بیوگرافی کامل مک‌ کنزی فوی (Mackenzie Foy) از کودکی تا به امروز

نام: مک کنزی فوی (مک کنزی کریستین فوی)

تاریخ تولد: 10 نوامبر 2000 (20 آبان 1379)

سن: 18 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.55 سانتی متر

شغل: مدل و بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی مک کنزی فوی

مک کنزی فوی یک مدل و بازیگر آمریکایی است که پس از نقش آفرینی در آخرین سری فیلم های “گرگ و میش” (Twilight) در نقش رنزمی کولن به شهرت رسید. او از دوران کودکی به صنعت سینما وارد شد. امروزه فوی را یک بازیگر موفق می دانند که آینده درخشانی پیش روی اوست.

کودکی و جوانی

مک کنزی فوی در لس آنجلس به دنیا آمد. او فعالیت خود را از دوران کودکی آغاز نمود. زیبایی او زبانزد دوستان و اقوام بود و به همین دلیل به زودی توجه نمایندگان آژانس مدلینگ را به خود جلب کرد. والدینش از این موضوع استقبال کرده و به دختر سه ساله  شان اجازه دادند تا در جلسه های عکاسی شرکت کند. این مدل جوان به چهره شرکت های Guess Kids و Garnet Hill تبدیل شد و به زودی نماینده شرکت والت دیزنی و ماتل بود.

مک کنزی به یک مدل پرطرفدار تبدیل شد و آژانس های معروف مدلینگ به دنبال او بودند. اما در نوجوانی ناگهان به بازیگری علاقه مند شد. والدینش از این تصمیم او حمایت کرده و از انگیزه او برای پیشرفت خوشحال بودند. فوی در کنار برادر بزرگترش بیلی رشد کرد. به دلیل مشغله زیاد نتوانست تحصیلات متوسطه را به پایان برساند و در رشته علوم طبیعی در خانه تحصیل کرد.

فیلم های او

مک کنزی فوی به تلویزیون وارد شد. او در سریال Till Death نقش کوتاهی را به دست آورد. این کمدی درباره زندگی یک زوج فیلادلفیایی بود که برد گارت، جوی فیشر، ادی توماس و ستاره های دیگر سینما در آن حضور داشتند.

مک کنزی فوی در کودکی

پیش از اینکه مک کنزی مورد استقبال تماشاگران قرار بگیرد در دو سریال از جمله Hawaii Five -0 بازی کرد و سپس سازندگان چندگانه “گرگ و میش” متوجه او شدند. در سال 2011 طرفداران آثار نویسنده آمریکایی، استفانی میر، به سینماها هجوم بردند. بیل کاندون اولین فیلم از آخرین بخش رمان “گرگ و میش” را تولید کرده بود.

تماشاگران والدین رنزمی، بلا سوان و ادوارن کولن، خون آشام جذاب را که توانایی های غیرعادی داشت، دوست داشتند. کریستین استوارت و رابرت پاتینسون این نقش ها را اجرا کردند. یک سال بعد رنزمی فوی در بخش دوم فیلم “گرگ‌ و میش: سپیده‌ دم” (The Twilight Saga: Breaking Dawn) بازی کرد و کریستی برک نقش بزرگسالی او را اجرا نمود.

مک کنزی فوی و کریستین استوارت

کارگردان ها از اجرای این بازیگر جوان راضی بودند. او یک بازیگر مطیع بود که در مقابل هر خواسته و دستور با روی باز واکنش نشان می داد. این بازیگر علاوه بر ظاهر آرام برای بازی در چنین نقش هایی مناسب بود. بنابراین پشت سر هم نقش هایی به او پیشنهاد می شد.

مک کنزی فوی و رابرت پاتینسون

این بازیگر در تریلر رازآلود “احضار” در کنار ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون و لیل تیلور نقش آفرینی کرد و این پروژه بعدی او  بود. این فیلم شما را با ماجراجویی های افرادی همراه می کند که کارشان شکار ارواح است. او نقش سیندی، یکی از پنج خواهران خانواده پرون را ایفا کرد. در این خانواده اتفاقات عجیب رخ می دهد و پس از آن زندگی شان دگرگون خواهد شد. مک کنزی در اکران این فیلم گفت:

“می توانم بگویم این فیلم ترسناک است. بسیار…ترسناک است.”

مک کنزی فوی و مادرش

طی سال ها فوی مهارت بازیگری خود را بیشتر و بیشتر ارتقا داد. منتقدین و تماشاگران با دیدن درام فانتزی “میان ستاره ای” (Interstellar) به کارگردانی کریستوفر نولان اجرای مک کنزی را پخته می دانستند. او یکی از نقش های اصلی را برعهده داشت، نقش دختر 10 ساله کوپر فضانورد (متیو مک کانهی). جسیکا چستین نقش بزرگسالی او را برعهده داشت و الن برستین نقش دوران پیری او را.

مک کنزی فوی و متیو مک کانهی در فیلم میان ستاره ای

فیلم شناسی این بازیگر چندان متنوع نیست اما در حال حاضر فوی یک جایزه و پنج نامزدی را در کارنامه خود ثبت کرده است. او برای این فیلم جایزه ساترن را دریافت کرد. اما در کنار آن جایزه تمشک طلایی را نیز دریافت نمود. او به همراه تیلور لاتنر بازیگر نقش جیکوب بلک در “چندگانه گرگ و میش” جایزه تمشک طلایی را دریافت نمود. زوج آن دو بدترین زوج سری دوم “گرگ‌ و میش: سپیده‌ دم” است.

مک کنزی فو کارنامه خود را به حضور در همین فیلم ها محدود نکرده اسست و به عنوان یک مدل هم فعالیت داشته و برای لباس کودکان تبلیغ می کند. او در سال 2013 بر روی جلد مجله L’Officiel قرار گرفت.

مک کنزی فوی و تیلور لاتنر

می توان به انرژی این بازیگر حسادت کرد. او به همراه بازیگران دیگر در فیلم های انیمیشن صداپیشگی کرده است و در حال حاضر در سریال های انیمیشن نیز صداپیشگی داشته است. او قصد دارد در آینده هم در همین عرصه فعالیت کند. او در سریال انیمیشن The Boxcar Children در نقش ویولت و در انیمیشن فرانسوی “شازده کوچولو” (The Little Prince) براساس داستان افسانه آنتوان دسانت اگزوپری در نقش دخترک صداپیشگی کرده است.

زندگی شخصی

این دختر ظریف (قد 155 سانتی متر و وزن 45 کیلوگرم) در برج عقرب متولد شده است. او عاشق تکواندو است و طراحی باله را نیز آموخته است. او نواختن ساز را بلد است و پیانوی بزرگ می نوازد.

متاسفانه رسانه ها نتوانسته اند جزئیات زندگی و روابط عاشقانه مک کنزی را بیابند. شاید هم به خاطر سن پایینش چنین روابطی ندارد. زیرا کسی تا به حال او را به همراه جنس مخالف ندیده است. فوی گرچه در اینستاگرام و توییتر صفحه دارد اما طرفدار دنیای مجازی نیست و به ندرت تصاویر خود را به اشتراک می گذارد. معمولا تصاویر سگ رودژین ریجبک او با نام فایلافلای دیده می شود.

مک کنزی فوی در امروز

او در فیلم “فندق ‌شکن و چهار قلمرو” (The Nutcracker and Four Realms) نقش اصلی را برعهده داشت. شخصیت کلارا که تصمیم گرفت در سراسر چهار قلمرو سفر کند.

کارگردان این فیلم، لاسه هالستروم بهترین بازیگران هالیوود را به این فیلم دعوت کرد. کیرا نایتلی، هلن میرن، مورگان فریمن و غیره در این فیلم پر از عناصر فانتزی ارنست هافمن حضور داشتند. این فیلم در پاییز 2018 اکران شد.

فیلم شناسی

  • Till Death – 2009
  • Hawaii Five-0 – 2010
  • چندگانه گرگ و میش: سپیده دم – The Twilight Saga: Breaking Dawn – 2011-2012
  • احضار – The Conjuring – 2013
  • Wish You Well – 2013
  • Black Eyed Dog – 2014
  • میان ستاره ای – Interstellar – 2014
  • جس استون: گمشده در پارادایس – Jesse Stone: Lost in Paradise – 2015
  • فندق ‌شکن و چهار قلمرو – The Nutcracker and the Four Realms – 2018

تصاویری از مک کنزی فوی

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. عبآس

    تیر 2, 1398

    چقدر دوست داشتنیه این دختر، توی اینتراستلار که بازیش حرف نداشت! بشدت شخصیتِ مورف رو دوست دارم. نمیشه نسبت بهش بی‌تفاوت بود از بس خوب بازی کرده…ممنون از مطلبتون

    پاسخ