12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “خانه پوشالی” (House of Cards)

یکی از سریال های موفق درباره زندگی فرانک آندروود، نامزد وزیر امور خارجه که مورد خیانت قرار گرفته و هدف مبارزات سیاسی، جنگ قدرت و خیانت است. داستان مردی که از فقر به ریاست جمهور ایالات متحده رسیده و در این راه تنها از هوش و ذکاوت خود بهره گرفته جالب و دیدنی است. اگر می خواهید پس از این سریال یک اثر سیاسی دیگر ببینید منتظر ه هستید؟ در اینجا می خواهیم سریال های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. خانم وزیر – Madam Secretary – 2014

می توان این سریال را شکل زنانه “خانه پوشالی” دانست. سریالی پر از درگیری های جالب، نبردهای سیاسی و نقشه های محفی، مضامین محبوب خانه پوشالی که رابین رایت و کوین اسپیسی در آن دیده نمی شوند. داستان درباره زندگی تحلیلگر سابق سیا به نام الیزابت مک کورد است که به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شده است. با این منصب جدید باید زندگی شخصی خود را با خیانت های پایان ناپذیر متعادل کند.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اشیای تیز (Sharp Objects)


11. رسوایی – Scandal – 2012-2018

در شهر واشنگتن رسوایی هرگز تمام نمی شود و به همین دلیل این شهر معروف است. الیویا پاپ برای پاکسازی افتضاحات افراد بانفوذ و ثروتمند شهرت دارد و او و دستیارانش همه چیز را پاکسزی می کنند، حتی اگر به بزرگ ترین مقامات شهر مربوط باشد. اما مشکل در این است که حفظ زندگی شخصی دشوار است. اما کسی که نصف شهر در مشتش است زندگی شخصی چه اهمیتی دارد؟


10. جانوران سیاسی – Political Animals – 2012

الین باریش، بانوی اول سابق از همسرش طلاق گرفته و اکنون وزیر امور خارجه مردی است که در نامزدی ریاست جمهوری او را شکست داد. او که سعی می کند خود را با شرایط جدید و مشکلات مربوط به همسرش وفق دهد، با ملاقات یک روزنامه نگار به آرامش میرسد. این تیم سیاسی به کمک هم شرایط سیاسی را کنترل کرده و زندگی شخصی شان را نیز سروسامان می دهند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه دروغ های کوچک بزرگ (Big Little Lies)


9. زادگاه – Homeland – 2011

کری متیسون یک مامور سیا است که پس از انجام عملیان سری در عراق به مرکز مبارزه با تروریسم لانگلی فرستاده می شود. در همین زمان یک کهنه سرباز جنگ به نام نیکلاس برودی که از سال 2003 مفقود شده بود نجات یافته و به واشنگتن بازگردانده می شود. کری که مطمئن است برودی برای رئیس گروه تروریستی، ابونظیر کار می کند در تلاش است تا در این شرایط حقیقت بازگشت برودی را ثابت نماید.


8. دردویل – Daredevil – 2015

ویلسون فیسک در Hell’s Kitchen امپراتوری رویاهای خود را میسازد. نه تنها سیاست مداران بلکه دارودسته مافیا و ابرقهرمان ها در مقابل امپراتوری او زانو میزنند. همه به جز یک مرد. مت مرداک یا دردویل، مردی نابینا که آرزوی مرگ دارد، بین رویای او و امپراتوری اش ایستاده است. آیا پادشاه جهان در مقابل یک نابینای احمق سر تسلیم فرود می آورد یا او را شکست می دهد؟

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


7. بهتره با ساول تماس بگیری – Better Call Saul – 2015

سال گودمن یا همان جیمی مک گیل یک کلاهبردار است که می خواهد به عنوان یک وکیل در نیو مکزیکو به سود برسد. این سریال با نمایش شش سال قبل از سریال “برکینگ بد” (Breaking Bad) زندگی سال را نشان می دهد. تلاش های این کلاهبردار برای تبدیل شدن به یک مرد خوب و سپس وکیل جنایی دنیای مواد مخدر باید تلاش کند.


6. بازمانده برگزیده – Designated Survivor – 2016-2018

پس از یک حمله مرگبار به اتحادیه همه، از رئیس جمهور ایالات متحده تا وزیر امور خارجه در یک حمله حذف می شوند. تنها بازمانده که عضو فرمایه کابینه است به رئیس جمهور جدید تبدیل خواهد شد. او در عین تلاش برای حفظ جایگاه و خانواده خود باید بفهمد چرا تنها عضو بازمانده است.

همچنین بخوانید: معرفی 14 سریال جذاب و دیدنی شبیه پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)


5. معاون رئیس جمهور – Veep – 2012

این سریال نشان می دهد که سیاست می تواند بدترین جنبه های بشریت را به نمایش بگذارد. سلینا میر (جولیا لوئیز-دریفوس)، سناتور مریلند، پس از از دست دادن نامزدی حزبش معاون ریس جمهور خواهد شد. با این حال این همان چیزی نیست که آرزویش را داشت. او اکنون تنها باید برای رسیدن به ریاست جمهوری تلاش کند و زندگی او بی معنی شده است.


4. همسر خوب – The Good Wife – 2009-2016

آلیشیا فوریک یک زن شاد است که با همسر وکیلش پیتر و دو فرزندش زندگی می کند. هنگامی که همسرش به دلیل رسوایی سیاسی و جنسی به زندان می افتد، بهشت کوچکش نابود می شود. آلیشیا که اکنون باید از خانواده و فرزندانش مراقبت کند جز بازگشت به محل کارش در دادگستری راهی ندارد. آیا اکنون که به دادگستری وارد می شود همان ابهت 13 سال پیش را دارد؟

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه مردگان متحرک (The Walking Dead)


3. بال غربی – The West Wing – 1999-2006

یک تریلر سیاسی دیگر که یکی از بهترین سریال های تلویزیونی تاریخ است و الهام بخش آثار دیگر بود. شخصیت اصلی این سریال می خواهد در میان فساد و حیله های حکومت خود را نجات دهد و در همین حال میان سود ملت و حقایق حوزه سیاست تعادل ایجاد کند. کاری که تا به حال کسی در کاخ سفید به آن دست نزده بود.


2. تاج – The Crown – 2016

بزرگ ترین و مشهورترین سلطنت جهان رو به انزواست و از اثرات جنگ جهانی دوم رنج می برد. در این میان یک زن 25 ساله به سلطنت می رسد. الیزابت جوان و بلندپرواز آینده درخشانی پیش رو دارد. او در عین سروکار داشتن با وینستون چرچیل نخست وزیر و سیاست های تاج و تخت انگلستان، باید خود را با حقیقت زندگی متاهلی نیز روبرو کند. بنابراین داستان سلطنت طولانی مدت ملکه الیزابت 66 ساله را ببینید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه تاج (The Crown)


1. نارکوس – Narcos – 2015

پابلو گاویریا مردی است که سرنوشت او را طرد کرده است یا اینطور به نظر می رسد. پابلو برای تلاش برای برخاستن و ساخت یک امپراتوری که کسی تا به حال ندیده، به بزرگ ترین و بی رقیب ترین ارباب دنیای مواد مخدر تبدیل می شود. با این حال ایجاد یک امپراتوری به همین آسانی نیست. او می خواهد با گذشتن از خون مردم حکومت خود را خلق کرده و کوکائین قاچاق کند. آیا خیانت و سرکوب می تواند او را شکست دهد؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم