10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “هفت” (Se7en)

اگر فیلم “هفت” را دیده باشید می دانید داستان پیچیده آن شما را گیج می کند. دیوید فینچر، ارباب تریلرهای جنایی با حضور مورگان فریمن و برد پیت دو پلیس را نشان می دهد که در پی یافتن یک قاتل سریالی هستند، قاتلی که براساس گناهان هفت گانه به قتل دست میزند. پس از نزدیک شدن به اوج داستان به کشفی دست می یابند که ذهن شان را می شکافد.

در فیلم “هفت” دو نکته وجود دارد که آن را شگفت انگیز می کند: ابتدا نقطه اوج آن و سپس بازی موش و گربه میان پلیس و قاتل. در این لیست فیلم های مشابه “هفت” را به شما معرفی می کنیم که تا پایان رمزآلود هستند. با پروشات همراه باشید.


10. سگ های انباری – Reservoir Dogs – 1992

این فیلم زیبا از کوئنتین تارانتینو تا پایان شما را میخکوب می کند. داستان درباره گروهی از سارقان بانک است که پس از شکست یک سرقت دوباره دور هم جمع می شوند. خود تارانتینو هم این فیلم را داستان پارانویا می داند. این فیلم تمام عناصر فیلم های تارانتینو را داراست: طنز تلخ، خشونت و ارجاع به فرهنگ عامه. داستان غیرخطی وجه تمایز فیلم بوده اما در پایان به یک نتیجه گیری واحد دست می یابد. این فیلم مانند “هفت” پر از گره و پیچیدگی است.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش اول)


9. دختر گمشده – Gone Girl – 2014

وجه تشابه دختر گمشده و هفت تنها کارگردان آنها نیست بلکه رازآلود بودن آن است. نیک دان پس از آگاهی از گم شدن همسرش امی آن را به پلیس اطلاع می دهد. فشار ناشی از پلیس و رسانه ها تصویر شاد و کامل ازدواج آنها را برهم میزند. به زودی دروغگویی و فریب او آغاز شده و همه این سوال را می پرسند که آیا نیک دان همسرش را کشت؟ اگر فیلم های پیچیده را دوست دارید این فیلم را تماشا کنید.


8. محرمانه لس آنجلس – L.A.Confidential – 1997

یک فیلم با بازی کوین اسپیسی، راسل کرو، گای پیرس، کیم بسینگر و دنی دویتو براساس رمانی به همین نام نوشته جیمز الرو. پس از یک حادثه مرگبار سه کاراگاه در لس آنجلس سال های 1990 که با هم تفاوت های آشکاری دارند باید این تفاوت ها را کنار گذاشته و درباره ماجرا تحقیق کنند. این فیلم به خوبی توانست شرایط دشوار زندگی پلیسی سال های 1950، خشونت، شکوه و شرایط را نشان دهد. از این کتاب اقتباس های مختلف صورت گرفته که این اقتباس تنش و چالش خوبی را نشان داد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش دوم)


7. زندانیان – Prisoners – 2013

فیلمی به کارگردانی دنی ویلنوو، کارگردان سیکاریو، درباره تلاش های یک پدر برای پیشگیری از گم شدن دخترش و دوستش. هیو جکمن و جیک جیلنهال در نقش پدر و کاراگاه نقش آفرینی زیبایی دارند. این فیلم بدون وجود آنها دیدنی نخواهد بود. مهارت کارگردانی ویلنوو و داستان زیبای گازیکافسکی یک فیلم دیدنی خلق کرده است.


6. ترس کهن – Primal Fear – 1996

یک فیلم اقتباسی از رمان ویلیم دیم با بازی ریچارد گی‌یر در نقش افسر پلیس شیکاگو که همیشه در تعقیب موکلان خود بوده و با دیدن نوجوانی (ادوارد نورتون) از کنتاکی که به قتل اسقف متهم شده، وکالت او را قبول می کند. داستان بسیار جذاب و دیدنی است اما فیلم به دلیل نمایش شخصیت های سه بعدی از خود داستان دیدنی تر است. ریچارد گی‌یر صحنه های زیبایی را به نمایش می گذارد از جمله مکالمه نیمه مست با یک روزنامه نگار درباره پیچیدگی های شخصیتش. این فیلم با نمایش احساسات مختلف بیننده را با خود همراه می کند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش سوم)


5. حس ششم – The Sixth Sense – 1999

پیشاز این فیلم همیشه به مضمون “دیدن مردگان” اشاره می شد. اما شیامالان توانست پیچیدگی این ژانر را افزایش داده و اثر آن را بیشتر کند. چیزی که نه تنها ژانر ترسناک بلکه سینما را تحت تاثیر قرار می دهد. همین پیچیدگی است که باعث موفقیت فیلم می شود. درنتیجه برای تشخیص احساسات و صحنه های مختلف باید فیلم را بارها تماشا کرد. بیشتر از این داستان را فاش نمی کنیم.


4. الدبوی – Oldboy

شاهکار کره جنوبی و حتی تریلر نئو-نوآر از پارک چان-ووک که توانست در فستیوال کن جایزه فیلم برتر را کسب کرده و تحسین منتقدین و سینما دوستان را جلب کند. این فیلم علاوه بر نمایش انتقام لایه های عمیق انسانیت را نشان می دهد که داستان را علاوه بر نمایشی کردن پرمایه می کند. او دائه-سو به مدت 15 سال در یک سلول زندانی شد و هرگز دلیلش را ندانست.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه الدبوی (Oldboy)


3. ربوده شده – Taken

امروزه لیام نیسون به دلیل پتانسیل کافی برای حضور در فیلم های اکشن شهرت دارد و به همین دلیل در تریلرهای زیبا دیده می شود. موفقیت فیلم در گیشه باعث شد دو سری دیگر آن ساخته شود. یک فیلم جالب، سرگرم کننده و دیدنی با صحنه های تعقیب و گریز و تیراندازی. داستان که با همکاری لوک بسون نوشته شده، درباره مامور سابق سیا است که برای یافتن دختر ربوده اش در تعطیلات در فرانسه به تجربه های گذشته خود تکیه می کند.


2. کارآگاه – Sleuth – 1972

یک فیلم دیدنی از جوزف ال. منکیه ‌ویچ درباره نبرد نابرابر میان لارنس الیویر کلاسیک و چهره جدید مایکل کین. این فیلم ما را به مسیر مرگبار خودشیفتگی برده و سپس صحنه های جدی را در کنار آنها قرار می دهد. این فیلم به دلیل جای دادن محتوا در 140 دقیقه و اجرای بازیگران سزاوار قرار گرفتن در این فیلم است.این فیلم در کنار “چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد؟” (Whose Afraid of Virginia Wolf؟) تنها فیلم دیگری است که تمام بازیگران آن نامزد اسکار شدند و نمونه کامل یک اثر هوشمندانه در سینماست.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش چهارم)


1. مظنونین همیشگی – The Usual Suspects – 1995

در سراسر جهان کارگردان ها فیلم های درخشان و خیره کننده ای تولید می کنند اما فیلمی مانند “مظنونین همیشگی” کمتر ساخته می شود. فیلمنامه جذاب و پیچیدگی داستان درکنار اجرای زیبای کوین اسپیسی در نقش وربال کنت که باعث شد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کند، از عوامل موفقیت فیلم بودند. سبک بصری فیلم، موسیقی جذاب و روایت غیرقابل اطمینان، این فیلم را به یک اثر فراموش نشدنی تبدیل می کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم