بیوگرافی کامل تسا تامپسون (Tessa Thompson) از کودکی تا به امروز

نام: تسا تامپسون

تاریخ تولد: 3 اکتبر 1983 (11 مهر 1362)

سن: 35 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.63 سانتی متر

شغل: بازیگر، موزیسین

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی تسا تامپسون

تسا تامپسون یک بازیگر، خواننده و موزیسین آمریکایی است که به دلیل نقش آفرینی در سریال های “پرونده سرد” (Cold Case)، “آناتومی گری” (Grey’s Anatomy) و “درمانگاه خصوصی” (Private Practice) مشهور شد.

تسا در 3 اکتبر 1983 در لس آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد و به دبیرستان سانتا مونیکا رفت. سپس به استودیو تئاتر ملحق شد. به زودی والدینش طلاق گرفته و پدرش که یک موزیسین بود به نیویورک رفت. تسا در دوران رشد در ساحل شرقی آمریکا زندگی می کرد، با این حال دو بار از کشور خارج شد و از اغلب شهرهای آمریکا دیدن کرد.

فیلم های او

در سال 2005 تسا در سریال تلویزیونی Veronica Mars در نقش جکی بلک ظاهر شد. داستان درباره دانشجوی جوانی به نام ورونیکا (کریستن بل) بود که به طور پاره وقت در یک آژانس کارآگاهی کار می کرد. پس از مرگ دوستش تصمیم گرفت خودش پرونده او را دنبال نماید.

تسا تامپسون در فیلم Veronica Mars

در سال بعد به سریال پزشکی “آناتومی گری” از کانال ABC ملحق شد و در داستان روزانه کارمندان بیمارستان سیاتل گریس شرکت کرد. الن پومپئو، ساندرا او و پاتریک دمپسی نقش های اصلی را برعهده داشتند. امتیاز این سریال از قسمت اول بالا بود و در 12 فصل ادامه پیدا کرد. تسا نقش کمیل تراویس را برعهده داشت. در سال 2006 بازی در سریال تیم کرینگ به نام “قهرمانان” (Heroes) کانال NBC به او پیشنهاد شد. شخصیت های اصلی قدرت هایی داشتند که می توانست میلیون ها نفر را از بین ببرد. تسا نقش ربکا تیلور را برعهده داشت.

این بازیگر در سال 2006 در سینما حضور یافت و در فیلم “هنگامی که یک غریبه تماس می‌گیرد” (When a Stranger Calls) در نقش اسکارلت بازی کرد. این تریلر داستان یک زن جوان پرستار کودک است که یک دیوانه کودک تحت نظارت او را می رباید. این فیلم 66 میلیون دلار فروش داشت. در همان زمان در کنار کاترین موریس در سریال “پرونده سرد” بازی کرد. در سال 2007 در سریال “نخل های پنهان” (Hidden Palms) حضور داشت. سپس در تریلر The Initiation of Sarah نقش اصلی را به دست آورد. داستان درباره یک سازمان دانشجویی سری است.

تسا تامپسون در فیلم Off the Map

سپس در فیلم “حیات” (Life) بازی کرد که شخصیت اصلی، یک افسر پلیس به نام چارلی کروز (دامین لوئیس) به جرم مرتکب نشده 12 سال در زندان به سر برد و سرانجام تبرئه شد. فیلم دیگر به نام Make It Happen در سال 2008 درباره لورین است که رویایش را عملی کرده و در یک دانشگاه خوب درس می خواند. تسا نقش دوم دانا را برعهده داشت.

به زودی در فیلم Mississippi Damned حضور یافت. در سال 2010 در فیلم ترسناک Exquisite Corpse درباره یک دانشمند جوان که توانسته بود مردگان را زنده کند، بازی کرد. او در اثر کارآگاهی Rizzoli & Isles نقش یک مامور اف بی آی را اجرا کرد. سپس در درام For Colored Girls که به زندگی نه زن می پرداخت، حضور یافت.

تسا تامپسون در سریال کاپر

در سال 2011 درام پزشکی Off the Map توسط سازندگان آناتومی گری ساخته شد و تسا نفش اصلی سیدنی را برعدهه داشت. فیلم در هاوایی ضبط شد، در همان جایی که سریال تلویزیونی “گمشدگان” (Lost) ضبط شده بود. در همان سال داستان کارآگاهی “کاپر” (Copper) درباره نیروی پلیس نیویورک در قرن 19 اکران شد و در آن  حضور یافت. شخصیت اصلی، کوین کورکوران (تام وستون-جونز) در یک محله جنایی کار می کند. یک روز همسر و دخترش ناپدید شده و مرد جستجوی خود را آغاز می کند. دوستانش از جنگ داخلی، پسر یک کارآفرین ثروتمند و یک پزشک سیاهپوست به او کمک می کنند.

در سال 2012 در سریال 666 Park Avenue و فیلم “قتل در طبقه سیزدهم” (Murder on the 13th Floor) در نقش نیا، بازی کرد. داستان درباره آریانا، همسر شان پاتریک توماس (جردن براکستون) است که معشوقه همسرش را به قتل می رساند. در همان زمان تامپسون در کمدی Dear White People حضور یافت. این سریال درباره حمایت از دانشجویان یک حزب است. تایلر جیمز ویلیامز، کایل گالنر و تینو پاریس هم در آن حضور دشتند. در سال 2014 در فیلم خانوادگی “گرانتام و رز” (Grantham & Rose) درباره یک نوجوان دردسارساز که در مسیر زندگی به اشتباه دچار می شود، نقش فرعی برعهده داشت.

تسا تامپسون در فیلم سلما

در همان سال در فیلم “سلما” (Selma) درباره فعالیت های مارتین لوتر کینگ در سلمای آلاباما بازی کرد. سال بعد در درام ورزشی “کرید” (Creed) با مایکل بی.جردن و سیلوستر استالونه همبازی شد. داستان رابطه میان یک مبارز جوان و یک بوکسور سالخورده 175 میلیون دلار فروش داشت.

زندگی شخصی

تسا تامپسون زندگی پنهانی دارد و در مصاحبه ها درباره زندگی شخصی خود اطلاعاتی بروز نمی دهد. با این حال صفحه اینستاگرام دارد و تصاویر کار و زندگی شخصی را به اشتراک می گذارد. او همچنین تصاویر جلسات طراحی لباس را نیز نمایش می دهد.

امروز

در سال 2016 کمدی جنایی War on Everyone اکران شد. یک روز دو مامور پلیس فاسد (الکساندر اسکارسگارد و مایکل پنا) تصمیم می گیرند عادل شوند.

در همان سال سریال “وست ورلد” (Westworld) پخش شد. داستان درباره دنیای آینده است که ربات ها در آن زندگی می کنند. اندرویدها در خانه به انسان کمک کرده و در پارک تفریحی وست ورلد از آنها میزبانی می کنند. اما یک روز علیه خالق خود یعنی انسان شورش خواهند کرد.

در سال 2017 فیلم فانتزی دنیای کامیک به نام “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) اکران شد و تسا نقش والکیری را برعهده داشت. کریس همسورث، تام هیدلستون و کیت بلانشت هم در آن نقش آفرینی داشتند. در سال 2018 تسا در تریلر “نابودی” (Annihilation) با ناتالی پورتمن و جنیفر جیسون لی همبازی شد. او نقش یکی از دانشمندانی را ایفا کرد که برای کشف دلیل یک پدیده به منطقه ممنوعه می رود.

تسا تامپسون در نقش والکیری

او باید در فیلم فانتزی اکشن “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) هم بازی می کرد که داستان درباره تهدید کره زمین بود، اما در آن شرکت نداشت. کارن گیلان، گوینت پالترو و اسکارلت جوهانسون در آن نقش آفرینی داشتند.

فیلم شناسی

  • Veronica Mars – 2005-2006
  • آناتومی گری – Grey’s Anatomy – 2006
  • قهرمانان – Heroes -2006
  • حیات – Life – 2007
  • For Colored Girls – 2010
  • Copper – 2012-2013
  • 666 Park Avenue – 2012
  • سلما – Selma – 2014
  • کرید – Creed – 2015
  • War on Everyone – 2016
  • وست ورلد – Westworld – 2016
  • ثور: رگنراک – Thor: Ragnarok – 2017
  • نابودی – Annihilation – 2018
  • کرید 2 – Creed II – 2018

تصاویری از تسا تامپسون

kinopoisk.ru
kinopoisk.ru
kinopoisk.ru
kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم