعضا حمله می کند.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


2. فصل 1، قسمت 5، زخم ها (Scars)

تسوکیاما بدترین شخصیت منفی انیمه توکیو غول است زیرا شیفته خوردن گوشت انسان است. او دوست دارد با گوشت انسان غذاهای خوشمزه بپزد. زمانی که خون کانکی را بو می کشد شیفته او شده و می خواهد او را بخورد. بنابراین برای او نقشه می کشد. یوشیمورا در مقابل وظایف سنگین کانکی را آرام کرده و از او می خواهد به توکا سری بزند زیرا بیمار به نظر می رسد. کانکی او را بررسی کرده و متوجه می شود به دلیل خوردن زیاد گوشت انسان بیمار شده است. هانیامی با آنهاست و کانکی به او آموزش هایی می دهد.

سپس ، پس از بازگشت از آموزش با یومو، کانکی با غول هایی که در تلاش اند تا نیشیکی را شکست دهند برخورد می کند. سپس نیشیکی کانکی را به خانه می برد و در آنجا کیمی را میبیند. پس از استراحت نیشیکی، کانکی و کیمی درباره رابطه شان صحبت کرده و کانکی متوجه می شود که کیمی از هویت واقعی نیشیکی باخبر بوده و آن را پذیرفته است. سپس تسوکیاما کیمی را دستگیر کرده و برای کانکی نامه ای ارسال می کند. کانکی نیشیکی را دیده و نامه را به او می دهد. نیشیکی خشمگین شده و به همراه کانکی به کلیسایی می رود که تسوکیاما کیمی را در آن نگه می دارد.

سپس تسوکیاما به کانکی می گوید که از کانکی می خواهد کیمی را بخورد و خودش هم کانکی را. این موضوع نیشیکی و کانکی را ناراحت کرده و آنها به تسوکیاما حمله می کنند، اما قدرت او از این دو بیشتر است. در این بین توکا ظاهر شده و به تسوکیاما حمله می کند. سپس مشخص می شود که تسوکیاما قدرتمندتر بوده و هرسه را شکست می دهد. سپس به کیمی نزدیک شده و با کشیدن لباس او جای زخم روی شانه اش مشخص می شود. نیشیکی به یاد شبی می افتد که پس از مبارزه با کانکی ضعیف شده بود. کیمی به نیشیکی اجازه می دهد او را گاز گرفته و کمی از گوشت شانه اش را بخورد تا نیرومند شود. کانکی می داند تنها راه فرار آنها تکیه به مهارت های توکا است و به او اجازه می دهد تا کمی از گوشتش را بخورد. در این بین تسوکیاما در تلاش است تا به توکا حمله کند اما این بار توکا مانع او شده و به تسوکیاما حمله می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 13 انیمه زیبا که هر کودکی باید ببیند


1. فصل 1، قسمت 12، غول (Ghoul)

بدون شک این قسمت بهترین قسمت انیمه توکیو غول است. کانکی به فروپاشی روانی نزدیک شده و غول بودن خود را می پذیرد. گرچه میزان خشونت این قسمت از قسمت های پیشین بیشتر نیست اما از لحاظ روانی پیچیده است.

پیش از این جیسون کانکی را ربوده و او را به صندلی میبنند. او برای شکنجه کانکی هرکاری می کند. او انگشتان پای کانکی را بریده و قدرت شفابخشی کانکی دوباره آنها را می رویاند. کانکی به تدریج ثبات روانی خود را از دست می دهد و  ریز را میبیند. سپس افکارش به سوی مادرش می روند. او به یاد می آورد که مادر برای مراقبت از او و خواهرش چگونه بیش از حد کار می کرد. سرانجام او مرده و کانکی تنها می ماند. سپس جیسون از کانکی می خواهد از 1000 تا 7 را برعکس شمرده و منطق خود را حفظ کند. سپس یک هزارپا را در گوش او فرو می کند.

جیسون برای شکنجه بیشتر کانکی شو و هارو را در مقابل او گذاشته و از کانکی می پرسد کدام یک را نصف کند. کانکی قادر به پاسخ دادن نیست و به جای آنها خودش را پیشنهاد می دهد. این موضوع جیسون را خشمگین کرده و از روی عصبانیت هردو را می کشد. کانکی که قادر به تحمل کردن نیست در تلاش است تا ذهن خود را هوشیار کند. سپس ریز را دیده که به او می گوید ضعف او دیگران را به کشتن می دهد. او نمی تواند از همه محافظت کند و باید قربانی شود. کانکی رانجام غول بودن خود را پذیرفته و دچار تغییر روانی و فیزیکی می شود. سپس به جیسون حمله می کند. او را به زمین انداخته و با همان شکنجه ها او را می کشد. پس با استفاده از کاگون جیسون قدرت خود را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (9)

بستن فرم

  1. محمد

    دی 24, 1400

    بعدازقسمت اخر فصل1بهترینش قسمت8فصل4بود

    پاسخ

  2. Features

    فروردین 7, 1400

    سلام لطفا یکی میگه بهم فصل 4 توکیو غول از کدوم چپتر مانگا شروع میشه؟ لطفاا خیلی احتیاج دارم

    پاسخ

  3. King amir

    شهریور 11, 1399

    خیلی باهات موافقم مخصوصا قسمت های آخروقسمت پنجم فصل یک ودو دقت کردین فصل آخراصلاتولیست نبود

    پاسخ

  4. Emma

    تیر 19, 1399

    خيلي انيمه ي قشنگي بود ولي اوپينگ شروع فصل١از همش خوشگل تر بود.راستي!من متوجه يه چيزي شدم حالا كه دارم مي بينم توكيو غول و نا كجا آباد موعود خيلي شبيه همن فقط من اينجوريم يا بقيه هم فهميدن؟

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به Emma

      بهمن 20, 1400

      نه اونجا آدم پرورش میدن ولی تو توکیو غول آدم شکار می‌کنند و در یک دنیا زندگی می کنند

      پاسخ

  5. آبتین

    بهمن 29, 1398

    هیچ قسمتی به پای قسمت12فصل اول نمیرسه درواقع همنطور که فصل اول بهترین فصل این انیمه محسوب میشه بهترین قسمت انیمه هم به این فصل میرسه انقدر زیبا این کشمکش نیمه انسان و نیمه غول کانکی رو به تصویر میکشه و ارتباط زیبایی بین تیتراژآغازین این فصل انیمه با قسمت آخر وجود داره که انگار کارگردان با قسمت آخر تیتراز این کارو برای ما تفسیرمیکنه

    پاسخ

  6. زهرا اکیما

    تیر 7, 1398

    وای قسمت 5 و 12 فصل یک رو من واقعا دوست داشتم عالی بود 👌🏻

    پاسخ

    • سلام در پاسخ به زهرا اکیما

      اسفند 2, 1399

      موافقم از بهترین قسمت های این انیمه بود

      پاسخ