13 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “توطئه ‌آمیز” (Insidious)

یک فیلم ماورایی ترسناک به کارگردانی جیمز وان، کارگردان مشهور آثار وحشت که تجربه جدیدی را در اختیار مخاطب قرار داد. فضای ترسناک و داستان جذاب باعث شد سه سری دیگر آن ساخته شوند که یک سری به داستان های بعدی و دو سری به داستان های قبل از آغاز این داستان اشاره می کند. دنیای ماورا همیشه برای تماشاگران جذاب بوده و به همین دلیل کارگردان های بسیاری به مضامین مربوط به ارواح و اشباح علاقه نشان می دهند. در این ژانر و ژانرهای نزدیک به آن آثار مختلف وجود دارند. در اینجا فهرستی از فیلم های مشابه “توطئه آمیز” را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. آینه ها – Mirrors – 2008

کارگردان فیلم های “تپه ها چشم دارند” (The Hills Have Eyes) و “پیرانا” (Piranha) تصمیم گرفت با الهام از فیلم ترسناک کشور کره جنوبی به نام Into The Mirror یک اثر پیچیده بسازد که کیفر ساترلند، پائولا پاتن و امی اسمارت در آن نقش آفرینی کنند. این فیلم با وجود جلوه های ویژه به کار رفته توانست میان مضامین رازآلود و ترسناک تعادل ایجاد کرده و به یک اثر دیدنی تبدیل شود. بن کارسون یک کارآگاه اسبق پلیس است که در گارد نگهبانی شغل جدیدی دست و پا می کند. در این مرکز ویران تنها چیزی که سالم است آینه ها هستند. او به زودی به توهمات دچار شده و متوجه می شود یک روح شرور برای کشتن انسان های اطراف از آینه ها استفاده می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


12. از تاریکی نترس – Don’t Be Afraid Of The Dark – 2010

در سال 1973 یک فیلم تلویزیونی به همین نام ساخته شد و در نسخه بازسازی آن که سرانجام در سال 2010 اکران شد متیو رابینز و گی‌یرمو دل تورو نویسندگی را برعهده داشتند و تروی نیکسی، هنرمند کمتر شناخته شده کامیک کارگردانی آن را برعهده داشت. این فیلم ترسناک فانتزی فضای خشن، موجودات هراسناک و مکان گوتیک را نشان می دهد. این فیلم با اجرای کتی هولمز، گای پیرس و بیلی مدیسون درباره یک دختر 8 ساله است که به همراه پدر و نامزد پدرش به یک عمارت رازآلود رفته و در آنجا متوجه حضور موجودات شروری می شود که او را به زیرزمین کشانده و آزارش می دهند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


11. یتیم – Orphan – 2009

در فیلم های ترسناک کودکان معمولا به عنوان قربانی یا شرور نمایش داده می شوند. در این فیلم استر 9 ساله توسط خانواده چهارنفره ای که یکی از فرزندانشان از دنیا رفته، به سرپرستی گرفته می شود. در این فیلم موجودات ماورایی دیده نمی شود بلکه این حضور استر، با بازی ایزابل فورمن است که جلوه ترسناکی ایجاد می کند. ورا فارمیگا نقش مادر و پیتر سارسگارد نقش پدر را برعهده دارد، ژاومه کویت-سرا نیز کارگردانی این فیلم را برعهده گرفت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


10. شوم – Sinister – 2012

دنیای فیلم های ترسناک یک حلقه شوم است که ایده فیلم های قبلی مجددا استفاده شده و گروهی از تهیه کنندگان و کارگردان ها در فیلم های پرفروش بارها و بارها تکرار می شوند. گفته می شود یکی از نویسنده های این فیلم پس از دیدن فیلم “حلقه” کابوس دید ونتیجه این کابوس این اثر بود. این فیلم به کارگردانی اسکات دریکسون و تهیه کنندگی جیسون بلام یک تجربه ماورایی است که ما را به خانه جدید خانواده اسوالت می برد، در گذشته در این خانه قتل رخ داد. این پرونده رازآلود الهام بخش کتاب بعدی الیسون اسوالت، نویسنده جنایی بود. او به زودی در این خانه جعبه ای پر از فیلم های 8 میلی متری پیدا می کند که قتل های گذشته را به نمایش می گذرد. به زودی متوجه می شود خانواده خودش هم در معرض خطر هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


9. چراغ های خاموش – Lights Out – 2016

یک فیلم ترسناک ماورایی که به دلیل موفقیت یک فیلم کوتاه 3 دقیقه ای از کارگردان سوئدی دیوید اف.سندبرگ در سال 2013 ساخته شد. این فیلم بلند اقتباسی از آن فیلم کوتاه اولین اثر این کارگردان بودیک فیلم ساده و در عین حال جذاب که آدرنالین تان را به اوج رسانده و صحنه های ترسناک را به معرض نمایش می گذارد. در اصل تاریکی همه را می ترساند و این فیلم هم بر این موضوع تمرکز دارد. یک روح ماورایی مادر دو فرزند را گیر انداخته و اجازه روشن کردن چراغ ها را نمی دهد زیرا تا زمانی که چراغ ها خاموش باشد او زنده مانده و وجود کشنده او ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


8. وحشت در آمیتی ویل – The Amityville Horror – 1979

اولین فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته جی آنسون در سال 1977 درباره وقایع حقیقی رخ داده برای خانواده لوتز در نیویورک که در آن زمان بسیار موفق بود و نسخه بازسازی شده آن در سال 2005 با اجرای رایان رینولدز و ملیسا جرج به نمایش درآمد. یک زوج جوان به خانه جدیدشان در آمیتی ویل می روند. پیش از آنها مردی در آن خانه زندگی می کرد که کل خانواده اش را به قتل رساند. درنتیجه وقایع ماورایی ترسناک رخ داده و تا لحظه فرار تنهایشان نمی گذارد. یک کلاسیک ترسناک.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


7. فعالیت فراطبیعی – Paranormal Activity – 2007

از آغاز اولین سری “فعالیت فراطبیعی” ده سال گذشته است. هنگامی که اولین فیلم به نمایش درآمد، کل جهان شوکه شدند. یک دوربین خانگی و کمی جلوه های ویژه یک اثر دیدنی تیهه کرده و آغازگر یک تجربه سینمایی فراموش نشدنی بودند. خیره کننده است که یک فیلم با ویرایش ضعیف، اتاق های ساکت و خالی به اندازه یک فیلم با بودجه سنگین، حرکات سریع دوربین و جلوه های ویژه غنی، تاثیرگذار باشد. داستان ساده است: پس از نقل مکان یک زوج به خانه جدیدشان، کتی حضور یک موجود را حس می کند و میکا هم در قسمت های مختلف خانه دوربین نصب می کند تا از آنچه رخ  می دهد باخبر شود.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


6. پروژه جادوگر بلر – The Blair Witch Project – 1999

این فیلم در ژانر فیلم های اکشن یک مفهوم نبوغ آمیز است. به همین به یکی از موفق ترین فیلم های مستقل تاریخ است که سبک خاص خود را ایجاد کرد و این سبک بعدها در فیلم هایی مانند “فعالیت فراطبیعی” مورداستفاده قرار گرفت. این فیلم ساده و جذاب تا مغز استخوان بیننده فرو می رود. در آغاز فیلم، فیلمسازان درباره سه دانشجوی فیلمسازی صحبت می کنند که در سال 1994 و در زمان ساخت یک مستند درباره یک افسانه محلی به نام جادوگر بلر در جنگل های مریلند ناپدید می شوند. یک سال بعد فیلم پیدا شده و اکنون به تماشای آن می نشینیم.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه درخشش (The Shining)


5. نورگیر – Oculus – 2013

یک داستان ماورایی با عناصر تخیلی درباره موجودات ماورایی که درون یک آینده محبوس شده و زندگی می کنند می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. فرمول ترسناک داستان بیننده را بر صندلی میخکوب خواهد کرد. داستان به نحوی پیش می رود که یک داستان مربوط به امروز را با یک داستان مربوط به 11 سال مرتبط می کند. شخصیت های اصلی داستان کایلی و برادرش تیم هستند که تیم به دلیل دست داشتن در مرگ والدین به تازگی از بیمارستان روانی مرخص شده است. با این حال خواهرش می خواهد دلیل اصلی مرگ والدین را ثابت کند. او می داند حقیقت در آینه نهفته و باید به آن دسترسی داشته باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زامبی سال 2019-2020 کدام اند؟


4. ارواح خبیثه – Poltergeist – 1982

یکی از آثار کلاسیک ژانر وحشت به کارگردانی توب هوپر و نویسندگی و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ که به دلیل وجود عناصر ماورایی و روایت جذاب و تاثیرگذار بر فیلم های دیگر تاثیر گذاشته است. این فیلم نامزد اسکار شد و سری های دیگر آن ساخته شد: دو سری و یک نسخه بازسازی. داستان درباره رویارویی یک خانواده با ارواحی است که خانه شان را تسخیر کرده و کوچک ترین دخترشان کارول آن را به اسارت گرفته است. فیلم را پخش کرده و داستانی را تماشا کنید که یک دختر بلوند کوچک به تلویزیون خیره شده و می گوید: “آنها اینجا هستند!”

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


3. حلقه – The Ring – 2002

یکی از معدود فیلم های ترسناک که هم طرفداران فیلم های ترسناک و هم طرفداران ژانرهای دیگر آن را تماشا کرده اند. فضاسازی و جلوه های ویژه فیلم دیدنی بوده و با این حال در مقایسه با آثار دیگر شخصیت پردازی ضعیفی دارد. با این حال وجه تحقیقاتی آن این فیلم را از آثار مشابه دیگر مانند “فعالیت فراطبیعی” متمایز می کند. این بازسازی فیلم ژاپنی محصول سال 1998 درباره یک نوار ویدیویی است که هرکس آن را تماشا کند در عرض 7 روز از دنیا می رود. یک روزنامه نگار برای تحقیق دراین باره زندگی خود را به خطر انداخته و برای یافتن حقیقت فیلم را تماشا می کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


2. توطئه آمیز: قسمت 2 – Insidious : Chapter 2 – 2013

پس از موفقیت اولین فیلم سری بعدی آن سه سال بعد به نمایش درآمد. خانواده لمبرت پس از تجربه فصل اول با حوادثی روبرو می شوند. آنها به زودی متوجه می شوند ارتباط شان با ارواح و موجودات ماورایی به پایان نرسیده و برای نجات آینده باید در گذشته کندوکاو کنند. اگر از تماشای سری اول لذت برده باشید سری دوم را تماشا خواهید کرد. این فیلم با همان فضای ترسناک و مخوف بیننده را بر صندلی خود میخکوب می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه مردگان متحرک (The Walking Dead)


1. احضار – The Conjuring – 2013

یک فیلم الهام بحش از ماجراهای ماورایی اد و لورین وارن (لورین اکنون 90 ساله است)، دو محقق در زمینه امور ماورایی، که در سراسر جهان محبوب شده و به یکی از محبوب ترین آثار ترسناک تبدیل شده است. این اثر ترسناک توسط کارگردان فیلم “توطئه آمیز” ساخته شده و مضامین مشترک آثار کلاسیکی مانند “جنگیر” (The Exorcist) را با تکنولوژی فیلمسازی مدرن ادغام می کند. در سال 1971 خانواده پرون از لد و لورین کمک می گیرند تا در حل ماجراهای عجیبی که در خانه شان در رود آیلند رخ داده، به آنها کمک کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم