12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “غریبه” (Outlander)

بدون شک سریال های اقتباسی از رمان های معروف بسیار جذاب هستند، مخصوصا اگر این کتاب ها به تاریخ اروپا مرتبط باشند. “بازی تاج و تخت” یکی از نمونه های چنین سریالی است که با آمیزه ای از روایت جرج آر آر مارتین و عناصر بریتانیایی، اسکاتلندی و ایرلندی و همچنین صحنه های جنگ و خونریزی به یک اثر جذا تبدیل شده است. سریال “غریبه” هم به دلیل جلوه های ویژه و دیدنی تقریبا چنین تاثیری را ایجاد می کند. همچنین سفر در زمان و عشق را که معمولا مضمون فیلم های سینمایی بود نه سریال، به نمایش گذاشته و از این نظر متمایز است.

این سریال که تا به حال در 3 فصل تولید شده، زندگی کلر رندل را نشان می دهد، پرستاری در سال 1946 و دوران پس از جنگ جهانی دوم که با همسرش فرانک در سراسر اسکاتلند سفر می کند و ناگهان به دو قرن پیش می رود. او در مبارزه هایلندها و یعقوب گرایان گیر افتاده و توسط یکی از هایلندها ربوده شده، با جیمی که یک هایلند است. کاپیتان جاناتان از گروه یعقوب گرایان از اجداد فرانک است و با جیمی دشمنی دارد. در دو فصل بعدی کلر در گذشته و آینده در سفر است، دختری را به دنیا آورده و او را در قرن بیستم بزرگ می کند.

سریالی هایی مانند “غریبه” عناصر مختلف را به معرض نمایش می گذارند: سفر در زمان، قلمروهای قرون وسطی، درام های تاریخی، سیاست، فضای اروپایی، خون و خونریزی و مهم تر از هرچیز، عشق. به همین دلیل سریال “غریبه” محبوب شده و در این مقاله برترین سریال های مشابه “غریبه” را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. حکومت – Reign – 2013-2017

این داستان هم مانند “غریبه” در اسکاتلند رخ می دهد و شخصیت اصلی آن ماری، ملکه اسکاتلند است. داستان با روزهای نوجوانی ماری در اسکاتلند و فرانسه و مخصوصا شرایط سیاسی فرانسه، آغاز می شود. هنگامی که ماری قرار است با شاهزاده فرانسیس ازدواج کند، در مبارزه میان باش (برادر ناتنی فرانسیس)، الیزابت (ملکه انگلستان) و نوستراداموس (یک غیب گو که پیشبینی هایش اغلب درست از آب درآمده و به جنگ منجر می شود) گیر می افتد. این سریال چهار فصلی به دلیل اشتباهات تاریخی نقد شد اما صحنه های عاشقانه زیبایی دارد و به همین دلیل شبیه “غریبه” است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه تاج (The Crown)


11. همیشگی – Timeless – 2016-2018

ابیگل اسپنیر نقش لوسی پرستون را ایفا می کند، رهبر گروهی به نام Lifeboat متشکل از یک پروفسور تاریخ، که خودش به همراه وایات جز نیروی دلتاست و کانر خالق این گروه. یک مجرم با سرقت ماشین زمان می خواهد آمریکا را ویران کند و این گروه با کمک ماشین زمان باید در تاریخ سفر کرده و مانع او شوند. آنها باید مراقب باشند تا اثر پروانه ای مشکلی را به وجود نیاورد و همچنین باید از بروز رویدادهای جدی پیشگیری کنند. لوسی در حین تلاش برای حل پرونده به مردی در سال های 1800 برمی خورد. گرچه این سریال آنقدر قوی بود که می توانست ادامه پیدا کند اما اکنون رسما لغو شده است.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خانه پوشالی (House of Cards)


10. تئودورها- The Tudors – 2007-2010

داستانی درباره زندگی شاه هنری هشتم با بازی جاناتان ریس میرز با ستاره هایی چون ناتالی دورمر و هنری کویل که از زمان پخش در سال 2007 و با وجود اغراق در نمایش قدرت و عطش دستیابی به آن، در سراسر جهان مشهور شد. داستان پادشاهی هنری هشتم در اوج مشکلات سیاسی، ازدواج با آن بویلین، ملکه ای که بعدها گردن زده شد، ازدواج های بعدی و مشکلات میان انگلیسی ها و فرانسوی ها را نشان می دهد. این سریال از بسیاری جهات مشابه “غریبه” است، به جز اینکه سفر در زمان در آن وجود نداشته و اشتباهات تاریخی کمتر در آن رخ می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه تابو (Taboo)


9. داستان عامه پسند – Penny Dreadful – 2014-2016

در دوران ویکتوریا در لندن اواخر سال های 1800 شاهد چهار شخصیت هستیم: ونسا ایوز (رهبر گروه)، سر مالکولم مورای (محققی که دخترش مینا ربوده شده)، چندلر (یک تیرانداز) و فراکنشتاین (دانشمند دیوانه). تمام این شخصیت ها برای مبارزه با شیطان در کنار هم قرار گرفته و در این میان عاشق هم می شوند. این فیلم با آغاز پخش توجه همگان را جلب کرد و با واکننش مثبت منتقدین مواجه شد. به همین دلیل یکی از برترین آثار ژانر خودش است. تاثیرگذاری، شخصیت های خاص، اجرای اوا گرین و صحنه های خونین، به زیبایی به تصویر کشیده می شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)


8. ویکتوریا – Victoria – 2016-2017

یک سریال دیگر درباره خانواده سلطنتی بریتاینیا در دوره دیگر که ملکه ویکتوریا شخصیت اصلی آن بوده و زندگی و دوران او، ملکه شدن در سنین جوانی، دریافت لقب امپراتور هند، تلاش برای جدا کردن زندگی شخصی و زندگی اجتماعی و سیاست، به خوبی در آن به نمایش درآمده است. جنا کولمن نقش شخصیت اصلی را برعهده داشته و گرچه سریال های مشابه دیگر هم پخش شده اما با این سریال به معنای واقعی به دوران ویکتوریا می روید و جلوه های آن هم خیره کننده است.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اشیای تیز (Sharp Objects)


7. بادبان های سیاه – Black Sails – 2014-2017

یک سریال تخیلی در دوره طلایی دزدان دریایی در اواخر سال های 1600 و اوایل سال های 1700 که دزدان دریایی در آب های آزاد جولان می دادند. این سریال جزیره ای را نشان می دهد که دزدان دریایی می خواهند با کل بشریت مبارزه کنند. در این سریال های شخصیت های مختلف خلق شده اند، از جمله بلک برد محبوب. سرقت گنج، مبارزه با امپراتوری بریتانیا، عشق و ماجراهای دیگر این سریال را تشکیل می دهد. میزان رئالیسم به کار رفته در این سریال دیدنی بوده اما کلیشه ها و شخصیت پردازی ضعیف است. با این حال طراحی لباس، مضامین خونریزی، رابطه جنسی و عشق نمایش داده شده در این سریال دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه دروغ های کوچک بزرگ (Big Little Lies)


6. اسپارتاکوس – Spartacus – 2010-2013

شاید مهم ترین وجه تشابه این سریال با “غریبه” رابطه جنسی نمایش داده شده در آن باشد. صحنه های عطش و خشونت، زنان و مردان حریص و رم باستان هم جز عناصر مشابه دیگر باشد. این سریال محبوب با سه روایت مختلف و یک مینی سریال ادامه یافت. شخصیت اصلی داستان اسپارتاکوس است، یک گلادیاتور که گروهی از رومی ها، گلادیاتورها و بردگان او را احاطه کرده اند. به همین دلیل از آن لذت برده و حتی ممکن است از آن متنفر شوید.

همچنین بخوانید: معرفی 13 سریال جذاب و دیدنی شبیه اسپارتاکوس (Spartacus)


5. وایکینگ ها – Vikings – 2013

تنها دلیلی که باعث شد این سریال در این لیست قرار بگیرد اهمیت تاریخی (درباره اساطیر اسکاندیناوی) و نمایش دوره قرون وسطی در زمان واکینیگ هاست. این سریال داستان فراز و فرود رگنار لاتبروک، یک افسانه اسکاندیناوری و خانواده، مبارزان، جنگ ها و قتل ها و البته رگنار افسانه ای را نشان می دهد. برخلاف اسپارتاکوس که طمع و شهوت بن مایه اصلی آن هستند، این سریال شخصیت پردازی عمیق تری داشته و به همین دلیل سطح این سریال را از تلویزیون بالاتر می برد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


4. دانتون ابی – Downton Abbey – 2010-2015

یک سریال تلویزیونی با روایتی که از روز غرق شدن تایتانیک در سال 1912 آغاز شده و تا اواخر سال های 1920 را نشان می دهد. داستان درباره خانواده کارولی و خدمتکاران آنهاست. متیو کراولی وارث جدید خانواده دنباله روی وراث گرانتام است با بانو مری که به کراولی علاقه دارد و جنگ نیان اشراف و شرایط اجتماعی سیاسی جامعه، دست و پنجه نرم می کند. اشرافیت دوران پیش از جنگ بریتانیا هرگز به این زیبایی روایت نشده بود. از دیدن این سریال تلویزیونی با جوایز مختلف لذت ببرید.

همچنین بخوانید: معرفی 14 سریال جذاب و دیدنی شبیه پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)


3. دکتر هو – Doctor Who – 2005

دلیل قرار گرفتن این سریال در لیست عنصر سفر در زمان است که در سریال های دیگر توجه معدودی به آن شده است. داستان درباره یک شخصیت تخیلی به نام دکتر هو است که از طریق ماشین زمان از سیاره اش سفر می کند. او برای مواجهه با دشمنان دائم ظاهر خود را عوض می کند و به همین دلیل سیزده بازیگر مختلف زن و مرد این شخصیت را اجرا خواهند نمود. این سریال به دلیل دریافت جوایز و رکوردهای مختلف پس از “بازی تاج و تخت” جز برترین سریال هاست. بنابراین آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه مردگان متحرک (The Walking Dead)


2. پولدارک – Poldark – 2015

نزدیک ترین سریال به “غریبه” از لحاظ طراحی لباس، طراحی تولید و محتوا که داستان کاپیتان راس پولدارک را نشان می دهد، یک سرباز بریتانیایی که از جنگ استقلال آمریکا بازگشته و متوجه می شود خانواده بدهی زیادی به جا گذاشته، ملک خانوادگی اش نابود شده و عشق زندگی اش با پسرعمویش فرانسیس ازدواج کرده است. اکنون عاشق دمزلا شده و ماجرای آنها ادامه سریال را تشکیل می دهد. به همین دلیل سریال محبوبیت زیادی دارد. بازیگری و اجراها دلیل برتری این سریال هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه کاراگاه حقیقی (True Detective)


1. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011

یک سریال زیبا با نمایش جنگ، سیاست، خونریزی و دیالوگ های زیبا که صحنه های عاشقانه زیبایی را به نمایش می گذارد. چه از داستان عاشقانه جان اسنو و دنیریس تارگریان صحبت کنیم یا از ماجراهای عاشقانه سامول تارلی یا ماجرای سر جوراه نسبت به کالسی، در هر صورت این سریال دیدنی است. طمع فرموش نشدنی و صحنه های جنسی در تمام قسمت های سریال دیده می شوند. گرچه شباهت این سریال با “غریبه” اندک است اما عناصر دیگر و دیالوگ ها دلیل برتری آن هستند. اژدهای این سریال نیز فراموش نشدنی هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه ارو (Arrow)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم