روش 20 دقیقه‌ای اول صبح برای کاهش نگرانی

نگرانی همانند یک دیوار آجری است که مانع همه‌چیز شده و نمی‌گذارد از زندگی لذت ببرید. نمی‌توانید از بودن با دوستان و خانواده لذت ببرید، نمی‌توانید از کارکردن لذت ببرید، نمی‌توانید از تعطیلات لذت ببرید، نمی‌تواند از زندگی خود لذت ببرید. رویارویی با این دیوار آجری خسته‌کننده است و زندگی را مشکل می‌کند.

زمانی که نگران هستید دیگر نمی‌توانید همانند گذشته از زندگی لذت ببرید. این دیوار آجری رسیدن به هر چیزی را مشکل می‌کند. این دیوار آجری پر از استرس و افکار منفی و سمی است. می‌توانیم تمام روز درباره نگرانی صحبت کنیم اما مهم این است که بدانیم چگونه می‌توان این دیوار را از میان برداشت.

در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که شما می‌توانید این دیوار  استرس و نگرانی را مرتفع کرده و یا کاملاً بردارید. نه از طریق درمان و دارو، بلکه با کمک ترفندهای خاص. با ما همراه باشید تا از این ترفندها باخبر شوبد.

مشکل بیولوژیکی و ترفندهای سبک زندگی

اولین اشتباه همه مردم این است که نگرانی را به‌عنوان یک مشکل روحی روانی در نظر می‌گیرند. بله درست است که نگرانی از افکار منفی سرچشمه می‌گیرد اما بدن ما به‌گونه‌ای ایجادشده که با افکار منفی مبارزه کند. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که از یک مشکل روحی به مشکل بیولوژیکی و فیزیکی تبدیل می‌شود.

معمولاً میان هورمون‌های استرس (آدرنالین و کورتیزول) و انتقال‌دهنده‌های عصبی مثبت (انتقال‌دهنده‌های شیمیایی مغز) یک تعادل مثبت وجود دارد. این تعادل باعث می‌شود که مکمل هم شده و تعادل هورمون ایجاد شود. نگرانی زمانی ایجاد می‌شود که هورمون‌های آدرنالین و کورتیزولل افزایش می‌یابند، درحالی‌که انتقال‌دهنده‌های عصبی مثبت بسیار کم هستند. بنابراین به زبان ساده نگرانی شما درنتیجه عدم تعادل هورمونی است.

حالا که این مشکل فیزیکی را درک کردید باید آن را حل کنید. یادتان است که درباره ترفندهای سبک زندگی صحبت کردیم؟ این ترفندها می‌توانند به برنامه روتین زندگی تبدیل شده و باعث تعادل هورمون‌ها شوند. درنتیجه هورمون‌های استرس و نگرانی کاهش می‌یابند.

برنامه صبحگاهی

این برنامه صبحگاهی شامل 3 مرحله است که تعادل هورمون‌ها را افزایش می‌دهد:

1. ده دقیقه ورزش انعطاف

این ورزش ازاین‌جهت ورزش انعطاف نامیده می‌شود که با هر سبک زندگی سازگار است. اگر نگران هستید باید این ورزش را انجام دهید زیرا اگر در صورت نگرانی و داشتن استرس ورزش‌های معمول را انجام دهید هورمون استرس افزایش می‌یابد. فراموش نکنید که ورزش به ذهن و بدن استرس وارد می‌کند.

ازآنجایی‌که ورزش انعطاف کوتاه است به بدن اجازه می‌دهد با استرس ورزش سازگار شود. درنتیجه زمانی که در استراحت به سر می‌برید هورمون‌های استرس کاهش پیدا می‌کند. من این تأثیر را ” ورزش مثبت – محور استرس” می‌نامم.

2. پنج دقیقه تنفس آرام

پس از انجام ورزش پنج دقیقه آرام نفس بکشید. این ترفند باعث می‌شود که در بلندمدت شیوه تنفستان صحیح شود. این کار سیستم عصبی‌تان را آرام نموده و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد.

برای انجام تنفس آرام این کارها را انجام دهید:

  • در یک مکان آرام درست بنشینید.
  • سرتان را بالاگرفته و کمرتان را به عقب ببرید تا راه تنفس باز شود.
  • به‌آرامی از طریق بینی نفس کشیده و از دهان خارج کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همراه هر تنفس معده‌تان منقبض می‌شود و تنفس عمیق انجام می‌گیرد.
  • این مراحل را پنج دقیقه تکرار کنید.

3. خوردن وعده غذای کامل

آخرین ترفند این است که وعده غذایی‌تان را کاملاً بخورید. صبح صبحانه بخورید. منظور ما از وعده غذایی کامل این است که تمام نیازهای غذایی روزانه تأمین شوند. تا درنتیجه آن بدن در حالت خوبی بوده و تعادل هورمونی حفظ شود. صبحانه سنتی معمولاً پر از کربوهیدرات است. درنتیجه قند خون افزایش‌یافته و هورمون استرس افزایش می‌یابد. پس باید میزان قند خون را کنترل کنید. خوردن غذای کامل هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. یک وعده غذایی کامل چنین است: ماست سرشار از پروتئین، جو دو سر کامل، بلوبری و بادام.

بنابراین با 3 ترفند صبحگاهی کاهش نگرانی آشنا شدید. همان‌طور که می‌دانید این 3 ترفند مکمل یکدیگر بوده و سطح هورمون بدن را متعادل می‌کنند.

انرژی انگیزشی

به‌احتمال‌زیاد با خواندن این ترفندها انگیزه‌تان بیشتر شده و دلتان می‌خواهد آن‌ها را دنبال کنید. اما ممکن است به‌زودی انگیزه‌تان از بین رفته و صبح که بلند شوید حوصله انجام آن‌ها را نداشته باشید. بنابراین بهتر است از همین حالا شروع کنید، تا نگرانی‌تان کاهش‌یافته و زندگی بهتری داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم