بیوگرافی کامل کریس پرت (Chris Pratt) از کودکی تا به امروز

نام: کریس پرت

تاریخ تولد: 21 ژوئن 1979 (31 خرداد 1358)

سن: 40 سال

محل تولد: ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.88 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مطلقه

بیوگرافی کریس پرت

کریستوفر مایکل “کریس” پرت یک بازیگر آمریکایی است که به دلیل حضور در فیلم های “دنیای ژوراسیک” (Jurassic World)، “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) و “هفت دلاور” (The Magnificent Seven) به شهرت رسید. او به دلیل صداپیشگی در فیلم “فیلم لگو” (The Lego Movie) نامزد اسکار شد.

کریستوفر در ویرجینای مینه سوتا به دنیا آمد. مادرش کتلین لوئیس ایندال در سوپرمارکت سیفوی فروشنده بود و پدرش دنیل کلیفتون پرت در معدن طلا کار می کرد و سپس به کار ساخت و ساز بناهای قدیمی پرداخت. کریس جوان ترین فرزند از سه فرزند خانواده بود و یک برادر و خواهر دارد.

سپس خانواده به واشنگتن نقل مکان کرده و کریس در شهر استیونز بزرگ شد. در نوجوانی به ورزش علاقه داشت، مخصوصا ورزش کشتی و در زمان دبیرستان در تورنمنت کشتی پنجم شد. بزرگ ترین کشتی گیران ایالات متحده در این تورنمنت شرکت داشتند. کریس پرت به دلیل موفقیت ورزشی در کالج پذیرفته شد اما فقط تا ترم اول درس خواند. درس آنقدر برای او خسته کننده بود که کالج را رها کرد و در باجه سینما بلیت فروشی کرد. سپس به عنوان نگهبان و حتی رقصنده کار کرد اما درنهایت بی خانمان شد.

کریس پرت در جوانی

او به همراه ماجراجویان دیگر در چادرهای کمپ ساحل می ماند. گرچه به طور پاره وقت کار می کرد اما اغلب آنها در عرصه سرگرمی بود. یک روز پرت با را داون چونگ بازیگر آشنا که این جوان 19 ساله را به استودیوی فیلمسازی برد.

فیلم های او

کریس پرت برای اولین بار در سریال تلویزیونی Everwood و سپس در چند پروژه تلویزیونی دیگر بازی کرد. چهار سال بعد در یک فیلم بلند، کمدی Strangers with Candy حضور یافت. سپس می توانست در فیلم اکشن فانتزی “آواتار” (Avatar) از جیمز کامرون بازی کند. اما در لحظه آخر کارگردان سام ورثینگتون را انتخاب کرد. با این حال پرت در ملودرام “جنگ عروس‌ها” (Bride Wars)، تریلر “جسد جنیفر” (Jennifer’s Body) و کمدی ترسناک “امشب منو ببر خونه” (Take Me Home Tonight) بازی کرد.

کریس پرت در فیلم مانیبال

نگرش کریس نسبت به وزنش غیرعادی است. او برای درام ورزشی “مانیبال” (Moneyball) چهارده کیلوگرم وزن کم کرد. اما این نقش او را مشهور کرد. در همان سال برای بازی در ملودرام “10 سال” (10 Years) چند کیلو وزن اضافه کرد و سپس برای فیلم بعدی هم به درخواست کارگردان چند کیلو وزن اضافه کرد. این بازیگر برای بازی در فیلم اقتباسی از کامیک مارول به نام “نگهبانان کهکشان” بود که توانست به وزن مناسب برسد. او در حال حاضر با قد 189 سانتی متر 97 کیلوگرم وزن دارد.

کریس پرت در فیلم پرفروش “نگهبانان کهکشان” نقش اصلی استار-لرد را برعهده داشت. او در این داستان با شخصیت های مختلف همبازی است. آنها در یک زندان بزرگ گرد هم آمده و نگهبانان قدرتی می شود که می تواند جان را نجات داده و در عین حال نابود کند. سپس در یک چندگانه معروف حضور یافت. او در فیلم فانتزی اکشن “دنیای ژوراسیک” که در دنیای استیون اسپیلبرگ خلق می شود نقش اوون، مربی ولاسیرپتررا برعهده داشت.سپس در فیلم بازسازی شده از وسترن افسانه ای “هفت دلاور” نقش جاشوا فارادی را ایفا کرد. کارگردان افسانه ای ژاپن، آکیرا کوروسوا فیلم افسانه ای مرتبط با هفت سامورایی را ساخت و سپس جان استرجس معروف در سال 1960 نسخه وسترن آن را ساخت. این هفت نفر در مقابل خلافکاران از شهر محافظت می کنند.

فیلم بعدی کریس پرت ملودرام فانتزی “مسافران” (Passengers) بود که با جنیفر لارنس همبازی شد. فیلم با حضور ستارگانش یک اثر موفق نبود. منتقدین داستان را خسته کننده و پر از کلیشه می دانستند، اما ایدئولوژی فیلم موضوع اصلی منتقدین بود. در در این فیلم شخصیت پرت و لارنس در پادهای خواب آور قرار می گیرند تا به سرزمین کلنی مانند جدید برسند. اما مشکل موجود در سیستم پرت را بیدار کرده و تصمیم می گیرد دختر موردعلاقه اش را بیدار کند، بنابراین فرصت رسیدن او به کلنی جدید و زندگی در آنجا را از دختر می گیرد.

بنابراین منتقدین داستان را تشویق به خودخواهی و خشونت شخصی می دانند که در کنار صحنه های اکشن و عاشقانه ما را به فراموش کردن یا بخشیدن آن دعوت می کند.

زندگی شخصی

در سال 2004 کریس پرت با امیلی ون کمپ، بازیگر کانادایی آشنا شده و عاشق هم می شوند. آنها به مدت دوسال باهم رابطه داشته و سرانجام رابطه شان به پایان رسید. سپس در فیلم “امشب منو ببر خونه” با آنا فاریس آشنا شد. رابطه عاشقانه آنها به سرعت ادامه یافت و در کمتر از یک سال کریس از آنا خاستگاری کرد.

این زوج هشت سال باهم زندگی کردند و صاحبی پسری به نام جک شدند. برای مدت طولانی روزنامه نگاران و طرفداران کریس پرت و همسرش را مستحکم ترین زوج هالیود می دانستند.جالب اینجاست که در این خانواده بازیگر دیگری هم حضور داشت: گربه کریستوفر، خانم وایت، که در فیلم کودکانه “استوارت کوچولو” (Stuart Little) نقش گربه ای به نام اسنوبال را ایفا کرد. اما چنین رابطه محکمی هم می تواند به پایان برسد. در تابستان 2017 این بازیگر با اخبار جدید طرفداران را شوکه کرد. این زوج با صراحت درباره جدایی صحبت کرده اما نه کریس نه آنا هیچکدام دلیل جدایی را عنوان نکردند.

آنا فاریس اولین نفری بود که درباره جدایی در صفحه اینستاگرام خود صحبت کرد و با آوردن نام هردویشان نشان داد که آنا و کریس مدت ها قبل قصد جدایی داشتند اما به خاطر پسرشان این کار را انجام ندادند. در این زمان از صفحات مجازی او سواستفاده هایی شد که درنتیجه آن از طرفداران درخواست کرد از رسمی بودن صفحات ستاره هایشان در اینستاگرام، فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر مطمئن شوند.دلیل گذاشتن این پیام او این بود که برخی از افراد با ساخت حساب های تقلبی از او با طرفداران صحبت کرده، از آنها درخواست آشنایی بیشتر کرده، تصاویر برهنه فرستاده و چت مستهجن داشتند.

کریس پرت در امروز

امروزه کریس پرت در چندگانه های بیشتر حضور داشته و نقش های مهمی را اجرا کرده است. در سال 2017 کریس در سری دیگر “نگهبانان کهکشان” در نقش استار-لرد حضور یافت. در این فیلم هم گروه قهرمانان جهان را نجات داده، به دردسر افتاده و به دنبال پاسخ این پرسش هستند که چه کسی پدر استار-لرد است؟ در سال 2018 موفقیت این بازیگر بیشتر بود و در سری دیگر “دنیای ژوراسیک” در نقش مربی دایناسورها، اوون و نقش استار-لرد، پتر کوئیل بازی کرد. البته نقش آخر در چندگانه “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) بود نه در “نگهبانان کهکشان”.

انتقام جویان و نگهبانان کهکشان نسخه های سینمایی کامیک مارول هستند. بنابراین این فیلم با حضور در هردو چندگانه اتحاد این ابرقهرمان ها برای مقابله با یک اهریمن جهانی را نشان می دهد. در فیلم جدید داستان هردو چندگانه درهم گره می خورد. این داستان ارتباط سفینه های فضایی و جهان سیارات مختلف را نشان می دهد.

فیلم شناسی

  • Strangers with Candy – 2005
  • تحت تعقیب – Wanted – 2008
  • پارک‌ها و تفریحات – Parks and Recreation – 2009-2015
  • جنگ عروس ها – Bride Wars – 2009
  • امشب منو ببر خونه – Take Me Home Tonight – 2011
  • مانیبال – Moneyball – 2011
  • نامزدی پنج ساله – The Five-Year Engagement – 2012
  • سی دقیقه پس از نیمه‌ شب – Zero Dark Thirty – 2012
  • فیلم 43 – Movie 43 – 2013
  • مرد اهداگر – Delivery Man – 2013
  • فیلم لگو – The Lego Movie – 2014
  • نگهبانان کهکشان – Guardians of the Galaxy – 2014
  • دنیای ژوراسیک – Jurassic World – 2015
  • هفت دلاور – The Magnificent Seven – 2016
  • مسافران – Passengers – 2016
  • نگهبانان کهکشان 2 – Guardians of the Galaxy Vol. 2 – 2017

تصاویری از کریس پرت


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم