لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در همه زمان ها

عشق یک حس خاص در جهان است که همه تصور می کنند آن را درک کرده اند اما در حقیقت اینگونه نیست (مانند یکی از فیلم های کریستوفر نولان). برخی به دنبال عشق بوده و برخی آن را تکذیب می کنند. فرقی نمی کند در کدام سو باشید یا چقدر احساساتی هستید، درهر صورت گاهی به عشق نیاز دارید. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم 15 انیمه عاشقانه برتر را به شما معرفی کنیم. تمام انیمه های این لیست سینمایی هستند و انیمه های عاشقانه سریالی در مقاله دیگری معرفی خواهند شد. در ادامه با پروشات همراه باشید.


15. تورادورا – Toradora – 2008

داستان این انیمه درباره ریوجی تاکاسو است که از مینوری خوشش می آید و می خواهد به او نزدیک شود. در این حین با دختری به نام تایگا آشنا می شود که در ظاهر آرام اما در باطن بدجنس است و قبول می کند در ازای کمک ریوجی به او برای نزدیک شدن به پسر موردعلاقه اش، به ریوجی کمک کند.


14. پیشخدمت ساما – Kaichō wa Meido-same – 2010

یکی از انیمه های رمانیک مشهور درباره یک رئیس شورای دانش آموزی که می خواهد نظم و آرامش را در مدرسه برقرار کند. از آنجاییکه اخیرا در مدرسه مشکلاتی پیش آمده بنابراین کار او دشوار است. او مجبور است برای کمک به خانواده در یک رستوران پیشخدمتی کند و همین مسئله راز اوست. زمانی که پسری به نام تاکومی از این قضیه باخبر می شود همه چیز تغییر می کند. آیا این پسر او را مسخره خواهد کرد؟ آیا زندگی اش را به بهشت تبدیل می کند یا جهنم؟


13. اوتنا دختر انقلابی – Shōjo Kakumei Utena – 1997

اوتنا تنجو می خواهد شاهزاده شود. زمانی که کودک بود پس از مرگ والدین توسط یک شاهزاده نجات یافت و از همان زمان این آرزو را داشت. شاهزاده به او یک حلقه می دهد. سال ها بعد دانش آموز یک دبیرستان است که همکلاسی های دیگر هم همانند او حلقه هایی داشته و می خواهند عروس رز، انتی را به دست آورده و قدرت های جادویی او را در اختیار بگیرند. اوتنا عروس را به دست آورده و ماجراجویی او به سمت عشق و تاریکی آغاز می شود.


12. همکلاسی ها – Doukyuusei – 2016

یکی از انیمه های جدید درباره رابطه عاشقانه میان دو پسر همجنسگرا که می تواند احساس تان را تحت تاثیر قرار دهد. ریتو ساجو شاید هرگز هیکارو کوساکابه را نمی دید اما تقدیر آن دو را در کنار هم قرار داد. این دو پسر کاملا از هم تفاوت دارند، هیکارو یک گیتاریست و ریتو شاگرد اول کلاس است. هیکارو در تهیه گروه سرود به ریتو کمک می کند و آن دو به تدریج و بدون اینکه خودشان متوجه شوند عاشق هم می شوند. این فیلم از آن فیلم هایی است که باید تماشا کنید.


11. لاو کام – Rabu★Kon – 2007

یک انیمه رمانتیک از آیا ناکاهارا درباره زندگی آتسوشی اوتانی، یک پسر قد کوتاه و ریسا کویزومی، یک دختر قد بلند که با ورود یک دانش آموز قد بلند دیگر به کلاس، توجه ریسا جلب می شود. در این حین آتسوشی عاشق یک دختر دیگر است و این دو تصمیم می گیرند به هم کمک کنند. اما به جای آن عاشق هم می شوند.


10. داستان عاشقانه من – Ore Monogatari! – 2015

یک انیمه کلیشه با داستانی شبیه داستان دیو و دلبر، درباره یک دانش آموز درشت عضلانی به نام تاکئو گودا که همه دختران مورد علاقه اش عاشق دوستش ماکوتو می شوند. اما با ورود دختری به نام رینکو که تاکئو او را نجات می دهد، تنهایی او به پایان می رسد.


9. نارنجی – Orange – 2016

یکی از انیمه های رمانتیک اخیر درباره زندگی یک دانش آموز دبیرستانی به نام ناهو تاکامیا که یک روز نامه ای دریافت می کند. این نامه از جانب خودش در آینده است که برای او فرستاده و با صحبت درباره حسرت ها و اشتباهات گذشته به او می گوید که برای تغییر آن ها باید چه کاری انجام دهد. این داستان به خوبی نوشته شده و می تواند بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.


8. باتومی – Butūmu – 2012

یک انیمه اکشن رمانتیک درباره قهرمان اصلی داستان ریوتا ساکاموتو که در تجسم حقیقی یک بازی گیر افتاده است و برای پیروزی و بازگشت به خانه باید شرکت کننده های دیگر را شکست دهد. هیمیکو همسر او در بازی است که به او کمک می کند. آن دو حین بازی مرگ و زندگی بیشتر و بیشتر به هم نزدیک می شوند.


7. Ai Yori Aoshi – 2002

کائورو هانابیشی در ایستگاه با دختری آشنا می شود و تصمیم می گیرد در یافتن مقصد به او کمک کند. زمانی که آن دو به مقصد مورد نظر می روند کائورو خود را در محله خود می بیند. سپس متوجه می شود که دختر قرار بود به یک مکان خالی برود. کائورو دختر را به خانه دعوت می کند تا راز این مسئله را حل کند و سپس متوجه می شود این دختر دوست دوران کودکی و نامزدش است.


6. عواقب آن ها – Kareshi Kanojo no Jijō – 1998

داستان این انیمه درباره دو شخصیت به نام های میازاوا و آریماست. میازاوا در مدرسه یک دختر مودب و کامل است که تحسین همگان را جلب می کند اما در درون خودخواه بوده و برای بهترین بودن هرکاری می کند. آریما پسری است که رفته رفته به بهترین مدرسه تبدیل می شود. در نتیجه میازاوا کنار می رود. علاوه بر این اریما با ضعف های میازاوا آشنا شده و سعی می کنید خود را بهتر نماید. اما رفته رفته مشخص می شود که اریما میازاوا را دوست دارد و میان آن دو رابطه ای شکل می گیرد.


5. چوبیتس – Chobits – 2002

آیا انسان می تواند عاشق هوش مصنوعی شود؟ این انیمه به این سوال می پردازد. هیدکی موتوسوا یک دانش آموز است که کامپیوترهای عجیبی همانند انسان می یابد. مشخص می شود که این کامپیوتر فقط می تواند کلمه چی را به زبان بیاورد و نمی تواند اطلاعات را دانلود کند. بنابراین هیدکی تصمیم می گیرد در حین شناخت چی، راه و رسم جهان را خود به او بیاموزد.


4. اشک های واقعی – True Tears – 2008

یک انیمه رمانتیک زیبا درباره کسی که با دختر مورد علاقه اش در یک خانه زندگی می کند اما نمی تواند حسش را بیان کند زیرا دختر به او احساسی ندارد. شینیچیرو نمی داند که چطور می تواند به هیرومی کمک کند تا از خاطرات دردناک مرگ والدین اش در کودکی، عبور نماید. علاوه بر این، یک دختر پر شروشور دبیرستانی به نام نئو هم عاشق اوست. زمانی که والدین اش می خواهند او را به کلاس رقص بفرسند علاقه ای نشان نمی دهد زیرا می خواهد به هیرومی کمک کند. آیا نئو کلید حل این ماجراست؟


3. فروتس بسکت – Furūtsu Basuketto – 2001

این انیمه رمانتیک و زیبا توسط ناتسوکی تاکایا خلق شده است و به زندگی توهرو می پردازد که پس از مرگ مادر بی خانمان شده است. همکلاسی اش یوکی به او کمک می کند. او سپس متوجه می شود خانواده یوکی نفرین شده اند و با آغوش گرفته شدن توسط جنس مخالف به نوعی حیوان زوداییک چینی تبدیل می شوند. او قسم می خورد در این باره چیزی نگوید اما با زندگی در کنار یوکی عاشق او می شود.


2. آنوهانا: گلی که آن روز دیدیم – Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai – 2011

یک انیمه زیبا با داستان ساده درباره قهرمان داستان، جینتو که پس از فروپاشی گروه دوستانش اش پس از مرگ یکی از دوستان به نام میکو، تنها می شود. او یک روز میکو را می بیند که به او می گوید از آنجاییکه به یکی از آرزوهای خود نرسیده نمی تواند به دنیای پس از مرگ برود. بنابراین جینتو باید گروه دوستانه شان را به دور هم جمع کند تا آرزوی میکو برآورده شود. با احساسی شدن ماجرا احساسات درونی برملا می شوند.


1. دروغ تو در آوریل – Shigatsu wa Kimi no Uso – 2014

مرگ هرگز لذت بخش نیست و همیشه با ناراحتی همراه است. با مرگ یک عزیز گویی جهان به پایان می رسد. کوئسی آریمای پیانیست با مرگ مادرش همین احساس را تجربه می کند. او غمگین است و نمی تواند پیانو بنوازد. غم وجودش را فرا گرفته و با وجود گذشت دو سال نمی تواند قطعه ای بنوازد. با آشنایی با یک نوازنده ویلون به نام کائوری که به او کمک می کند به دنیای موسیقی برگردد، همه چیز تغییر می کند. شاید این انیمه در لحظاتی بیش از حد دراماتیک باشد اما تماشای آن ارزشش را دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (178)

بستن فرم

  1. مبینا

    اسفند 12, 1401

    من عاشق اینجورانیمه هاهستم ولی پیداش نکردم ولی حق نداریدحرف الکی برمیدارن انیمه هست درجامعه واقعافرق داره ولی بازم این ۱انیمه است وشمااینجوری میکنیدمن یک دخترم وعاشق اینجورانیمه هاهستم دوست نداری نبین هیچ ربطی هم به فرهنگ نداره زرنزنیدلطفا

    پاسخ

  2. آرشا

    مهر 18, 1401

    والا من که هنوز ندیدم برم ببینم (با اینکه ۱۱ سالمه)

    پاسخ

  3. ساکورا

    آبان 22, 1400

    عشق همجنسگرا خجالت اوره همین چیزایی رو دیدن اصلا از این چیزا خوشم نمیاد فقط به کسایی که این انیمه رو میبینن آسیب میزنه ×××

    پاسخ

    • کاساندان در پاسخ به ساکورا

      تیر 25, 1401

      آره منم مخالفم
      خود خدا گفته ما شما را جفت آفریدیم یکی زن یکی مرد
      این غربی ها اومدن برای یسری چیزا ک الان یادم نیست معلممون گفته بود اینا رو جا انداختن من خودم چند وقت حس میکردم همجنسگرا عم خیلی برام ترسناک بود
      خدا رو شکر متوجه شدم توهمه و از اون حالت بیرون اومدم
      شما اصلا از این زاویه نگاه کن حتی حیوان ها هم یک جفت زن و مردن و همجنسگرا نیستن بعد انسان که اشرف مخلوقات همجنسگرا باشه

      پاسخ

      • داش گلتون در پاسخ به کاساندان

        مرداد 2, 1401

        میدونید دوستان لطفا طرز فکرتون رو عوض کنید میدونید چی خجالت اور تره؟ اینکه هنوز ادمایی مثل شما وجود داره که نژاد پرستن
        این یک انیمس ولی شما حتی فکرتون در مورد انسان واقعی همینه من با همجنسگرا موافقم و اعتقاد دارم که انسان حق انتخاب داره که با کی باشه
        عشق سن و سال نداره
        عشق جنسیت نداره، عاشق شدن یک احساسه درست فکر کنید
        شرم اوره واقعا حرف و عقلتون

        پاسخ

  4. NAZY

    آبان 9, 1400

    انیمه همکلاسی نیستش توی گوگل😢

    پاسخ

  5. Khanom

    شهریور 18, 1400

    اشاعه یه انحراف جنسی چه سودی داره ، جامعه ایرانی خودش مشکلات بیکاری خیلی چیزا رو داره و میطلبه جوونا قوی تر بشن ، نه اینکه درگیر یسری روابط اعصاب خوردکن بشن ، که عمری باید تو جامعه بخاطر یه القاکه از همین انیمه ها میاد وقت صرف کنن، عشق به پسرو دختر تو جامعه قشنگ نشون بدید نیازی به اینام نیست ، تزریق بحران هویتی ظلم به جامعه

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به Khanom

      دی 14, 1400

      ایولا واقعا حرفت حقه ، اینا همش القاست … چطور وقتی یه انیمه درمورد والیبال یا بوکس میبینی دوست داری والیبالیست یا بوکسور بشی ولی بعدش که یکم بگذره از سرت میره … اینم همونه ولی از نوع بدش !

      پاسخ

  6. علی

    اردیبهشت 9, 1400

    عشق همجنسگرا واییییییی🤢🤢🤢🤢🤢🤢

    پاسخ

    • آرزو در پاسخ به علی

      خرداد 4, 1400

      میخوای نگانکن خب این چ حرکت زشتیه🙄

      پاسخ

    • Armyyy در پاسخ به علی

      خرداد 22, 1400

      چرا هیت میدی آقا همجنسگرا ها آدم نیستن ؟
      کارت واقعا زشت و دور از ادبه اگه دوست نداری خوب نگاه نکن کسی مجبورت نکرده اگه هم خوش نمیاد نباید هیت بدی اونا هم دل دارن وقعا کارت خیلی زشته خجالت اوره نگاه کن با کیا شدیم ۸۰میلیون نفر 😐💔

      پاسخ

      • Zenab در پاسخ به Armyyy

        تیر 6, 1400

        والا👌👌👌👌هرکسی گرایشای خودشو داره و ما حق نداریم اونا رو تحقیر کنیم
        این هم یکی دیگه از جنبه های فرهنگ مردمونمونه
        😐

        پاسخ

      • Mostafa در پاسخ به Armyyy

        مرداد 9, 1401

        واقعا هم همینطوری کسی تو رو مجبور نکرده نگاه کنی که

        پاسخ

    • امیروالا در پاسخ به علی

      مرداد 12, 1400

      خوب نگاه نکن انیمیشن رو چرا پاسخ دادی برو بیرون از سایت یه انیمیشن دیگه نگاه کن حالت خوش نیستا

      پاسخ

    • :/ در پاسخ به علی

      آبان 17, 1400

      واقعا که باید به نظرات دیگران احترام بزارید

      پاسخ

      • محمد شاملو در پاسخ به :/

        آبان 27, 1400

        منم همچین فکری میکردم تا وقتی که خود خبرگذاری BBC (این که دیگه مال آخوندا نیست که حرفی توش باشه) گفت که ژن همجنس بازی وجود نداره (میتونید سرچ کنید)، یعنی چی ؟ یعنی این یه میل مثل بقیه میل هاست و اونجوری نیست که طرف مادر زادی اینجوی شده … مثل کسی که مثلا به مادر خواهر خودش نظر داره .

        اونم میشه میل ولی اینجوری نیست که ژن طرف اینطوریه که باید به مادر خواهرش نظر داشته باشه . (پس چرا نمیگید به نظرات این افراد هم باید احترام گذاشت ؟)
        کلا آدما اینجورین که هرچی رو که ببینن میخوان ، همجنس بازی هم همینه و چارتا فیلم و انیمه همجنس بازی ببینی تو هم فک میکنی که نکنه منم همجنس بازم و خودم خبر ندارم …
        تو مستند انقلاب جنسی هم که باهشون مصاحبه کردن و میپرسیدن که بنظرتون 5 سال دیگه هم هنوز همجنس بازید یا خیر میگفتن نمیدونیم یعنی شاید هنوز باشم شاید هم دلزده بشم و دوباره برم سرغ جنس مخالف ، دقیقا مخالف چیزی که از همجنس باز تو فیلم و سریال ها نشون میدن . (میتونید برید ببینید خودتون)

        بعضیا دوست دارن خر و حیوانات رو مورد عنایت قرار بدن ، بعضیا اگزوز ماشین رو بعضیا هم همجنسشون رو ، و همه ی اینا هم قابل درمانن و ژنتیکی نیستن .

        امیدوارم مردم کشورم قبل از تقلید کورکورانه یه مقدار هم تحقیق کنن ، مخصوصا دوست روشنفکرمون Armyyy که گفتن ببینید با کیا شدیم 80 میلیون نفر ، دوست عزیرم با شما شدیم 80 میلیون نفر …

        پاسخ

        • شقایق در پاسخ به محمد شاملو

          دی 9, 1400

          دوست عزیز تا جای کسی نیستی اونو قصاوت نکن درسته ژن همجنسگرایی وجود نداره ولی ژن دگرجنسگرایی وجود داره؟ میدونین ما انسان ها طوری هستیم که وقتی یکی ضعیف تر از خودمون ببینیم لهش میکنیم مثلا حشرات کوچیک هستن موقع راه رفتن اصلا برامون مهم نیست که حشره ای رو له کنیم چون از ما کوچیک تر هستن همحنسگرا ها هم همچنین چون تعدادشون خیلییی کمتر از دگرجنس گرا ها عست دگرجنس گرا ها مثل شما بهشون زور میگن میگن گرایش فقط ما ما بهترینیم شما گناه کاریمو… حیوانات که با غریضه طبیعی خودشون زندگی میکنن توی دین اسلام هن گفته خیدانات حق تصمیم گیری ندارن و زندگیشون با غریضه طبیعیشون هست ولی انسان خق انتخواب داره همون بین حیوان همجنسگرا وجود داره و توی قرآن حراستا نوشته آن زنانی که از روی شهود به جای مردان با زنان رابطه دارن منظورش همجنسباز ها هست که این آوخندا از خودشون اوصول در آوردن توی ایران تغییر جنسیت رو اگه بری پیش روانشناس و ثابت بشه تو یه ترنس هستی ممنوع نیست تغییر جنسیت بدی فقط بخاطر مسائل روانشناسی دقیقا همحنسگرا ها هم توی ذهنشون این هک شده که همجنسگرا هستن و هیچ روانشناسی نتونسته تو دنیا ثابت کنه یه مریضی هست !

          پاسخ

          • فاطمه در پاسخ به شقایق

            اردیبهشت 14, 1401

            این کار (رابطه دو همجنس) هرزگی ای بیش نیس:/ وقتی آدمیزاد نفسشو رها کنه دوس داره هر غلطی بکنه… بعدشم این عشقای رمانا و انیمه های یائویی و یوری توهمی بیش نیس که متاسفانه چقدم طرفدار داره.. یه ذره آگاهیتونو نسبت به اینا ببرید بالا، ببنید ازین به ظاهر عشق هایی که شما میگید چقدر تو دنیای واقعی این شکلیه و پایداره… بعدشم اگه دین و خدا رو قبول داری باید ازین کار بدتون بیاد یا لااقل ازشون دفاع نکنین :/ تو قرآن هم صریحا در مورد قوم لوط گفته شده که آنها مردمی بدکار بودند و گرفتار عذاب الهی شدن.. فرقی نمیکنه گرایشت چی باشه وقتی داری ازشون دفاع میکنی تو هم شریک کارشون میشی.. خدا هممون رو عاقبت بخیر بکنه ان شاء الله 🙂

            پاسخ

            • مهدی در پاسخ به فاطمه

              اردیبهشت 15, 1401

              چقدر زیبا،نظرتون واقعیتی بیش نیست ای کاش مردم با قرآن آشتی کنن

              پاسخ

    • Elio در پاسخ به علی

      تیر 16, 1401

      ؟؟
      حالت خوبه؟یعنی چی الان این حرکت؟

      پاسخ