20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع

اغلب ما از دیدن ستارگان زیبای هالیوودی لذت می بریم. ما می دانیم حضور این زنان قدرتمند در موفقیت فیلم تاثیرگذار است. در اینجا می خواهیم 20 فیلم الهام بخش درباره فریبنده ترین و شجاع ترین زنان را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


شیطان پرادا می پوشد – The Devil Wears Prada

آندریا یک دختر شهرستانی و فارغ التحصیل دانشگاه است که می خواهد یک روزنامه نگار بزرگ شود و در حال حاضر دستیار میراندا پریسلی، ویراستار موفق یک مجله مد مهم شهر نیویورک است. آندریا که همیشه در آرزوی چنین شغلی بوده هرگز نمی دانست این کار آنقدر دشوار است.

همچنین بخوانید: 20 شاهکار سینما که به شما احساس سر زندگی میدهند


دلیر – Brave

یک دختر تیرانداز ماهر به نام مریدا در زندگی راه خود را دنبال کرده و از ارزش های اسکاتلند دفاع می کند. گرچه او به دنبال کمک است اما نه تنها کمکی دریافت نکرده بلکه طرد می شود. این دختر جوان برای شکست این طرد شدگی و طلسم باید به خود اتکا کند.


ماما میا – Mamma Mia!

دختری جوان به نام سوفی در آستانه ازدواج است و دوست دارد یک مراسم سنتی داشته باشد که پدرش او را تا محراب همراهی کند. مشکل اینجاست که نمی داند پدرش کیست زیرا مادرش دونا هرگز در این باره به او چیزی نگفته است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


گرانش – Gravity

دکتر رایان استون به همراه مت کوالسکی فضانورد، که پس از این سفر بازنشسته می شود، در آستانه اتمام اولین ماموریت فضایی خود است. همه چیز خوب پیش می رود و حتی یک نشانه بد وجود ندارد، اما…


بازی های گرسنگی – The Hunger Games

بازی های گرسنگی به کارگردانی گری راس یکی از سه گانه های زیبای تاریخ سینما را خلق کرد که جنیفر لارنس بااستعداد و بلندپرواز در آن حضور داشت. داستان درباره شخصیت جنیفر است که به دنبال بقاست.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران جنیفر لارنس در آینده نزدیک


سالت – Salt

در این فیلم آنجلینا جولی نقش یک مامور سیا به نام اولین سالت را ایفا می کند که پس از اتهام به جاسوسی برای روسیه می خواهد به زندان نرود و باید نامش را از این اتهام پاک کند.


قوی سیاه – Black Swan

داستان درباره یک رقصنده است که به دنبال نقش اصلی است و با فرا رسیدن روز اجرا رقابت داغ تر و داغ تر می شود. یک فیلم زیبا با اجرای ناتالی پورتمن و ونسان کسل در نقش های اصلی.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


مالنا – Malena

مالنا یک بیوه زیباست که تمام مردان شهر شیفته او بوده و تمام زنان به او حسادت می کنند. زنان درباره او شایعه سازی کرده و مردان در آرزوی تصاحب او هستند. آمیزه ای از زنانگی و قدرت در شخصیت مونیکا بلوچی این فیلم را زیبا می کند.


آلیس در سرزمین عجایب – Alice in Wonderland

داستان آلیس کینگزلی، یک دختر 19 ساله که اتفاقات عجیب برای او رخ می دهد. او از همیش، پسر ثروتمند لرد و لیدی اسکات درخواست ازدواج شنیده و پس از اینکه از پاسخ دادن امتناع می کند، به درون جمعیت گریخته، خرگوشی را دیده، او را دنبال کرده و خود را در دنیای زیرزمینی می یابد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن بالا (UP)


لبخند مونا لیزا – Mona Lisa Smile

کاترین واتسون در یک کالج زنانه یک شخصیت مهم است که با شوق و شور برای برابر جنسیتی مبارزه کرده و این تلاش او بر دانشجویانش تاثیر می گذارد. او با آموزش به دانشجویان برای زیرسوال بردن نقش های اجتماعی، به زندگی خود نگاه تازه ای می اندازد.


جی.آی. جین – G.I. Jane

سرباز جردن اونیل، با بازی دمی مور، اولین کارآموز ارتش ایالات متحده در برنامه آموزشی کاتالانو در فلوریداست. تنها بهترین سربازان ارتش ایالات متحده برای این برنامه انتخاب شده و حدود 60 درصد آنها در هفته اول رد می شوند. آیا این زن در آنجا می ماند؟

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


نقطه کور – The Blind Side

یک زن مسئولیت پذیر به نام لی آن توئی از یک خانواده شاد مسیحی یک پسر نوجوان بی سواد آفریقایی-آمریکایی بی خانمان را نزد خود آورده و به او کمک می کند تا به یک ستاره فوتبال تبدیل شده و درس بخواند. این فیلم از جان لی هانکوک قلب تان را تحت تاثیر قرار می دهد.


لارا کرافت- نگهبان مقبره – Lara Croft: Tomb Raider

لارا کرافت یک زن جذاب، باهوش و شجاع است که مهارت های رزمی داشته و در بدترین شرایط زنده می ماند.

همچنین بخوانید: حقایق جالبی درباره لارا کرافت که شاید نمی‌دانستید + تصاویر


دختر شایسته اخلاق – Miss Congeniality

یک مامور اف بی آی به نام گریسی باید در مسابقات زیبایی آمریکا شرکت کند، زیرا یک قاتل سریالی با نام مستعار “شهروند” قرار است در این مراسم حضور داشته باشد. گریسی با کمک ویکتور، یک مربی در زمینه زیبایی، نحوه تبدیل شدن به یک بانو را می آموزد تا در این مراسم حضور داشته و قاتل را پیدا کند. این شخصیت در سراسر فیلم در شرایط خنده دار قرار گرفته و همیشه از پس آنها برمی آید.


فریدا – Frida

فریدا درحالی که تنها بیست سال داشت با دیه گو ریورای ثروتمند و فاسد و البته معروف ترین هنرمند مکزیک ازدواج کرد. این فیلم درباره موفقیت های حرفه ای او و داستان واقعی زندگی اش است.

همچنین بخوانید: 10 فیلمی که زندگی و نگرش شما را تغییر خواهند داد! 10 فیلم برای لذت بردن از سینما


بیل را بکش – Kill Bill

یک عروس باردار که مزدور هم هست و نام مامبای سیاه را انتخاب کرده، در مراسم عروسی توسط یک مرد به نام بیل تیر خورده و زخمی می شود. گرچه این تیر به سرش اصابت کرده اما او را نکشسته و پس از کمای چهار ساله بیدار می شود. او اکنون می خواهد از دشمنان انتقام بگیرد.


بچه جایگزین – Changeling

شخصیت اصلی (آنجلینا جولی) پلیس را خبر می کند تا برای یافتن فرزندش جستجو کنند. پس از مدتی یک پسر براساس گزارش او یافت می شود. اما مادر اصرار دارد که این فرزند او نیست. این مادر بهت زده به جای یافتن فرزند خود را در تیمارستان می یابد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


جونو – Juno

جونو یک دانش آموز دبیرستانی است که باردار شده و یک زوج شاد را پیدا می کند که حاضرند فرزند او را به سرپرستی قبول کنند. او در عین جوانی باید به این سوالات پاسخ دهد: باید چه کار کند، چه چیزی برای فرزندش بهتر است . چگونه باید خود را پیدا کند؟ او در نهایت یک تصمیم عجیب می گیرد.


عزیز میلیون دلاری – Million Dollar Baby

مگی که همیشه با دنیای بیرون در کشمکش است عزم و اراده قوی دارد و بیش از هرچیز دوست دارد دیگران به او ایمان بیاورند. در ابتدا مربی به نام فرانکی از آموزش دادن به او خودداری می کند اما با اصرار مگی تسلیم می شود. پس از مدتی متوجه می شوند هردو یک هدف دارند و آن فراموش کردن گذشته و تشکیل خانواده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


بانوی آهنی – The Iron Lady

داستان مارگارت تاچر، اولین نخست وزیر زن بریتانیا با بازی زیبای مریل استریپ. با دیدن این فیلم به قدرت این زن پی خواهید برد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. ناشناس

    مرداد 20, 1401

    دوتا از بهترین های این لیست
    جی ای جین
    عزیز میلیون دلاری
    چقدررر خوب بودن چقدررر ذوق کردم باهاشون و حس خیلی خوبی بهم دادن

    پاسخ

  2. علی رضایی

    اردیبهشت 23, 1399

    عزیزان مواظب باشید که افراد با پیشینه سیاه رو براتون قهرمان نکنند.(مانند مارگارت تاچر)

    پاسخ

    • سینا در پاسخ به علی رضایی

      بهمن 23, 1400

      دقیقا درست میگین… یکی از کثیفترین افراد کاپیتالیسم و شکننده ی اعتراضات کارگری لندن از طریق گول زدن آنها با افراد پلیس که به عنوان کارگر وارد کارخانه ها شدن

      پاسخ

    • مریم حلاج در پاسخ به علی رضایی

      شهریور 24, 1401

      با سلام ،کاملا درسته
      در کتاب دکترین شوک به وضوح بیان کرده البته کوتاه.

      پاسخ

  3. بهار

    تیر 4, 1398

    مالنا اصلا زن قوی نبود و فیلممم نمیخواست اون رو به عنوان یه کاراکتر قوی نشون بده
    جای مالنا جدا از تمام زیبایی هاش تو این لیست نیست

    پاسخ

  4. زهرا اکیما

    تیر 2, 1398

    بازی و شخصیت مریل استریپ تو فیلم The Devil Wears Prada واقعا فوق العادس.

    پاسخ