10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “درباره زمان” (About Time)

اگر بتوانید در زمان به گذشته برگشته و آینده خود را بهتر کنید حتما این کار را انجام میدهید مگر نه؟ این فیلم عجیب درباره تیم لیک (دامنال گلیسون) 21 ساله است که خبرهای عجیبی می شود. پدرش به او می گوید مردهای خانواده آنها می توانند در زمان و بین گذشته و حال سفر کنند. با این حال او این موهبت را برای کسب دانش استفاده کرده است و هر کتابی که ارزش خواندن دارد را می خواند. تیم متوجه می شود که می تواند از این موهبت برای یافتن عشق واقعی استفاده کند.

به زودی نیمه گمشده اش مری (ریچل مک آدامز) را می یابد. آن هم در حین صرف شام. طرفداران داستان های علمی تخلیی به گره و پیچیدگی های داستان های سفر در زمان قدیمی را دوست دارند. درحالی که جنبه سفر در زمان در داستان ضروری است،در اینجا عنصر اصلی عشق و خانواده است. در اینجا لیستی از فیلم های مشابه سفر در زمان را به شما معرفی می کنیم که عشق و خواسته را نشان می دهد. با پروشات همراه باشید.


10. لیبرال آرتس – Liberal Arts

جس فیشر (جاش ردنور) یک افسر 35 ساله کالج است که ادبیات و زبان را دوست دارد. او مجرد بوده و از زندگی و حرفه اش راضی نیست. او معتقد است که شادترین لحظات زندگی او در کالج لیبرال آرتس بود که می توانست بدون محدودیت در کنار افرادی مانند خود شعر بخواند. پتر هالبرگ (ریچارد جنکینز)، پروفسور زبان انگلیسی اش، جس را مجددا با کالج دعوت کرد تا در مراسم بازنشستگی پتر شرکت کند. جس در آنجا زیبی (اولسون) 19 ساله را میبیند که دختر دوست پتر است و از آنجا همه چیز عوض می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


9. زندگی پنهان والتر میتی – The Secret Life If Walter Mitty

والتر میتی (بن استیلر) کارمند مجله لایف است که هرروز خود را برای تهیه عکس مجله صرف می کند. او برای فرار از این روزمرگی رویاپردازی می کند. او در رویاهای خود یک قهرمان بی قید و شرط است و با چریل (کریستن ویگ) رابطه دارد. او آرزو دارد با چریل رابطه داشته باشد اما خود را لایق او نمی داند. با این حال با ماموریت جدید یک ماجراجویی را آغاز می کند. او باید برای نسخه نهایی عکس تهیه کند.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


8. گرفتار در عشق – Stuck in Love

بیل بروگنز رمان نویس و معلم پاره وقت (گرگ کینر) از دو سال پیش که همسرش اریکا (جنیفر کانلی) به خاطر یک مرد جوان تر او را ترک کرد، زندگی خوبی ندارد. او به جای کار بر روی کتاب جدید خود، به دنبال اریکا و همسر جدیدش مارتین است. پسر بیل راستی (نت ولف) یک دانش آموز دبیرستانی است که عاشق همکلاسی اش کیت شده اما شانس صحبت با او را ندارد. دختر بیل سم (لیلی کولینز) یک دانشجوی کالج سربه هواست که با افراد کمهوش تر از خودش روابط یک شبه دارد تا از عشق فرار کند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم تماشایی که ذهن بیننده را به بازی میگیرند


7. چیزی بگو – Say Anything

این فیلم به ویژگی های حسی بازیگرانش تکیه می کند. کیوسک و اسکای برای صراحت و توانایی نمایش ایده آل گرایی جوانان در این فیلم حضور یافتند. البته کارگردان آن هم به قدرت بازیگران جوان ایمان داشت. این شخصیت ها به خودشان ایمان داشته و کار درست را انجام می دهند. داستان فیلم این است: یک نابغه ناموفق و یک دختر زیبا پیش از عزیمت دختر برای رفتن به کالج عاشق هم می شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم برتر سینما که ذهن بیننده را به چالش می کشند


6. کد منبع – Source Code

JAKE GYLLENHAAL stars in SOURCE CODE.

در این فیلم قهرمان داستان مانند “لبه فردا” (Edge of Tomorrow) یک روز را بارها و بارها تکرار می کند اما در مقیاس کوچک تر. کاپیتان کالتر استیونز (جیک جیلنهال) نامزد حضور در آزمایشی است که می توان برای چند دقیقه زندگی را از دید یک نفر دیگر دید. استیونز از طریق این خاطرات به قطاری در شیکاگو فرستاده می شود آن هم پیش از انفجار بمب در آن. او باید به حقیقت پی ببرد. بنابراین استیونز در زمان سفر می کند. این فیلم حقیقت خوداگاه و قدرت دیدگاه انسانی را نشان می دهد. بنابراین نشان می دهد زمان تنها مفهومی در ذهن ماست.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه کد منبع (Source Code)


5. لبه فردا – Edge of Tomorrow

بیل کیج (تام کروز) سربازی است که در حمله بیگانه ها که قصد تصاحب زمین را دارند در خط مقدم مبارزه می کند. او پس از قرارگیری در معرض خون بیگانه ها در حلقه زمانی گیر می کند. یک روز برای او دائم تکرار شده و درنتیجه به یک ماشین کشتار تبدیل می شود.

این ایده هم کمدی و هم ترسناک است و کروز باید در کنار سایر سربازان یک مبارز (امیلی بلانت) و یک حیات بیگانه، هرروز با دشمن مبارزه کند تا او را نابود نماید. این فیلم دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی تمام فیلم های تام کروز از بدترین تا بهترین، 42 اثر سینمایی پرخرج


4. روز گراندهاگ – Groundhog Day

در این فیلم بیل مری نقش فیل کانرز را ایفا می کند، یک مرد بی ادب و ناراحت که پس از پوشش دادن خبر جشن پنسیلوانیا در حالی از خواب بیدار می شود که آن روز مجددا تکرار شده است. در این فیلم مفهوم سفر در زمان به عنوان جشن گرفتن یک اتفاق خنده دار استفاده می شود. این فیلم موفق ترین اثر بیل مری، موفق ترین کمدین تاریخ آمریکاست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


3. مزایای گوشه‌ گیر بودن – The Perks of Being A Wallflower

اما واتسون و ازرا میلر مانند نوجوانان واقعی از مسائل معمولی به دردهای عمیق می رسند. داستان ساده و در عین حال پیچیده است، به نوعی که گاهی زیبا و گاهی غم انگیز می شود. گرچه در فیلم لحظات خنده دار وجود دارد اما به مسائل تاریک مانند همجنسگرایی، مواد مخدر و مرگ می پردازد. استیون چابسکی این داستان را به زیبایی مدیریت می کند. درنتیجه داستان به زیبایی جاری می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مزایای گوشه گیر بودن (The Perks of Being Wall Flower)


2. نیمه شب در پاریس – Midnight in Paris

وودی آلن از طرفداران داستان های علمی تخیلی نیست چه برسد به سفر در زمان. با این حال در این داستان جیل (اووون ویلسون) نویسنده ای است که به همراه نامزدش (ریچل مک آدامز) از پاریس دیدن می کند. او نیمه شب در خودرویی سوار شده و خود را در سال های 1920 پاریس و در کنار افرادی چون اسکات فیتزجرالد (تام هیدلستون) و ارنست همینگوی (کوری استول) میبیند. این فیلم به وودی آلن فرصتی برای گریز می دهد و در این کار موفق است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه درخشش (The Shining)


1. دوباره شروع کن – Begin Again

با گوش دادن به لیست آهنگ های یک فرد می توان درباره شخصیت او حدس هایی زد. این درس این فیلم است. گرتا (کیرا نایتلی) و معشوقه ترانه سرایش (ادم لوین) برای نوشتن قرارداد یک آهنگ به نیویورک می روند. با این حال گرتا ناگهان تنها می ماند. زیرا دیو اسیر وسوسه های موفقیت شده است. شرایط برای گرتا بهتر می شود. دن (مارک روفالو) یکی از مدیران ضبط است که متوجه می شود گرتا در یک کلوپ اجرا می کند. بین آن ها یک رابطه عجیب شکل گرفته و هردو بر روی اولین آلبوم گرتا کارشان را شروع می کنند.

یک فیلم حسی که کوچک ترین لذت های زندگی را نشان می دهد. لذت هایی مانند سفر با قطار، شنیدن موسیقی موردعلاقه، پیاده روی در آرام و غیره. با این حال در پایان از اینکه یک کار ارزشمند انجام داده اید خوشحال هستید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما که تنها در یک اتاق فیلم برداری شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. عبآس

    تیر 5, 1398

    مفهوم سفر در زمان رو با فیلم perdestination میشه لمس کرد البته که استفاده از پارادوکس‌ها هم بی‌تاثیر نبود. لبه‌ی فردا و کد منبع هم عالی بودن، ممنون از مطلبتون تلنگری بود در نوع خودش

    پاسخ