10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “غریزه اصلی” (Basic Instinct)

اگر در دهه 90 بزرگ شده باشید حتما فیلم “غریزه اصلی” یکی از فیلم هایی بود که میل جنسی شما را بیدار کرد. این فیلم برخلاف نقد شدید طی سال های جایگاه خود را یافت و به فرهنگ عامه راه یافت. مشخص نیست چرا تماشاگران ابتدا آن را دوست نداشتند. با این حال بسیاری معتقدند صحنه های جنسی آن باعث جذابیت تدریجی اش شد. گرچه این موضوع صحت دارد اما نباید توجه کنیم که فیلم به ژانر تریلر تعلق دارد. بنابراین در حین جستجو برای یافتن فیلم های مشابه “غریزه اصلی” فیلم هایی را انتخاب کردیم که در کنار مضمون اروتیک رازآلود نیز بودند. در اینجا لیستی از چنین فیلم هایی را در اختیارتان قرار می دهیم. با پروشات همراه باشید.


10. زن سفیدپوست مجرد – Single White Female – 1992

سکونت با هم اتاقی می تواند جالب باشد زیرا می تواند از هم وسایل قرض کرده و آنها را به اشتراک بگذارید. اما اگر هم اتاقی تان چیزهایی را قرض بگیرد که خصوصی باشند آن وقت چه. چیزهایی مثل دوست پسرتان. یا زندگی تان. یک تریلر هالیوودی زیبا با اجراهای دیدنی مخصوصا از جانب جنیفر جیسون لی در نقش هدی روانی که زندگی آلی، با اجرای جین بریجت فوندا، را به جهنم تبدیل می کند. موضوع زمانی پیچیده تر می شود که هدی می خواهد شبیه آلی به نظر برسد.

همچنین بخوانید: 20 شاهکار سینما که به شما احساس سر زندگی میدهند


9. پیچک سمی – Poison Ivy – 1992

پیچک سمی گیاهی است که اگر با آن تماس داشته باشید بدن تان جوش زده و می خارد. حالا می خواهیم این گیاه را با فردی مقایسه کنیم که اطرافیان را آزار می دهد. پیچک درو از این نوع است. یک زن اغواگر به ظاهر معصوم با ترغیب نمودن مرد خانواده، زندگی همسر و دختر را به جهنم تبدیل کرده، همسر را کنار زده و جای دختر او قرار می گیرد. درو بریمور با اجرای زیبای خود هم نقش یک دختر شاد را ایفا می کند و هم نقش یک دختر اغواگر مانند “لولیتای” استنلی کوبریک. اجرای او این فیلم را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


8. آهنگ میستی را برایم بنواز – Play Misty For Me – 1971

کارگردانی کلینت ایستوود یک داستان زیبا خلق نموده که در آن یکی از طرفداران یک برنامه رادیویی هرروز یک آهنگ را درخواست می کند. این فرد و مجری رادیویی ناخوداگاه ارتباطی را آغاز می کنند که این ارتباط به یک رابطه ناسالم تبدیل می شود زیرا این طرفدار هرروز به دنبال مرد است. ایستوود با کنار زدن نقش کلیشه قهرمان اکشن این بار نقش یک مجری رادیو را ایفا می کند. این فیلم الهام بخش فیلم هایی مانند “جذابیت مرگبار” بوده است. صحنه ای را تماشا کنید که جسیکا والتر دونا میلز را به قتل تهدید کرده و می گوید: “باید تو را برای دیوید آماده کنم. امیدوارم وقتی به اینجا قدم می گذارد خوشش بیاید، زیرا باید آن را با خودش به جهنم ببرد.”

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


7. زیبای روز – Belle de Jour – 1967

کاترین دنو نقش یک زن ثروتمند را ایفا می کند که از زندگی خسته شده و دوست دارد از آن لذت ببرد. این آرزو در ابتدای فیلم برآورده می شود، زیرا ربوده شده، به یک درخت بسته شده و مورد سواستفاده قرار می گیرد. با این حال این یک رویاست، اما در پایان روز به محله فاحشه ها رفته و می خواهد کارش را شروع کند. این فیلم مطالعه مضمون اروتیک است. راجر ابرت این فیلم را “بدون شک بهترین فیلم اروتیک دوره مدرن، بدون شک بهترین” خواند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کری گرانت که دوستداران سینمای کلاسیک نباید از دست بدهند


6. جذابیت مرگبار – Fatal Attraction – 1987

هنگامی که علاقه به شیفتگی بدل می شود اوضاع خطرناک خواهد شد. و هیچ چیز از یک زن انتقام جو خطرناک تر نیست. الکس فارست پس از رابطه با دن به او علاقه مند می شود و پس از جدایی از آن ها همیشه چیز بد پیش می رود. می خواهید بدانید چگونه؟ گلن کلوز دیوانه یک خرگوش خانگی را زنده زنده می جوشاند. متوجه شدید؟ و هیچکس بهتر از مایکل داگلاس نمی تواند این خیانت را نشان دهد. این فیلم که توسط منتقدین تحسین شد، در شش قسمت اسکار نامزد شد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم کلاسیک که هر زن باید تماشا کند


5. تنگه وحشت – Cape Fear – 1991

هنگامی که یک متجاوز دیوانه درباره مشکلات با والدینش با یک نوجوان شانزده ساله صحبت کرده و از او می خواهد والدینش را به خاطر کاری که انجام می دهند ببخشد، اوضاع جالب می شود. اجرای رابرت دنیرو در نقش یک متجاوز روانی دیدنی است. او برای انتقام از یک قاضی که او را به اشتباه متهم کرد، خود را به جای یک معلم جا زده و دختر نوجوان او را می فریبد. صحنه فریب او برای نزدیک شدن به دختر دیدنی است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم سیاه و سفید تاریخ سینما که باید بارها تماشا کنید


4. من عشق هستم – I Am Love – 2009

با دیدن این فیلم متوجه می شوید چگونه زیر پوست تان نفوذ کرده و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. آنچه به عنوان یک درام خانوادگی آغاز می شود به یک تریلر جذاب تبدیل خواهد شد. درست در جایی که حس می کنید داستان قابل پیشبینی است از آن رکب می خورید. از آنجاییکه نمی خواهیم داستان را فاش کنیم فقط می گوییم فیلم درباره یک زن ثروتمند است که از قید و بند زندگی خانوادگی خسته شده و به دنبال یک عشق جدید است. به چالش کشیدن شما برای پیشبینی داستان و جلوه های بصری از دلایل جذابیت این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


3. شهوت، اخطار – Lust, Caution – 2007

در اوج جنگ جهانی دوم و در زمان مقاومت چینی ها در برابر ژاپن، یک زن زیبا مامور ترور یک مستبد است اما در این بین عاشق او می شود. او که میان وظیفه و علاقه گیر افتاده، داستان عشق را روایت می کند. یک فیلم اروتیک و پراز جزئیات که درباره انواع مختلف شیفتگی در افراد صحبت می کند. کارگردان برنده جایزه اسکار، انگ لی، چالش های درونی زنان را نشان می دهد که ابتدا از یک مرد متنفر بوده و سپس عاشق او می شود.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


2. قوی سیاه – Black Swan – 2010

یک تریلر روانشناسانه محصول سال 2010 به کارگردانی دارن آرنوفسکی نابغه درباره یک رقصنده به نام نینا در گروه رقص نیویورک و تلاشش برای بازی در نقش قوی سیاه که نقطه مقابل شخصیت اوست. نینا برای دریافت این نقش فشار زیادی را متحمل شده و درنتیجه مرز میان رویا و واقعیت به هم میریزد. درنتیجه ماهیت سیاه تجارت رقص و اربابان فاسد و طمع کار آن به نمایش درمی آید.

همچنین بخوانید: نگاهی به فیلم های دارن آرنوفسکی: از عدد پی تا مادر!


1. نزدیک تر – Closer – 2004

مطالعه شخصیت های دو زوج لندنی که به زوج های یکدیگر نزدیک می شوند. آلیس آیرس تازه وارد به لندن با دنیل روزنامه نگار آشنا شده و باهم زندگی می کنند. دن با الهام از زندگی آلیس یک کتاب نوشته و حین عکاسی برای کتاب با آنای عکاس آشنا می شود. دن لری درمانگر را به آنا معرفی کرده و آنها باهم ازدواج می کنند. با این حال دن و آنا رابطه دارند و درنتیجه رابطه دو زوج پیچیده می شود. این فیلم تاریک ترین خواسته های ذهن تان را بیدار می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم

  1. محمد

    شهریور 7, 1401

    خیلی ممنون از مطالبتون دستت درد نگیره.

    پاسخ