آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 25)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. زیبایی آمریکایی -1999- American Beauty

ژانر: درام

کارگردان: “سام مندس” (Sam Mendes)

بازیگران: “کوین اسپیسی”، “آنت بنینگ”، “تورا بیرچ”

تریلر فیلم

“زیبایی آمریکایی” یک اثر کلاسیک و بدون شک برترین اثر “سام مندس” است. این فیلم به مضامین مختلفی چون ارتباطات انسانی، جهانبینی خود، هویت، عشق و خانواده پرداخته و شخصیت ها را عمیقا بررسی می کند. داستان فیلم درباره ی مردی به نام “لستر برنهام”، یک پدر و همسر درمانده، است که در میانه زندگی از پا افتاده و می خواهد از دنیای تکراری اش فاصله بگیرد.


2. نظریه همه چیز -2014- The Theory of Everything

ژانر: درام، بیوگرافی، عاشقانه

کارگردان: “جیمز مارش” (James Marsh)

بازیگران: “ادی ردمین”، “فلیسیتی جونز”، “چارلی کوکس”

تریلر فیلم

یک فیلم زیبا که حتی اگر به خاطر “استیون هاوکنیگ” هم نبود بازهم دیدنی می شد. یک اثر زیبا با بازی دیدنی “ادی ردمین” در نقش هاوکینگ که همه چیز برایش بد پیش می رود. او حتی زنی که دوستش دارد را رها می کند و هنوز عاشق جهان است. در غیر این صورت مانند انیشتین یا نیوتون بزرگ نمی شد. در چشم های او عشق به همه چیز موج می زند. با دیدن برق چشم های او هرگز از دیدن فیلم خسته نمی شوید.

“ادی ردمین” برای بازی در این نقش، برنده ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 2015 شد.


3. بلک هت -2015- Blackhat

ژانر: اکشن، جنایی، هیجان انگیز

کارگردان: “مایکل مان” (Michael Mann)

بازیگران: “کریس همسورث”، “ویولا دیویس”، “هولت مک کالانی”

تریلر فیلم

اگر از طرفداران ژار اکشن باشید از تماشای این فیلم بسیار لذت خواهید برد. فیلمی با صحنه های اکشن فراوان و هیجان انگیز که درباره ی یک هکر باهوش به نام “نیک هاتاوی” (با بازی همسورث) است که از زندان آزاد شده و برای دستگیری یک خلافکار مجازی با چینی ها همکاری می کند. موسیقی مهیج و فضاسازی مناسب، به هیجان انگیز تر شدن این فیلم کمک زیادی کرده است.


4. مندی -2018- Mandy

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “پانوس کسماتوس” (Panos Cosmatos)

بازیگران: “نیکلای کیج”، “آندرهآ ریسبرو”، “لاینس روچ”

تریلر فیلم

یکی از نقاط قوت این فیلم این است که بر خلاف بیشتر فیلم های ترسناک، هیچ روحی و موجود فرازمینی در داستان وجود ندارد و انسان های ترسناک مسئله ساز هستند. در سال ۱۹۸۳ یک زوج به نام های “رد” و “مندی” (با بازی نیکلاس کیج) که در کلبه ای در جنگل زندگی می کنند، سعی می کنند به دور از آشوب جهان زندگی آرامی داشته باشند. اما زمانی که رهبر یک گروه خلافکار مندی را دیده و از او خوشش می آید، همه چیز بهم میریزد. او برای رسیدن به مندی کارهایی را انجام می دهد که رفته رفته بدتر و ترسناک تر می شوند.


5. همیشه شاید من باش -2019- Always Be My Maybe

ژانر: عاشقانه، کمدی

کارگردان: “نهناتچکا خان” (Nahnatchka Khan)

بازیگران: “الی وانگ”، “رندل پارک”، “کیانو ریوز”

تریلر فیلم

کمدی رمانتیکی راجع به تبدیل شدن دوستی به عشق و غلبه کردن بر تفاوت های فردی. “ساشا” و “مارکوس” هر دو ساکن سان فرانسیسکو هستند که دوستی نزدیکی دارند اما به اختلاف می خورند و رابطه شان قطع می شود. وقتی پس از 16 سال یکدیگر را پیدا می کنند، “ساشا” یک آشپز مشهور شده ولی “مارکوس” به زندگی نه چندان خوبی رضایت داده، این دو دوست قدیمی باز به هم نزدیک می شوند و رابطه شان با فراز و نشیب دوباره ای مواجه می شود. یکی از سوپرایز های این فیلم نقش آفرینی کوتاه و بامزه ی “کیانو ریوز” است.


6. معصومان -2016- The Innocents

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: “آن فونتن” (Anne Fontaine)

بازیگران: “لو د لاخه”، “آگاتا کولشا”، “ونسان ماکنی”

تریلر فیلم

نماهای جذاب فیلم‌برداری، حقیقت تلخ راهبانی که توسط ارتش شوروی مورد تجاوز قرار گرفتند را تا حدی پنهان می‌کند. فیلم داستان خواهرانی است که ناخواسته اتفاقاتی برایشان می‌افتد که تا مغز استخوانتان را می‌ترساند و تأثیری ایجاد می‌کند که تا مدت‌ها از بین نخواهد رفت. کارگردان این فیلم سعی کرده یک داستان واقعی را به تصویر بکشاند که در نوشته‌های مادلین پائولیک (Madeleine Pauliac) نوشته شده بود، پائولیک یک پزشک صلیب سرخ بود که درباره صحت این واقعه در دو کلیسا تحقیق کرده بود.


7. خانواده هولار -2016- The Hollars

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: “جان کرازینسکی” (John Krasinski)

بازیگران: “جان کرازینسکی”، “مارگو مارتیندال”، “آنا کندریک”

تریلر فیلم

این فیلم داستان زندگی خانواده هولار را نشان می دهد زمانی که مادر خانواده سکته کرده و در بیمارستان است. بیماری او شرایط دشواری را به وجود آورده و این غم باعث می شود تفاوت های خود را بپذیرند. هنر کارگردان در این است که به جای افزایش عناصر غم سعی کرده یک فیلم زیبا و طنز بسازد.


8. فیلی که هنوز نشسته است -2018- An Elephant Sitting Still

ژانر: درام

کارگردان: “هو بو” (Hu Bo)

بازیگران: “ژانگ یو”، “پنگ یوچانگ”، “وانگ یوون”

تریلر فیلم

فیلمنامه زیبا، مضامین گزنده، فضاسازی مناسب، فیلمبرداری خیره کننده و کارگردانی، از جمله نقاط قوت این اثر هستند. مدت زمان فیلم چهار ساعت است اما با شروع داستان نمی توانید از دیدن آن دست بردارید. اگر از آن دسته طرفدارانی هستید که می توانید چهار ساعت از زمان خود را برای یک داستان صرف کنید، پس باید این فیلم را تماشا کنید. به همین دلیل جایزه برترین فیلم فستیوال برلین را به دست آورد.


9. داستان های لاست -2018- Lust Stories

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “کارن جوهر”، “زویا اختر”، “آنوراک کاشیاپ”، “دیباکار بانرجی”

بازیگران: “رادهیکا آپت”، “ویکی کایوس”، “مانیشا کویرالا”

تریلر فیلم

شبکه ی نتفلیکس در سال 2018 یکی از بهترین فیلم های هندی خود را منتشر کرد. فیلم “داستان های لاست” چهار داستان مختلف را روایت می کند که هر کدام روایت گر داستان عاشقانه و البته شکست خورده ی متفاوتی هستند. روابط عمیق انسانی نقش مهم عشق در زندگی از عناصری اند که در این فیلم به خوبی نمایش داده می شوند.


10. هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی -2018- Hotel Transylvania 3: Summer Vacation

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: “گندی تارتاکوفسکی” (Genndy Tartakovsky)

صداپیشگان: “آدام سندلر”، “اندی سمبرگ”، “سلنا گومز”

تریلر فیلم

اگر دو قسمت قبلی این انیمیشن را تماشا کرده باشید پس حتما با فضای داستان و شخصیت ها و همچنین طنز این انیمیشین به خوبی آشنا هستید. شخصیت های این داستن این بار در حال گذراندن تعطیلات تابستانی خود بر روی یک کشتی تفریحی در جزیره ای دور افتاده هستند. داستان این قسمت کمی متفاوت تر بوده و اتفاقات غیر منتظره ای را به نمایش می گذارد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. حامد

    تیر 2, 1398

    مثل همیشه عالی❤

    پاسخ

  2. Negin

    خرداد 31, 1398

    سلام ممنون از زحمات شما. فیلم نظریه همه چیز رو پیشنهاد میکنم ببینید خیلی قشنگه.
    راستی من سایت شما رو خیلی دوست دارم.مرسی 🌹🌹🌹

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Negin

      خرداد 31, 1398

      سلام،
      آره واقعا خیلی فیلم قشنگیه منم پیشنهاد میکنم به همه،
      ممنون لطف داری نگین جان 😊

      پاسخ