18 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “دکستر” (Dexter)

روانشناسی قاتل سریالی همیشه موضوع جذابی بوده و سریال هایی مانند دکستر به این موضوع می پردازند. خالقین چنین سریال هایی ما را با شخصیت قاتل پیوند می دهند. به این صورت که گرچه ماهیت کارشان را دوست نداریم اما زندگی شان برای ما جذاب است. ماجراجویی دکستر چنین ارتباطی را ایجاد می کند و تا هشت فصل این سریال با ذهن او همراه شده و حتی با او همزادپنداری می کنیم. جنایات دکستر مدتی است که به پایان رسیده است.

گرچه گاها مستندهایی وجود دارد که ما را به دنیای قاتلین سریالی واقعی می برد اما گاهی اوقات یک داستان خوب با بازیگران موفق و فضای تاریک می تواند جالب باشد. در اینجا می خواهیم 18 سریال جذاب و دیدنی شبیه دکستر را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


18. میهن – Homeland – 2011-2019

میهن در زمان پخش به یک پدیده تبدیل شد. صحنه های اکشن و عمق داستان چشم همه را گرفت و سریال را محبوب کرد. کری متیسون یک مامور سیا است که به دنبال یک اسیر آمریکایی در چنگال القاعده است. این اسیر که پس از هشت سال آزاد شده، اکنون مورد سوظن متیسون قرار دارد. داستان از زمان آغاز تا پایان تغییرات و رشد بسیاری را متحمل شد. اجرای زیبای بازیگران، مخصوصا مندی پتینکین، جوایز بسیاری را به ارمغان آورده است، از جمله جایزه امی برای بهترین داستان.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خانه پوشالی (House of Cards)


17. نارکوس: مکزیکو – Narcos: Mexico – 2018

یکی از موفق ترین سریال های نتفلیکس که پس از سه فصل داستان پایان یافت. اما جنگ دنیای مافیا هرگز به پایان نمی رسد. این سریال با کمی تغییرات یک داستان متفاوت را نشان می دهد. درحالی که سریال “نارکوس” دنیای پابلو اسکوبار را نشان می دهد، سریال دیگرش این دنیا را درحالی نشان می دهد که هنوز رهبر ندارد. فلیکس گالاردو برای ایجاد امپراتوری خود در مکزیکو مشغول آماده سازی شرایط است. این سریال دنیایی را نشان می دهد که در چنگال مواد مخدر گیر افتاده است.


16. اشیای تیزه – Sharp Objects – 2018

یک سریال متفاوت که شاید تنها عده معدودی به آن علاقه مند شوند. داستان درباره روان گروهی از زنان درهم شکسته است که به روان پیچیده و درهم شکسته آنها و احساسات و عواطف شان پرداخته می شود. این سریال توانست رمان را به زیبایی به تصویر بکشد و یک سریال خوش ساخت با اجراهای دیدنی در اختیارمان قرار دهد. چنین آثاری به ندرت ساخته می شوند و بنابراین باید به عنوان یکی از بهترین سریال های سال 2018 تماشا شود.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اشیای تیز (Sharp Objects)


15. مظنون – Person of Interest – 2011-2016

یکی از نقاط قوت سریال “پیروی” (The Following) فوریت آن بود و اگر متوقف نمی شد کارول و دارودسته اش به قتل های خود ادامه می دادند. این سریال جذاب از جاناتان نولان از لحاظ فوریت شبیه سریال “پیروی” است. داستان درباره یک میلیاردر است که خطرساز بودن یک فرد را تشخیص می دهد. این میلیاردر که حس می کند کاری از دستش ساخته نیست، از یک مامور سابق سیا به نام آقای ریس کمک می گیرد. آن دو به کمک هم از رخ دادن اتفاقات بد پیشگیری می کنند. این مضمون برای طرفداران سریال “پیروی” جالب خواهد بود.


14. داستان جنایی آمریکایی – American Crime Story – 2016

اگر از داستان های خونین و جنایی خوشتان می آید این سریال را تماشا کنید. یک داستان جنایی حقیقی با فصل های مستقل که فصل اول درباره پرونده اوجی سیمپسون  و فصل دوم درباره ترور جیانی ورساچه است. فصل سه درباره حوادث پس از قتل کاترینا و فصل چهار درباره رسوایی کلینتون-لوینسکی است. چه چیزی می تواند از داستان هایی جنایی تخیلی جالب تر باشد؟ داستان های جنایی واقعی و روایت های آن. بنابراین منتظر چه هستید؟ این سریال را تماشا کرده و از دیدن اثر جو کارول لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال غریبه (Outlander)


13. بالای دریاچه – Top of the Lake – 2013

پیش از اینکه الیزابت ماس با حضور در “داستان ندیمه” (e Handmaid’s Tale) ما را شگفت زده کند، نقش کارآگاه رابین گریفین را ایفا کرد که درباره گم شدن یک دختر 12 ساله در نیوزلند تحقیق می کند. او در سال 2014 به خاطر بازی در نقش گریفین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. این سریال به دلیل داستان منجسم و روایت شخصیت اصلی زن، تجربیات و دیدگاه او، محبوب شده است.


12. مارسلا – Marcella – 2016

خالقان “پل” (The Bridge) این بار داستان یک کارآگاه را نشان می دهند که در حل پرونده یک پسر 11 سله کمک می کنند. این پرونده مارسلا را به گذشته خود می برد. او باید زندگی شخصی خود را در کنار هم بگذارد تا گره داستان را باز کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه دروغ های کوچک بزرگ (Big Little Lies)


11. پیروی – The Following – 2013-2015

اگر یک قاتل سریالی شما را می ترساند، این بار می خواهیم قاتلین سریالی را به شما معرفی کنیم که علاقه به قتل آنها را در کنار هم قرار می دهد. در این سریال مامور اف بی آی، رایان هاردی با بازی کوین بیکن چنین کاری را انجام می دهد. داستان درباره تلاش هاردی برای دستگیری یک قاتل سریالی به نام جو کارول با بازی جیمز پورفوی است که توسط گروهی از مردم احاطه شده است.


10. پل – The Bridge – 2013-2014

درحالی که نسخه دانمارکی این سریال آمریکایی هنوز درحال پخش است، این سریال نیز محوبیت کافی دارد. دو کاراگاه از دو کشور مشغول تحقیق درباره قاتلی هستند که به مرزهای یک کشور محدود نمی شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه مردگان متحرک (The Walking Dead)


9. کشتن – The Killing – 2011-2014

یک سریال اقتباسی دیگر از یک سریال دانمارکی درباره دو کاراگاه به نام های سارا لیندن و استیون هولدر که به دلیل مضمون تاریک، روایت و اجرای زیبای بازیگران شناخته می شود. نسخه دانمارکی از این سریال بهتر است.


8. سقوط – The Fall – 2013-2016

پیش از اینکه جیم درنان در فیلم “پنجاه طیف خاکستری” یک نقش ساده و زن باره را  ایفا کند، در این سریال نقش قاتل خیابان های بلفاست را ایفا کرد. اجرای او در نقش پل اسپکتر تاثیرگذار و متقاعدکننده بود. در اینجا هم مانند دکستر زندگی و جنایت های او هستیم که در هردو یک قاتل است.

همچنین بخوانید: معرفی 14 سریال جذاب و دیدنی شبیه پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)


7. برادچرچ – Broadchurch – 2013-2017

یک سریال بریتانیایی دیگر درباره تحقیقات انجام شده در پرونده قتل یک پسر که دیوید تننت و الیویا کولمن نقش دو کارآگاه به نام های الک هاردی و الی میلر را ایفا کردند. وجود چنین بازیگرانی باعث تحسین این سریال شد. درحالی که شخصیت های مثبت محبوب بودند، شخصیت های منفی عالی عمل کردند.


6. بیتس متل – Bates Motel – 2013-2017

یک تریلر روان شناسانه با بازی فردی هایمور جوان و ورا فارمیگا، ستاره فیلم “احظار” (The Conjuring)، که فیلم “روانی” (Psycho) هیچکاک را بازسازی می کند. داستان حوادث پیش از فیلم “روانی” را به تصویر می کشد، بنابراین اگر فیلم را ندیدید هیچ چیز را از دست نداده اید. داستان خوش ساخت و اجرای بازیگران نقص اصلی و فرعی، این سریال را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)


5. توئین پیکس – Twin Peaks – 1990-1991، 2017

دیوید لینچ، خالق آثاری چون “کله پاک کن” (Eraserhead)، “جاده مالهالند” (Mullholland Dr.) و غیره، این سریال را خلق کرد که متاسفانه تماشاگران چندانی نداشت. داستان در شهر تخیلی توئین پیکس رخ داده و درباره تحقیق بر سر قتل یک دختر مدرسه ای به نام لورا پالمر است. این سریال مانند آثار دیگر لینچ با وجود داستان متفاوت، کنار زدن محدودیت های مضامین ماورایی و غیره، متمایز است. استقبال از این سریال در گذر زمان باعث ساخت نسخه جدید آن شد که با تحسین منتقدین مواجه گشت.


4. لوتر – Luther – 2010

صحبت کردن درباره روانی های مرد کافیست زیرا اکنون می خواهیم از یک قاتل زن صحبت کنیم. آلیس مورگان با بازی روث ویلسون، دشمن جان لوتر، با بازی ادریس البا، است. داستان جذاب و اجرای بازیگران، باعث می شود این سریال در هر فصل تاریک تر باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه کاراگاه حقیقی (True Detective)


3. کارآگاه حقیقی – True Detective – 2014

فصل اول این سریال بسیار جذاب بود و به جای نمایش قاتل، داستان دو کاراگاه این پرونده را نشان می داد. اجرای قوی متیو مک کانهی و وودی هارلسون، داستان جذاب و روایت غیرخطی، این اثر را دیدنی کرد. فصل دوم این سریال بسیار ضعیف شد.


2. هانیبال – Hannibal – 2013-2015

از زمانی که آنتونی هاپکینز با بازی در نقش قاتل هانیبال در فیلم “سکوت بره ها” (The Silence of the Lambs) این نقش را خیره کننده کرد، تهیه کنندگان بسیاری به فکر این نقش بودند. اما آثار آنها چندان موفق نبود. اما هنگامی که برایان فولر تصمیم گرفت قاتل معروف خود را خلق کند، نتیجه کار دیدنی بود. اجرای مدس میکلسون در نقش هانیبال خیره کننده است و ارتباط او با شخصیت ویل گراهام با بازی هیو دنسی بازی او را تکمیل می کند. متاسفانه سریال در زمان پخش تماشاگران چندانی نداشت و به تدریج محبوب شد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه فرزندان آشوب (Sons of Anarchy)


1. شکارچی ذهن – Mindhunter – 2017

دیوید فینچر به معرفی نیاز ندارد زیرا با وجود فیلم هایی چون “باشگاه مبارزه” (Fight Club)، “زودیاک” (Zodiac) و “هفت” (Seven) ذهن مان را به بازی گرفته است. این سریال دیدنی ما را به ذهن قاتلین و دلیل انجام قتل ها می برد. این داستان در اواخر دهه 70 درباره دو مامور اف بی آی است که سعی دارند با مصاحبه با قاتلین سریالی به ذهن آنها راه پیدا کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Daee

    دی 26, 1399

    سلام و ممنون
    من اول سریال هانیبال نگاه کردم انچنان خوب خیره کننده و دیدنی بود که به نظر من
    دکستر نه تنها بهتر نیست بلکه هانیبال خیلیی بهتر هست پیشنهادم این هست کل این لیست یک کنار و فقط اول هانیال نگاه کنین خیلی عالی هستتتتتت

    پاسخ

  2. سحر

    مرداد 21, 1399

    ممنون از لیست سریال های قاتلان زنجیره ای اما فکر می کنم سریال homeland اصلا در این لیست جایگاهی ندارد چون کاملا سیاسی بوده و اصلا و ابدا به قتل و قاتل سریالی نمی پردازه!!!!!!

    پاسخ