بیوگرافی کامل کریستین استوارت (Kristen Stewart) از کودکی تا به امروز

نام: کریستین استوارت (کریستین جیمز استوارت)

تاریخ تولد: 9 آوریل 1990 (20 فروردین 1369)

سن: 29 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.65 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی کریستین استوارت

کریستین استوارت یک بازیگر مشهور آمریکایی است که برای بازی در فیلم “ابرهای سیلس ماریا” (Clouds of Sils Maria) برای اولین بار در تاریخ کشور آمریکا جایزه سزار فرانسه را دریافت کرد. او پس از بازی در فیلم چندگانه “گرگ و میش” (Twilight) به شهرت رسید. کریستین استوارت در 9 آوریل 1990 در خانواده بازیگران حرفه ای تلویزیون در لس آنجلس به دنیا آمد. پدرش جان استوارت تهیه کننده، دستیار کارگردان و مدیر برنامه های مختلف شبکه فاکس و مادرش جولز من نویسنده تلویزیون بود. این ستاره برادر بزرگ ترین به نام کامرون دارد و همچنین دو برادر دیگرش دانا و تیلور پس از تولد او به سرپرستی گرفته شده اند.

او از کودکی رفتار طغیانگر و متفاوت داشت و این رفتار را از والدینش یاد گرفت. مادرش با تیشرت گشاد و شلوار پاره سر کار حاضر می شد و پدرش هم به خاطر موهای بلند و خالکوبی ها بین همکاران مشهور بود.

فیلم های او

کریستین در 9 سالگی به مقابل دوربین رفت و در فیلم The son of a Mermaid از  کانال دیزنی ظاهر شد. او موفق بود و دو سال بعد در یازده سالگی در ملودرام The Safety of Objects در نقش یک مادر مجرد ظاهر شد. نقشی که برای سن او عجیب بود. پس از حضور در کمدی Catch That Kid به تدریج شهرتش افزایش یافت. تا 14 سالگی در نقش های مختلف بازی کرده بود و نقش هایش ساده نبودند. اما پس از فیلم های “گرگ و میش” بود که به شهرت رسید.

در نوامبر 2007 در فیلم خون آشامی “گرگ و میش” نقش بلا سوان را دریافت کرد. این پروژه او را به یک ستاره تبدیل نمود. میلیون ها طرفدار آرزو داشتند جای بلا باشند. این فیلم تمام علاقه مندان به مضامین خون آشامی را شیفته خود نمود. طرفداران منتظر سری دیگر آن بودند: گرگ‌ومیش: ماه نو (The Twilight Saga: New Moon – 2009)، گرگ‌ومیش: خسوف (The Twilight Saga: Eclipse – 2010) و دو قسمت گرگ‌ومیش: سپیده‌دم (The Twilight Saga: Breaking Dawn – 2011-2012). او برای بازی در دومین فیلم جایزه بهترین بازیگر زن MTV را دریافت کرد و همچنین برای بهترین صحنه با رابرت پتینسون جایزه بهترین بوسه MTV را به خانه برد.

او همزمان با گرگ و میش در پروژه های دیگر هم حضور داشت. در درام “به خانوادهٔ رایلی خوش آمدید” (Welcome to Rileys) نقش یک زن بی قید و بند را ایفا کرد. در سال 2011 جایزه بهترین بازیگر فستیوال فیلم بین المللی میلان را دریافت کرد. پیش از اکران پنجمین سری گرگ و میش در فیلم “سفیدبرفی و شکارچی” (Snow White and the Huntsman) که در سال 2012 اکران شد، حضور یافت. همچنین در فیلم “در جاده” (On the Road) نقش ماریلو را ایفا کرد. در این فیلم در صحنه های برهنه حضور یافت. موضوع داستان هم حساس بوده و به رابطه جنسی او با دو مرد می پردازد. او همچنین در عکاسی برهنه مجلات مختلف حضور یافته است و طرفداران هم این جنبه او را می پسندند.

پنجمین سری گرگ و میش آخرین سری این فیلم بود که همانند قسمت های دیگر با موفقیت مواجه شد. با این حال این بازیگر از فعالیت خود در هالیوود دست نکشید و در سال 2014 در فیلم “کمپ ایکس-ری” (Camp X-Ray) نقش یک نگهبان جوان در زندان گوانتانامو را ایفا کرد. او برای بازی در درام فرانسوی “ابرهای سیلس ماریا” نقش ولنتاین جایزه سزار فرانسه را به دست آورد.

همچنین در درام “هنوز آلیس” (Still Alice) نقش لیدیا هلند، دختر شخصیت اصلی را ایفا کرد. داستان درباره پروفسور زبان شناس در دانشگاه کلمبیاست که ناگهان کلمات را از یاد می برد. جولیان مور و الک بالدوین نقش های اصلی را برعهده دارند. در همان سال در دو فیلم کوتاه 9 Kisses و Jenny Lewis: Just One of the Guys حضور یافت.

در سال 2015 کریستین در کمدی اکشن “آمریکن الترا” (American Ultra) نقش اصلی زن را ایفا کرد. جس آیزنبرگ نقش اصلی یک فروشنده سوپرمارکت به نام مایک را ایفا کرد. مایک یک بازنده است که ناگهان آموزش های ویژه دریافت کرده و اطلاعت لازم مربوط به استراتژی و تاکیتک ها را دریافت می کند. مایک یک سرباز قدرتمند است که در نتیجه آزمایش های نظامی شکل گرفته و به دلیل این قدرت زیاد دولت حافظه او را پاک کرده و اکنون به عنوان یک سلاح جنگی از او استفاده می کند. دوست دخترش فیب (کریستین استوارت) مامور دولت است که تغییرات رخ داده روی او را بررسی می کند. سرویس های جاسوسی در پی تضعیف قدرت مایک هستند.

یک سال بعد در تریلر “آناستازیا” (Anesthesia) نقش سوفی را ایفا کرد و داستان درباره حمله به پروفسور فلسفه دانشگاه کلمبیاست. در سال 2015 در کنار نیکلاس هالت در فیلم “همسنگ” (Equals) بازی کرد. در این فیلم فانتزی جامعه فرو پاشیده آینده نمایش داده می شود: اعضای جامعه احساسات را کنار گذاشته و در کالکتیوها زندگی می کنند. شخصیت های استوارت و هالت به بیماری احساسات دچار شده اند.

زندگی شخصی

زندگی شخصی کریستین هم مانند زندگی حرفه ای او فعال است. او پنج سال با مایکل آنگارانو رابطه داشت. رابطه آنها از فیلم Speak شروع شد. در فیلم “گرگ و میش” با رابرت پاتینسون از این فیلم شروع شد. آنها باهم رابطه داشته و ارتباط شان چهار سال طول کشید. جدایی آنها به دلیل رابطه کریستین با روپرت ساندرس کارگردان فیلم بود. او هم از روی خشم خانه مشترک شان که در آن زندگی می کردند را فروخت. کریستین هم نزد خانواده اش بازگشت. یک ماه بعد این زوج به هم بازگشته و کارت دعوت عروسی شان را ارسال کردند. سرانجام آن دو از هم جدا شدند.

کریستین استوارت و آلیشیا کارگیل

در سال 2013 رسانه ها درباره رابطه او دستیار پیشینش آلیشیا کارگیل صحبت کردند و گرایش جنسیتی او را زیر سوال بردند. کریستین رابطه با این زن را تایید کرده و اعلام کرد دوجنسگراست. در سال 2014 با کاهش وزن شدید روبرو شد. رسانه ها اغلب او را زیر نظر داشتند و مورد انتقاد قرار می دادند. او درباره ظاهرش چیزی نگفت و رژیمش را به اشتراک نگذاشت. او اکنون با قد 165 سانتی متر 48 کیلوگرم وزن دارد.

کریستین استوارت و تیلور لاتنر

در سال 2015 درباره رابطه او و تیلور لاتنر، همبازی اش در گرگ و میش، صحبت شد. تیلور اعلام کرد او و کریستین از زمان فیلم گرگ و میش دوست هستند. تیلور و کریستین در اکران فیلم “آمریکن الترا” با بازی استوارت حضور یافتند.

در همان زمان درباره رابطه او با لین گان خواننده، رهبر انجمن همجنسگرایان، شایعاتی شنیده شد.

امروز

در ژانویه 2016 کریستین در فیلم “برخی زنان” (Certain Women) از کلی ریچاردت نقش الیزابت تراویس را ایفا کرد. در مارس 2016 خبر جدایی کریستین و آلیشیا شنیده شد و استوارت با استفانی سوکولینسکی، خواننده فرانسوی 30 ساله، دیده شد. در مه در فیلم “کافه سوسایتی” (Café Society) از وودی آلن نقش وونی را ایفا کرد. این فیلم در 11 مه 2016 فستیوال فیلم کن به نمایش درآمد. فیلم سال های 1930 را نشان داده و داستان صنعت فیملسازی و زندگی هالیوودی را نشان می دهد. جس آیزنبرگ، بازیگر فیلم “آمریکن الترا” در این فیلم هم حضور داشت.

تریلر روانشناسانه فرانسوی “مأمور خرید شخصی” (Personal Shopper) از الیویر آسایاس جایزه بهترین کارگردانی فستیوال کن را دریافت کرد. استوارت نقش اصلی یک زن درونگرای آمریکایی به نام مارین را ایفا کرد که در پاریس زنده کرده و در خرید افراد مشهور به آنها کمک می کرد. مارین به عنوان مامور خرید جامعه ممتاز فعالیت داشت. اگر مرگ برادر دوقلویش که به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفت نبود، زندگی او کامل می شد. او می توانست با ارواح ارتباط برقرار کند.

کریستین استوارت و استلا مکسول

یکی از آثار اخیر او “پیاده‌روی نیم‌روزی و طولانی بیلی لین” (Billy Lynn’s Long Halftime Walk) است که در آن با وین دیزل، گارت هدلوند، استیو مارتین و کریس تاکر همبازی شد. این درام نظامی داستان یک یونیت نظامی در عراق را نشان می دهد. روزنامه نگاران نظامی از آن ها عکس گرفته و این سربازان قهرمان ملی می شوند. آنها برای تور به خانه آمده و سپس باید پس از جنگ به خانه بازگردند. در اوت 2016 مشخص شد که استوارت از معشوقه قبلی اش آلیشیا خاستگاری کرده است. این ستاره “گرگ و میش” در دوره جدایی دلش برای آلیشیا تنگ شد و از ازدواج قریب الوقوع شان صحبت کرد. اما پس از دو ماه نظرش عوض شد و نامزدی را بهم زد. سپس با آنی کلارک خواننده، نامزد پیشین کارا دلوین سوپرمدل دیده شد. در دسامبر 2016 در ویدیوی کوتاه The Rolling Stones: Ride ‘Em on Down بازی کرد.

در پایان سال 2016 رسانه ها درباره رابطه او با مدل ویکتوریا سیکرت یعنی استلا مکسول صحبت کردند. در ژانویه 2017 تصویر بوسه آن دو در اینترنت پخش شد و درباره رابطه جدید آن دو صحبت شد. در مه 2017 مشخص شد که آن دو پس از شش ماه در خانه استوارت در لس آنجلس باهم زندگی می کنند. در سال 2017 کریستین فیلم کوتاه Come Swim را کارگردانی و در فستیوال کن نمایش داد. این بازیگر با پوشیدن لباس نیم تنه قواعد پوشش فستیوال کن را کنار زد. این لباس قانون شکن با مدل موی جدید همراه بود که البته پیش از مراسم با مدل موی کوتاه و بلوند خود طرفداران را شوکه کرد. این اولین بار نبود که کریستین قواعد پوشش را برهم می زد: او با شلوار جین و کتانی بر روی فرش قرمز ظاهر شده بود زیرا کفش پاشنه بلند و لباس های ناراحت را دوست نداشت.

البته مشخص شد که کریستین استوارت برای نقش مهندس مکانیک در فیلم “زیر آب” (Underwater) این مدل مو را انتخاب کرد. در ژانویه 2018 تریلر جنایی “لیزی” (Lizzie) در فستیوال فیل ساندنس اکران و اکران عمومی آن دیرتر انجام شد. او در این پروژه نقش بریجت سالیوان را ایفا کرد. او همچنین در فیلم JT LeRoy بازی کرد.

فیلم شناسی

  • اتاق پناهگاه – Panic Room
  • Speak
  • مردم خشمگین – Fierce People
  • در سرزمین زنان – In the Land of Women
  • گرگ و میش – Twilight
  • به خانوادهٔ رایلی خوش آمدید – Welcome to Rileys
  • در جاده – On the Road
  • سفیدبرفی و مرد شکارچی – Snow White and the Huntsman
  • آمریکن الترا – American Ultra
  • 9 Kisses
  • کافه سوسایتی – Café Society
  • مأمور خرید شخصی – Personal Shopper
  • پیاده‌ روی نیم‌ روزی و طولانی بیلی لین – Billy Lynn’s Long Halftime Walk

تصاویری از کریستین استوارت


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم