12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “8 مایل” (8 Mile)

یک فیلم به کارگردانی اسکات سیلور درباره زندگی امینم، از روزهای اولیه تا رسیدن به شهرت. مستندهای موسیقیایی همیشه جذاب بوده اند زیرا جزئیات این ژانر و زندگی سلبریتی های موسیقی و آغاز آنها را نشان می دهد. 8 مایل از لحاظ هنری و تجاری موفق شد. در اینجا می خواهیم 12 فیلم برتر شبیه 8 مایل که به موسیقی هیپ هاپ و رپ و بزرگ ترین نام های صنعت موسیقی می پردازند را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. سی بی 4 – CB4

یک فیلم به کارگردانی تامارا دیویس که NWA و جنبه های دیگر رپ گانگستری را به سخره می گیرد. کریس راک و سلبریتی هایی نظیر ایزی ای، آیس کیوب و شکیل اونیل در آن حضور دارند. عنوان به یک سلول زندان به نام سلول 4 اشاره دارد. داستان درباره سه پسر بااستعداد است که شهرت ندارند و پس از زندانی شدن دستیار گانگستر محلی از شهرت او استفاده می کنند. این گروه به عنوان یک گروه گانگستری به شهرت و محبوبیت می رسند اما پس از آزادی گانگستر اصلی انتقام آغاز می شود. این فیلم هیپ هاپ و کمدی را ادغام کرد و باید در این لیست جای بگیرد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم برتر درباره مسابقات اتومبیل رانی خیابانی


11. رقص بریک – Breakin

یک فیلم به کارگردانی جوئل سیلبرگ درباره یکی از مهم ترین جنبه های موسیقی هیپ هاپ، یعنی رقص آن می پردازد. فضای این فیلم از یک کلوپ هیپ هاپ چند نژادی در لس آنجلس الهام می گیرد. داستان درباره رقصنده ای است که گروه سنتی خود را کنار گذاشته و می خواهد به همراه دوستانش گروه رقص تشکیل دهد. این فیلم از لحاظ صحنه های رقص دیدنی است اما از لحاظ شخصیت پردازی و روایت چندان جالب نیست.


10. خیابان بیت – Beat Street

یک درام محصول سال 1984 که یکی از مهم ترین آثار این لیست است و از طریق سه مضمون دی جی، دیوارنگاری و رقص برک، به فرهنگ هیپ هاپ می پردازد. داستان در برانکس جنوبی رخ داده و درباره چند دوست است که به این فرهنگ وارد می شوند. این فیلم زیبا و دیدنی توانست در کشورهایی مانند آلمان فرهنگ هیپ هاپ را معرفی کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


9. توپاک: رستاخیز – Tupac: Ressurection

مستند “همه نگاه ها به من” (All Eyez on Me) درباره توپاک شکور توجه عده بسیاری را به خود جلب کرد اما این فیلم وجه دیگری را به نمایش می گذارد. یک مستند محصول سال 2003 درباره زندگی و مرگ این رپر معروف که یکی از بزرگ ترین مستندهای حال حاضر است. این مستند که توسط خود توپاک روایت می شود بسیار خوش ساخت بوده و زندگی او را به نمایش می گذارد. این فیلم که نامزد اسکار شد یکی از بهترین آثار درباره این چهره افسانه ای دنیای هیپ هاپ است.


8. نوتوریوس – Notorious

یک درام زندگی نامه ای درباره زندگی کریستوفر والاس یا نوتوریسو که توانست به کمک سبک فلش بک زندگی او را به تصویر بکشد. این فیلم که با قتل نوتوریوس آغاز می شود با فلش بک هایی دوران کودکی، روزهای فروش مواد، تنش های خانوادگی، عشق، رقابت در دنیای رپ و شرایط رقابتی آن را نشان می دهد. رقابت میان رپرهای کرانه شرقی و غربی زیربنای داستان را تشکیل داده و درنتیجه یک فیلم موفق حاصل شده است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هالیوود که ستارگان کشتی کج (WWE) در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند


7. لاک پارتی دیو چاپل – Dave Chappelle’s Block Party

یک مستند زیبا با الهام از مستند Wattstax، روایت دیو چاپل و کارگردانی مایکل گاندری درباره یک مهمانی توسط چاپل در خیابان کوئینسی و داونینگ در کلینتون هیل بروکلین. که چندین هنرمند هیپ هاپ و نئو-سول در آن حضور داشتند از جمله: دروتس، کانیا وست، ماس دف و غیره. این فیلم از لحاظ هنری و تجاری موفق بود و با کمک کمدی چاپل هنرمندان مختلف را معرفی کرد.


6. کروش گروو – Krush Groove

فیلمی محصول سال 1985 به کارگردانی مایکل شولتز درباره کمپانی معروف دف جم از راسل سیمونز که در فیلم راسل واکر نامیده می شود و با هنرمندانی مانند ران-دی.ام.سی و کرتیس بلو قرارداد داشت. در فیلم کمپانی کروش گروو نام دارد اما همه ما می دانیم نام اصلی آن چیست. روایت فعالیت این کمپانی درباره موسیقی هیپ هاپ آن زمان اطلاعاتی را در اختیارمان قرار داده و برای طرفداران موسیقی هیپ هاپ محبوب خواهد بود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


5. چیزی از هیچ: هنر رپ – Something from Nothing: The Art of Rap

یک فیلم مستند آمریکایی به کارگردانی آیس تی درباره فرایند نوشتن رپ و اجرای آن که ستارگان مختلف در آن نقش داشته و روایت زیبایی خلق می شود. همه افراد علاقه مند به رپ و هیپ هاپ از این فیلم لذت خواهند برد.


4. شتاب و طغیان – Hustle & Flow

یک فیلم به کارگردانی کریگ بروئر درباره ارتباط میان زندگی جنایی و ژانر هیپ هاپ که به افتخار موسس سان رکوردز، سم فیلیپس، ساخته شده است. داستان درباره مجرم خیابان ممفیس به نام دیجی است که از فروشندگی مواد مخدر خسته شده و می خواهید به هیپ هاپ روی بیاورد. سپس این آرزوی او به واقعی تبدیل شده و ادامه پیدا می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


3. یا ثروتمند شو یا حین تلاش کردن بمیر – Get Rich Or Die Tryin’

یک اثر زندگی نامه ای درباره زندگی فیفتی سنت با الهام از 8 مایل امینم که از همان قالب مشابه استفاده می کند. عنوان فیلم از اولین آلبوم فیفتی سنت انتخاب شده و به موسیقی و دنیای جرایم می پردازد. این فیلم زیبا تلاش او برای تبدیل شدن به یک چهره بین المللی را به تصویر می کشد و طرفداران  مایل از آن لذت می برند.


2. مستقیم از کامپتن – Straight Outta Compton

یک فیلم زندگی نامه ای به کارگردانی گری گری درباره طلوع و غروب یک گروه رپ گانگستری که عنوان فیلم از آلبوم NXA نامگذاری شده است. این فیلم از لحاظ هنری و تجاری موفق بود و با نگاهی به فعالیت های گروه موردنظر صنعت موسیقی هیپ هاپ و ژانر رپ را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


1. سبک وحشی – Wild Style

یک فیلم هیپ هاپ OG که تمام جنبه های مهم فرهنگ هیپ هاپ نظیر رپ کردن، دی جی، دیوار نگاری و رقص برک را به نمایش می گذارد. این فیلم به دلیل تاثیر بر فرهنگ هیپ هاپ که تاثیر مداوم است، شناخته می شود. چهره هایی مانند گرند مستر فلش و فب فایو فردی در آن حضور دارند. این فیلم اولین اثر از نوع خود بوده و بهترین فیلم در ژانر هیپ هاپ محسوب می شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آریو

    مرداد 23, 1399

    عالی
    فقط تو مورد 2 بجای NXA باید بنویسین NWA

    پاسخ